Met hoeveel db speel jij je muziek

Gestart door luistervinkje, juni 15, 2005, 21:16:04

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

voor wie een db meter heeft

50/60  db
5 (7.9%)
60/70  db
12 (19%)
70/80  db
22 (34.9%)
80/90  db
14 (22.2%)
90/100  db
10 (15.9%)

Totaal aantal stemmen: 61

Cognoscere

ikke tussen de 50/60 db, ahum ::), heb mn jvc verkocht en moet nu nog ffies doorsparen. Tot dan doe ik het met een aiwa minisetje van 5 jaar oud :P
DENON
QUADRAL
ELAC

Durk

mijn stelling gaat dus gelukkig niet op...

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

riwi

Ik dacht dat ik zachter draaide, maar heb het net nog even nagemeten en zit op 80-85dB met muziek.. De buren klagen niet dus het zal wel goed zijn  ;D

Paul1967

#28
Kom uit zo rond de 75db. Ik hou het dus op tussen 70 en 80db in de poll.

GPO

ongeveer 120 dB...

concert beleving zeg maar... 8)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Deleted member

Vanavond ook gemeten bij een volume dat ik lekker vind in C-stand en ik zat tussen de 80 en 90 dB met uitschieters naar ca 95dB voor de bassen maar de bas is bij mij nogal een probleem akoestisch gezien. Met een bas sweep zie ik een zeeeeeeer grillig verloop in dB's!  :'(

Spacebass

Hangt van het medium af. Bij film zoek ik een balans tussen het beeldformaat en het geluid, maar een actie film kan wel eens heftiger zijn...
's avonds is het meestal een stuk zachter. Ik vermoed dat het met de ruisvloer te maken heeft (stadsgeluiden).
Ook de opname en de schoonheid van de muziek (heftig of rustig) en mijn stemming hebben enorm grote invloed.

NeonKnight

Had het er laatst met Audiofiel over en dacht eigenlijk rond de 65 dB, maar dat blijkt toch wel 80 te zijn...  :-X
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Durk

#33
Citaat van: GPO op juli  6, 2005, 23:36:07
ongeveer 120 dB...

concert beleving zeg maar... 8)

GPO

120 db is toch echt niet goed voor je oren. Bij 120 db heb ik echt pijn aan mijn oren...
Gelukkig maken de concerten waar ik van hou niet zo'n herrie (althans niet constant)...

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Martijn M

Citaat van: GPO op juli  6, 2005, 23:36:07
ongeveer 120 dB...

concert beleving zeg maar... 8)

GPO

knappe versterker en luidsprekers die dat leveren!
Dutch & Dutch

Jimmy Conway

120 dB met de geluidsdrukmeter 1 mm van de speaker vandaan...

Luister zelf tussen de 65-80 dB voor muziek gemeten vanaf de
luisterplek. Hangt sterk af van de soort muziek. Gemiddeld zo rond de 70 dB.
Soms ook lager voor wat achtergrondmuziek.

Groeten,
Jimmy C.

VlisChris

Tja, steek je meter maar eens in de poort van je speaker.
Gegarandeerd dat die dat niet leuk vindt, ook niet op de hoogste stand die die kan. En dan hoeft je muziek niet eens hard te staan ;D
Op die manier krijg ik ook wel volumes van dik 120db gemeten (meter staat dan nog maximaal uit te slaan bij 120)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kuiperik

Normaal met de muziek op de achtergrond aan rond de 60 Db. Iets serieuzer luisteren rond de 75DB. Mijn Poll gaat dus voor de 60 -70.

Gisteren even Dream Theater - Images and Words opgezet, als voorbereiding voor het concert in oktober.  ;D Bij 90 Db dan hou ik het toch wel voor gezien. Het klinkt dan wel super strak en realistisch, echter ik kan me niet voorstellen dat dit goed voor je gehoor is.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Walter_PPK

Het hardste wat ik op de luisterpositie gemeten krijg is 110dB(c) Dit is dan ook maar 2 meter van alle speakers vandaan. Overigens is dit veel te hard en niet acceptabel om naar te luisteren. ik luister meestal als ik aan het forummen ben :) op 75dB. Aandachtig luisteen op iets van 80. Bij film probeer ik de pieken rond de 95 -100 te houden
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Jag

Max spl is echt ziekelijk hoog bij mij, ik denk dat ik de 120 dB wel moet halen in het laag. Maar de attenuators op de power amps staan zo afgesteld dat de receiver bij iets van 100dBspl in de protect schiet (ondanks dat ik alleen maar de pre outs gebruik). Ik ben niet zo van de hoge spl's, thuis niet en op mijn werk niet. Tijdens uitgaan wat ik vaak doe, draag ik ook altijd gehoorbescherming.
Ik luister iets meestal tussen de 60-70 dB, 80 dB als ik hard luister. En op mijn nieuwe kamer is harder eigenlijk ook niet mogelijk: ik kan het horen als mijn buurman zijn sleutels van de tafel oppakt :-X.

reza

#41
Ik zou het wel heel graag willen vertellen maar ik heb geen db-meter, als jullie me vertellen waar ik dat kan halen dan kan ik dat meten ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jimmy Conway

De online shop van ITC, hier rechts bovenaan de pagina.
Bestel gelijk de DVE insteld dvd mee.

Dat zou je onderhand nu wel moeten weten Reza  ;)

Groeten,
Jimmy C.

Jimmy Conway


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

NeonKnight

Citaat van: reza op juli 29, 2005, 14:47:45
Ja bedankt ik heb me eigen er ook voor ingeschreven.

Je eigen wat?  >:D
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

reza

Citaat van: NeonKnight op juli 29, 2005, 19:46:47
Je eigen wat?  >:D
Me eigen ingeschreven, je weet wel je eigen inschrijven, heb jij je eigen nooit ergens ingeschreven dan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jimmy Conway


reza

Citaat van: Jimmy Conway op juli 30, 2005, 12:01:37
Nee, wel mijzelf.  ;D
Wat een hoop Nederlandse leeraren hier joh!!!!!!!! hahahahhihihihi
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Audiofiel

Citaat van: reza op juli 30, 2005, 19:34:34
Wat een hoop Nederlandse leeraren hier joh!

Volgens mij doe je het expres: leraren. Leeraren geven wel les, maar zijn gestoken in leer.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.