Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sullivan


tan1415

#176
Hillie ben je ook bekend met de Logitech 525?
Weet je of de 525 of de 885 gebruik maken van dezelfde database en software? OF zit daar een groot verschil in?

PS ik heb het dan over de 895...opvolgers van de 885.
Een van de pluspunten is een dedicated teletekst button
http://www.logitech.com/index.cfm/news/IL/EN,contentid=10984,crid=34


maXXzz

Citaat van: PietB op december 23, 2005, 06:38:11
Zit de accu er misschien losjes in ?

Bij mij vond ik van wel en heb met een reepje karton ervoor gezorgd dat de accu stevig contact maakt

Probeer dat eens


Inderdaad... reepje papier heeft geholpen. Ik noem dit ook wel de Nokia 6310i methode.....


Maarre: Ik kan mijn Bose Lifestyle 12 Series II systeem er dus niet mee aansturen. Deze heeft namelijk een radiografische afstandsbediening. Had ik me helemaal niet gerealiseerd. Weet iemand hier misschien een IR-RC converter oid. voor??

hillie

Citaat van: tan1415 op december 24, 2005, 00:06:17
Hillie ben je ook bekend met de Logitech 525?
Weet je of de 525 of de 885 gebruik maken van dezelfde database en software? OF zit daar een groot verschil in?

PS ik heb het dan over de 895...opvolgers van de 885.
Een van de pluspunten is een dedicated teletekst button
http://www.logitech.com/index.cfm/news/IL/EN,contentid=10984,crid=34

Ik ken de 525 niet, maar ik heb begrepen dat een model lager dan de 885 wel dezelfde database gebruikt.

Ik doel ook op de 895. Het bericht is bedoeld voor de amerikanen. Die hadden nog geen teletext knoppen. De 885 en de 895 hebben dezelfde toetsen, ik heb ze beiden vergeleken (de 895 van afbeelding). Er is geen speciale toets op de 895 anders dan de 885.

Fijne kerstdagen.

maXXzz

#179
Hoe schakel ik tussen activities?

Heb het volgende probleem:

1) Ik heb bijvoorbeeld een activity waarbij ik via mijn HDD naar digitale tv ga kijken. Hij schakelt mijn tv in, zet deze op EXT2, hij schakelt mijn Philips HDD recorder in (dvdr725h) en zet deze op EXT2, hij schakelt mijn Samsung decoder in en dan werkt deze activity goed.

2) Ook heb ik een activity waarbij ik via mijn decoder naar digitale radio kan luisteren. Deze activity doet hetzelfde als de bovengenoemde, alleen heb ik deze zo geprogrammeerd dat hij een tv/radio signaal geeft aan de decoder zodat deze naar de radiomodus gaat. Voor het verlaten van deze activity laat ik hem weer het tv/radio signaal naar de decoder sturen want anders blijft hij op radio staan en werkt de bovengenoemde tv activity weer niet. Ik luister overigens radio via mijn HDD recorder omdat ik anders geen signaal heb naar mijn Bose audiosysteem. De Bose heb ik niet opgenomen in de activity omdat die alleen radiografisch bediend kan worden  :'(

Nu heb ik het volgende probleem: als ik in de bijvoorbeeld de 2e (radio) activity sta en over wil schakelen naar de eerste activity (tv) dan geeft ie dus niet het signaal om over te schakelen naar tv modus op de decoder. Dit terwijl hij dat wel doet als ik gewoon op de off knop van de harmony druk. De decoder blijft dus gewoon op radio staan.

hillie

Als je overschakelt en hij stelt zich zich niet goed in, gebruik dan de "help" toets. Hieronder zit ook een leerfunctie voor de AB. Als dit niet werkt dan zou je de delay tijden kunnen aanpassen in de device instellingen.

Ik heb momenteel mijn 885 in doos, want ik ben pas verhuisd en hen nog niet alles geinstalleerd. Ik kan daarom geen voorbeeld geven.

maXXzz

Nou loop ik tegen nog een probleempje aan:

Ik heb dus de activity waarbij ik via mijn HDD recorder naar de sateliet ga kijken. Nu heb ik de zap-knop zo ingesteld dat ie mijn decoder zapt. De numerieke toetsen op de 885 heb ik ook onder de decoder geprogrammeerd. Als ik update en hem probeer bedient ie steeds mijn HDD recorder met de numerieke toetsen. Dat is dus niet de bedoeling want dan gaat hij van de decoder input af. Als ik weer bij de instellingen kijk klopt alles.

Ik heb zelfs alle numerieke toetsen van mijn decoder afstandsbediening in de 885 handmatig ingeleerd en deze op de numerieke toetsen van de harmony gezet. En nog bedienen de toetsen nog steeds de HDD recorder!!! Iemand een idee wat dit kan zijn?

Redwood

Hoi, zojuist de 885 besteld.

Nu las ik een aantal items over icm. met zon ir/rf kastje, ook je rf lampies te kunnen bedienen.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Welke converter is er voor nodig, hoe leer ik die codes aan, en wat voor dimmers moeten er tussen de lampen?

Kan hier geen info over vinden voor de rest.
Thnx

wingetje


Puff

Ik heb hem een paar maanden geleden al voor 161,- ;D
This is me taking off................you wanna see my landings??

Tijs

Laatst even mogen spelen met een (nieuwe) 885 van een kennis. Installatie verliep soepel en bediening van mijn apparatuur ging daarna ook prima.

Vervolgens heb ik via internet een 885 voor mijzelf besteld en die inmiddels geïnstalleerd.
Wat mij nu opvalt is het volgende:
1) Het aan- en uitzetten van mijn receiver gaat niet lekker. Ik moet heel gericht naar de receiver wijzen. Ook zie ik in het display van de 885 dat bij het aanzetten van apparatuur, de "signaal-verzend-indicator" best wel lang blijft branden. Langer dan bij andere commando's. Volgens mij was dit met de 885 van de kennis niet zo. Herkennen jullie dit?

2) Ik heb bij het installeren aangegeven dat mijn tv moet aangaan op de instelling TV. Wanneer ik nu de tv aanzet, gaat het AV kanaal aan, terwijl ik de tv op kanaal 1 wil laten aangaan. Hoe doe ik dit?

PattiMan

Als je eigen devices hebt toegevoegd, zijn dan alle functies van de bijbehorende A.B. geprogrammeerd, of alleen de meest gebruikte?

Als ik dit forum goed gelezen heb, is het wel mogelijk om specifieke functies toe te voegen aan een device. Is er een maximum aantal functies toe te voegen?

Er kunnen 8 functies per scherm worden weergegeven. Kun je ook meerdere schermen per device krijgen (zoals op een Pronto)?

Puff

Kun je ook meerdere schermen per device krijgen (zoals op een Pronto)?



Ja............ ;D

sorry weinig tijd voor een uitgebreider antwoord
This is me taking off................you wanna see my landings??

Sullivan

Citaat van: PattiMan op januari 17, 2006, 15:43:40
Als je eigen devices hebt toegevoegd, zijn dan alle functies van de bijbehorende A.B. geprogrammeerd, of alleen de meest gebruikte?
Dit zal per device verschillen, maar mijn ervaring is dat eigenlijk alle functies voor mijn devices wel beschikbaar waren.

Citaat
Als ik dit forum goed gelezen heb, is het wel mogelijk om specifieke functies toe te voegen aan een device. Is er een maximum aantal functies toe te voegen?

Er kunnen 8 functies per scherm worden weergegeven. Kun je ook meerdere schermen per device krijgen (zoals op een Pronto)?

Geen idee of er een maximum is, maar je kan in ieder geval meerder schermen per device aanmaken. Ik heb voor 1 device drie schermen, dus in iedergeval 24 functies naast de hardware buttons.

mvg,
Frank

asterduc

Kan iemand mij hierbij helpen.

- heeft de 885 een leerfunctie? maw, kan hij de code van een andere AB aannemen.

- kunnen er macro's aangemaakt worden met tijdsvertreging tussen 2 functies.

Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



hillie


asterduc

Citaat van: hillie op januari 18, 2006, 12:25:45
Op beide vragen is het antwoord ja.

bedankt Hillie,

dan ga ik mij een Harmony aanschaffen ter vervanging van mijn Pronto 940.
Aangezien de 525 mij evenzeer aanspreekt, weet je of die ook een Macro funktie heeft?
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Sullivan

Hilly. Hoe kan je een macro maken? Je kan een activity maken, maar dit is wat anders dan een macro (volgens mij). Wat ik zelf zou willen is een macro (verschillende fucnties) aan een knop hangen binnnen een activity.

mvg,
Frank

hillie

@Frank

Ik gebruik mijn 885 weer sinds afgelopen weekend. Ik heb de verhuizing volledig achter de rug en mijn nieuwe Pioneer AX10Ai is opgenomen in de set. Ik heb de 885 opnieuw geprogrammeerd voor de veranderde set die ik hier heb staan. Het is allemaal gelukt en hij doet het uitstekend.

Macro's....mmm.... ik gebruik het niet meer .... waar zat het ook al weer .... wacht ik heb het ....

Volg de onderstaande beschrijving. De volgorde kan per activiteit verschillen. Soms moet je vragen specifiek beantwoorden (zoals hieronder aangegeven) en anderzijds kun je vragen skippen (met "next").


Kies bij een activity de hyperlink "troubleshoot".

Kies: "No, I want to change these settings" en klik "Next" knop.

Klik gewoon "Next" knop als er gevraagd wordt welke device bij een activiteit hoort. Bij de volgende vraag,

Kies: "No, I want to change these settings" en klik "Next" knop.

Er kan ook een andere vraag komen.

Kies: "Yes, I want to add more control of options and devices for this Activity: en klik "Next" knop.

Op een gegeven moment kun je "Save" klikken. Doe dit en je komt in een form waarin je de macro voor de activity kunt instellen.

Ik weet niet of dit sneller kan. Laat me even weten of het lukt.
Gerald.

PattiMan

Na al die positieve berichten hier, heb ik 'm ook besteld. Hoop dat ik niet teleurgesteld ben.  ;)

Deleted member

Ik heb 'm vorige week ook gekocht en ben er tot nu toe errrrrg blij mee!  :)

PattiMan

#196
Ik heb 'm vandaag binnen gekregen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. De instel mogelijkheden zijn fantastisch.

Helaas heb ik wel weer een vraagje. Ik zou graag meteen naar het devices scherm willen gaan. Ik heb namelijk
geen activities geprogrammeerd. Mijn apparatuur staat namelijk nooit stand-by.

Na het verwijderen van de activities blijft het item "System Options" staan. Niet echt nuttig als alles is geconfigureerd.

Heeft iemand al eens geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen?


Niet echt belangrijk, want als je 'm eenmaal gebruikt kom je niet meer bij de activities.  :D

Dioot

Ik heb sinds eind vorige week een Harmony 885 afstandsbediening en ben in het weekend bezig geweest met configureren. Ik zal hier proberen mijn ervaringen te beschrijven en wat voor problemen ik ben tegengekomen en de eventuele oplossingen. Ik heb de afstandsbediening nu ongeveer geconfigureerd zoals ik zou willen, maar er zijn nog steeds een paar vreemde dingen die ik niet opgelost krijg.

Mijn installatie bestaat uit een zelfgebouwde media center pc met een standaard Microsoft afstandsbediening, een marantz surround receiver, een Sony projector en een verlichtings dimmer. Alle individuele apparaten kan ik goed bedienen in de device mode en ik krijg de knoppen zo ingedeeld als ik zou willen. Voor sommige apparaten moest ik nog wat codes bijleren, maar dat was geen probleem.

Dan de activity mode. Ik vind het jammer dat het niet mogelijk is om de standaard acties van het inschakelen en selecteren van inputs aan te passen. Mijn receiver gaat bijvoorbeeld aan door de juiste input te kiezen op de afstandsbediening. Dit gaat sneller dan eerst aanzetten en dan de input kiezen. Ik heb dit nu opgelost door geen ir-commando toe te wijzen voor power on.

Verder vind ik het niet handig dat het niet mogelijk is voor elk apparaat de commando's die niet gebruikt worden te verwijderen en andere commando's te hernoemen. Dit zou de overzichtelijkheid enorm vergroten.

Verder kreeg ik bij alle activities die de media center pc gebruiken een aantal standaard knoppen op mijn scherm, die ik daar niet wil hebben, maar ook niet kan verwijderen. Ze worden niet weergegeven bij de knoptoewijzingen van de activity. Ik heb het opgelost door geen standaard afstandsbediening uit de database te gebruiken, maar alle codes zelf te leren en voor een aantal buttons expres andere namen te gebruiken dan standaard (als je bijvoorbeeld een GreenButton maakt verschijnt die standaard op je scherm). Hierbij had ik ook nog het probleem dat ik specifiek moest aangeven dat ik een Microsoft afstandsbediening heb, anders wilden de geleerde commando's niet werken. Volgens de website was het leren goed gelukt, maar de commando's werkten niet of zeer slecht. Ik heb zowel de normale als de raw mode geprobeerd. Nadat ik als merk voor de media center pc Microsoft had geselecteerd ging het ineens wel goed.
Het probleem met de standaard knoppen op het scherm is ook op te lossen door een generic activity te gebruiken. Dan verschijnen ze ineens niet, maar dan heb je geen plaatje erbij (niet belangrijk) en kan je geen media lijst definiëren.

Dan is er het probleem dat je in een activity de knoppen op je scherm niet kan ordenen. De knoppen van het apparaat uit de eerste kolom komen altijd eerst, dan de tweede etc.

Nu het vervelendste probleem. Als ik in een activity een bepaalde functie van een apparaat toewijs aan een bepaalde knop, verandert dat ook in alle andere activities die dat apparaat gebruiken. Als ik bijvoorbeeld in mijn 'Watch TV' activity de 'menu' knop instel als GreenButton (daarmee ga je naar het hoofdmenu van media center) verandert dat ook in alle andere activities die media center gebruiken. Ander voorbeeld: Mijn media center is zowel op mijn projector aangesloten als op een TFT monitor. Ik heb dus twee activities voor media center: Eén met en één zonder projector. Bij beide activities zou ik de licht dimmer willen gebruiken, maar niet op dezelfde manier. Als ik de projector gebruik, heb ik ingesteld dat het licht uitgaat zodra ik op play druk (dat werkt), maar dat wil ik niet als ik op mijn TFT kijk. Ik krijg dat niet voor elkaar. Als ik het in de ene activity verander, verandert het in de andere ook. Ik vind dit erg vreemd. Ik dacht dat activities er juist voor zijn om de knoppen in elke activity een andere funtie te geven.

Ik heb het idee dat alle dingen die ik hier heb aangegeven voor de afstandsbediening in principe geen probleem zijn, maar dat de software van de website het niet toelaat om het zo te configureren.

Het is een heel verhaal, maar misschien dat anderen hier wat aan hebben om hun eigen problemen op te lossen of misschien wel een oplossing hebben voor mijn problemen.

Dioot

Nou had ik bovenstaand verhaal in een iets gewijzigde vorm ook naar de Logitech Harmony support gestuurd en naar aanleiding daarvan werd ik gister middag gebeld door een medewerker van de Harmony helpdesk. Dat had ik niet verwacht en ik vind dit wel een goede service. Ik heb meer dan een uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen, maar eigenlijk zijn we niet tot betere oplossingen gekomen dan die ik zelf bedacht had.

Het probleem dat de indeling van de knoppen van een apparaat in elke activity hetzelfde is, is bekend en daar wordt aan gewerkt. Ook het probleem dat je knoppen op je scherm niet kan ordenen is bekend.

Het probleem van de standaard knoppen die verschijnen bij het toevoegen van media center aan een activity was nog niet bekend en de medewerker die ik aan de lijn had, had dit nog nooit megemaakt. Hij dacht eerst dat er een probleem was met mijn account en heeft een compleet nieuwe account gemaakt en alles opnieuw ingesteld. Het probleem bleef echter bestaan, dus dit is gemeld aan de ontwikkelafdeling. Het zal echter nog wel een aantal weken duren voor dit is opgelost.

Ze hebben bij de helpdesk de beschikking over een simulator van de afstandsbediening, waar ze jouw configuratie in kunnen laden en dan precies kunnen zien hoe het werkt. Dat is wel erg handig.

The Forest Stars

Citaat van: Dioot op januari 25, 2006, 15:49:27

Als ik de projector gebruik, heb ik ingesteld dat het licht uitgaat zodra ik op play druk (dat werkt),

Gaaf dat dit werkt. Wat voor dimmer gebruik je hier voor? Gaat ook het licht weer aan als je op stop druk, of sla ik nu door ::)

Theo