Lavardin / Graaf / Chord / Tag McLaren shootout

Gestart door FrankB, mei 17, 2005, 09:12:44

Vorige topic - Volgende topic

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

beunky

Citaat van: FrenkB op juni 29, 2005, 14:08:57
;D

Ik heb dezelfde gedachte als Garmt. In de eerste maximaal twee uur wil ik zo goed mogelijk de versterkers vergelijken met zo min mogelijk muziek. Daarna gaan we heerlijk van muziek genieten en lekker "nerden".

Trouwens Beunky, een aantal van die cd's heb ik zelf dus je hoeft de 9e van Beethoven en Rite of Spring van Stravinsky niet mee te nemen want die heb ik in exact dezelfde uitvoering! En de 5e van Shostakovich heb ik van Gergiev en het Kirov orkest en de 9e van Dvorak door Janssons en het RCO  O0

Oké, dat scheelt al weer, neem ik wel wat andere mee ;) :D

Trouwens, jullie hebben vast en zeker deze regel gemist: 'We kunnen dan ter plekke nog wel kiezen wat we willen horen ;)'
Maar uiteraard geen probleem om dat te doen zoals jullie voorstellen :D
de 9e van Dvorak neem ik dus wél mee, en dan ook nog eens in de uitvoering van Kondrashin ;)
Kun je eens een écht mooie 9e horen :P ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

eric_audio

Citaat van: FrenkB op juni 29, 2005, 14:43:13
Precies, ik wil de Graaf en de Lavardin erg graag naast elkaar horen  8). En natuurlijk ook hoe de Chord en de Tag zich hierbij houden!

Ik ben alleen toch wel een beetje bang dat er verschil zal bestaan tussen:
a. CD speler via geintegreerde versterker (Lavardin en Graaf).
b. CD speler rechtstreeks op eindversterker (Chord en Tag??).

edit: ik zie dat beunky ook een pre meeneemt, dus voor de Tag geldt dit niet......

We zullen wel zien of dat duidelijk hoorbaar zal blijken te zijn.

Ik kom nog even terug op de aansluitmogelijkheden van speaker kabels. Ik denk dat spades in principe wel op de Chord kunnen, maar ik weet niet of er genoeg ruimte is. Bestaan er verloop stukjes spade/banaan of zo? En zo ja, heeft iemand van deze groep zoiets in bezit? Dan graag meenemen, zodat dat mogelijke probleem ter plekke opgelost kan worden.

Verder kijk ik er erg naar uit. Ik zal ook muziek meenemen (en ja beunky, ik neem ook klassiek mee, ook 20e eeuws ja, maar daarnaast ook wat jazz of zo). Het eerste half uur zal wel vooral over de muziek selectie gaan. Kunnen de versterkers mooi even warm worden......
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Eric, m'n Nordost kabels hebben banana's dus geen probleem. En wat betreft de afwezigheid van een pre, geen idee wat het effect gaat zijn. We kunnen natuurlijk de Tag pre ertussen hangen voor de Chord.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

@ Eric: ik kan bijna alle muziek wel waarderen hoor, en zéker ook jazz ;) ;D

@ Frenk: wou je de tag pre nu wel of niet gebruiken? Ik had begrepen van je dat we dan een kabelprobleem hebben namelijk ;) ;D

Edit: en hoe doen we het met de stroomkabels? Zelf meenemen of die van jou gebruiken?

FrankB

Citaat van: beunky op juni 30, 2005, 13:16:39
@ Eric: ik kan bijna alle muziek wel waarderen hoor, en zéker ook jazz ;) ;D

@ Frenk: wou je de tag pre nu wel of niet gebruiken? Ik had begrepen van je dat we dan een kabelprobleem hebben namelijk ;) ;D

Edit: en hoe doen we het met de stroomkabels? Zelf meenemen of die van jou gebruiken?

Indien je bijzondere stroomkabels gebruikt zou ik ze zeker meenemen.

