4-weg Avaclone die toch een 3-weg geworden is.

Gestart door fgroen, mei 11, 2005, 11:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Movievault

ja n die groentebakken die in het midden staan mogen ze ook aan de kant zetten
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

geenius

Nog even van de andere kant gekeken en met de straalkachels aan het plafond ;D


FFF

Citaat van: geenius op februari  7, 2006, 16:15:57
Heel belangrijk is die fruitschaal die bovenop de rechter speaker staat! ;D

Mooi ontwerp ook weer.

Misschien leuk als zelfbouw, kan ik me soups als rear's gebruiken :) >:D O0

Robbo

Citaat van: geenius op februari  7, 2006, 16:15:57
Heel belangrijk is die fruitschaal die bovenop de rechter speaker staat! ;D

Dat is een lamp die op de muur bevestigd zit ;)

Movievault

oh dat had ik niet gezien ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Jan Deckers

Lamp of niet,

maar van de mooi gevormde Avalonspeakers is m.i. niet veel meer over. Dit vind ik nu een zeer lelijke speaker. Als je de mooie "dames" van Erik hier naast zet dan lijken dit wel kleine lelijke Miss Ugly's......tja misschien klinken ze heel mooi? Nu lijkt het een kruising van Wilson en Avalon...mmmmmh...........met die rare buizen. Misschien zijn het stiekum wel geheime camera's....of zo...van de concurrent.
;D
Heb je ze al gehoord Tony? Of iemand anders?

fgroen

Fruitschalen, groentebakken... 2 voor de helluft, wie maakt me los?? O0

Zware tweaks, al dat serviesgoed.

En dan te bedenken dat er mensen zweren bij door Jomanda ingestraalde damstenen gemaakt van in de regenwouden van de Amazone opgegroeide en door apen doodgeknuffelde rubberboomplakjes uit het binnenste van de rubberboomstam. Let vooral op de installatievoorschriften. Misschien heeft Toine Dingemans hier nog iets op te zeggen??  8)

Ik denk dat kachelpijpen, fruitschalen en groentebakken veel meer teweeg brengen...  >:D

Of zijn die kachelpijpen stiekem van die Bose subwoofers die je ook altijd bij de Mediamarkt aan het plafond ziet hangen?  :-X

In ieder geval, FFF heeft de smaak te pakken!!!  >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Wowly

Citaat van: geenius op februari  7, 2006, 16:15:57
Heel belangrijk is die fruitschaal die bovenop de rechter speaker staat! ;D

Hahaha, wat een bijzondere "beak" is dat, misschienom de esoterische klanken wat op te krikken?

Zou je denken dat ze genoeg ruimte hebben, zo in dit krappe kamertje?

Wowly

Jan Deckers

Jongens oppassen met het gebruik van Deense speakerunits......voordat je het weet is zo'n rare buis een boobytrap ipv  een bastrap....

Gewetensvraag: Mag Scanspeak, Seas e.a. nog....... >:D
;D >:( :o

fgroen

Citaat van: Jan Deckers op februari  7, 2006, 22:11:05
Gewetensvraag: Mag Scanspeak, Seas e.a. nog.......

By all means...   :D

Anyway, genoeg gekheid op een stokje. Ik had nog een paar pics beloofd.





8)

De tweede baffle staat voor vanavond in de planning. De houtlijm was weer eens op. Waar is de tijd gebleven dat het bouwen van een paar speakers hooguit een potje houtlijm kostte??  ;D

Volgende projekt wordt waarschijnlijk een paar minimonitors voor in de huiskamer. Misschien wel met Seas of Scan-speak. (of zelfs Peerless...  :-X  ;D 8))
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: fgroen op februari  7, 2006, 15:57:35
Vet plaatje Tony. Dank je wel. Ik ga meteen even naar 6moons om wat meer info te scoren.

