Hebben we een thread mbt digitaal tv?

Gestart door tan1415, juni 30, 2005, 22:57:51

Vorige topic - Volgende topic

tan1415

Waar ik woon krijgen we binnenkort digital TV.

Wie heeft er ervaring mee?
Is het kwalitatief een verbetering tov normale TVuitzending?

Is digitale tv==>zogenaamde SD kwaliteit? Standard digital?

In forums heb ik begrepen dat SD een ENORME verbetering is tov analoog.

Hoe zit het met analoog TV eigenlijk? Moet je om van de digitale TV te profiteren een TV met digitale aansluiting hebben? Of kan het ook met je oude analoog tv.

riwi

SD staat voor Standard Definition (dus 576i/p of 480i/p).
HD is natuurlijk High Definition (dus 720p, 1080i/p).

Ik heb DSL TV van xs4all uitgeprobeert. Dus TV via je ADSL lijn. Maar dat is heel erg matig, borderline VHS niveau.

Martin_M

CiteerHebben we een thread mbt digitaal tv?

Nu wel ;D

sorry, flauw.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

TheSpeedSkater

Hoi,

Ik heb ook digitale tv van UPC en het is een zeer grote verbetering tov het analoge signaal. Het beeld is haarscherp en ik heb nu de keuze uit 80 zenders ofzo....

Ik heb een SD plasma scherm en de resolutie van de digitale tv komt overeen met de resolutie van mijn plasma. Perfecte combinatie dus!

Groeten

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

papaleo

bij mij thuis komt er op 3 manieren TV signalen/beelden naar binnen,

- Kabel (best scherp/Signaal met nodige ruis)  :-\

- Digi(tenne)taal (Soft/Mpeg blokken/storingen)  :'(

- Satelliet (Goed)  :D

Voor SD kwaliteit steek bij mij Satelliet er met kop en schouders boven uit...  ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ThomasBelgium

In België is Telenet van start gegaan met digitale tv en binnenkort begint ook Belgacom eraan. Er staat ons nog een en ander te wachten: interactieve diensten (film on demand, mailen via tv, ...), mogelijk een betere beeldkwaliteit (het potentieel is er maar of het ook echt gebeurt hangt van de kabeljongens af) en (helaas niet van in het begin) HDTV.

Omdat de situatie heel specifiek is voor elk land lijkt het me beter een thread digitale tv in Nederland te beginnen en een andere voor België.

Starred

Kan je je projector nou rechtstreeks aan bijv. zo'n kastje van digitenne hangen om tv te kijken?

Savart

ThomasBelgium,

Belgacom is juist van start gegaan en Telenet volgt pas op 3 september.
Verder heb ik hier DVB-T en ik vind de beeldkwaliteit zeer goed.
Als ik nu naar een TV kijk via de kabel, en je moet weten dat de kwaliteit
van de kabel in België echt niet slecht is, valt me direct het ruis op en zo
soms die dubbele randen. Wel een groot nadeel is dat je momenteel maar 3
posten via DVB-T kan ontvangen (één, KETNET/CANVAS, RTBF) met een standaard
antenne.

(mvg,
TomasBelgium  ;))

ThomasBelgium

@ Hypoliet:

Wat het van start gaan van Telenet en Belgacom tv betreft is er een verschil tussen de theorie en de praktijk. Op dit moment is het nog even afwachten geblazen, maar over enkele maanden zal de situatie allicht al heel anders zijn. Het is in ieder geval te vroeg om een kwalititsoordeel uit te spreken over Telenet tv of Belgacom tv.

Welke DVB-T tuner gebruik je? Heb je een binnen- of een buitenantenne?

Savart

Feit is dat je nu een abonnement kan nemen op Belgacom digital TV of hoe het ook noemt
en dat Telenet aangekondigd heeft dat zij pas op 3 september beginnen.
Je had ze dus omgewisseld zoals ik al aangegeven heb in de vorige post en je hebt
mooi geprobeerd te verdoezelen dat je fout zat maar het is nu toch wel zo.  ;)

Ik heb hier een Topfield PF5000PVRt met HD dus en een paraboolantenne die buiten
geïnstalleerd staat met versterker. Met die Topfield heb ik mij nog niet echt bezig gehouden
maar je kan dus je opnames via USB2 naar je pc overzetten en binnenkort ga ik dat eens doen
om ze dan op DVD te schrijven. Ik ga ze wel eerst nog moeten de-interlacen en encoden naar mpg2
en daarvoor ga ik eens een goede workflow moeten zoeken. Als iemand mij hier
een paar programmaatjes voor kan aanwijzen, zal ik hem zeer dankbaar zijn.

Sudesh

@starred, ja dat kan, ik heb zelf casema dtv en het ziet er goed uit.
had in het begin wat problemen met RGB gebruiken, het bleek dat mijn tunerkastje een te zwak synch signaal afgaf, dit kon opgelost worden door een vertsterke in te bouwen in de scartkabel...veel te lastig voor mij....dus heb ik bij Keene een kabel gevonden met ingebouwde versterker en scart aan èèn kant en een D-sub aan de andere (hoef ik ook geen tussenstukjes te gebruiken)
Enige minpuntje is dat mijn beeld nu nog lichtjes trilt (er zat ook een voeding bij die kabel, die moet ik nog uitproberen) en dat de beeldkwaliteit zo verschilt per kanaal, (BBC is best)

Tube-freak

Citaat van: Starred op juli 10, 2005, 16:10:44
Kan je je projector nou rechtstreeks aan bijv. zo'n kastje van digitenne hangen om tv te kijken?

Als je beamer een scart aansluiting heeft wel ja.  maar digitenne is denk niet hetzelfde als sd tV.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

SpeedyAndré

Ik heb net een decoder staan waarmee ik (als test) NED1, 2 en 3 kan ontvangen.
Er zitten 2 scart uitgangen op, 1 composiet, stereo, spdif (stereo 48KHz), svhs en usb (voor joystick).
Met een rj45 kabel komt het signaal van een adsl2+ modem binnen.
Er is 4Mb/s gereserveerd voor de tvkanalen en dat wordt van 20Mbit/s adsl afgesnoept  ::)
Nu zit ik ook met het scart - naar- projector rgbhv probleem, er staat Lumi 1Vp-p en Chrom 0,3Vp-p (75ohm)  in de specs van de scart.
Met de svhs uitgang heb ik een mooi beeld op m'n pc via een tvkaart, op de projector heb ik het beeld nog niet bekeken.
Wat kabellengte betreft kan ik de scartkabel denk ik het beste kort houden, de rj45 en optische spdif mogen (veel) langer zijn.
Opvallend is dat beeld en geluid een seconde voor lopen op het signaal dat ik via de cai op de tvkaart heb :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Sudesh

SpeedyAndré

Niet echt goedkoop, maar het zou kunnen werken :)
De vraag was eigenlijk of de signaalniveau's zonder omzetting op een crt (1251qm) bruikbaar zijn, zou het met een 'gewone' scart => rgbhv kabel werken?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB