Lavardin / Graaf / Chord / Tag McLaren shootout

Gestart door FrankB, mei 17, 2005, 09:12:44

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Citaat van: advr op mei 26, 2005, 15:53:19
dan ben ik jullie allemaal zat ;D ;D ;D

;D ;D

Je bedoeld dat je er anders niet meer in komt thuis :P :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

eric_audio

Verschillende interlinks dus. Wordt wel erg veel vergelijkingsmateriaal, maar het stond nog wel op mijn lijstje.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Citaat van: eric_audio op mei 26, 2005, 16:00:23
Verschillende interlinks dus. Wordt wel erg veel vergelijkingsmateriaal, maar het stond nog wel op mijn lijstje.

Ik had sowieso wel een andere interlink in gedachten dan m'n Siltech ST-38. De Kimber zou perfect zijn, gecombineerd met een mooie (Valkyra  ::) ;D ;D) Nordost interlink helemaal fantastisch!

beunky

O ja, houd je er ff rekening mee dat je voor mijn eindversterker BFA-plugjes nodig hebt of SMALLE spades (of blanke draad natuurlijk)?
Of moet ik zelf ff mijn speakerkabel meenemen?
het is heel irritant maar het is helaas niet anders.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

eric_audio

Oei. En mijn versterker kan helemaal geen spades aan, geloof ik........

advr

hmm, gelukkig kan de mijne wel spades aan, hoe hebben we dat de vorige keer gedaan, volgens mij ging het toen wel goed??  8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

Volgens mij kunnen alle genoemde versterkers spades aan, ook de Chord. En Nordost Z-plugs schuiven zo over de BFA pluggen heen, omdat ze hol zijn...  8)

FrankB

Citaat van: Garmt op mei 27, 2005, 07:25:50
Volgens mij kunnen alle genoemde versterkers spades aan, ook de Chord. En Nordost Z-plugs schuiven zo over de BFA pluggen heen, omdat ze hol zijn...  8)

Dus mijn Red dawn's zouden geen probleem moeten zijn (banana's)!?

garmtz

advr

Citaat van: FrenkB op mei 27, 2005, 07:31:21

tis toch nooit een probleem, knip gewoon de spade eraf en je hebt blanke draad, dat past bijna overal in ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: advr op mei 27, 2005, 07:49:42
tis toch nooit een probleem, knip gewoon de spade eraf en je hebt blanke draad, dat past bijna overal in ;D ;D

WOEHAHAHAHAHAHAHA

(ps de "draadjes" van de Red dawn zou ik niet blanco aan willen sluiten  ::))

eric_audio

Citaat van: FrenkB op mei 27, 2005, 07:31:21

Banana's is OK met mijn Chord.....

Maar spades, ik weet het niet hoor. Vergeet niet Garmt, dat ik niet van die mooie WBT aansluitingen heb als jij op de 1200E. Ik heb een ouderwetse Chord.

FrankB

Citaat van: eric_audio op mei 27, 2005, 08:33:44
Banana's is OK met mijn Chord.....

Maar spades, ik weet het niet hoor. Vergeet niet Garmt, dat ik niet van die mooie WBT aansluitingen heb als jij op de 1200E. Ik heb een ouderwetse Chord.

Prima, de speakerkabels houden we toch constant dus dat probleem is uit de wereld ;)

garmtz

Citaat van: eric_audio op mei 27, 2005, 08:33:44

Het zijn gewoon five-way binding posts op je 1200B, die accepteren vrijwel allemaal spades. Tenzij er te weinig ruimte is natuurlijk.

beunky

Ik heb al over de muziek nagedacht en dacht zelf aan de volgende cd's om mee te nemen:

1. Schoenberg - A survivor from Warsaw (Deutsche Grammophon, 431774):

2. Mahler - Symfonie 2 (EMI, 567235)

3. Chopin en Rachmaninov door Grimaud (Deutsche Grammophon, 477532)

4. Bartók - Pianoconcerten 1 - 3 (Deutsche Grammophon, 477533)

5. Dvorák - Symfonie 9 (Philips, 464640)

6. Shostakovich - Symfonie 5 & 9 (Philips, 470651)

7. Stravinsky - Le Sacre Du Printemps (Philips, 468035)

8. Rodrigo - Concierto de Aranjuez (Decca, 417748)

Helaas geen foto van

9. Beethoven - Symfonie 9 (Deutsche Grammophon, 471640)

Mochten er nog specifieke wensen danwel opmerkingen zijn, schroom vooral niet ;) :D
We kunnen dan ter plekke nog wel kiezen wat we willen horen ;)

Eventjes nog wat opmerkingen:
1. Abbado en het Wiener, uitzonderlijk goede opname!
2. Klemperer, goede opname en bijzonder mooie uitvoering.
3. Hélène Grimaud, mooie uitvoering en in de opname is te horen dat Grimaud ademhaalt, op sommige sets hoor je het wel, op sommige niet...
4. Boulez, need I say more? Pianisten: Grimaud, Andsnes en Zimmerman, goeie opname
5. Bijzonder mooie uitvoering door Ivan Fischer en zijn Budapest Festival Orkest, goeie opname
6. Gergiev en het Kirov, uitzonderlijk mooie uitvoering en ook een goede opname
7. Gergiev en het Kirov, bijzonder mooie uitvoering van een zeer bijzonder stuk, vuurwerk! Tevens uitzonderlijk goede opname
8. Dit is de uitvoering van Bonell en Dutoit, is maar liefst vier keer door Decca uitgebracht.
9. Dit is de 1963-uitvoering. DE Beethoven negen ;) ik neem dan de hele Beethoven-box mee, dus jullie kunnen ook nog zeggen we pakken een andere Beethoven, Von Karajan is hier duidelijk op zijn best!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr

Citaat van: beunky op juni 29, 2005, 13:29:05
Ik heb al over de muziek nagedacht en dacht zelf aan de volgende cd's om mee te nemen:

1. Schoenberg - A survivor from Warsaw (Deutsche Grammophon, 431774):

2. Mahler - Symfonie 2 (EMI, 567235)

3. Chopin en Rachmaninov door Grimaud (Deutsche Grammophon, 477532)

4. Bartók - Pianoconcerten 1 - 3 (Deutsche Grammophon, 477533)

5. Dvorák - Symfonie 9 (Philips, 464640)

6. Shostakovich - Symfonie 5 & 9 (Philips, 470651)

7. Stravinsky - Le Sacre Du Printemps (Philips, 468035)

8. Rodrigo - Concierto de Aranjuez (Decca, 417748)

Helaas geen foto van

9. Beethoven - Symfonie 9 (Deutsche Grammophon, 471640)

Mochten er nog specifieke wensen danwel opmerkingen zijn, schroom vooral niet ;) :D
We kunnen dan ter plekke nog wel kiezen wat we willen horen ;)

Eventjes nog wat opmerkingen:
1. Abbado en het Wiener, uitzonderlijk goede opname!
2. Klemperer, goede opname en bijzonder mooie uitvoering.
3. Hélène Grimaud, mooie uitvoering en in de opname is te horen dat Grimaud ademhaalt, op sommige sets hoor je het wel, op sommige niet...
4. Boulez, need I say more? Pianisten: Grimaud, Andsnes en Zimmerman, goeie opname
5. Bijzonder mooie uitvoering door Ivan Fischer en zijn Budapest Festival Orkest, goeie opname
6. Gergiev en het Kirov, uitzonderlijk mooie uitvoering en ook een goede opname
7. Gergiev en het Kirov, bijzonder mooie uitvoering van een zeer bijzonder stuk, vuurwerk! Tevens uitzonderlijk goede opname
8. Dit is de uitvoering van Bonell en Dutoit, is maar liefst vier keer door Decca uitgebracht.
9. Dit is de 1963-uitvoering. DE Beethoven negen ;) ik neem dan de hele Beethoven-box mee, dus jullie kunnen ook nog zeggen we pakken een andere Beethoven, Von Karajan is hier duidelijk op zijn best!

hallo zeg, wil je er een 3 daagse sessie van maken ;D ;D ;D ;D ;D

de opnames zijn zeker allemaal heel erg mooi, maar ben bang dat we lang niet alles kunnen gaan draaien. ik wil tenminste om 23:00 naar huis :P

Ad.

garmtz

Kunnen we niet een paar van beunky's opnames draaien als we erachter zijn welke versterker de beste match is? Dan kunnen we eindelijk genieten en hoeven we niet te analyseren...  8)

Mooie muziek hoor... Piano en Lavardin + SF =  O0

FrankB

Citaat van: advr op juni 29, 2005, 14:02:07
hallo zeg, wil je er een 3 daagse sessie van maken ;D ;D ;D ;D ;D

de opnames zijn zeker allemaal heel erg mooi, maar ben bang dat we lang niet alles kunnen gaan draaien. ik wil tenminste om 23:00 naar huis :P

Ad.

;D

Ik heb dezelfde gedachte als Garmt. In de eerste maximaal twee uur wil ik zo goed mogelijk de versterkers vergelijken met zo min mogelijk muziek. Daarna gaan we heerlijk van muziek genieten en lekker "nerden".

Trouwens Beunky, een aantal van die cd's heb ik zelf dus je hoeft de 9e van Beethoven en Rite of Spring van Stravinsky niet mee te nemen want die heb ik in exact dezelfde uitvoering! En de 5e van Shostakovich heb ik van Gergiev en het Kirov orkest en de 9e van Dvorak door Janssons en het RCO  O0

advr

Citaat van: Garmt op juni 29, 2005, 14:06:56
Mooie muziek hoor... Piano en Lavardin + SF =  O0

volgens mij hoef ik helemaal niet te komen.... ;D ;D ;D

garmtz

Citaat van: advr op juni 29, 2005, 14:25:30
volgens mij hoef ik helemaal niet te komen.... ;D ;D ;D

Echt WEL!! Promoot jij die Graaf nou gewoon een beetje!  8) ;D  Ben heel benieuwd hoe die klinkt!

FrankB

Citaat van: Garmt op juni 29, 2005, 14:29:57
Echt WEL!! Promoot jij die Graaf nou gewoon een beetje!  8) ;D  Ben heel benieuwd hoe die klinkt!

Precies, ik wil de Graaf en de Lavardin erg graag naast elkaar horen  8). En natuurlijk ook hoe de Chord en de Tag zich hierbij houden!

advr

Citaat van: Garmt op juni 29, 2005, 14:29:57

promoten, promoten, ik hoef gelukkig niets te promoten ;D ;D

voor mij is dit (voorlopig) het eindstation waar ik zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer content mee ben.  8)

voor mij is het enige wat ik niet kan bepalen hoe de match is met de toegepaste buizen. misschien neem ik wat andere buizen mee om wat te matchen, maar misschien ook niet.

mijn streven is alleen maar om Frank, om wie het allemaal gaat, aan het twijfelen te brengen zodat hij de juiste keuze kan maken.  8) 8)

we horen hetallemaal wel volgende week.

Ad.

garmtz

Citaat van: advr op juni 29, 2005, 16:00:00
mijn streven is alleen maar om Frank, om wie het allemaal gaat, aan het twijfelen te brengen zodat hij de juiste keuze kan maken.  8) 8)

Hoe kan hij nou de juiste keuze maken als hij twijfelt...  ::) ;D

advr

is het bij jou altijd een uitgemaakte zaak als je apparaten vergelijkt?

garmtz

juist niet! ik heb een open mind! Ik ben echter van mening dat als je in een keuzetraject zit, je absoluut overtuigd moet zijn van een produkt. Dus niet omdat het iets beter is het produkt kopen, maar meer iets kopen omdat het gewoon echt klopt. En dat hangt weer heel erg van de gemaakte combinatie(s) af.

Ik zeg niks over welk apparaat beter is, ik zeg iets over de manier waarop mensen audio zouden moeten kopen.