Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Het heeft even geduurd i.v.m. Lightroom wilde niet helemaal meewerken maar hier een paar kiekjes ;)

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Tevens hebben we ook een mooie upgrade gedaan  :pompom:

Maar welke upgrade ;)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martijn M

Zou je kunnen omschrijven welke verschillen je ervaart met en zonder de panelen? Ben je van mening dat ze enkel tot verbetering leiden, of worden sommige aspecten wellicht toch iets minder goed?
Dutch & Dutch

HTip

Netjes inderdaad. Heb je nog met de hoogte geëxperimenteerd? Leuk om je Notes een keer wat beter te zien 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Wijx wondere wereld

oei die ruimte is kleiner als gedacht. Kan me goed voorstellen dat het hier super veel verbetering geeft. Probeer ook eens wat difussie achter je.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op december 31, 2011, 08:56:22
Ziet er zo netjes uit Nico! 8)

Dank je voor het compliment.

Citaat van: keyser op december 31, 2011, 13:22:09
Zou je kunnen omschrijven welke verschillen je ervaart met en zonder de panelen? Ben je van mening dat ze enkel tot verbetering leiden, of worden sommige aspecten wellicht toch iets minder goed?

Ik zal een (korte) review schrijven, tevens het verschil met primacoustic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 31, 2011, 16:22:08
Netjes inderdaad. Heb je nog met de hoogte geëxperimenteerd? Leuk om je Notes een keer wat beter te zien 8)

Ik heb ook met de hoogte geëxperimenteerd en dit vind ik het beste reslultaat.
De Notes zijn véél anders als jouw Notes  :D ;)

Citaat van: Wijx wondere wereld op december 31, 2011, 16:34:03
oei die ruimte is kleiner als gedacht. Kan me goed voorstellen dat het hier super veel verbetering geeft. Probeer ook eens wat difussie achter je.

Op pagina 1 staan de afmetingen van mijn ruimte, alleen was het de tweede kamer. Mijn huidige ruimte is 20 cm breder.
De ruimte zoals je ziet is lang en minder breed. Ik had ook liever iets lengte van de ruimte ingeleverd en dat bij de breedte erbij maar het is niet zo. Elk nadeel heb zijn voordeel  ;D. Wanneer je alles zorgvuldig uitzoekt dan kun je in elke ruimte iets mooi's creëeren.
Ik heb/had geen harde ruimte en is/was toch al goed tot redelijk gedempt maar nu is het nog beter. Betreft de difussie achter mij zal ik zeker overwegen maar we gaan het eerst zorgvuldig uitzoeken of het de moeite waard is.

Maximus_Aurelius

Citaat van: keyser op december 31, 2011, 13:22:09

Over de problemen zonder absorbers ga ik niet helemaal op in, dus even kort samengevat.
Met het stevigere muziekgenre een te grote nagalm wat niet ten goede kwam van de algehele klank.Plaatsing van het mid en hoog was niet meer optimaal en kwam ook niet meer los van elkaar.

Na research gedaan heb ik twee demo panelen van Primacoustic op proef gehad, helaas geen schoonheden om zomaar neer gaan te hangen, misschien wel voor een HT-ruimte waarbij de ruimte merendeel donker blijft.
Het zijn zeer goede panelen met een heel hoog effect en in mijn ruimte was het gelijk binnen een paar seconde hoorbaar dat het verbeterd was. De nagalm was een heleboel verdwenen. Na verder luisteren en tevens ook alles meegenomen omdat het toch een beetje all-round moet werken tot de conclusie gekomen dat dit echt de oplossing zal zijn.
Het nadeel van de Primacoustic panelen dit na een langere tijd luisteren, het net iets teveel dempt. Ik mis een bepaalde emotie in de muziek.
Nadat ik afscheid van de demo panelen had genomen was het ontzettend moeilijk om weer te gaan luisteren op het oude niveau.
Na veel zoekwerk heb ik besloten om 4 panelen van Vicoustic te nemen en ook de tips die ik in mijn topic kreeg van diepte van zo'n panelen etc etc meegnomen.
Uiteindelijk zijn de Vicoustic Cinema Round premium gearriveerd en bij het schrijven van deze review hangen ze nu aan de zijwanden.
Het verschil met Primacoustic:
Primacoustic dempt meer dan de panelen van Vicoustic alleen in mijn ruimte dempt primacoustic wat teveel.
Vicoustic panelen zorgen bij mij een mooier klankbeeld waarbij het allemaal mooi los van elkaar komt en de nagalm is zo goed als verdwenen..

Conclusie:
Zonder absorbers:
Nagalm, mid/hoog plakt aan elkaar, nagalm tast ruimtelijkheid aan. Ik miste ook de emotie.
Met 4 panelen/absorbers:
Nagalm goed gereduceerd, geluid komt meer los van de luidspreker en mid/hoog is mooi in balans.laagweergave is veel strakker geworden.
Laatst genoemde heeft ook met de aanpassingen te maken in de vulling van mijn stands ;).

