Niewe dreambox is op komst de DM8000

Gestart door Movievault, mei 12, 2005, 09:35:00

Vorige topic - Volgende topic

Bengbeng

Ik begon me af te vragen of ik mijn frequentie om dit topic te bezoeken voor nieuws moest
veranderen. Voorheen was één keer per maand langskomen voldoende om telkens weer
te lezen dat de Dream er nog niet is, maar ik zie dat vaker langskomen nog niet hoeft.  ;D

Btw, topicstart Mei 2005. Is deze box inmiddels niet rijp voor de titel vaporware of the century?  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

pietnoeck

opgepsat , want als je zoiets durft te zeggen op sat4all dan wordt je onmiddellijk geband.
Maar inderdaad, zeer dure vaporware

donaldk

499,-, Christian heeft hem een Dr. Dish award gegeven, op de Cabsat in Dubai. Wat stond er nou in een van de Duitse emails vandaag, eind April verkrijgbaar.

Shorty

Citeereind April verkrijgbaar

Welk jaar stond er niet bij?  >:D  ;D

VrGr,

Bart J.

road rebel

Citaat van: Mark van B op maart  4, 2008, 19:27:58
Iedereen pratende over HD dit en HD dat...
Wanneer komt canal digitaal met HD over satteliet... ( gewone kanalen dan )..
Weet iemand dit..?

1 april 2008 ;D

Bengbeng

Citaat van: donaldk op maart 17, 2008, 22:55:35
eind April verkrijgbaar.

Waarom is het nou toch steeds "eind zus, eind zo verkrijgbaar", en niet gewoon morgen.  :)

Eind zus eind zo is al de 342e aankondiging, geloven ze het zelf nog?

monthy

Hieronder nu wat meer duidelijkheid van Dream-Multimedia zelf over de 800 tevens wordt de reden gegeven van de vertraging van de 8000, vanaf de Cab sat in Dubai via Dr Dish tv.

http://de.youtube.com/watch?v=E3_wURptwMM

bart_nl

Citaat van: monthy op maart 24, 2008, 09:42:52...tevens wordt de reden gegeven van de vertraging van de 8000....
humor, ik kan mij niet voorstellen dat hij dat zelf gelooft. Er zit natuurlijk een stuk waarheid in deze reden maar dan is het nog vreemd dat Dream 2 jaar lang zegt dat de ontvanger bijna klaar is terwijl het hart van de ontvanger niet eens werkt.
Verder grappig om te zien dat Dream ondertussen blijkbaar een heel eigen vocabulair heeft ontwikkeld om de minder legale features aan te prijzen zoals het "geliefde dreamcrypt" en de netwerkaansluiting.
Afijn het zoethoudertje DM800 komt er blijkbaar aan en de lang verwachte 8000 daarna hopelijk ook.

Don_Paul

Citaat van: Don_Paul op juli 18, 2007, 21:02:14
Inmiddels zijn wel al bijna een jaar verder en handhaaf ik mijn bewering dat ik eerst nog maar eens moet zien of er ooit nog een 8000 komt...

Ik ben wat vroeg dit jaar, maar ik handhaaf mijn bewering voorlopig nog steeds...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

HTip

Het is dan wel niet de 8000 ::) maar vanaf vandaag te koop in Duitsland...

DM 800S HD

Dus toch 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

kost maar 899 euro om mee te doen aan het beta programma..

HTip

Citaat van: jaco op augustus  1, 2008, 17:10:14
kost maar 899 euro om mee te doen aan het beta programma..
O, is dat alles? ;D Is dus 2x zo duur als de HD800 :o
Showcase - Topic

robbie73

Citaat van: HTip op augustus  1, 2008, 19:11:03
O, is dat alles? ;D Is dus 2x zo duur als de HD800 :o
dan draai ik nog wel ff met mijn 7025  ;)

HTip

Citaat van: robbie73 op augustus  1, 2008, 19:14:20
dan draai ik nog wel ff met mijn 7025  ;)
ik ook (maar dan met een 7020 ;))
Showcase - Topic

Raphie

Ik draai hier prima met m'n 800, leuk man betatesten tegen listprice >:D
JBL PRX Power!

Bengbeng

De Humax iCord twin-tuner HDTV DVR is inmiddels voor 360,- te krijgen in
Duitsland, en met een Diablo krijg ik daarmee ook open wat ik interessant vind.

Waarom zou ik 500,- meer uitgeven voor een Dream8000. Iemand die mij
nog kan overtuigen om toch écht voor een Dreambox te gaan?  ::)
Is het het hobby-matige aspect om een beetje te kunnen rommelen
met Linux enzo?

Raphie

Citaat van: Bengbeng op augustus  1, 2008, 20:22:03

Waarom zou ik 500,- meer uitgeven voor een Dream8000. Iemand die mij
nog kan overtuigen om toch écht voor een Dreambox te gaan?  ::)
Is het het hobby-matige aspect om een beetje te kunnen rommelen
met Linux enzo?
kaartdeling, oftewel ALLES open  ;D
JBL PRX Power!

jaco

Er zit wel een 500 GB hdd en een DVD burner in voor die prijs voor zover ik gelezen heb.

superwof

Volgens Dr. Dish (augustus uitzending) moet levering vanaf eind augustus beginnen, althans in Duitsland.
Voor alle duidelijkheid: dat is augustus 2008.... :)
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

Bengbeng

Wat ik trouwens de grootste tegenvaller vind van de 800, dat is dat
deze geen automatische resolutie herkenning heeft (dus dat de box 1080i uitstuurt in het geval van Discovery-HD, en 720p uitstuurt in het geval van bijv. NGC-HD) en sterker nog, op de
afstandbediening zit zelfs geen knopje om handmatig tussen resolutie's te wisselen.
Je moet persé het menu in om de box met de hand op 720p of 1080i
te zetten (en er schijnt zelfs geen 576p stand te zijn!).

Ik vind dit echt helemaal prut.  :-\

jaco

Daar ben ik het mee eens. Hopenlijk komen de image makers met een oplossing daarvoor.
Zeker in de research alleen met 720p toestellen getest: "we zagen weinig kwaliteitverschil, dus waarom zouden we het anders doen"

En 720p is een EBU aanbeveling natuurlijk...

bart_nl

Citaat van: jaco op augustus  4, 2008, 06:48:58
Daar ben ik het mee eens. Hopenlijk komen de image makers met een oplossing daarvoor.
Zeker in de research alleen met 720p toestellen getest: "we zagen weinig kwaliteitverschil, dus waarom zouden we het anders doen"

En 720p is een EBU aanbeveling natuurlijk...
probleem vaste resolutie / vraag om native resolutie is door NL distributeur aan Dream gemeld. Of Dream er ook wat mee doet blijft de vraag.

Bengbeng

Citaat van: bart_nl op augustus  4, 2008, 10:13:27
probleem vaste resolutie / vraag om native resolutie is door NL distributeur aan Dream gemeld. Of Dream er ook wat mee doet blijft de vraag.

Zelfs mijn inmiddels 2 jaar oude Pace HDTV receiver die inmiddels voor een habbekrats te koop
is heeft een "original/auto" stand.

Als Dream dit niet interessant vind dan kan ik maar één ding zeggen: de mannen zijn niet geïnteresseerd
in de best mogelijke beeldkwaliteit voor hun klanten. De receiver is alleen bedoeld voor mensen die zoveel mogelijk
gratis willen kijken en waar beeldkwaliteit op de 2e plaats staat.

Bij mij is het nou nét andersom.   ;)

Dit rijst bij mij tevens de vraag of de receiver uberhaupt in staat is tot een top plaatje, net zo goed als de allerbeste HDTV receivers waarbij beeldkwaliteit tijdens het ontwerp wél op no 1 stond. In het Dreambox ontwerp
is daar mogelijk niet optimaal aandacht aan besteedt. "Ach, we zien toch bijna geen verschil" dachten
de ontwerpers.  ::)

V8Hemi

Citaat van: Bengbeng op augustus  1, 2008, 20:22:03

Vertel daar eens wat meer over?