Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kale

Geen rammel bij mij,....en vaste accu.

Sullivan

Citaat van: Sullivan op november 25, 2005, 09:56:01
Ik heb net even goed geluisterd (tijdens het schudden van de AB), maar ik hoor helemaal niets.

Na de rammelreacties, toch nog een keer geluisterd en hoor inderdaad wat rammelen in de kop van de AB. Ik moet hem wel echt dicht tegen me oor houden. Ik vermoed dat dit het tilt mechanisme is.

mvg,
Frank

DB628

Nu zie ik ook dat wanneer de AB langere tijd niet wordt gebruikt (1 uur of langer), dat de tijd stil blijft staan. De tijd gaat dan weer lopen zodra de AB bewogen wordt, hebben andere dat ook?

...dune...

Citaat van: DB628 op november 26, 2005, 09:10:10
Nu zie ik ook dat wanneer de AB langere tijd niet wordt gebruikt (1 uur of langer), dat de tijd stil blijft staan. De tijd gaat dan weer lopen zodra de AB bewogen wordt, hebben andere dat ook?

Dit komt mij niet bekend voor, wel is er ook bij mij een rammeltje hoorbaar alsof er idd iets los zit. Kennelijk een gangbaar fenomeen. Iemand nog 'last' van het zoemen van de AB ? Een beetje zoals een transformator zoemt/bromt.

PietB

Hoe hebben jullie het opgelost als je Teletekst op wil roepen tijdens 'Watch TV" ?

Bij mij gaat dus de TV aan en de digitale UPC Media box, die ik bedien met de cijfertoetsen en kan dus geen paginanummers invoeren voor tekst.

Ik heb wel een label aangemaakt 'teletekst' in deze activity, maar ben er nog niet uit hoe ik dan tijdelijk de numeriek toetsen moet bedienen van de tv, om na het teletekst kijken weer terug te gaan naar de oorspronkelijke mode van 'watch tv'

Sullivan

#155
Citaat van: PietB op december  5, 2005, 12:35:37
Hoe hebben jullie het opgelost als je Teletekst op wil roepen tijdens 'Watch TV" ?

Bij mij gaat dus de TV aan en de digitale UPC Media box, die ik bedien met de cijfertoetsen en kan dus geen paginanummers invoeren voor tekst.

Ik heb wel een label aangemaakt 'teletekst' in deze activity, maar ben er nog niet uit hoe ik dan tijdelijk de numeriek toetsen moet bedienen van de tv, om na het teletekst kijken weer terug te gaan naar de oorspronkelijke mode van 'watch tv'

Begrijp ik het goed dat jouw media box geen teletekst heeft en dus de teletekst van je TV gebruik (en dus ook nog kabel gebruikt)? Dus voorheen pakte je voor teletekst een tweede afstandbediening erbij?

mvg,
Frank

PietB

Klopt ! Hardstikke onhandig dus

Nu was die ab van Thomson ook een universele, waar je dmv een code ook je tv mee kon bedienen, dus dat was een kwestie van 'TV' aanklikken en je bedient dan de TV, dus ook teletekst, maar dat was allemaal zo onhandig
vandaar dat ik de Harmony heb aangeschaft, mooi apparaat, maar hier kom ik ff nog niet uit (ben al een daagje aan t klooien geweest)

Sullivan

Dan denk ik dat er helaas maar twee mogelijkheden zijn:
- Of je maakt een device aan voor je tv (die je gebruikt voor teletekst). Je drukt dan op het knopje device en vervolgens kies je voor TV.
- Of je maakt voor elk getal een button scherm button aan. Nadeel is dan dat je dit moet verdelen over meerdere pagina's.

mvg,
Frank

PietB

ok bedankt, dan kies ik wel voor t eerste

Sullivan

#159
Lijkt mij ook en als je vervolgens weer op device drukt zit je weer in je 'watch TV' activity.