Eind conclusie:
Op dit moment is het een grote verbetering met absorbers op alle fronten.
Voor mij zijn zo'n absorbers een gouden greep en het is echt een achtste wereld wonder  :D

HTip

Goed beschreven wat het effect is van demping en overdemping. Dat laatste kan de volledige emotie uit de muziek halen. Ik was bang dat dat bij mij ook het geval was, maar "gelukkig" was een extra versterker de uitkomst.

Je hebt nu ervaren wat akoestiek voor een verbetering kan brengen. Volgende stap is diffusie?

Heb je de pucks al?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

kuiperik

Mooi dat de panelen zo'n verbetering geven, zien er daarbij ook nog netjes uit.

Heb je buiten het testen met verschillende hoogtes ook nog getest met de panelen 90 graden gedraaid?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari  4, 2012, 09:09:59
Goed beschreven wat het effect is van demping en overdemping. Dat laatste kan de volledige emotie uit de muziek halen. Ik was bang dat dat bij mij ook het geval was, maar "gelukkig" was een extra versterker de uitkomst.

Ik denk inderdaad dat je een hele goede keus gemaakt heb om een extra versterker aan te schaffen
Met Primacoustic had ik last van overdemping dat is wel duidelijk geworden uit de testen.

Citaat van: HTip op januari  4, 2012, 09:09:59
Je hebt nu ervaren wat akoestiek voor een verbetering kan brengen. Volgende stap is diffusie?

Heb je de pucks al?

De akoestiek aanpassingen komt geen een andere upgrade, tweak, of noem maar op in de buurt. Diffusie zit ik aan te denken maar of het allemaal nodig is twijfel ik over, ook mede omdat nu al heel goed klinkt. :D

De pucks liggen al onder mijn LS stand ;) of anders gezegd mijn luidsprekerstands staan op de pucks  ;D

Maximus_Aurelius

Citaat van: kuiperik op januari  4, 2012, 15:09:18
Mooi dat de panelen zo'n verbetering geven, zien er daarbij ook nog netjes uit.

Dank je wel. Is inderdaad een hele verbetering qua klank.

Citaat van: kuiperik op januari  4, 2012, 15:09:18
Heb je buiten het testen met verschillende hoogtes ook nog getest met de panelen 90 graden gedraaid?

Ik zat er wel aan te denken om eens te testen op 90 graden maar ik was hoe ze nu hangen tevreden en zelfs super tevreden vandaar dat ik het niet geprobeerd heb.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  4, 2012, 20:20:53
Ik denk inderdaad dat je een hele goede keus gemaakt heb om een extra versterker aan te schaffen
Denk ik ook ;)

Citeer
De akoestiek aanpassingen komt geen een andere upgrade, tweak, of noem maar op in de buurt. Diffusie zit ik aan te denken maar of het allemaal nodig is twijfel ik over, ook mede omdat nu al heel goed klinkt. :D
Het effect van verbeteren akoestiek wordt vaak onderschat. Het is eigenlijk de beste upgrade voor je set. En als je nu tevreden bent, zou ik niets meer veranderen.

Citeer
De pucks liggen al onder mijn LS stand ;) of anders gezegd mijn luidsprekerstands staan op de pucks  ;D
:thumbs-up: Dus wanneer kom je naar mij toe? :D
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari  5, 2012, 08:22:09
Denk ik ook ;)

Trouwens waar blijft de review van de PM ;). Ik zit er op te wachten om te lezen hoe de verschillen zullen zijn tussen de SR en PM op stereo.(ik zal niet de enige zijn ;) ) Zal geen verassing worden maar hoe je notes het ervan brengen met deze zwaardere jongen die de naam PM draagt :D

Het effect van verbeteren akoestiek wordt vaak onderschat. Het is eigenlijk de beste upgrade voor je set. En als je nu tevreden bent, zou ik niets meer veranderen.
Dat het de beste uprgade is voor je set is een feit. Of hoe je het soms ook hoort zodra het woord zodra beste gezegd word. Beste is iets te overdreven maar er is geen betere upgrade voor je set dan de akoestiek :D :tongue2:
Misschien dat ik eens probeer te testen met diffusie achter mij wellke effect het zal geven. Achter mijn luister positie staat wel van alles zoals een boekenkast(je) waar mijn audiobladen in liggen  en er staan Benno's (cd-rekken) tegen de wand ook al heb ik geen cd's meer ze blijven mooi staan.

