Niewe dreambox is op komst de DM8000

Gestart door Movievault, mei 12, 2005, 09:35:00

Vorige topic - Volgende topic

Bengbeng

Citaat van: V8Hemi op augustus  4, 2008, 23:17:02
Vertel daar eens wat meer over?

Waarover, de iCord of de Diablo?  :)

Ik vermoed dat je iets over de Diablo wilt weten. De Diablo is, net als bijv. een T-rex of Dragon, een programmeerbare CI-module (CAM), waarmee diverse Europese pay-tv pakketten "educatief" :) te bekijken zijn.
De Whiz-kids achter die CAM zijn continue bezig om de steeds veranderende sleutels te kraken en brengen de resultaten van hun werk uit middels een wekelijkse update die je dan in de CAM kunt programmeren.

Dit alles uiteraard ter educatie.  :)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

V8Hemi

Citaat van: Bengbeng op augustus  5, 2008, 01:19:59
Waarover, de iCord of de Diablo?  :)

Ik vermoed dat je iets over de Diablo wilt weten. De Diablo is, net als bijv. een T-rex of Dragon, een programmeerbare CI-module (CAM), waarmee diverse Europese pay-tv pakketten "educatief" :) te bekijken zijn.
De Whiz-kids achter die CAM zijn continue bezig om de steeds veranderende sleutels te kraken en brengen de resultaten van hun werk uit middels een wekelijkse update die je dan in de CAM kunt programmeren.

Dit alles uiteraard ter educatie.  :)

Ik ben graag educatief bezig!

Bengbeng

Citaat van: superwof op augustus  3, 2008, 18:57:10
Volgens Dr. Dish (augustus uitzending) moet levering vanaf eind augustus beginnen, althans in Duitsland.
Voor alle duidelijkheid: dat is augustus 2008.... :)

Dream heeft er weer 2 maanden bijgepikt, op de IFA meldt men nu eind oktober.  ;D

Ik denk dat ze 2008 niet halen...

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1553552#Post1553552

Marcel_T.

Dream Multimedia beginnt mit Auslieferung erster Dreambox 8000 HDTV-Receiver
26.09.2008 (Karsten Serck)

Interessenten, die vorab eine neue "HDTV"-Dreambox als "Beta-Tester" zum Preis von 899 EUR vorbestellt haben und auf diese warten, können jetzt aufatmen:

Dream Multimedia hat gestern nach eigenen Angaben mit der Auslieferung der DM8000 HD PVR DVD an die "Beta-Tester" begonnen. Als Ausgleich für die Wartezeit werden den Paketen 50 EUR in bar beigelegt.

Innerhalb der nächsten anderthalb Wochen soll jedem Betatester ein Gerät zugeschickt werden. In den kommenden Tagen soll außerdem per E-Mail eine Paketidentifikationsnummer verschickt werden, mit der der Status der Lieferung überprüft werden kann.

Nach Beendigung der "Betatestphase" will Dream Multimedia die DM8000 Ende Oktober an den Handel ausliefern.

Die DM8000 HD PVR DVD ist mit zwei DVB-S2- und zwei Steckplätzen für weitere Tuner ausgestattet. Verbindungsmöglichkeiten ergeben sich per LAN und WLAN.

Die DM8000 kann mit handelsüblichen 3,5-Zoll-Festplatten zum Recorder aufgerüstet werden. Optional ist auch der Einbau eines Slimline-DVD-Brenners möglich.

Bron: Areadvd
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Raphie

Citaat van: Bengbeng op augustus  3, 2008, 23:52:16
Wat ik trouwens de grootste tegenvaller vind van de 800, dat is dat
deze geen automatische resolutie herkenning heeft (dus dat de box 1080i uitstuurt in het geval van Discovery-HD, en 720p uitstuurt in het geval van bijv. NGC-HD) en sterker nog, op de
afstandbediening zit zelfs geen knopje om handmatig tussen resolutie's te wisselen.
Je moet persé het menu in om de box met de hand op 720p of 1080i
te zetten (en er schijnt zelfs geen 576p stand te zijn!).

Ik vind dit echt helemaal prut.  :-\

Dit is inmiddels allaang opgelost. DM stuur nu keurig native resoluties uit en je kan je scalr van je TV gebruiken om te scalen naar de native tv resolutie
JBL PRX Power!

BMW850

Citaat van: Bengbeng op augustus  3, 2008, 23:52:16
Wat ik trouwens de grootste tegenvaller vind van de 800, dat is dat
deze geen automatische resolutie herkenning heeft (dus dat de box 1080i uitstuurt in het geval van Discovery-HD, en 720p uitstuurt in het geval van bijv. NGC-HD) en sterker nog, op de
afstandbediening zit zelfs geen knopje om handmatig tussen resolutie's te wisselen.
Je moet persé het menu in om de box met de hand op 720p of 1080i
te zetten (en er schijnt zelfs geen 576p stand te zijn!).

Ik vind dit echt helemaal prut.  :-\

Eerst alles lezen in dit topic voordat je het verkeerde script gebruikt  :P : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1517087/fpart/2

Rudy

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Bengbeng

Citaat van: BMW850 op september 28, 2008, 15:48:58
Eerst alles lezen in dit topic voordat je het verkeerde script gebruikt  :P : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1517087/fpart/2

Rudy

Euh, op het moment van schrijven van mijn berichtje was de Dreambox800 nog niet in staat om automatisch resolutiewisselingen
toe te passen.

Dat schijnt nu veranderd te zijn.

BMW850

Citaat van: Bengbeng op september 29, 2008, 18:53:53
Euh, op het moment van schrijven van mijn berichtje was de Dreambox800 nog niet in staat om automatisch resolutiewisselingen
toe te passen.

Dat schijnt nu veranderd te zijn.

Hoi Bengbeng,

Dit werkt gewoon perfect  ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jaco

master30

Is een sab ultimate nog de moeite waard? geheugen voor 10000 kanalen, en een redelijk goedkope sat receiver

ik heb nu een humax 5400 en humax hd1000
de 5400 is wat oud en de hd 1000 erg traag.

Wat wil ik ermee,

zoveel mogelijk mee kunnen ontvangen middels mijn 1mtr schotel met motor besturing,
beetje snelle zaptijden,
ondersteuning via internet (fora) (voor frequentie lijsten en alternatieve software)
t'rex en diablo 2.3 zal ie wel aan kunnen, neem ik aan.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Bengbeng

Ook wel apart dit; een 9 pagina's tellende topic over de Dreambox 8000 die maar niet uit wilde komen, en nu
is ie eindelijk te koop is het topic ineens uitgestorven.

Geschrokken van de prijs iedereen? ;D

HTip

Citaat van: Bengbeng op december 29, 2008, 23:47:36
Ook wel apart dit; een 9 pagina's tellende topic over de Dreambox 8000 die maar niet uit wilde komen, en nu

;D LOL ;D

Zeker geschrokken van de prijs, maar eigenlijk meer nog dat ie er ook echt gekomen is :biggrin:

Er is al een alternatief voor de helft van de prijs, ook met Enigma2 aan boord, dus de dreamboxsoftware werkt gewoon. Ben benieuwd hoelang DM de prijs zo kan volhouden...

EDIT: Maar dat wist je al, want jij hebt die aangedragen  8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bengbeng

Citaat van: HTip op december 29, 2008, 23:54:12
Er is al een alternatief voor de helft van de prijs, ook met Enigma2 aan boord, dus de dreamboxsoftware werkt gewoon. Ben benieuwd hoelang DM de prijs zo kan volhouden...

Wel rekening mee houden dat de Qbox HD standaard maar één DVB-S2 HDTV tuner heeft, wat een 2e kost
is nog niet bekend. Als straks nou blijkt dat ze daar 250 euro voor vragen wordt het verschil al een stuk kleiner.  :dozingoff:

De 1e leveringen van de Qbox hadden al moeten geschieden, maar er is nog geen spoor van iemand die
er eentje heeft...

Tinus_

Ik wil ook een nieuwe schoteltuner. Ik heb nu een topfield maar daar zit nog geen HDMI op.
Heb ik op de dreambox "meer" hobby programma's dan op de topfield met een "dragonmodule" ??
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Fico

De geruchten doen de ronde dat de beeldkwaliteit van de Dreambox 8000 véél beter zou zijn dan die van zijn kleine broer, de Dreambox 800.

Zou dat waar zijn?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dirkie

Citaat van: Fico op december 30, 2008, 14:33:13
De geruchten doen de ronde dat de beeldkwaliteit van de Dreambox 8000 véél beter zou zijn dan die van zijn kleine broer, de Dreambox 800.

Zou dat waar zijn?
De kans is groot...
(de dm800 is niet slecht...)
eens zin om mijn dm800 te vergelijken met je humax ?

HTip

Citaat van: Fico op december 30, 2008, 14:33:13

Zou dat waar zijn?

Geen idee. Ik heb net even gekeken op de site van Dream mbt de specs. Maar daaraan kan je niet zien welke videodac wordt gebruikt.

Heb je een bron?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fico

Citaat van: Dirkie op december 30, 2008, 14:35:26
eens zin om mijn dm800 te vergelijken met je humax ?
Bwa, ik zou al blij zijn met een demonstratie van een DM800.
Beeld zal zowiezo beter zijn met de SD kanalen van Canal Digitaal denk ik ;)

HD daarentegen  ::)
Is echt wel mooi op m'n Humax hoor, op voorwaarde dat de firmware niet hoger is dan v1.00.04. Ga je hoger zit je met crushed blacks (Full RGB 0-255, ipv. Limited RGB 16-235).

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Citaat van: HTip op december 30, 2008, 14:46:04
Geen idee. Ik heb net even gekeken op de site van Dream mbt de specs. Maar daaraan kan je niet zien welke videodac wordt gebruikt.

Heb je een bron?

Ja, de laatste reviews in Satvision 01/2009 van zowel de DM800 als de DM8000.

Ze lopen daar hoog op met de beeldkwaliteit van de DM8000, terwijl ze dat van de DM800 afbreken  ???

HTip

Citaat van: Fico op december 30, 2008, 14:48:26
Ja, de laatste reviews in Satvision 01/2009 van zowel de DM800 als de DM8000.

Ze lopen daar hoog op met de beeldkwaliteit van de DM8000, terwijl ze dat van de DM800 afbreken  ???
Daar zit geen commerciële reden achter? Ik kan me het nl. moeilijk voorstellen...
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: Bengbeng op december 29, 2008, 23:47:36

Weinig nieuws. Ik had een beetje gehoopt op een aantal reviews van mensen hier op het forum. Niemand de DM8000 in zijn / haar bezit?

MdB

Ben in de markt voor een DM8000 of DM800 maar wat is in gebruik het verschil tussen deze twee???
Beter duur dan niet te koop.

Rence

Citaat van: MdB op maart  8, 2009, 10:55:46
Ben in de markt voor een DM8000 of DM800 maar wat is in gebruik het verschil tussen deze twee???

Grofweg is de 8000 een twin-tuner of zelfs een triple tuner en je kan er een interne slim-line dvd speler in monteren.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim NDX2,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Sony XR-83A80L,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

MdB

Oeps, dacht dat de 800 ook een twin tuner had. :crazy:

MdB

Misschien een rare vraag maar wat zou het functionele voordeel kunnen zijn van één 8000 (twee sat-tuner) t.o.v twee 800's buiten de prijs, één kast & afstandbediening???