Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Jammer dat ALR/Jordan daar niet was. Lijkt me een gemiste kans :-\ Ben een tijd geleden ook naar High-End geweest (was toen nog in Frankfurt) en daar merkte je ook grote verschillen tussen de merken. Er waren nogal arrogante mensen die eigenlijk alleen maar wilden showen (lees: verkopen), maar weinig tot geen informatie gaven. In tegenstelling tot anderen die gewoon erg toegankelijk waren. Ik herinner me nog een demo van Avantgarde Duo's. Werden aangestuurd door 2 monoblokjes van 8W (!), terwijl op het moment er slechts 1W uitgangsvermogen werd geproduceerd. Dat was meer dan genoeg ;D Die man raakte niet uitgepraat en was erg enthousiast...

Leuk dat je je zo geamuseerd hebt en dat de verwarring niet groter is geworden. Ben benieuwd naar je nieuwe positieve 1e prioriteit ;) In ieder geval veel succes daarmee :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

scrutinizer

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  1, 2008, 13:42:39
Ik ben wat wijzer geworden naar de High-End. Het was gezellig ook de resterende dagen in München.Zeg altijd maar zo München is mijn 2e thuis ;D ;D

ALR/Jordan stond niet op de high-end wat wel jammer was.De verwarring is niet groter geworden gelukkig maar.;)
Ik had nog een paar vragen over een kabel maar helaas gaven ze me daar geen antwoord op en moest ik mailen naar hun toe. We gaan niet voor niets naar een beurs toe daar hoop je wel wat informatie te krijgen en je vragen beantwoord te krijgen.Maar helaas dit was bij desbetreffende merk niet zo  :-\ dus dan zeg ik op mijn beurt dan houd het op het kan ook net een doorslag geven of we nu dit merk nemen.(had het al geprobeerd het merk op mijn set).Bij andere merken zoals Furutech kreeg je heel goed info en uitleg.

Ik heb ook veel leuks en aardig klinkende LS gehoord de een natuurlijk wat duurder dan de ander  :P de mooiste vond ik toch Isophon en de nieuwste Lindemann LS , alleen de laatst genoemde LS is wel een mooi prijsje  :o ;D waar je echt van achterover valt  ;D(Sarcastische mode )
Ik denk dat we de LS gaan vervangen maar op dit moment is er even wat anders tussengekomen wat 1e prioriteit heeft en laat dit net zo zijn nadat ik terug kwam van München.Is wel een positieve 1e prioriteit  :)(heeft niets met hifi te maken) Dus mijn upgrade schuift eventjes een tijdje vooruit.Zo'n upgrade loopt gelukkig niet weg.

Maximus,

Ik kan het me enigzins voorstellen dat de verwarring niet groter is geworden in München.......het is als in de politiek.... waar 'véél' mensen praten zonder inhoudelijk te zijn. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

Citaat van: scrutinizer op mei  3, 2008, 11:26:14
Maximus,

Ik kan het me enigzins voorstellen dat de verwarring niet groter is geworden in München.......het is als in de politiek.... waar 'véél' mensen praten zonder inhoudelijk te zijn. ;)

Anton.

Als ik een specifieke vraag stel op de High-End bij desbetrffende merk dan krijg ik voor 95% een goed inhoudelijk antwoord waar ik ook veel aan heb om verder mee te gaan.
Maar ik weet wat ik wil en wat ik een beetje zoek , wil dit veranderen doordat er een merk bijkomt of iets anders dan moet het echt gegrond zijn en echt goed zijn ;D ;D.
Maar zo'n High-End is goed voor te orienteren en info te verkrijgen.Per slot van rekening ga je er ook heen om de gezelligheid ;D en om wat info te krijgen als je het nodig vindt ;D om nieuwe ideëen op te doen en (soms) het nieuwste van het nieuwste te zien  8) :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

scrutinizer

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  4, 2008, 12:26:45
Als ik een specifieke vraag stel op de High-End bij desbetrffende merk dan krijg ik voor 95% een goed inhoudelijk antwoord waar ik ook veel aan heb om verder mee te gaan.
Maar ik weet wat ik wil en wat ik een beetje zoek , wil dit veranderen doordat er een merk bijkomt of iets anders dan moet het echt gegrond zijn en echt goed zijn ;D ;D.
Maar zo'n High-End is goed voor te orienteren en info te verkrijgen.Per slot van rekening ga je er ook heen om de gezelligheid ;D en om wat info te krijgen als je het nodig vindt ;D om nieuwe ideëen op te doen en (soms) het nieuwste van het nieuwste te zien  8) :D

Sorry voor de wat criptische omschrijving.......was meer gebaseerd op de kwantiteit aan spullen...en de kwaliteit van demo's.
Gezelligheid ???....daar versta ik toch iets anders onder. ;)......maar idd een goede ontmoetings plaats voor internationale fabrikanten. :)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Maximus_Aurelius

Citaat van: scrutinizer op mei  5, 2008, 23:44:09
Sorry voor de wat criptische omschrijving.......was meer gebaseerd op de kwantiteit aan spullen...en de kwaliteit van demo's.
Gezelligheid ???....daar versta ik toch iets anders onder. ;)......maar idd een goede ontmoetings plaats voor internationale fabrikanten. :)

Anton.

Ik versta onder gezelligheid ook wat anders ;D en dit is ook gebeurd. Ik ga niet 1 dag naar de High-End en dan weer terug , we zijn 3 dagen gebleven en maar één dag op de high-end de andere 2 dagen gezelligheid gehad in München zel zoals de Biergarten(Hofbräuhaus)
München is bij uitstek een stad van gezelligheid en sfeer , ik zeg niet voor niets München is mijn 2e thuis  ;D :) :D

Maximus_Aurelius

Even een vraag aan alle mede forumleden.

Ik ga me nieuwe wandcontactdozen aanschaffen maar heeft nu een goede wandcontactdoos(Furutech , HMS etc etc) nu echt zin of heeft het zijn voordeel.
Ik heb een aparte stroomgroep voor mijn apparatuur? Trouwens als het niet zo was dat iemand een aparte stroomgroep heeft voor zijn apparatuur is het dan ook een meerwaarde of  heeft het zin.

Of is het bij de wandcontactdozen oftewel stopcontacten ;D zo dat het ook een beetje "not done"is. Ik heb me er eigenlijk nog nooit in verdiep.Ik heb wel in München een wandcontactdoos van Furutech(Rhodium) in de hand gehad en dat voelde héél solide aan en echt stevig. Maar ik weet verder niets of dit nu zin heeft om een goede wandcontactdoos te nemen. Er zijn verschillende merken zoals HMS (voelt een beetje billig aan  ;) ) HB design , Furutech.

reMC

Het is natuurlijk een beetje flauw dat ik zelf reageer, maar volgens mij zijn er maar weinig forumleden die ervaring met Furutech wandcontactdozen hebben. ;)  Ik zelf vind de verbetering gewoon goed te horen (ze klemmen ook ZEER strak), oa in kracht, energie, dynamiek en ze zien er inderdaad prachtig uit 8)

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op mei  6, 2008, 12:56:56
Het is natuurlijk een beetje flauw dat ik zelf reageer, maar volgens mij zijn er maar weinig forumleden die ervaring met Furutech wandcontactdozen hebben. ;)  Ik zelf vind de verbetering gewoon goed te horen (ze klemmen ook ZEER strak), oa in kracht, energie, dynamiek en ze zien er inderdaad prachtig uit 8)

Hoi,

Waarom is het een beetje flauw dat jij regeert alleen omdat jullie zaak Furutech verkopen en dat sommige denken je bent bevoorrecht  ??? Ik denk niet zo en ik vind het geen enkel probleem integendeel omdat jij er nu ook wat info bijschrijft. Jij vind het een verbetering geeft ook aan waar en welke punten , voor mij allerbelangrijkste dat de stekkers ook klemmen in de wandcontactdoos , maar daar was ik al achter ;D

Even nog een vraag wanneer iemand geen aparte stroomgroep heeft is het dan ook een verbetering?

HTip

Ik heb een Rittal verdeeldoos aangesloten met de bijgeleverde kabel gemonteerd aan een W&M audio stekker en dit alles gestoken in een low-grade stopcontact. Tegelijk de standaard netkabels van de apparatuur vervangen door W&M Tornado's en er was meteen verschil merkbaar. Met name de hoge tonen waren (nog) minder schel en de bassen waren (nog) strakker. Kun je nagaan wat het resultaat is als je een aparte audiofiele groep (zekering, kabel en WCD) aanlegt 8)

Het zijn wel tweaks die je naar mijn mening pas moet doen als de basis goed is.
Maar die is bij jou wel goed :D

Misschien ook eens kijken naar eventuele akoestische aanpassingen, want daar haal je de echte winst mee. Kijk maar eens in Joris zijn topic ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reMC

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  6, 2008, 18:28:08
Waarom is het een beetje flauw dat jij regeert alleen omdat jullie zaak Furutech verkopen en dat sommige denken je bent bevoorrecht  ??? Ik denk niet zo en ik vind het geen enkel probleem integendeel omdat jij er nu ook wat info bijschrijft. Jij vind het een verbetering geeft ook aan waar en welke punten , voor mij allerbelangrijkste dat de stekkers ook klemmen in de wandcontactdoos , maar daar was ik al achter ;D

:) Niet iedereen op het forum kijkt er op deze manier tegenaan, ik ben wat voorzichtiger geworden..

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  6, 2008, 18:28:08Even nog een vraag wanneer iemand geen aparte stroomgroep heeft is het dan ook een verbetering?

De omschrijving komt van gebruik in mijn eigen kamer, ik heb geen aparte groep :) Denk wel dat een aparte groep een groter effect heeft. Of natuurlijk nog beter: doe het beide ;)

FrankB

Ik heb een HMS wandcontactdoos zonder eigen groep. Klankmatig was het een verbetering, ik denk vooral door de uitstekende klemeigenschappen en het hoogwaardiger materiaal. Dus ook zonder eigen groep heeft het nut.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

tiptop

Ik heb een HMS met eigen groep.

Maar....dit is tegelijkertijd aangelegt met de rest van de ruimte (hoogpolig tapijt, andere opstelling etc..)

het effect hier kan ik dus niet beschrijven.

weet allen vanuit mijn andere ervaringen met stroom dat betere snoeren en een eigen groep al veel uitmaken. Dus zal een betere wcd dat naar alle waarschijnlijk ook doen. En idd meteen hetr hele plaatje aanpakken is mijn devies. ;) Dan zijn de voordelen het grootst. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Bedank voor de inbreng allemaal , dan ga ik me even orienteren over hoe we het gaan aanpakken waar we de wandcontactdozen plaatsen.
En orienteren welke wandcontactdoos we zullen aanschaffen , lichte voorkeur naar Furutech maar daar zijn er ook weer 2 van  :P

Maximus_Aurelius

We hebben gekozen voor 1 Furutech WCD  FT-SWS (R) Rhodium variant.

Het ziet er echt ultra stabiel uit en voelt ook werkelijk zo.

reMC

8) En al getest hoe het 'klinkt'?

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op mei 20, 2008, 12:53:08
8) En al getest hoe het 'klinkt'?

Gisteravond heb ik hem pas opgehaald  ;) , moet nog aangesloten worden.
Er moet nog even geklust worden en iets gekapt omdat het doosje wat in de wand komt nu niet past dus vandaar iets gekapt moet worden.
Hopelijk van het weekend dat de Furutech erop komt te zitten dat ik hem eens kan testen.
Maar ik moet nog even geduld hebben  :)

Fatalfelix

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 20, 2008, 12:44:14

Mooi high-end stopcontact  8). Heb je ook al een high-end stroomabbonement, of is dat de volgende stap  ;D.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

HTip

Ziet er inderdaad erg degelijk uit. Ben benieuwd of ie brengt wat je zoekt...
Showcase - Topic

tiptop

De verpakking ziet er iig flashy uit ;D 8)

Ben benieuwd naar het resultaat :)

scrutinizer

Grappig!!! Een wandcontactdoos met passief HF filter........zeker veel rood en geelband op de muur. ;D

Anton.

Maximus_Aurelius

Vandaag eens flink zitten te klussen.De WCD kan er binnen 24 uur opgezet worden omdat de doos waar de WCD opkomt vervangen is en even moet aanharden in de muur.
Tevens heb ik gelijk de wand even geverfd is maar één moeite om dit gelijk te doen.
Het schiet al aardig op  :D en nog effe geduld hebben en dan genieten van het mooie WCD.

tiptop

En dus weer een foto en review straks hier 8)

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 24, 2008, 18:48:16
Vandaag eens flink zitten te klussen.De WCD kan er binnen 24 uur opgezet worden omdat de doos waar de WCD opkomt vervangen is en even moet aanharden in de muur.
Tevens heb ik gelijk de wand even geverfd is maar één moeite om dit gelijk te doen.
Het schiet al aardig op  :D en nog effe geduld hebben en dan genieten van het mooie WCD.

Heb je al kunnen testen en heeft het gebracht wat je zoekt?
Showcase - Topic