Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Ik heb even de tijd gehad om weer eens even te genieten van mijn set  :D
Wat me gelijk opvalt is dat er meer ruimtelijkheid komt en iets meer open in de klank. Ik zeg er wel bij dat het niet hele grote punten zijn , als dit zo was dan maakte ik me zorgen omdat het er dan toch even wat anders mis moet zijn. Maar het zijn kleine details die je heel goed merkt en waarneemt zoals iets meer openheid en ruimtelijkheid  :)
Het is een hele goede aanwinst voor een zacht prijsje , daar bedoel ik mee dat je toch een verbetering kunt realiseren voor een zacht prijsje. Normaal als je een verbetering wilt hebben bestaat er de kans dat je dieper in de buidel moet tasten  ;D

Ik vind het een zeer goede aanwinst waar ik geen moment spijt van heb en ik zal er ook geen spijt meer van krijgen ;D ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik de standaard stroomkabels en verdeeldoos verving door "audiofiele" exemplaren. Het verschil is niet heel erg groot, maar toch draagt het bij aan de constante zoektocht naar de ultieme geluidsbeleving :D

Geniet ze verder...

P.S. Heb je een leven al gevonden? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Even een update in mijn topic ;D :

Ik heb het even rustig aan gedaan wat betreft mijn hobby er waren even wat andere belangrijkere prioriteiten. Maar nu dat dit voor een groot gedeelte gedaan is ben ik weer flink bezig.;D En tot een beetje ergenis toe moest ik me orienteren op HT gebied  ;) omdat ik een dvd speler zocht en een goede HDMI kabel , maar dit is nu eindelijk ook opgelost , op 1 klein dingetje na en dat is een Kabel decoder(HD) en dan hoop ik dat het niet alweer van voor af aan begint  ;) want ik heb er geen interesse in om me alweer in dit soort te gaan verdiepen , vandaar dat we het maar op de lange baan schuiven  ;D

Ik ben me aan het orienteren om een mooi nieuw hifirack te kopen die voldoet aan mijn eisen  ;) ook qua afstanden tussen de verdiepingen etc etc.En het belangrijkste het moet er goed uitzien.
We hebben een bepaald rack op het oog en is lekker functioneel.Ik had eerst een copulare rack boven aan mijn verlanglijstje maar dit word wel erg duur  :o , nu hebben we een mooier rack gevonden  :D

Welke dat het word zit ik nog over te denken.De brede of gewoon het standaard hifirack. Hij word gewoon op maat gemaakt en de kleur die ik wil hebben.
Ik wil zo wie zo alle platen even dik(3.6cm) hebben en worden gevuld.

Dit wordt vervolgd , maar eerst aankomende week lekker op vakantie ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Mooi rack 8) Ik ben met hetzelfde bezig en heb zelfde probleem, vanwege de receiver en ben ergens anders uitgekomen... Empire Hifi. Ze hebben ook andere racks, maar daar was de afstand tussen de verdiepingen weer een probleem ::)

Kost ook niet een rib uit je lijf ;D

Fijne vakantie volgende week :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

We hebben eindelijk een nieuw rack bestelt.
Zal even duren voordat ik ervan kan genieten maar we hebben geduld ;D
Het word precies gemaakt hoe ik het wil hebben  :D .

Maximus_Aurelius

Eindelijk is mijn rack binnen.Volledig op maat gemaakt en precies zoals ik het wilde.Alle verdiepingen zijn gevuld.
Mijn apparatuur staat er al op.

Foto's volgen  :)

Rody

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op november 18, 2008, 17:20:59
Ben benieuwd, ziet er goed uit :)

Dank je wel.Maar het is geen origineel Burmester. Het rack van Burmester is echt overpriced.Ze zijn niet gevuld en de tussen verdiepingen zijn niet zo dik als de onderste versieping.
Ik heb dit rack laten bouwen.

Citaat van: -madison- op november 18, 2008, 17:46:38
Ik ben benieuwt! Welke kleur heb je gekocht?

De kleur is Pallisander.

Dit rack is een zelfbouw  en het voorbeeld is aangehouden van het Burmester rack.Alleen de volgende punten zijn anders:
- Als eerste de prijs ;D
- Alle verdiepingen zijn gevuld
- Alle verdiepingen zijn 3.6cm

De persoon die dit rack voor mij heeft gebouwd is dezelfde persoon die het rack heeft gemaakt wat op de VAD show bij Viertron stond.
Viertron had dit rack in bruikleen(De ontwerper/bouwer ;) was zelf ook aanwezig) :) waar de Meridians op stonden en hun center ingebouwd was.Tevens zat er een subwoofer ingebouwd.
Deze persoon is een goede bekende van mij.

