Wat zou jij anders gedaan hebben.

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 16, 2002, 09:05:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Als je de kans zou krijgen om met je HT opnieuw te beginnen, WAT zou jij anders gedaan hebben....?

Ik zou waarschijnlijk direct naar CRT gegaan zijn, wij hebben in het verleden echt bijna een vermogen uit gegeven aan allerhande digitale projectoren (gelukkig kon ik ze steeds goed inruilen, anders..... :-\). De digitale techniek van toen was trouwens totaal anders als van nu.

Verder had ik direct maatregelen moeten gaan nemen voor de kamer acoustiek, dat scheelde echt enorm.

En qua speakers had ik direct voor OF zelfbouw of een zelfbouw model willen gaan.

Verder hebben we het allemaal wel redelijk doordacht opgebouwd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

Ik ben dus wel vrijwel direct voor zelfbouw speakers gegaan! En tot de dag van vandaag nog geen moment spijt van gehad. ;D Wat ik misschien anders had gedaan, is de lokatie van mijn HT. Nu heb ik alles in een kamer van 3.5 bij 4 meter staan, dat is een beetje krapjes. Achteraf had ik misschien alles in de, toen lege, woonkamer kunnen zetten, en daaromheen de woonkamer inrichten. In plaats daarvan staat het nu in een andere kamer. Verder ben ik redelijk tevreden, kan altijd beter natuurlijk maar met de middelen waar ik nu over beschik, ben ik tevreden..

eduard

Er zijn altijd dingen die ik anders had willen doen :). Maar meestal werden de besluiten op basis van budged genomen. Een kleine 3 jaar geleden ben ik in mijn nieuw huis gekocht en deze geheel aan mijn wensen en eisen aan laten verbouwen. Helaas zijn mijn wensen nu enig zins gewijzigd, maar op nieuw verbouwen zit er niet. :(. Maar tot nu toe heb ik maar weinig spijt van aankopen die ik in het verleden heb gedaan.

Raf1

Ik heb een planning gemaakt.

Deels op basis van tijd, want tijd is ook geld.
(hoe langer je niks koopt, destemeer kun je sparen, en dus uitgeven)
Deels op basis  van kennis.
Ook al kom ik met aardig wat kennis het wereldtje van HT binnen, er zijn (waren) zaken die ik nog aan den lijve en "in the flesh" moet meemaken.
En alles in 1 keer goed doen?????? ??? ;D ;D
Dus deze planning is van mijn 1ste HT.
Niet "DE" HT die ik wil! :o :o :o

Daarom ziet mijn set-up er ook zo uit.
Sommige dingen zijn goed gerelgeld, andere zijn nog maar op zijn boere fluitjes.
Ook gaat het mij er in deze HT niet erom dat ik alles perfect krijg, maar wel dat ik een zeer goed inzicht en begrip krijg van hoe alles werkt, en waarom.
En die kennis kan ik in een volgende HT toepassen.
(en dmv mijn bezoeken aan forum's als deze delen met anderen)
Misschien wel opnieuwe het wiel uitvinden, volgens sommigen.
Maar tot nu toe heb ik meer nut en plezier gehad van het zelf uitdokteren en toepassen, dan het opvolgen van iemands advies en er niet verder bij stil staan, en filmpjes kijken.
De dagelijkse realiteit van het bezitten van een HT(ookal is hij nog lang niet af) leert ook veel over wat belangrijk is en wat niet, en waar je uiteindelijk oplet, of mee zit.
En velen van de "waarheden" die over het goed opzetten van een HT bestaan, zijn voor een beginner soms en behoorlijke ver van mijn bed show. :o

Ik "zit" nu net iets over de helft van mijn planning.
De beeldzijde is vrijwel afgerond(alleen nog een HTPC erbij, voor testen en voor A/Ben), en nieuwe speakers komen ergens zo rond 1-1-03.(zal wel weer uitlopen)
En daarna een nieuwe processor(heb nu mijn 2de), die na 1-6-03 op papier staat.
En dan staat er niks meer op papier! >:( >:(

Ook is dan het maximaal haalbare bereikt in deze ruimte, en staat een nieuwe woning op het wenslijstje in mijn hoofd.
(zolang het nergens geschreven staat, ligt er nog niks vast) ;D ;D

De nieuwe ruimte zal natuurlijk ook weer een uitdaging en bron van onderzoek en kennisvergaring worden.
Is de huidige ruimte een vingeroefening in hoe klein, de volgende wordt er een, in "is het nu groot genoeg"? :o :o :o

groetjes,

Raf.




 






B. Kuiper

Ik zou w.s. in plaats van een breedbeeld het geld apart hebben gehouden voor CRT en een "normale" TV gekocht hebben. Aan de andere kant, mijn passie voor thuisbioscoop begon pas echt te groeien toen ik die 32" breedbeeld had, en na ISF calibratie een complete herwaardering voor deze weergever.

Zoals al hiervoor gezegt, het is een soort drieeenheid van geld, tijd en inzicht.

