PMS Plasma enhance pro eerste indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 19, 2005, 09:03:41

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Zoals al verwacht is het letterlijk de kleine broer van de Crystalio, de meest opvallende verschillen zit hem in de volgende dingen:

1.
HD alleen passthrough, door de wat lichtere CPU is scaling niet mogelijk van HD.

2.
OSD, de crystalio is alleen te bedienen via de front LCD, de plasma enhancer pro heeft een zeer duidelijke OSD.

3.
TV tuner, aanboord een TV tuner

4.
2 remotes, één voor de partner en één voor de gebruiker zelf :D.

Features
Aanwezig is de pixelmagic techniek en de DCDi.
Gelukkig is er niet bezuinigt op de instellingen van de DCDi, hoewel de Crystalio het hier nog steeds wint (met een duizelingwekkende hoeveelheid instellingen) heeft de plasmaenhancer pro nog steeds meer instellingen die je ooit nodig zal hebben, alle truelife instellingen en chromadelay's zijn gewoon aanwezig.
Ook de ingangen zijn (zoals al bekend van de folder) zijn ruim bemeten, component, scart (RGBs), SDI, composite, S-video en HDMI met HDCP (2x) en aan de voorkant nog een aparte composite ingang.

Als uitgangen kun je kiezen tussen RGBHV of Y,Pr,Pb via een VGA connector en natuurlijk HDMI.
Het omzetten van analoog in naar HDMI gebeurt gelukkig goed.

er zijn al verschillende resoluties voor geprogrammeerd voor de meest voorkomende projectoren en plasma schermen, inclusief een 852x480 en een 1024x1024 ALIS resolutie, maar zit er niet tussen wat je zoekt is het kipsimpel (makkelijker dan bij de Crystalio die net iets TEVEEL instellingen heeft) om een nieuwe resolutie en refresh rate aan te maken (2 decimalen nauwkeurig achter de komma :D )

Firmware kan worden geupgrade via USB, eventueel kan er nog een externe IR transmitter worden aangesloten (niet bijgeleverd)

Aspect ratio's zijn ook weer netjes verzorgt met verschillende zoom standen waardoor het gebruik allemaal netjes verloopt.

Conclusie
Voor 1275,00 is de Plasma enhancer pro de goedkoopste DCDi box op de markt met custom resoluties en SDI.
Hoewel hij geen HD scaled zie ik dit niet als een echt probleem, er is nog niets bekend over hoe HDDVD er zometeen uit gaan zien, hoe het uit de spelers komt en wat de projectoren ermee gaan doen, voor het geld is het dus nu zeer verstandig om te kiezen voor de plasma enhancer pro en deze te blijven gebruiken als tuner en scaler voor de standaard bronnen als DVD, video, consoles etc. (ook 480P en 576P kan worden ingevoerd vanaf bv een XBOX en gescaled worden naar een andere resolutie).

De beeldkwaliteit is absoluut top, en vergelijkbaar met de Crystalio, op de input is zeer zeker niet bezuinigt en dat is te zien hij is brandschoon gelukkig.

De TV tuner kan ik hier niet testen omdat we geen kabel hebben maar de instellingen zien er goed en uitgebreidt uit en ik heb het volste vertrouwen daarin.

Je koopt dus voor 1275,00 een box die simpel gezegt:
Op elke display aangesloten kan worden van CRT tot plasma en elke digitale projector en RPTV als er maar OF een RGBHV/HDMI/Component aansluiting voorhanden is die progressive 480P of hoger ondersteund.
Je kunt willekeurig elke resolutie instellen en je beschikt over 2x HDMI en SDI. En je beschikt over een TV tuner.

Ik denk dat de Plasma enhancer pro een heel snel lopend artikel zal gaan worden (en gezien de preorders is dat al zo :D )

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Robbo

Citeer2 remotes, één voor de partner en één voor de gebruiker zelf

Eentje met 2 knoppen en de andere met heel veel zeker  >:D

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Robbo op mei 19, 2005, 09:40:27
Eentje met 2 knoppen 

Laat me raden ... 'on' en 'off' zeker? ;D

mvrg

Patrick

J.A.F._Doorhof

Valt mee zitten nog best veel knopjes op :D.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

R

GerritZ

maar even weer on-topic  ;)

Ga vrijdag deze bekijken met een Benq projektor.

Wat mij zelf erg aanspreekt is de Tuner functie en dat ik mijn Xbox / PS2 er ook mooi makkelijk op aan kan sluiten.

Voor de rest ben ik er benieuwd wat het uitmaakt dat de scaling volledig door de Plasma enhance gebreurt.

Gerrit

Starred

Citaat van: GerritZ op mei 19, 2005, 13:51:46
Voor de rest ben ik er benieuwd wat het uitmaakt dat de scaling volledig door de Plasma enhance gebreurt.

Gerrit

de scaling toch juist NIET?

Kerstmanno

Citaat van: Starred op mei 19, 2005, 14:10:40
de scaling toch juist NIET?

Scalen is toch juist wat het apparaat doet, hij scalet alleen geen HD.