Erik, is dit niet een leuk nieuw projektje?? (voor in de slaapkamer of zo...)  >:D

Ben lekker bezig met een nieuwe keuken...dus nu meer op het huishoudforum... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mluyben

Citaat van: fgroen op februari  8, 2006, 10:26:40
De tweede baffle staat voor vanavond in de planning. De houtlijm was weer eens op. Waar is de tijd gebleven dat het bouwen van een paar speakers hooguit een potje houtlijm kostte??  ;D

Volgende projekt wordt waarschijnlijk een paar minimonitors voor in de huiskamer. Misschien wel met Seas of Scan-speak. (of zelfs Peerless...  :-X  ;D 8))

Je bent niet verplicht er iets moois van te maken ;) Je mag er ook een rechte kast, enkele baffles, e.d van maken, scheelt weer veel lijm   >:D

Jeetje ik dacht dat ik erg was, dat ik voordat mijn speakers zijn afgewerkt al aan nieuwe projecten denk.
Maar voordat de speakers uberhaupt gebouwd zijn is toch net wat erger  ;D

Ziet er goed uit, ik blijf dit volgen..

fgroen

Zo. tweede baffle zit ook in elkaar. Geen plaatjes, da's meer van hetzelfde.

Ik heb ook een oplossing gevonden om minder potjes lijm te gebuiken: GROTERE potjes lijm kopen!!  :D ;D :D ;D

Ik kan iig weer even vooruit.  :P

Volgende stap is de middentoonbehuizingen op de juiste breedte frezen en daarna.. de hele boel in elkaar lijmen. (en waarschijnlijk zo hier en daar nog wel een mm bijschaven)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Movievault

Ik koop ze momenteel met de 2 liter.
Kwestie van zuinig zijn met de PVC verpakking :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

fgroen

Interessant. Waar koop je potten van 2 liter? O0
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Movievault

#165
Geen idee , ik krijg deze van een familielid die een schrijnwerkerij heeft.
Zal wel van de groothandel komen denk ik
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

geenius

#166
Citaat van: Robbo op februari  7, 2006, 16:31:44
Dat is een lamp die op de muur bevestigd zit ;)

HAP ;D

fgroen

Had weinig tijd dit week-end. Heb het nog wel voor elkaar gekregen om de mid behuizingen op de juiste breedte te frezen:

Eerst lijntjes trekken en het originele referentievlak als streepjes intact houden:



Dan vervolgens met een beitel de streepjes wegsteken:


En de boel glad maken:


De strepen die nog zichtbaar zijn is het verschil in textuur tussen gefreesd en gebeiteld oppervlak.

Nu wordt het een kwestie van plakken en deuvelen.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

FFF

Ziet er erg goed uit, ik ben wel benieuwd naar het profijt van zo'n ingewikkeld bouwwerk.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: FFF op februari 13, 2006, 11:49:57
Ziet er erg goed uit, ik ben wel benieuwd naar het profijt van zo'n ingewikkeld bouwwerk.

Daar heb je ultiem profijt van straks.....alle "rest energie" in de kast verdwijnt (breekt af) als sneeuw voor de zon  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

cve

CitaatDaar heb je ultiem profijt van straks.....alle "rest energie" in de kast verdwijnt (breekt af) als sneeuw voor de zon 
???

Energie gaat nooit verloren >:D

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken. Ziet er wel erg indrukwekkend uit en stop je er zelf veel energie in ;D

Co

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: cve op februari 14, 2006, 12:30:20
???

Energie gaat nooit verloren >:D

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken. Ziet er wel erg indrukwekkend uit en stop je er zelf veel energie in ;D

Co

Way of speaking......jij je zin ......de energie "dissipeert" hierdoor  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

franks

Prachtig project !!!

Ik zie dat je een zelfde soort middentoonbehuizing hebt gemaakt als ik, laat je het mdf (de onregelmatige vorm) verder onbewerkt of komt hier nog een dempende laag op ?
Hoever ben je nu met bouwen?

groet frank

fgroen

Dank je, Frank!

Zoals ik het nu bekijk, komt er alleen lichte volumedemping in de middentoon behuizing (schaapswol). Ik zal daar nog mee moeten spelen.

Ik ben momenteel weer eens druk met mijn huis bezig, dus er komt niet zoveel van het bouwen momenteel. Ik heb de laatste tijd veel zitten passen en meten, het wordt nog een stevige klus om het allemaal pas te krijgen. Ik wil natuurlijk wel zeker zijn dat als straks de boel vol met lijm gesmeerd zit, het ook allemaal netjes gaat passen.

Woensdagavond ga ik de zijkanten schuin zagen, en dan kan ik een matrix op een zijkant gaan lijmen, met een middentoonbehuizing erin.

Daar komen dan wel weer foto's van....  ;)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.