Ik heb ook nog een vraag. Is het mogelijk om devices te reordenen? Activities lukt wel, maar mijn devices niet.

mvg,
Frank

Kale

Citaat van: Sullivan op december  5, 2005, 18:28:13

Ik heb ook nog een vraag. Is het mogelijk om devices te reordenen? Activities lukt wel, maar mijn devices niet.

mvg,
Frank

volgens mij doet de harmony die ,afhankelijk van de activity en de daarbij behorende toestellen, ordenen

Grandfour

Hallo,

Na de Harmony van sinterklaas te hebben gekregen ben ik er meteen mee aan de slag gegaan en ik moet zeggen; hij werkt fantastisch.
Ik heb voor nu echter één vraag waar ik niet uitkom.
Als ik op mijn activity knop Digital TV druk gaat alles netjes aan zoals het hoort, echter het scherm wat ik dan te zien krijg heeft een 5-tal vakjes met daarin A, B, FAV, RED en BLUE. Het mooiste zou zijn als de eerste scherm meteen mijn favorite kanalen zou laten zien, welke ik nu pas met de media knop kan oproepen.
Is dit mogelijk, wie kan wie helpen ?

Groeten,
Harry

DB628

Ik gebruik de AB nu al een paar weken en ben zeer tevreden. Het probleem dat ik blijf houden is dat ik een handleiding mis. Ik heb het idee dat er veel meer uit mijn AB valt te halen, maar ik heb geen zin/tijd om alle mogelijkheden te proberen.

Bijvoorbeeld in dit draadje werd dit aangehaald -->
Citaatik heb gewoon het volume up/down van mijn AV-AB ingeleerd in de TV-modus en dat werkt perfect.

Dit zou ik ook willen maar ik kan niet 123 uitvinden hoe ik mijn AV-AB moet inleren. Activities vind ik erg onhandig en dit komt waarschijnlijk omdat mij niet duidelijk is wat je hier allemaal mee kan. Ik had activity aangemaakt waarbij alles aangaat en dat er naar de juiste input van de sattelietontvanger gegaan wordt. Nadat ik deze activity had gedownload was deze helemaal leeg. Ik had verwacht dat ik in deze activity alle functies van al die apparaten zou zien.

Dus ik hoop dat Logitech toch nog ooit eens op de proppen komt met een goede handleiding.

Sullivan

Citaat van: Grandfour op december  8, 2005, 22:48:02
Hallo,

Na de Harmony van sinterklaas te hebben gekregen ben ik er meteen mee aan de slag gegaan en ik moet zeggen; hij werkt fantastisch.
Ik heb voor nu echter één vraag waar ik niet uitkom.
Als ik op mijn activity knop Digital TV druk gaat alles netjes aan zoals het hoort, echter het scherm wat ik dan te zien krijg heeft een 5-tal vakjes met daarin A, B, FAV, RED en BLUE. Het mooiste zou zijn als de eerste scherm meteen mijn favorite kanalen zou laten zien, welke ik nu pas met de media knop kan oproepen.
Is dit mogelijk, wie kan wie helpen ?

Groeten,
Harry

Dit is mogelijk, maar een beetje onduidelijk hoe. Ik zal een poging doen om het uit te leggen:

- Kies voor de activitiy die je wilt aanpassen de keuze 'troubleshoot'.
- Kies vervolgens 'No, I want to change these settings'
- Loop vervolgens door de wizard heen. Waarschijnlijk staan al deze instelling al goed.
- Op een gegeven moment krijg je een overzichtsscherm. Hier kies je voor: 'Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity.'
- Eventueel kan je hier nog wat devices toevoegen.
- Je drukt op save en maakt de wizard weer af.
- En nu komt het scherm (Custom Actions), waarin je je actie kan toevoegen.
- Kies het apparaat bij 'Add action for' en druk op de button 'Add>'
- Kies voor de optie: 'Send this infrared Command:' en kies de commando die je wil.
- Klik op next en je kan dit meerdere malen herhalen.
- Als je klaar bent druk je op 'save'.

Succes!

mvg,
Frank

Sullivan


DB628


fg

Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is met deze afstandsbediening i.c.m. media-center, om radio zenders met naam te zien. Dus bijv. Radio 2, RTL FM enz. Ik wil dus geen station 1 of of 3 zien maar echt op zendernaam selecteren.

Puff

Eeeeh sorry ik denk dat je iets specifieker moet zijn....