Maximus_Aurelius

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

tiptop

Ziet er erg mooi uit! 8)

Mooie set ook. :)

Waarom heb je eigenlijk d voorversterker boven en de cd-speler eronder? Is het niet makkelijker met cd's wisselen om 'm zo hoog mogelijk te plaatsen?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op november 19, 2008, 19:11:56
Ziet er erg mooi uit! 8)

Mooie set ook. :)

Waarom heb je eigenlijk d voorversterker boven en de cd-speler eronder? Is het niet makkelijker met cd's wisselen om 'm zo hoog mogelijk te plaatsen?

Ik zat al eigenlijk op zo'n vraag te wachten ;D
Het belangrijkste punt is dat ik de Lindemann VV ontzettend mooi vind en ik zonde vind als hij op de 2e verdieping staat. Hoe hij nu staat staat hij volledig in de spotlights  :D
Het valt wel mee als ik een cd moet wisselen , werkt goed.

Zodra er een Lindemann cd speler(800 serie) komt  ;) gaat hij op de bovenste verdieping staan en gaat de voorversterker 1 verdieping naar beneden ;D ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Erg mooi (rack, set en opstelling) 8)

De Notes zijn toch gebleven? ;)
Showcase - Topic

Alco

Inderdaad een mooi rack Maximus!  :D

Ben zelf ook al tijden op zoek naar een mooi/geschikt rack, maar de meeste merken hebben alleen racks die of (voor mij) veel te diep zijn, of veel te hoog, of teveel glas (heb voorkeur voor hout + metaal)

Afgaand op de de foto is 't het Italiaanse merk Musictools, als ik me niet vergis.
Niet echt goedkoop maar wel erg fraai.
(heb zelf een paar jaar terug speakerstands van Musictools gehad, en die zijn in 2 a 3 jaar tijd bijna € 300,- per paar duurder geworden!)  :o

Ik wist niet dat ze ook een rack op maat kunnen maken. (klinkt interessant, maar.. zal wel behoorlijk prijzig zijn)  :-\
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Alco op november 19, 2008, 22:04:12
Inderdaad een mooi rack Maximus!  :D

Ben zelf ook al tijden op zoek naar een mooi/geschikt rack, maar de meeste merken hebben alleen racks die of (voor mij) veel te diep zijn, of veel te hoog, of teveel glas (heb voorkeur voor hout + metaal)

Afgaand op de de foto is 't het Italiaanse merk Musictools, als ik me niet vergis.
Niet echt goedkoop maar wel erg fraai.
(heb zelf een paar jaar terug speakerstands van Musictools gehad, en die zijn in 2 a 3 jaar tijd bijna € 300,- per paar duurder geworden!)  :o

Ik wist niet dat ze ook een rack op maat kunnen maken. (klinkt interessant, maar.. zal wel behoorlijk prijzig zijn)  :-\

Is niet van het merk musictools. Is een kopie van Burmester.MusicTools heeft volgens mij niet zo'n brede profielen.
Het is een zelfbouw. En de persoon die dit voor mij heeft gedaan kan het allemaal op maat maken.
De maten die ik aangehouden heb zijn exact als bij het Burmester rack

Dit schreef ik paar berichten terug.
Citaat van: Maximus_Aurelius op november 19, 2008, 16:41:08

Dit rack is een zelfbouw  en het voorbeeld is aangehouden van het Burmester rack.Alleen de volgende punten zijn anders:
- Als eerste de prijs ;D
- Alle verdiepingen zijn gevuld
- Alle verdiepingen zijn 3.6cm

De persoon die dit rack voor mij heeft gebouwd is dezelfde persoon die het rack heeft gemaakt wat op de VAD show bij Viertron stond.
Viertron had dit rack in bruikleen(De ontwerper/bouwer ;) was zelf ook aanwezig) :) waar de Meridians op stonden en hun center ingebouwd was.Tevens zat er een subwoofer ingebouwd.
Deze persoon is een goede bekende van mij.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op november 19, 2008, 21:51:48
Erg mooi (rack, set en opstelling) 8)

De Notes zijn toch gebleven? ;)

De Notes staan nog altijd zeer mooi te spelen.Ik ben er nog altijd super tevreden over.
We hebben/hadden wel een paar luidsprekers op het oog maar ik heb en had nooit zoiets van "nu ga ik voor nieuwe luidsprekers"
Het is een goed teken zeg ik maar zo. ;D ;D

