Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: vanzomereng op januari 15, 2025, 07:57:31Onder het motto "Het oog luistert mee", verwacht ik een zeer plat geluid. :o

Haha. Je zult dan denken van wel maar ik heb deze kabel al eens gehoord op een set viva audio met Diesis en het klonk tegenovergestelde van plat kan ik je zeggen ;).

Maar in mijn set ga ik het meemaken.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op januari 15, 2025, 06:07:52... even een stapje terug, je voorgaande upgrade (?), nice 👌🏻, die is mij ontgaan; wat heeft het je gebracht in sq?

Wat het gebracht heeft in de SQ:
Meer body en tevens controle. Dit resulteert tevens in meer diepte en stage.
Het algehele spectrum zoals mid hoog is wat mooier geworden, zeg maar fluweel. Minder puntiger.

De controle en laag weergave is vooral te merken bij klassiek symphonies.
Daar merk je dat een volledige Accuphase set wel raad mee weet. 
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

RZeemering

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 15, 2025, 00:15:10Zie de quote en dan zwart gedrukte ;).

Leuk dat er iemand ook net zoals ik een andere kijk heeft. Ik hou er wel van.
Ik werd door de volgende zin op het verkeerde been gezet: "Gelukkig begrepen ze het en was testen in orde dus zo geschieden het.."
Maar de fase van de aanschaf voor het testen ging beginnen. Ik dacht het daadwerkelijke testen :)
Desalniettemin verheug ik me ook op jouw test!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Spijkie

Hele bijzondere eigenschappen heeft deze kabel  :colgate:

If you bring the vacuum cleaner close to the ephemera cable, you have risk being sucked in and breaking. When using the vacuum cleaner, lift or remove the cables and then that be crawled on the floor.

Please be careful of small children and pets. Especially for cats, the luster of Ephemera and the slight tremors seem to be attractive.

Ik ben heel benieuwd ! Kabel ziet er niet bijzonder uit maar kan ook juist z'n kracht zijn. Wanneer ga je m beluisteren ?
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Xander32

Wat een waardevolle upgrade dan, super 👍🏻
Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 15, 2025, 08:46:00Wat het gebracht heeft in de SQ:
Meer body en tevens controle. Dit resulteert tevens in meer diepte en stage.
Het algehele spectrum zoals mid hoog is wat mooier geworden, zeg maar fluweel. Minder puntiger.

De controle en laag weergave is vooral te merken bij klassiek symphonies.
Daar merk je dat een volledige Accuphase set wel raad mee weet. 
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Spijkie op januari 15, 2025, 09:28:46Hele bijzondere eigenschappen heeft deze kabel  :colgate:

If you bring the vacuum cleaner close to the ephemera cable, you have risk being sucked in and breaking. When using the vacuum cleaner, lift or remove the cables and then that be crawled on the floor.

Please be careful of small children and pets. Especially for cats, the luster of Ephemera and the slight tremors seem to be attractive.

Ik ben heel benieuwd ! Kabel ziet er niet bijzonder uit maar kan ook juist z'n kracht zijn. Wanneer ga je m beluisteren ?

Ik verwacht de kabel deze week.

Spijkie

RZeemering

Citaat van: Spijkie op januari 15, 2025, 09:28:46Ik ben heel benieuwd ! Kabel ziet er niet bijzonder uit maar kan ook juist z'n kracht zijn.
Je vind de kabel er niet bijzonder uit zien? Ziet er toch juist heel anders uit dan de gemiddelde kabel?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari 15, 2025, 11:18:40Je vind de kabel er niet bijzonder uit zien? Ziet er toch juist heel anders uit dan de gemiddelde kabel?

Ja das ook weer waar, doet me denken aan de nordost gold. Met niet bijzonder bedoelde ik dat het eruit ziet als een platgewalste koper kabel met niks, geen afscherming geen helix of speciaal gevlochten etc

chansig

Of de 47labs luidsprekerkabel maar dan zonder mantel.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Contour

Als die koper geleider inderdaad 0.035 x 7mm is, dan is dat maar 0.25 mm2, dat is 10x dunner dan de gemiddelde koperdraad (2.5mm kwadraat) die we op speakers aansluiten, extreem dun dus, ben je niet bang dat je dempingsfactor hier veel slechter mee wordt?

Ik heb hier trouwens nog 2 x 3m Sonore kabel liggen, en 2 x 3m Ocos met Sonore afwerking, als je meer zou willen om mee te testen. Ophalen en terug brengen in Delft, is ook eventueel over te nemen.

Groetjes Walter

Rowdy

Misschien heeft deze kabel wel een lagere impedantie en een hogere geleiding G (eenheid Siemens) dan een 2,5 mm2 koperdraad.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Contour

De gemeten weerstand is gewoon de doorsnede van het koper, de platte kabel heeft mogelijk wel een gunstig skin effect.

Rowdy

Je moet niet naar de weerstand kijken, maar naar de impedantie Z en geleiding G. Weerstand is een gelijkspanningscomponent.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

mmuetst

Ik zie het woordjes "We believe" je moet er dus in geloven. Prachtig mooi verhaal  :nowink:
Ik geloof er heilig in dat het beter gaat klinken  :angel:
Veel luister plezier.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Contour

Stel je kabel is 3m lang, dan geeft deze dunne draad circa 0.3 ohm extra weerstand, dat is echt wel veel en kan impact hebben op de laagweergave van de speaker, die zal door de fabrikant waarschijnlijk getuned zijn op een lagere weerstand.

Jean Sibelius

Veel luisterplezier Nico! Hoe lang kun je de kabel(s) uitproberen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op januari 15, 2025, 19:55:50Veel luisterplezier Nico! Hoe lang kun je de kabel(s) uitproberen?
Hoi Jan,
Weekje of twee komt niet zo heel nauw.
Trouwens Sternklang zit bij dezelfde importeur(Duitsland) waar VAC ook zat(Ibex audio). Voor mij met het merk APL daardoor ben ik er ook mee in aanraking gekomen.

Maximus_Aurelius

Finger crossed, hopelijk komt vandaag de kabel bij mij aan.

Spijkie

Maximus_Aurelius

:pompom:  :pompom:

De kabel is binnen, even snel aansluiten zit er niet in want je moet heel voorzichtig zijn.
Maar hij hangt ertussen.
Even snel wat luisteren want helaas heb ik niet veel tijd vanavond.
Morgenvroeg 3:00 uur gaat de wekker.

Foto's asap.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op januari 21, 2025, 21:23:40Om 03.00 uur de wekker die gaat 😱

Yup.
Er moeten ook treinmachinisten vroeg uit de veren. Moet om 4:40 uur werken met nog een reistijd van 45 minuten  ;)
Ik heb er geen moeite mee om vroeg op te staan.
Wanneer ik voor 5:00 uur begin ben ik ook vroeg klaar met werken, want je mag dan max. 7 uur werken.

Xander32

Een bijzonder vak lijkt het mij, treinmachinist, leuk. Dan ontkom je idd niet aan ook vroege diensten. Ik ben wel benieuwd hoe een werkweek er voor jou uitziet, je zal waarschijnlijk met wisselende diensten van doen hebben, inclusief weekenden en feestdagen?

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 22, 2025, 03:39:22Yup.
Er moeten ook treinmachinisten vroeg uit de veren. Moet om 4:40 uur werken met nog een reistijd van 45 minuten  ;)
Ik heb er geen moeite mee om vroeg op te staan.
Wanneer ik voor 5:00 uur begin ben ik ook vroeg klaar met werken, want je mag dan max. 7 uur werken.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op januari 22, 2025, 06:16:38Een bijzonder vak lijkt het mij, treinmachinist, leuk. Dan ontkom je idd niet aan ook vroege diensten. Ik ben wel benieuwd hoe een werkweek er voor jou uitziet, je zal waarschijnlijk met wisselende diensten van doen hebben, inclusief weekenden en feestdagen?

Weekenden en feestdagen horen er eenmaal bij.
Qua dienstrooster zit ik in het vroege rooster, mijn standplaats kun je kiezen maar is geen garantie dat je het ook krijgt.
Dit jaar heb ik het vroege rooster wat mijn voorkeur heeft gekregen.
Wisselende diensten zijn er wel want vandaag dan 4:40 uur beginnen en dag later kan het 6:01 zijn.
Rijdende diensten gaan op de minuut, dus aanvang en einde tijd kan goed zijn 5:12 uur start en einde 14:08 uur.
Dan hebben we nog rangeerdiensten die gaan per volle vijfminuten. 4:40 uur tot 10:40 uur.

Ik werk 36 uur dat is fulltime en heb je een week van 5 dagen de week later 4 dagen. Kan ook zijn twee weken vijf dagen werken en daarna twee keer vier dagen werken.