Als jij de Quad 99CD-P prima vindt als pre, dan hoeft het niet. Indien je liever de Tag pre gebruikt kun je de conclusie zelf trekken ;)

eric_audio

Citaat van: FrenkB op juni 30, 2005, 13:09:07
Eric, m'n Nordost kabels hebben banana's dus geen probleem. En wat betreft de afwezigheid van een pre, geen idee wat het effect gaat zijn. We kunnen natuurlijk de Tag pre ertussen hangen voor de Chord.

OK, dan is er dus geen aansluit probleem.

Goed idee, we kunnen zelfs even proberen met Tag er tussen en zonder. En daarna een keus maken.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

beunky

Citaat van: FrenkB op juni 30, 2005, 13:20:48
Indien je bijzondere stroomkabels gebruikt zou ik ze zeker meenemen.

Als jij de Quad 99CD-P prima vindt als pre, dan hoeft het niet. Indien je liever de Tag pre gebruikt kun je de conclusie zelf trekken ;)

Ik vindt de quad 99 cd-p prima als pre ;)
bijzondere stroomkabels, ach zo heel bijzonder is het niet, maar ff een vraagje, kan ie rechtstreeks op het lichtnet zonder een stekkerblok en/of een stroomfilter?
Ik wil uiteraard de pre wel meenemen hoor, dat is natuurlijk geen probleem :D

FrankB

Citaat van: beunky op juni 30, 2005, 13:34:41
Ik vindt de quad 99 cd-p prima als pre ;)
bijzondere stroomkabels, ach zo heel bijzonder is het niet, maar ff een vraagje, kan ie rechtstreeks op het lichtnet zonder een stekkerblok en/of een stroomfilter?
Ik wil uiteraard de pre wel meenemen hoor, dat is natuurlijk geen probleem :D

Alles kan uiteraard zonder filter aangesloten worden. Ik heb er zelf een 5m lange LAPP kabel voor liggen eventueel.

beunky

Citaat van: FrenkB op juni 30, 2005, 13:43:04
Alles kan uiteraard zonder filter aangesloten worden. Ik heb er zelf een 5m lange LAPP kabel voor liggen eventueel.

Is 1,5 meter ook lang genoeg?

FrankB

Citaat van: beunky op juni 30, 2005, 13:44:20
Is 1,5 meter ook lang genoeg?

Dat ga je denk ik niet redden. Wat voor kabel heb je er standaard aanhangen?

beunky

Citaat van: FrenkB op juni 30, 2005, 13:45:40
Dat ga je denk ik niet redden. Wat voor kabel heb je er standaard aanhangen?

Een Xindak PC-03.
Enige voorwaarde voor die stroomkabel is (voor mij) dat ie minimaal 3 x 2,5 mm2 kabels gebruikt, net als in de muur van je huis zit. O ja, afscherming en/of vlechten is geen overbodige luxe ;) :D

FrankB

Citaat van: beunky op juni 30, 2005, 13:48:13
Een Xindak PC-03.
Enige voorwaarde voor die stroomkabel is (voor mij) dat ie minimaal 3 x 2,5 mm2 kabels gebruikt, net als in de muur van je huis zit. O ja, afscherming en/of vlechten is geen overbodige luxe ;) :D

De LAPP is 3x2,5mm met afscherming en Furutech stekkers  8)

beunky

Citaat van: FrenkB op juni 30, 2005, 13:53:11

Sounds cool to me :D

En dan heb ik hem nog niet eens gehoord ;) ;D 8) :P

advr

Citaat van: FrenkB op juni 30, 2005, 13:53:11

heb je zijn afwerking gezien van die Lapp kabel??  ;D ;D ;D
dan weet ik niet of het verstandig is die te gebruiken.....
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: advr op juni 30, 2005, 15:17:18
heb je zijn afwerking gezien van die Lapp kabel??  ;D ;D ;D
dan weet ik niet of het verstandig is die te gebruiken.....

Als je nou een half uurtje eerder komt, kun je dat meteen fixen ;D

advr

Citaat van: FrenkB op juni 30, 2005, 15:20:54
Als je nou een half uurtje eerder komt, kun je dat meteen fixen ;D

best ;D ;D
maar ben bang dat ik juist een 1/2 uurtje later ben. ::)

FrankB

Citaat van: advr op juni 30, 2005, 15:24:24
best ;D ;D
maar ben bang dat ik juist een 1/2 uurtje later ben. ::)

Dat wordt dan buiten wachten, kun jij mooi de bbq opstoken  >:D

advr

advr

Hoi Frank,

Was gezellig gisteren, vooral de dordtse taart was super lekker ;D ;D

Was het gisteren nog een beetje opgeruimd in de kamer, dat is nu weer verleden tijd, gelukkig heb je in een opgeruimde kamer weer wat indrukken op kunnen doen waartoe de Graaf in staat is ;D ;D

Vanmorgen kreeg ik de LP van Ray Brown - BAM BAM BAM binnen, in absolute mint kwaliteit  ;D
Hoe ongelooflijk dat ik die zeldzame lp voor 7 euro heb kunnen kopen. De kwaliteit ver boven de cd uitgave.  :P :P
Jammer dat die niet een dagje eerder binnen kwam. ;)

Later op de avond heb ik nog meer zitten luisteren. Ook weer eens Roger Waters met Amsud to death opgezet. Voor het eerts gehoord met de Graaf. Wauw was dat. De televisie in stuk 4 stond links op het dressoir. Dat was weer prachtig, zo goed gedetailleerd kreeg ik dat met de AI500 niet voor elkaar :P :P

Dat wordt lachen 9 juli. Nu alleen nog een steekwagen gaan regelen voor de Graaf... :P

Groet,
Ad.

ps: verder moest ik vooral niet vergeten speciaal van Patrizia, Italiaanse groeten over te brengen.  8) Jammer dat ze volgende week niet mee kan.  ;D ;D

reMC

Ik weet helaas nog niet zeker of ik er bij kan zijn aanstaande zaterdag. Reken er maar niet op.. :-\

Aangezien ik toch geen apparatuur mee zou nemen kan het jullie waarschijnlijk weinig schelen maar dan weten jullie het in ieder geval. Ikzelf vind het wel jammer..was wel benieuwd ;D

Maar wellicht nog...

beunky

Hmm...
Frenk gaat het nog lastig krijgen om geen platenspeler te kopen >:D
In ieder geval drie liefhebbers (van Eric weet ik het niet ;D) van platenspelers op bezoek... ;D

blue-eyes

En het beloofde eten wat je mee zou brengen kan je wel laten bezorgen ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

beunky

Citaat van: Blue-Eyes op juli  2, 2005, 20:33:02
En het beloofde eten wat je mee zou brengen kan je wel laten bezorgen ;D

Lol ;D

FrankB

Citaat van: reMC op juli  2, 2005, 20:29:52
Ik weet helaas nog niet zeker of ik er bij kan zijn aanstaande zaterdag. Reken er maar niet op.. :-\

Aangezien ik toch geen apparatuur mee zou nemen kan het jullie waarschijnlijk weinig schelen maar dan weten jullie het in ieder geval. Ikzelf vind het wel jammer..was wel benieuwd ;D

Maar wellicht nog...

Aaah Remco, zonde man! Je bent altijd welkom, mocht je later alsnog kunnen komen ook prima. Anders uiteraard alle begrip dat je er niet bij kunt zijn, maar wel jammer. Je hebt een interessante mening op hifi gebied die altijd fijn is om te horen!

Eric heeft geen draaitafel, dat weet ik wel zeker. Dus drie platenfans. Ach, die komt er in de toekomst vast wel een keer ;)