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 27, 2008, 00:20:13
De Notes staan nog altijd zeer mooi te spelen.Ik ben er nog altijd super tevreden over.
We hebben/hadden wel een paar luidsprekers op het oog maar ik heb en had nooit zoiets van "nu ga ik voor nieuwe luidsprekers"
Het is een goed teken zeg ik maar zo. ;D ;D
Zeker een goed teken. Ben ook erg tevreden met mijn Notes. Zeker met de nieuwe opstelling en afstelling. Fantastische speakers zijn het O0
Showcase - Topic

Tinus_

rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Maximus_Aurelius

Even een update:

Ik heb een klein beetje geinvesteerd in mini HT gebeuren.Nieuwe receiver en een blu-ray speler. Nu ben ik tevens in een orienterende fase om te kijken in mijn stereo opstelling een andere stekkerblok. De stekkerblok die ik nu heb is uitstekend maar hij heeft 7 plaatsen en ik gebruik er maar 4 dus is hij ook wel wat lang(groot).Nu kan ik deze stekkerblok ook goed gebruiken voor de nieuwe receiver , blu-ray etc etc.Daar komt hij beter tot zijn recht.6 van de 7 vol  :smile:
Nu heb ik het oog laten vallen op de stekkerblok van PS-Audio de juicy Bar2 , misschien nog wel wat andere stekkerblokken maar prijstechnisch gezien is de PS audio wel aantrekkelijk.
Er is nog helaas weinig over te lezen en helaas zitten er natuurlijk weer geen dealers bij mij in de buurt  :crazy: dus ga ik wel weer op zoek.
Wat mij wel aanspreekt aan de juicy bar2 de opbouw van deze stekkerblok en dat er helemaal geen kabels intern zitten  8)

frank2

Ik zou ook zeker kijken naar Vibex stekkerblokken, Deze worden mij nogal eens aangeraden en niet alleen door de dealer maar ook door meerdere audiofielen.
nb: wenw audio levert ps audio misschien kan die je meer vertellen over deze stekkerblokken? (ze zijn alleen vandaag niet aan te telefoon te krijgen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op januari 22, 2009, 15:42:43
Ik zou ook zeker kijken naar Vibex stekkerblokken, Deze worden mij nogal eens aangeraden en niet alleen door de dealer maar ook door meerdere audiofielen.
nb: wenw audio levert ps audio misschien kan die je meer vertellen over deze stekkerblokken? (ze zijn alleen vandaag niet aan te telefoon te krijgen)

Vibex is geweldig , alleen de prijs is ook echt geweldig  :P. Helaas is Vibex slordige 300 euro duurder dan een PS audio.Dit vind ik toch wel aanzienlijk. Maar ik schrap hem niet hoor  ;).
Ik ga eens contact zoeken met W&W en hoop dat ze me wat meer kunnen vertellen over de PS audio Juicy bar2.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maximus_Aurelius

Even een andere mededeling die eventjes niet over stereo gebied gaat althans 80% niet ;) Het kan namelijk wel. ;)

We gaan eens HDMI kabels testen en er zit er eentje tussen die behoorlijk prijzig is. Eens kijken of het verschil groot is.
De Supra en AudioQuest heb ik in mijn bezit en de NordOst is op Demo. Gisteravond heb ik de NordOst op demo gekregen.
Ik kan al 1 ding verklappen dat er zeer zeker verschil inzit. :) , dit is voor mij niets nieuws daarom heb ik me ook Supra aangeschaft ;) , maar eens kijken wat een HDMI kabel doet die wat prijziger is. :biggrin:

De battle gaat tussen:
Supra
NordOst Silver Screen.(Let op geen Wyrewizard)

Alle 2 de kabels zijn 2 meter lang.

Ik kan ook nog een Vivanco en HQ ertussen hangen maar die moeite bespaar ik me  :tongue2: omdat zowel de Supra als de Audioquest HDMI A eroverheen gaan. En voor de prijs van deze 2 hoeft je het in principe niet te laten.Daarom zal in eerste instantie ook de AudioQuest HDMI A niet meedoen omdat voor mij de Supra beter beeld geeft stel ik de prioriteit bij de Supra. Wanneer ik tijd over heb zal ik hem ook in de vergelijk meenemen maar kan niets garanderen.

Het kan zijn dat ik in het subject Hardware reviews door HTForum leden op het forum een review komt te staan.Ik weet alleen niet of dit mag.

Alles wordt zorgvuldig getest op SD en HD uitzendigen en op DVD en Blu-ray.

Wordt Vervolgt in dit topic of een ander. :bigsmile: