Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

molle

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 10, 2007, 14:45:13
Hier komt foto van de basis.

Op dit moment ben ik een foto aan het knippen  ;)

Even geduld AUB. ;D

Schaar is bot zeker ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

Citaat van: molle op november 10, 2007, 15:13:49
Schaar is bot zeker ;D

Hahaha  ;D

Citaat van: Peerless Monster op november 10, 2007, 14:47:40
Schiet eens op ;).

En als je nog een heavens gate XLR wil, dan zeg je het maar he ;).

Er staat even geduld aub ;D  ;D ;)

Ik meld me dan wel eventueel  ;)

Foto's van de basis staan op pagina 15  :D bijna onderaan de pagina
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31751.350
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rody

Ga je nu ook nog de Lindemann EV aanschaffen?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op november 10, 2007, 18:47:12
Ga je nu ook nog de Lindemann EV aanschaffen?

In de toekomst misschien wel(zijn niet bepaald goedkoop  ;) ) , maar eerste doelstelling(en) zijn andere luidsprekers en andere cd-speler.
Kabel(s) ben ik mee bezig.

Hoe het nu is met de Lindemann VV en de AVM evolution M2 gaat heel goed (was ik ook niet bang voor) dus waarom nu eigenlijk de Lindemann EV aanschaffen.In principe is het niet nodig , iedergeval niet de 1e , 2e prioriteit.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Eindelijk is mijn XLR kabel van Nordost binnengekomen.
Hij hangt er al tussen en is al lekker in het spelen ;D , zodra hij ingespeelt kunnen we weer verder gaan kijken in het upgradevirus.
In ieder geval dit jaar komt er geen upgrade meer ;D

Zo wie zo zit ik even te denken of ik een upgrade ga doen voor de High-End Messe 2008 Munchen , gelukkig is deze zeer vroeg (24-27 april 2008)
Misschien komen er leuke nieuwe producten  ;) We gaan er zeker naar toe , niet alleen voor de High-End maar ook gezelligheid van de stad Munchen ;D wat is het toch mooi te combineren  :D

Wat er nog eventueel gaat gebeuren met upgraden , aan het volgende zit ik te denken:
- Luidsprekers
- Cd-speler
- Kabel(s)

Rody

CD speler lijkt me makkelijk ;D ;)

Luidsprekers...MBL?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op november 23, 2007, 17:39:42
CD speler lijkt me makkelijk ;D ;)

Luidsprekers...MBL?

Cd speler makkelijk  ;) , in principe wel maar helaas niet zo makkelijk betreft geld  ;D , de 822 van Lindemann kost 6800 euro en dan zullen we het maar niet over de 820S hebben ;D

MBL 311E staat nog altijd zeer hoog op de lijst  :)

Rody

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 23, 2007, 18:22:31
Cd speler makkelijk  ;) , in principe wel maar helaas niet zo makkelijk betreft geld  ;D , de 822 van Lindemann kost 6800 euro en dan zullen we het maar niet over de 820S hebben ;D

;D

Maximus_Aurelius

Ik heb even van iemand een leuke demo LS kabel te leen.Het betreft zich hier over een LS kabel die als 2e vloerkleed kan dienen ;D ;D

De Magnan Signature  ;D 8) LS kabel.
Wel in single-wire versie , maar het is een LS kabel die per Poll gaat.Dus je heb 2 van deze kabels nodig voor 1 LS.En het is een zeer brede kabel.

Dit is van Magnan de dikste kabel in hun assortiment , de prijs is er ook na(2x3meter circa 2100 euro) , maar wel goedkoper dan een Frey van NordOst.Staat te boeken als zeer snel en neutraal.
Citaat uit tijdschrift Stereo:
Heaven's Gate:
Extrem "verzerrungsarm"wirkendes Spitzenkabel.

NF kabel:
Heaven's Gate:
Metallfrei aberwitzig Schnell und durchsichtig.

Effe een foto , laten kijken wat voor afmeting deze LS kabel heeft ;D , moet men indenken dat je dus voor Single-Wire 2 matten moet hebben voor 1 LS.Dan praten we (nog)niet over Biwi gebeuren ;D ;D

Eerste prognose , zeer verfijnd en inderdaad extreem snel.Mijn LS groeit hoe langer hoe meer.
Uitgebreid verslag komt nog nadat ik even uitgebreider hem aan de tand gevoeld heb.
1e klein neagatief punt - Uiterlijk van de kabel  :P , dit staat me niet helemaal aan omdat het plaatsen of beter gezegd leggen van de kabel niet eenvoudig is. :) :P , komt ook omdat ik dus de kabel naar boven moet brengen naar mijn LS( monitor LS op stand)

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op december  5, 2007, 17:10:34
Ik heb even van iemand een leuke demo LS kabel te leen.Het betreft zich hier over een LS kabel die als 2e vloerkleed kan dienen ;D ;D

Ik heb deze wel eens vaker voorbij zien komen op hifi en hear.
Maar bevalt ie al ;D
Ik had zo'n beetje verwacht dat je wel een Heavens Gate Ultra Silence zou proberen ;).

Grtz
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

Citaat van: Peerless Monster op december  5, 2007, 17:19:13
Ik heb deze wel eens vaker voorbij zien komen op hifi en hear.
Maar bevalt ie al ;D
Ik had zo'n beetje verwacht dat je wel een Heavens Gate Ultra Silence zou proberen ;).

Grtz

Hahaha  ;D
Die Heavens Gate ultra silence komt ook nog aan de beurt , deze is qua adviesprijs veel duurder dan de Magnan signature dus deze bewaar ik voor het laatst ;D , duurste als laatst he  ;)
Maar ik ken de HG ultra silence al goed.Maar ik wil even mijn horizon verbreden en kijken wat het allemaal kan doen in mijn systeem/opstelling.

Zoals ik al eerder vermelden komt er even geen upgrade meer voor de High-end Messe 2008(april) in Munchen.Maar de andere kant is , kan ik dit zolang volhouden  ;D ;D ;D , moet nog minimaal 4 maanden volhouden.Soms begint het te kietelen  ;D ;D
Maar orienteren mag men altijd  ;D

Rody

Citaat van: Maximus_Aurelius op december  5, 2007, 17:10:34
Dit is van Magnan de dikste kabel in hun assortiment , de prijs is er ook na(2x3meter circa 2100 euro) ,
:D

Wat mij betreft ben je gek  ;D

Wijx wondere wereld

Magnan kun je veel goedkoper krijgen als je wat zoekt op internet. Ik vond het een erg lekkere kabel. Veel muziek weinig slechte eigenschappen. Uiteindelijk heb ik het toch bij m'n Nirvana's gehouden, omdat die wat opener waren in het hoog en net wat strakker in het laag. En omdat ze wel een normaal formaat hebben :p

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Maximus_Aurelius

De magnan Signature LS kabel gaat terug naar zijn baasje  ;)
Een korte samenvatting:
Het is een zeer open klankkleur met ietwat scherpe randen in de klank.Dit vind ik zelf niet erg lekker omdat in bepaalde muziekgenre niet ten goede komt. Over het uiterlijk van deze kabel zullen we het maar niet hebben ;D , dit is voor mij ook een negatief punt omdat ik hem niet goed kan neerleggen  >:D
Even terug te komen over de klank. Het is inderdaad een snelle kabel en dit vind ik voor mijzelf een positief effect hebben.Door dat hij ook een open karakter heeft met snelheid maakt dit toch een aantrekkelijke kabel.
Negatief punt(en) de ietswat scherpe randen die naar voren toe komen in de klank en het uiterlijk.
De cd's die ik veelal geluisterd heb:
Nils Lofgren - acoustic live
Luca Bloom - Amsterdam
Dream theater - six degrees inner turbulence , Octovaroium
Keith Jarret - The Koeln concert
Creed - Human clay
Tool - 10.000 days
Boudewijn de groot - Eiland in de verte

En nog een paar andere.

Maximus_Aurelius

Ik heb sinds vandaag de netkabel NordOst Shiva op bezoek. Deze ga ik even aan de tand voelen.
Vanaf aankomende week hoop ik ook een paar andere te verwelkomen en dat ik dan een veregelijk kan maken.
De Tunami komt ook aankomende week (de 1.8m versie)
Zullen we kunnen zeggen Shiva vs. Tunami  ;D

De volgende netkabels heb ik op het oog.
- Oyaide Tunami (1.8m)
- Oyaide Tunami (zelf gemaakt , 1m tunami kabel met Oyaide 037 stekkers)
- NordOst Shiva > is op demo
- Fisch audiotechniek met oyaide 037 stekkers
- Isotek optimum netkabel > twijfel over deze omdat hij inderdaad sprekend op Lapp kabel lijkt ook de specificaties.
- Pel audio cube > > Deze wel in 1 meter lengte.

tiptop

De Shiva hangt nu als eerste kabel (heel belangrijk) van het stopcontact naar mijn Isotek Orion netfilter.
Doet het heel erg goed daar. Ik weet wel trouwens dat een Vishnu nog een heel stuk beter is qua ruimtelijkeheid, dynamiek en natuurlijkheid. Die heb ik toen ook ter demo mee gehad en het enige wat me tegen hield was de prijs. Maar de Shiva is al erg fijn :)
De NO kabels meten wel een tijdje inspelen, ook de netkabels, voordat ze hun optimum bereiken. ;)

Over een paar weken krijg ik ook een Crystal cable Micro binnen. Dan zal ik de verschillen ook posten. Misschien wel leuk voor je. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jean Sibelius

Hier óók hele goede ervaringen met een Nordost netsnoer direct op het netfilter (getest met de Brahma)

Wegens andere prioriteiten overigens nog niet gedaan ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op januari  6, 2008, 17:30:04
De Shiva hangt nu als eerste kabel (heel belangrijk) van het stopcontact naar mijn Isotek Orion netfilter.
Doet het heel erg goed daar. Ik weet wel trouwens dat een Vishnu nog een heel stuk beter is qua ruimtelijkeheid, dynamiek en natuurlijkheid. Die heb ik toen ook ter demo mee gehad en het enige wat me tegen hield was de prijs. Maar de Shiva is al erg fijn :)
De NO kabels meten wel een tijdje inspelen, ook de netkabels, voordat ze hun optimum bereiken. ;)

Over een paar weken krijg ik ook een Crystal cable Micro binnen. Dan zal ik de verschillen ook posten. Misschien wel leuk voor je. :)

De Shiva is al ingespeeld , is een demo kabel van een dealer die zelf de kabel gebruikt aan het apparaat.Dit weet ik 100% zeker omdat het een bekende is van me  :)

Ik zou het inderdaad op prijsstellen als je verschillen post tussen de Crystal cable en de Shiva.

LexiconLogan

Citaat van: Jean Sibelius op januari  6, 2008, 19:24:32
Hier óók hele goede ervaringen met een Nordost netsnoer direct op het netfilter (getest met de Brahma)

Wegens andere prioriteiten overigens nog niet gedaan ;)
Gebruik je dan ook weer een Nordost achter het netfilter?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Jean Sibelius

Citaat van: Lexicon Logan op januari  6, 2008, 21:38:09
Gebruik je dan ook weer een Nordost achter het netfilter?
Heb destijds getest met een Brahma op het netfilter en een Vishnu op de eindversterker.

Op dit moment gebruik ik overal Isotek powercords.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Maximus_Aurelius

Even een korte review van de Shiva:

Ik ben nu 2 dagen aan het testen geweest en ik zou maar gelijk "to the point"komen ;D Het valt op dit moment tegen :-X
Review is klaar ;D ;D ;D

Ik heb de Shiva aan mijn cd-speler aangesloten omdat de meeste en ook kenners zeggen bij de cd-speler haal je de meeste winst.
Eenmaal aangesloten zat ik te worstelen met de lengte van de kabel ;D achteraf moeilijk ergens te plaatsen dat hij netjes blijft liggen.Dus maar zo blijven liggen hoe hij wil ;D
De cd erin gestopt nadat ik netjes apparatuur aangezet heb.
Nils Lofgren - Acoutic live gaat draaien.
De cd was afgelopen en wat me opviel dat er helemaal geen rust in zat in mijn geluidsbeeld wat voorheen er wel was  :-\ , nog maar een paar keer gedraaid om te kijken of we moesten wennen omdat er toch wat nieuws eraan zat.Nee het was geen bedrog wat ik hoorde het bleef zo en ik miste ook wat details.
De volgende cd erin gestopt , Luka Bloom - Amsterdam , dit is ook een acoustische cd en ook goed opgenomen. De muzikaliteit kwam goed naar voren zoals gewoonlijk maar ik mis wat diepgang in de klank , kan ook omschreven worden een beetje dynamiek.
Dit was ook al niet een goede neerzetting van Shiva en hij heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen wat hij nu daadwerkelijk inzich heeft ;)
Weer een cd erin gelegd , ditmaal Rodrigo y Gabriela en wat ik altijd had was de snelheid in deze muziek maar het was net zo of dit niet aanwezig was  :o.
Als laatste wat ik tot nu getest heb is een klassiek album Rossini overtures , maar hierbij was duidelijk dat er toch wat dynamiek mist.

Ik heb de Shiva ook geprobeerd op mijn voorversterker.
Dezelfde volgorde qua muziek afgewerkt.
Hierbij kwam ik tot een opmerkelijke conclusie.
Er kwam meer rust in de klank , de dynamiek was meer aanwezig dan als ik hem op de cd-speler had aangesloten en de details kwamen mooi naar voren en ging niets af van de muzikaliteit. O0

Even een tussenstand met conclusie:
- Op dit moment vind ik de shiva tegenvallen op mijn cd-speler.
- Op de versterker ging hij goed
- Er komen nog meerdere albums aan de beurt.
- De test loopt zowel op de cd-speler als op de versterker
Op dit moment negatieve punten:
- Als het goed blijft gaan op de versterker zal ik wel overwegen of dit het geld waard is om een shiva aan te schaffen. Ik heb al een kritiek punt op de Shiva en dat is de stekker die in de stekkerdoos gaat een beetje....... overkomt vooral moeite mee omdat deze kabel toch best prijzig is.Voor dat geld mag ook de stekker die in stekkerblok gaat beter zijn dan wat er aanhangt.
- De lengte van 2 meter is ook niet erg optimaal omdat deze kabel toch best moeilijk neer te leggen is.

Als er tijd over is wil ik hem ook eens testen aan mijn stekkerblok.

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2008, 21:10:50
Even een korte review van de Shiva:

Ik ben nu 2 dagen aan het testen geweest en ik zou maar gelijk "to the point"komen ;D Het valt op dit moment tegen :-X
Review is klaar ;D ;D ;D

Ik heb de Shiva aan mijn cd-speler aangesloten omdat de meeste en ook kenners zeggen bij de cd-speler haal je de meeste winst.
Eenmaal aangesloten zat ik te worstelen met de lengte van de kabel ;D achteraf moeilijk ergens te plaatsen dat hij netjes blijft liggen.Dus maar zo blijven liggen hoe hij wil ;D
De cd erin gestopt nadat ik netjes apparatuur aangezet heb.
Nils Lofgren - Acoutic live gaat draaien.
De cd was afgelopen en wat me opviel dat er helemaal geen rust in zat in mijn geluidsbeeld wat voorheen er wel was  :-\ , nog maar een paar keer gedraaid om te kijken of we moesten wennen omdat er toch wat nieuws eraan zat.Nee het was geen bedrog wat ik hoorde het bleef zo en ik miste ook wat details.
De volgende cd erin gestopt , Luka Bloom - Amsterdam , dit is ook een acoustische cd en ook goed opgenomen. De muzikaliteit kwam goed naar voren zoals gewoonlijk maar ik mis wat diepgang in de klank , kan ook omschreven worden een beetje dynamiek.
Dit was ook al niet een goede neerzetting van Shiva en hij heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen wat hij nu daadwerkelijk inzich heeft ;)
Weer een cd erin gelegd , ditmaal Rodrigo y Gabriela en wat ik altijd had was de snelheid in deze muziek maar het was net zo of dit niet aanwezig was  :o.
Als laatste wat ik tot nu getest heb is een klassiek album Rossini overtures , maar hierbij was duidelijk dat er toch wat dynamiek mist.

Ik heb de Shiva ook geprobeerd op mijn voorversterker.
Dezelfde volgorde qua muziek afgewerkt.
Hierbij kwam ik tot een opmerkelijke conclusie.
Er kwam meer rust in de klank , de dynamiek was meer aanwezig dan als ik hem op de cd-speler had aangesloten en de details kwamen mooi naar voren en ging niets af van de muzikaliteit. O0

Even een tussenstand met conclusie:
- Op dit moment vind ik de shiva tegenvallen op mijn cd-speler.
- Op de versterker ging hij goed
- Er komen nog meerdere albums aan de beurt.
- De test loopt zowel op de cd-speler als op de versterker
Op dit moment negatieve punten:
- Als het goed blijft gaan op de versterker zal ik wel overwegen of dit het geld waard is om een shiva aan te schaffen. Ik heb al een kritiek punt op de Shiva en dat is de stekker die in de stekkerdoos gaat een beetje....... overkomt vooral moeite mee omdat deze kabel toch best prijzig is.Voor dat geld mag ook de stekker die in stekkerblok gaat beter zijn dan wat er aanhangt.
- De lengte van 2 meter is ook niet erg optimaal omdat deze kabel toch best moeilijk neer te leggen is.

Als er tijd over is wil ik hem ook eens testen aan mijn stekkerblok.

Er staan genoeg Heavens gates te koop, die een NBS Monitor 0 evenaren...

tiptop

Dat van die stekker begrijp ik dus niet zo goed ??? Hier zitten aan beide uiteinden dezelfde soort (wel IEC en schuko natuurlijk) stekkers (Wattgate).
Daarnaast gaat het er toch om hoe het klinkt lijkt me. Dat is toch het belangrijkste. Hij ligt toch voor de rest achter je apparatuur. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.