GerritZ

Het scalen gebeurt nu door mijn Benq, wordt d.m.v. Component aangestuurt.

Wanneer je de Benq op HDMI of VGA aanstuurt kun je direkt 720P aanbieden en hoeft volgens mij de projektor
niet meer te scalen.

Nogmaals ik ben geen expert op dit gebied, dat is ook de reden dat ik ga kijken wat het uitmaakt en hoe het verhaal met
dat scalen precies zit, want dat is mij ook niet helemaal duidelijk, want je zit volgens mij met een paneel resolutie ???

Kan iemand anders dit uitleggen ?

Gerrit

Starred

Citaat van: Menno-ert op mei 19, 2005, 14:18:32
Scalen is toch juist wat het apparaat doet, hij scalet alleen geen HD.

aha, te snel gelezen. Dacht dat ie alleen i naar p omzette en niet scalede. Maar alleen bij HD bronnen dus niet

J.A.F._Doorhof

Hij scaled en deïnterlaced alle bronen alleen geen 1080i/720P
480P/576P kan hij wel scalen.
Custom installer

Kerstmanno

Moet het niet zijn 'hij scalet' ipv 'hij scaled'? :)

FrankB

Citaat van: Menno-ert op mei 19, 2005, 15:17:14
Moet het niet zijn 'hij scalet' ipv 'hij scaled'? :)

Eigenlijk moet het zijn 'hij schaalt', al het andere is een anglicisme en dus fout.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

GerritZ

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 19, 2005, 15:06:13
Hij scaled en deïnterlaced alle bronen alleen geen 1080i/720P
480P/576P kan hij wel scalen.

Valt die 720P dan onder HD ofzo ? Dit kan mijn projektor wel aan maar dit kan de PMS dus niet aanbieden........

Gerrit

Kerstmanno

Citaat van: FrenkB op mei 19, 2005, 15:37:40
Eigenlijk moet het zijn 'hij schaalt', al het andere is een anglicisme en dus fout.

Als we toch op die toer gaan, een anglicisme is een woord/constructie die in het Engels goed is, maar in het Nederlands fout. Jouw uitspraak dat het een anglicisme is 'en dus fout' is circulair en moet je dus weglaten. :)

Hoe dan ook, wij gebruiken hier altijd 'scalen' als werkwoord en als we dat toch doen, dan lijkt het me dat we dat goed moeten verbuigen. Een Engels woord dat je in het Nederlands gebruikt, moet je ook verbuigen zoals wij dat gewend zijn te doen, oftewel: 'hij scalet'.

FrankB

an·gli·cis·me [angglies¹sm¨, angÀlies¹sm¨]
het anglicisme, de anglicismen

barbarisme, gevormd naar of overgenomen uit het Engels
kijk ook bij: stijlfouten
betekenisverwante termen

Mijn term is zeer zeker een volledig correct Nederlands woord.

GerritZ

Hebben we hier met onderwijzers te maken  ;)

Kom op jongen niet interessant voor dit topic  ::)

J.A.F._Doorhof

720P is geen probleem voor de PMS pro
Je moet wel even goed opletten er zijn 2 units de standaard en de pro, wij leveren in principe de pro's op dit moment.
Custom installer

Kerstmanno

Citaat van: FrenkB op mei 19, 2005, 16:02:36
an·gli·cis·me [angglies¹sm¨, angÀlies¹sm¨]
het anglicisme, de anglicismen

barbarisme, gevormd naar of overgenomen uit het Engels
kijk ook bij: stijlfouten
betekenisverwante termen

Mijn term is zeer zeker een volledig correct Nederlands woord.

Dat bedoel ik niet. Een anglicisme is "een woord dat in het Nederlands Engels goed is, maar in het Engels Nederlands niet". Je kan dus niet zeggen dat iets een Anglicisme is en dus fout. Dat is een circulaire redenering (het is fout, dus is het fout).

FrankB

Citaat van: Menno-ert op mei 19, 2005, 17:17:18
Dat bedoel ik niet. Een anglicisme is "een woord dat in het Nederlands goed is, maar in het Engels niet". Je kan dus niet zeggen dat iets een Anglicisme is en dus fout. Dat is een circulaire redenering (het is fout, dus is het fout).

Omgedraaid, "een woord dat in het Engels goed is, maar in het Nederlands niet". Dat is per definitie fout want het is een in het Nederlands niet bestaand woord dus kun je die ook niet op een correcte Nederlandse manier vervoegen. Maar dit is niet de plek voor een taalkundige discussie dus laten we er maar over ophouden ;)

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Kerstmanno

riwi

Citaat van: GerritZ op mei 19, 2005, 15:44:02
Valt die 720P dan onder HD ofzo ? Dit kan mijn projektor wel aan maar dit kan de PMS dus niet aanbieden........

De PMS scale't juist goed _naar_ HD toe. Hij kan alleen geen HD signaal als input bewerken (wel doorlussen).

Eefje

Hoe zit het met lipsink? Heeft de PMS Plasma enhance pro daar geen last van?