Het inzicht groeit, en die CRT komt er met tijd(en geld ;))
"Always a little further"

Spacebass

Als ik heel, heel, heeeeel eerlijk ben?

een huis kopen als SiR die een eigen HT ruimte heeft.
Want mijn huiskamer (we zijn met zijn viertjes een doodnormaal gezinnetje met 2 kinderen) is geen huiskamer meer.

Voor de huiskamer koop je 5 mooie 805 of CMD1NT 's (eventueel met de speciale cnt center) van B&W of een mooie mission set of enz....., zien er erug chique uit, mooie sub erbij, redelijke DSP van Denon/Onkyo/Yamaha een DV88 dvd speler en een mooie Plasma voor het beeld en klaar! Niet perfect die plasma, maar ja wel erug chique!
Maar voor het grotere werk in mijn Multi-Media/HT ruimte
mijn bestaande set gewoon behouden en uitbreiden met nog 3 Omega's!!!  ;D  ;D  ;D, zo'n CRT erbij, acoustiek helemaal laten  uitrekenen en de ruimte laten bewerken  ;D  YES, YES, YES!!!!...shit da's een ander topic  ;)

Ik denk dat ik nu te groot denk voor de ruimte (5 m x 5,25m )...ik ben nu zo gewend aan de Omega's dat ik ze gewoon niet meer kan vervangen voor een huiselijkere set! Ik zou het grootse te veel missen!
Snapt iemand wat ik bedoel?? Net zoals iemand die een sub gebruikt voor Hi-Fi...volgens mij komt die er ook nooit meer vanaf!

Ik zal dus toch weer een andere woning moeten zoeken om met deze hobby door te gaan....
Maar ik heb hem pas 2 jaar dus dat is langer termijn denken.

Maar dat zijn dingen die ik dan ook echt anders had gedaan!

Henk

Ik denk dat je de lat voor elke ( :P ) 'eerste keer' niet te hoog moet leggen. Je weet dan nog niet wat je zelf het leukste vindt en waarop je moet letten. Door bescheiden te beginnen, veel te leren en langzaam uit te bouwen kun je je eigen smaak ontwikkelen om uiteindelijk tot de ultieme set te komen.

Wellicht is het beter om de vraag anders te formuleren: wat zou je aan HT-spullen aanschaffen als je opnieuw MOET beginnen (b.v. doordat je alles kwijtraakt door een brand of een watervloed). Dit alles tegen de nieuwprijs van je huidige set (plus eventuele extra's die je er dan voor over hebt).

Voor het geluid zou ik zelf iets gelijkwaardigs nemen aan wat ik nu heb, ik zou alleen wel uitgebreid gaan selecteren. Voor het beeld begint een projector wel heel aantrekkelijk te worden, maar ik hik nog steeds een beetje aan tegen de inrichting-technische kant van een projector.

Spacebass

Citaat(b.v. doordat je alles kwijtraakt door een brand of een watervloed)

Da's vloeken he...ga je mond en gedachte spoelen!!! :'(

Weet je wat een hel het is om alleen al 4 Omega's te bemachtigen :'(

Jez... de gedachte alleen doet mij beven!

SiR-ROUND

Hehehehehe...

Tis niet helemaal alleen voor die HT ruimte gekocht hoor...

 ;)

Ik geloof niet in hoe zou je het anders gedaan hebben, alles heeft nut gehad. Wijsheid achteraf is wijsheid achteraf...

Ik concentreer me op de toekomst...

Spacebass

Wat een wijsheid, wat een wijsheid!!! ;D
en dat zelfs in het heden!!!

Ga zo door!

Asljeblieft een PV oeps dat gaat niet meer ;)

SiR-ROUND

Jaja...

Er zijn natuurlijk wel dingen die anders hadden gemoeten...

Zoals lease aandelen... Daar heb ik wel spijt van, dat geld had mooi de HT in gekund...

 :(

MrPink

Ik zou toch een iets grotere TV gekocht hebben en een slag betere dvd-speler en receiver. Voor de rest ben ik erg tevreden :)

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Even de thread opgeruimt, sorry.

We hebben een afterhours board daarvoor ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

Ik zit nu met een aardige setup qua receiver en speakers, maar zit nog met steeds met een 55 cm 4:3 TV.
Dus misschien had ik beter eerst een 32" BB kunnen kopen of een projector (moet ik wel me pa en ma kunnen overhalen).
Fora ben ik trouwens pas gaan lezen nadat ik mijn Onkyo 777 al had gekocht en mijn eerste set speakers had. Misschien had het beter geweest als ik die eerder had ontdekt?  ??? ;D

jaco

Ik zou misschien een 8"i.p.v. een 7"crt gekocht hebben.
Verder een ander huis - met maar aan 1 kant buren, of geen directe buren.
Verder had ik toch de meridian 800 moeten kopen toen ik de kans had (gezien de info die ik nu heb over de scaler kaart die "maar" $2500 kost)
Verder wel redelijk tevreden met mijn set.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm