Lavardin / Graaf / Chord / Tag McLaren shootout

Gestart door FrankB, mei 17, 2005, 09:12:44

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

R

Klinkt goed, hebben jullie wel tijd om te luisteren tussen het eten door... Is er nog plek ;)...

Kerstmanno

Al die lekkere dingen en ik ben er niet...  :'(

garmtz

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: Garmt op mei 26, 2005, 15:18:13
Ik heb ook gevraagd of we tijdens de shootout de Kimber KS-1030 mogen lenen van Spacebass... En wellicht dat ik nog wat Nordost op proef kan krijgen...

Is er nog wat gelukt?

FrenkB, De NFO heb ik niet meer...

garmtz

Citaat van: reMC op juli  8, 2005, 17:37:57
Is er nog wat gelukt?

FrenkB, De NFO heb ik niet meer...

Ik neem de Blue Heaven mee, daar zullen we het mee moeten doen, tenzij iemand nog lumineuze ideeen heeft.

beunky

Daar zouden we ons toch prima mee moeten kunnen redden ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

wil

Citaat van: Menno-ert op juli  8, 2005, 17:26:39
Al die lekkere dingen en ik ben er niet...  :'(
ach...
Citaat van: Garmt op juli  8, 2005, 17:30:41
Jij hebt toch thuis al een lekker ding? ;D
;D
Citaat van: Ruben op juli  8, 2005, 11:16:17
Klinkt goed, hebben jullie wel tijd om te luisteren tussen het eten door... Is er nog plek ;)...
Anders ga je toch naar Menno-ert  :-X ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

beunky

En ik kom wat later... :'(
Uitgerekend NU laat mijn auto me in de steek...
Nog NOOIT problemen met mijn auto gehad, maar NU moet ie het laten afweten...
Wegenwacht is al gebeld, ze kunnen er met (op dit moment) een halfuur maximaal zijn...
En dan nog het probleem verhelpen...
En dan laagvliegen waar geen flitspalen staan ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D

blue-eyes

Ik zal niet het merk van je auto noemen Beunky, anders krijgen we zo'n topic vervuiling!

Zelfs de racewagen van mijn vriendin wilde nog gewoon starten vanmorgen, een Hyundai Atos ;D ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

FrankB

Ach, hebben wij nog wat tijd om het huis verder te reinigen ;D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Citaat van: Blue-Eyes op juli  9, 2005, 10:43:57
Ik zal niet het merk van je auto noemen Beunky, anders krijgen we zo'n topic vervuiling!

Zelfs de racewagen van mijn vriendin wilde nog gewoon starten vanmorgen, een Hyundai Atos ;D ;D

Mag wel hoor, het is een Skoda...
Uit 1996, dus gewoon Volkswagen troep ;)
Motor en alles is gewoon Volkswagen...

beunky

Dordrecht, ik kom er aan!
Leg de strobalen maar vast langs de kant van de weg want hij doet het weer perfect ;D ;D ;D ;D

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Kerstmanno

Citaat van: Garmt op juli  8, 2005, 17:30:41
Jij hebt toch thuis al een lekker ding? ;D

Ehehehehe, maar ze haalt het niet bij jou hoor, Garmt ;)

@Ad
Oppassen jij, anders kom ik zo ff langs!!!  >:(  ;D

advr

@menno

je komt maar langs, ik  ben toch niet thuis en bij Frank staat een portier!! 8) 8)

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Kerstmanno

Citaat van: advr op juli  9, 2005, 11:31:55
@menno

je komt maar langs, ik  ben toch niet thuis en bij Frank staat een portier!! 8) 8)

Marna?  ::)

FrankB

Citaat van: Menno-ert op juli  9, 2005, 12:47:31
Marna?  ::)

Nee, deze portier overleef je wel en dat zou je met Marna niet lukken ;) :P

Kerstmanno

Kom jij nou maar gewoon met je verslag, bijdehandje!

garmtz

Alvast wat foto's!