Bedoel je dat je de zender namen in het scherm wilt zien?

Als je dat bedoeld moet dat volgens mij wel kunnen maar het is heel erg omslachtig.....

Je moet iig dan een nieuwe IR toets maken en die vernoemen naar de zender die je weer wilt geven.
Dan moet je onder die toets het IR commando (dus 1 t/m 10 of zo)van de orginele Ab inleren....

Zo moet het kunnen......

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

maXXzz

Mijn 885 vanmiddag binnengekregen  ;D ;D.... Ding ligt nou al anderhalf uur op de lader en zodra ik hem eraf pak gaat ie meteen uit... Hoe lang moet ik nou nog geduld hebben????

Ennuh... Heb alvast wat in de setup zitten kijken... Wat ik niet begrijp met betrekking tot mijn philips HDD recorder: Bij het instellen van de activity "watch PVR" vraagt ie hoe hij de verschillende inputs moet zetten. Hij vraagt welke input de PVR moet gebruiken. Dit is makkelijk... hier vul ik EXT2 in want aan die input hangt mijn TVhome digitale tv. Vervolgens vraagt hij op welke input hij de tv moet zetten. Dat is bij mij dus ook EXT2 want mijn HDD recorder hangt in scart ingang nr 2 van de tv. Alleen staat in het lijstje geen EXT2!! Kan hier alleen kiezen uit channel 1 t/m 3, channel X, en AV 1 t/m zoveel.... Wat moet ik hier nou mee??

tan1415

Probleem met Teletekst....opvolger van de 885 heeft een speciale knop voor teletekst. Ben benieuwd wanneer die model op de markt gaat komen.

Ik maak ook veelvuldig gebruik van de teletekst en met DTV is het gewoon ZWAAR klote.
Elke keer gochelen met de ABs

hillie

Citaatopvolger van de 885 heeft een speciale knop voor teletekst

Dit is een misvatting. De 885 heeft al speciale knoppen voor teletext. Het is namelijk de europese versie van de 885 die dit al heeft, en dus de opvolger ook. De teletextknoppen zijn de gekleurde stippen.

hillie

Citaatchannel 1 t/m 3, channel X, en AV 1 t/m zoveel.... Wat moet ik hier nou mee??

EXT2 zou zomaar channel 2 kunnen heten. Probeer dit eens? Verder kun je de inputs programmeren en zelf een naam aan geven. Dit doe je bij device eigenschappen.

maXXzz

Citaat van: hillie op december 23, 2005, 00:50:49
EXT2 zou zomaar channel 2 kunnen heten. Probeer dit eens? Verder kun je de inputs programmeren en zelf een naam aan geven. Dit doe je bij device eigenschappen.

tnx.... Ik hoop dat ik dit morgen kan proberen.... 't is nu 1u 's nachts en hij ligt dus al 5 uur op de oplader. Nog steeds gaat ie meteen uit als ik hem eraf pak en wil ie niet meer aan. Gaat pas weer aan als ik hem terug op de oplader leg. Kan niet goed zijn volgens mij. Het laad-icoontje loopt wel en mijn GSM wil zelfs opstarten op deze batterij (mijn nokia heeft ongeveer dezelfde batt.)

hillie

Citaat van: maXXzz op december 23, 2005, 00:57:01
tnx.... Ik hoop dat ik dit morgen kan proberen.... 't is nu 1u 's nachts en hij ligt dus al 5 uur op de oplader. Nog steeds gaat ie meteen uit als ik hem eraf pak en wil ie niet meer aan. Gaat pas weer aan als ik hem terug op de oplader leg. Kan niet goed zijn volgens mij. Het laad-icoontje loopt wel en mijn GSM wil zelfs opstarten op deze batterij (mijn nokia heeft ongeveer dezelfde batt.)

Vreemd. Hij zou het meteen moeten doen. Heb je de batterij er wel goed in gedaan? Anders lijkt het me een defect en moet je er mee terug gaan.

PietB

Zit de accu er misschien losjes in ?

Bij mij vond ik van wel en heb met een reepje karton ervoor gezorgd dat de accu stevig contact maakt

Probeer dat eens