:thumbs-up: Dus wanneer kom je naar mij toe? :D

Zeg maar wanneer het jou uitkomt. Even verschillende data omdat ik twee keer in de maand zaterdags moet werken en gelijk weer maandagmorgen om 04:00u weer moet beginnen. Daarom heb ik het liever wanneer ik een lekker lang weekend heb want dan begint voor mij het vrijdags al rond 11-12u en hoeft ik pas weer dinsdag om 04:00u te beginnen.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  5, 2012, 16:06:18
Trouwens waar blijft de review van de PM ;). Ik zit er op te wachten om te lezen hoe de verschillen zullen zijn tussen de SR en PM op stereo.(ik zal niet de enige zijn ;) ) Zal geen verassing worden maar hoe je notes het ervan brengen met deze zwaardere jongen die de naam PM draagt :D
Ben er mee bezig, maar op dit moment gaat al mijn HT-tijd zitten in de HSDD :D

Citeer
Zeg maar wanneer het jou uitkomt. Even verschillende data omdat ik twee keer in de maand zaterdags moet werken en gelijk weer maandagmorgen om 04:00u weer moet beginnen. Daarom heb ik het liever wanneer ik een lekker lang weekend heb want dan begint voor mij het vrijdags al rond 11-12u en hoeft ik pas weer dinsdag om 04:00u te beginnen.
Leuk! Ik ga even kijken naar een paar data. Ik heb ook om de 2 weken lang weekend (iets minder lang dan jij) en dan heb ik ook de maandag vrij. Misschien is dat wel een handige dag. Laat ik je binnenkort weten.
Showcase - Topic

bmateijsen

Heb je echt goed getest of die absorber op de 1ste reflectie het juiste effect geeft? (ipv ergens anders hangen?)

Groet,

Bjorn

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari  6, 2012, 19:12:30
Leuk! Ik ga even kijken naar een paar data. Ik heb ook om de 2 weken lang weekend (iets minder lang dan jij) en dan heb ik ook de maandag vrij. Misschien is dat wel een handige dag. Laat ik je binnenkort weten.

Ik verneem het wel via PM(Personal Mail) ;)

Citaat van: bmateijsen op januari  6, 2012, 19:16:12
Heb je echt goed getest of die absorber op de 1ste reflectie het juiste effect geeft? (ipv ergens anders hangen?)

Groet,

Bjorn

Heel goed getest. Zelfs de tweede absorbers heb ik zeer zorgvuldig getest vooral op de reflectie punten van de aan de andere kant de luidsprekers. Daar zat zelfs meer verschil in dan de absorbers voor de eerste reflectie. Wanneer de tweede absorbers een paar cm naar de eerste absorber toe ging was het effect veel minder dan waar ze nu hangen.

Maximus_Aurelius

We hebben weer een mooie upgrade gemaakt in mijn set. Eerst flink de akoestiek aangepast door mooie absorbers/panelen en nu heel iets anders.

Maar wat............. ;D

We hebben een Netkabel(tje) voor mijn Lindemann voorversterker aangeschaft.
Nu zullen jullie nieuwsgierig zijn welk merk ;) , welk merk zal het zijn  :tongue2: :clapping:

Martijn M

De zogenaamde contralaterale (tegenoverliggende zijwand) reflectie heeft in veel gevallen inderdaad meer invloed dan de ipsilaterale reflectie. Goed te lezen dat jouw ervaring in deze aansluit bij de mijne. En bij de theorie  ;) . Overigens is de contralaterale reflectie niet altijd per definitie het meest belangrijk. Dat hangt ook af van de plaatsing en het afstraalgedrag van de luidsprekers en je akoestiek.
Dutch & Dutch

Maximus_Aurelius

Sinds kort hebben we dus een mooie netkabel op mijn Lindemann 832 hangen. Het geeft een enorm verschil tenopzichte van de vorige netkabel.
Welk merk hebben we gekozen:
Crystal Cable Power Standard met Furutech rhodium stekkers eraan. :clapping:

Maximus_Aurelius

frank2

En wat zijn de verschillen met de vorige kabel en welke was dat?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op januari  8, 2012, 14:42:25
En wat zijn de verschillen met de vorige kabel en welke was dat?

Voorheen had ik een Furutech AG314 en een Audio Agile powerstrip. De laatste hangt nu aan mijn stekkerblok.

De verschillen met de Furutech is enorm.
Waar de Furutech teveel kleuring geeft in de klank blijft de CC Power neutraler met meer lucht tussen de instrument. Hoog en mid mooi gescheiden houdt en dit werkt tevens positief in het laagweergave.
De Furutech beinvloede het middengebied waardoor de nadruk teveel in het midden lag. Ik heb niet voor niets deze kabel verkocht.
Verschil tussen de power agile is dat de CC power nog meer detaillering heeft ten opzichten van de Audio Agile. De rest blijft hetzelfde wat ik al eerder vermeld heb ;) met de CC Power. De Audio Agile heeft een strak laag en legt het accent niet zo nadrukkelijk op een bepaald gebied wat ik wel had bij de Furutech.

De Crystal Cable power:
+ Meer rust in het geluidsbeeld gekomen
+ Meer lucht tussen de instrumenten waarbij hoog en mid heel mooi los van elkaar komen.
+ Laagweergave is strakker geworden.
+ Met de Rhodium stekkers meer detaillering dan de standaard stekkers die er eigenlijk aanzitten.
+ Flexibele kabel, men moet zich niet laten misleiden door de dunne kabels van het merk,  wat veel mensen toch doen. Diameter is toch gewoon 2 x 2.2

Negatieve aspecten nog niet gevonden