garmtz

FrankB

Nadat iedereen binnen was en de versterkers allemaal lekker opgewarmd waren (in de kamer liep de temperatuur ook flink op, mede door het heerlijke weer buiten) kon het vergelijken beginnen. De versterkers zijn eerder terug te lezen, de bekabeling en speakers voor degene die dat niet weten ;):

Sonus Faber Cremona Auditor
Nordost Red Dawn Rev. II speakerkabels
Quad 99CD-P cd-speler
Nordost Blue Heaven Rev. II interlink

De drie gekozen opnames zijn:

1) Verdi - Requiem (Karajan gold edition op DGG, CD 2, track 5)
2) Sara K - Waterfalls (Track 5: Waterfalls)
3) Scofield - Uberjam (Track 8: Uberjam)

Allerlei verschillende soorten muziek, met totaal verschillende opnamekwaliteit. Ik zal proberen per opname te beschrijven wat mij is opgevallen.

1) Begonnen werd met de Lavarin, die weinig problemen kende met dit stuk. Er was veel dynamiek, coherentie en muzikaliteit. Daarna door met de Chord, die veel energie gaf maar op gebied van muzikaliteit toch wel de mindere was van de Lavardin. Bij de Lavardin klopte het meer. Toen naar de Graaf, inmiddels erg nieuwsgierig wat deze gigantische buizenamp kon doen met dit groteske klassieke werk. En dat viel niet tegen, schitterend. Naar mijn smaak was de Graaf in staat dit werk het beste weer te geven. Alleen op het gebied van de dynamiek had de Lavardin wellicht een streepje voor, maar verder was dit muziekstuk op het lijf van de Graaf geschreven. Na dit de Tag, die een zware taak had. De Tag kon niet overtuigen, klankmatig het dichtst bij de Chord, maar het miste fundament. Het was niet helemaal strak. Wel viel het meest op dat de opname metalig was, door de eerlijkheid van de Tag.

2) Iets heel anders, Sara K met het nummer Waterfalls (ook meteen een stuk korter dan het 13 minuten durende deel van Verdi). Klonk heel aardig op de Tag, maar miste toch wat coherentie en vooral betrokkenheid. Op de Chord kwam de stem van Sara schitterend naar voren. Wat een energie en emotie zat er in de stem. Subliem. De Graaf had duidelijk minder energie in de stem en het geheel klonk een beetje laid back, maar wel met enorm veel detail. De Lavardin zat duidelijk tussen de Graaf en de Chord in, meer energie en minder laid back dan de Graaf maar met enorme muzikale samenhang en echtheid. De piano kwam ook subliem tot z'n recht.

3) John Scolfield met z'n band, voor de betere fusion jazz. In eerste instantie op de Lavardin, en het viel mij erg tegen. Geen idee waarom, en ik begreep het ook niet goed. Door naar de Graaf, die al iets beter klonk. Op de Chord hoorde ik Scofield zoals ik 'm gewend ben, vol energie en kracht. Heerlijk. De Tag deed dit vergelijkbaar, maar met minder kracht en energie. Onbevredigd over de Lavardin hebben we die toch nog een keer geprobeerd, en nu klonk het duidelijk beter. Niet zo lekker als op de Chord, maar wel weer die prachtige coherentie. Toch wel weer erg genieten.

Hierna wilde Beunky graag zijn Tag set op mijn Sonus Faber's horen wat uiteraard geen enkel probleem was. Nu pas hoorden we wat de synergie van de Tag onderdelen doet. De Tag eindversterker kwam duidelijk goed tot z'n recht en klonk vele malen beter dan in de shootout. Later de Chord aan de Tag set gehangen, maar de synergie die juist de meerwaarde gaf ging verloren en daar kon de extra power en energie niet tegenop.

Na een heerlijke bbq met wijn en zon na de koffie weer terug naar binnen voor de laatste uurtjes van een dag die voorbij vloog. Als bron niet de Quad meer gebruikt maar de Tag dvd-loopwerk en dac/pre. Dit liet duidelijk veel beter de verschillen horen tussen de verschillende amps. Duidelijk was dat er een verschil ontstond tussen de mensen die de Graaf prefereerden en diegene die de Lavardin mooier vonden. Duidelijk een smaakissue, want de versterkers deden absoluut niet voor elkaar onder. Het was gewoon anders.

Na het opschrijven van de nodige cd-titels (dat gaat weer geld kosten ;D) hebben we tegen middernacht afscheid genomen. Beunky vond het zo gezellig dat hij z'n portemonnee heeft laten liggen om een uurtje later nog even langs te kunnen komen  >:D

Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid, wijsheid en het meenemen van jullie kostbare apparatuur!! Het was een topdag die mij veel heeft geleerd en een nieuw groot vraagteken heeft opgeroepen (moet ik niet toch eerst de bron upgraden, lastig).

Foto's volgen van Garmt en Ad  :)

beunky

Dan moet ik ook maar eventjes een verhaaltje typen ;D
Zoals gezegd kwam de Tag eindversterker in de shoot-out niet tot zijn recht met de bron van FrenkB.
Persoonlijk had in Franks setup voor Franks smaak uiteindelijk de Lavardin de voorkeur, maar dat was puur een smaakkwestie, de Graaf was gewoon supergoed net als de Lavardin.
De Chord is fantastisch maar is niet Franks smaak, ik zou er zelf prima mee kunnen leven ;)
Maar niet in combinatie met mijn Tag McLaren loopwerk-dac combi. Dat matchte niet.
De complete Tag-set matchte naar mijn idee wél erg mooi met de Sonus Fabers!
Ik vond de speakers erg mooi, zeer de moeite waard! En niet alleen om te zien ;)
Ik heb nog het een en ander aan muziek laten horen, waaronder Schoenbergs 'A survivor from Warsaw' en Mahler 2 en 5, daarnaast heeft ook Hélène Grimaud de kamer mogen vullen met wonderschone pianoklanken :D
We hebbben veel gehoord, ik heb weer het een en ander geleerd/ervaring opgedaan en het was eerst en vooral heel erg gezellig!
Ontzettend leuk om eens de mensen achter de profielen te onmoeten, het was een geslaagde dag en de kroon op de dag was toch wel de meer dan uitstekend verzorgde barbecue, excellent job, Frenk ;) ;D

Harry HT

Hoi,
Citaat van: beunky op juli 10, 2005, 14:24:14
Dan moet ik ook maar eventjes een verhaaltje typen ;D
Zoals gezegd kwam de Tag eindversterker in de shoot-out niet tot zijn recht met de bron van FrenkB.
Persoonlijk had in Franks setup voor Franks smaak uiteindelijk de Lavardin de voorkeur, maar dat was puur een smaakkwestie, de Graaf was gewoon supergoed net als de Lavardin.
De Chord is fantastisch maar is niet Franks smaak, ik zou er zelf prima mee kunnen leven ;)
Maar niet in combinatie met mijn Tag McLaren loopwerk-dac combi. Dat matchte niet.
De complete Tag-set matchte naar mijn idee wél erg mooi met de Sonus Fabers!
Ik vond de speakers erg mooi, zeer de moeite waard! En niet alleen om te zien ;)
Ik heb nog het een en ander aan muziek laten horen, waaronder Schoenbergs 'A survivor from Warsaw' en Mahler 2 en 5, daarnaast heeft ook Hélène Grimaud de kamer mogen vullen met wonderschone pianoklanken :D
We hebbben veel gehoord, ik heb weer het een en ander geleerd/ervaring opgedaan en het was eerst en vooral heel erg gezellig!
Ontzettend leuk om eens de mensen achter de profielen te onmoeten, het was een geslaagde dag en de kroon op de dag was toch wel de meer dan uitstekend verzorgde barbecue, excellent job, Frenk ;) ;D
Dat de bbq lekker was en het leuk was om cd's te draaien, dat geloof ik graag  :D En dat het een kwestie van smaak is, dat is van voren ook wel te vertellen.
Deze m&g heeft 6 maanden op zich laten wachten en er staan bijna 200 posts in dit topic.

Kom op, ik wil mooie verhalen horen  :)

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."