Meet&Greet bij Ettepet

Gestart door Spacebass, mei 1, 2005, 22:15:29

Vorige topic - Volgende topic

markvl

Citaat van: Spacebass op februari 17, 2006, 17:41:15
Wat een lieverd is die Mark toch! 
:-*  ;)

Jammer genoeg is dit weekeinde voor mij niet mogelijk.
Volgende week moet wel kunnen, dan heb ik zowel zaterdag als zondag nog open.
Dan is het Karnaval, en dus is er hier dan toch niets te beleven  :P
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

Citaat van: markvl op februari 17, 2006, 19:23:29
:-*  ;)

Jammer genoeg is dit weekeinde voor mij niet mogelijk.
Ik kan dan volgens mij ook  8)

CiteerDan is het Karnaval, en dus is er hier dan toch niets te beleven  :P
LOL  ;D  Ik heb juist collega's die naar het zuiden vluchten omdat ze dan eindelijk zich zelf mogen zijn  ;D

Ettepet

Citaat van: markvl op februari 17, 2006, 19:23:29

Volgende week zondag zou met wat schuiven wat mij betreft ook moeten lukken. 8)

De zaterdag gaat naar alle waarschijnlijkheid ook al op aan een audiobezoekje, dus dat wordt een echt audio-weekend! :D

markvl

Citaat van: Spacebass op februari 17, 2006, 19:29:38
LOL  ;D  Ik heb juist collega's die naar het zuiden vluchten omdat ze dan eindelijk zich zelf mogen zijn  ;D
Dat bedoel ik, al die noorderlingen die hier de beest uit komen hangen!  >:D
Gelukkig ben ik het hele jaar mezelf, dus kan ik met Karnaval wat anders doen.  :)

Citaat van: Ettepet op februari 17, 2006, 22:29:17
Volgende week zondag zou met wat schuiven wat mij betreft ook moeten lukken. 8)
Ok, dan hou ik die in ieder geval open. Laat maar weten hoe laat we mogen aanbellen.
Heb je trouwens een geluidsdrukmeter? Met een batterij die het doet?  :-X  ;D
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

Citaat van: markvl op februari 18, 2006, 00:13:20
Gelukkig ben ik het hele jaar mezelf, dus kan ik met Karnaval wat anders doen

LOL...  Precies, het hele jaar door een feestvarken en dan tot rust komen tijdens het carnaval. ;)

CiteerOk, dan hou ik die in ieder geval open. Laat maar weten hoe laat we mogen aanbellen.

Dat hangt meer van de buren af dan van mij. ;D

'k sprak mijn bovenbuurvrouw net en die wilde graag de cd weten die Spacebass vorige week zo hard opzette, ze vond het wel leuk klinken.  Kijk zulke buren moet je hebben.. 8)

CiteerHeb je trouwens een geluidsdrukmeter? Met een batterij die het doet?

Ja en nee, zowel in mijn DEQ2496 + MC8000 SPL-meter als in mijn Pioneer (die alles automatisch afregelt) zitten geen batterijen "die het doen". :D

Spacebass

Citaat van: markvl op februari 18, 2006, 00:13:20
Dat bedoel ik, al die noorderlingen die hier de beest uit komen hangen!  >:D
Ze zouden ze asiel moeten verlenen  ;D

CiteerGelukkig ben ik het hele jaar mezelf, dus kan ik met Karnaval wat anders doen.  :)
:)

CiteerOk, dan hou ik die in ieder geval open. Laat maar weten hoe laat we mogen aanbellen.
Heb je trouwens een geluidsdrukmeter? Met een batterij die het doet?  :-X  ;D
;D  ;D  ;D

Ettepet

Een leerzame dag.  Eerst gezellig genieten bij Gerritz, met o.a. soep, katten, Wilsons, Dreadnaught en BenQ.  Gerrit en vriendin, beiden bedankt voor een hele fijne middag! ;)

Daarna Harry HT en Spacebass bij mij over de vloer, en een emotioneel moment toen Spacebass een uitwisselplan voorstelde voor zijn Yamaha P7 en mijn Pioneer Tag. ;D

Deze zondag nog Markvl op bezoek met een heuse Meridian!  Ben zeer benieuwd of dat betekent dat de dagen van mijn Pioneer dan eindelijk geteld zijn.  Ik heb al meer plezier beleefd aan dat ding dan ik ooit voor mogelijk hielt, ook nu maakt ie van een wat kaal klinkende Tag een feestje.  We gaan het zien... :)

Harry HT

Ettepet & Markvl,

Bedankt voor de gastvrijlheid en de gezellige middag  8)

Terugkijkend op afgelopen middag, moet ik best wel lachen, de shootout had een bijzondere ontknoping  ;D ;D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Ettepet

Citaat van: Harry HT op februari 26, 2006, 19:19:47
Ettepet & Markvl,

Bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige middag  8)

Het was me een genoegen! ;)

CiteerTerugkijkend op afgelopen middag, moet ik best wel lachen, de shootout had een bijzondere ontknoping

Na "vele" omzwervingen de afgelopen weken (en vooral dit weekend) dan toch gevonden wat ik zocht:

Meridian is top! 8)  Pioneer + Tag komt verrassend dicht in de buurt van Meridian! 8)  Tag, die me tot vandaag nooit echt beviel, :-\ is ook top! ;D 8)  MPS-1 is "zelfs" top! :D 8)  Dure kabels zijn "uit"! >:D

Een behoorlijk vermoeiend weekend achter de rug, maar ik ben blij met mijn bevindingen.  Een hoop raadsels en frustraties opgelost.  Zeer leerzaam, ook qua boventonen / ondertonen.

Kort door de bocht samengevat: de 2 schijfjes (Phantom o/t Opera DTS24/96 en Haugtussa), die ik persé goed wilde krijgen in mijn set, heb ik los moeten laten en blijkt de rest al zeer en ik bedoel >zéér< goed in orde. :o  (en dat met el-cheapo kabels ::))

Ik heb getwijfeld aan zowel voor- als eindversterker, en werd verrast door de lekker klinkende G68 en daarna de door Markvl meegebrachte monoblokken i.p.v. mijn spul.  Door het uitstekende, wijdgevarieerde demo-materiaal van Markvl kwam ik tot de ontdekking dat de Tag en Meridian beiden mijn ding zijn, en de 4x "RS850 Sigs" een top-aanschaf!  Zover ik nu kan zien kunnen alleen maskerende kabels/apparatuur mijn 2 genoemde schijfjes in aangenaam vaarwater krijgen. :)

Alle aanwezigen hebben denk ik wel een leerzame dag gehad, en Mark gaan we over niet al te lange tijd verblijden met een tegenbezoek met de MPS-1. ;)

markvl

Allereerst: Ettepet bedankt voor de gastvrijheid en het etentje. Heb ik toch nog een beetje Karnaval gehad  ;D
HarryHT heeft weer voor de broodnodige onafhankelijke inzichten gezorgd (en als kattenslaapplaats gediend).
Kortom, het was erg aangenaam.

Het was weer leuk om een middagje voornamelijk met stereo te experimenteren, en dan vooral met de voor-/eind-versterking.
Ik denk dat dit een verrasende luisterervaring was voor alle aanwezigen.
Zelf heb ik nu eens goed naar de Rocket speakers kunnen luisteren, en ervaren dat de R850-sig's wat karakter betreft zeer dicht aanliggen tegen mijn Ref1's. Erg fijne speakers, zeker voor hun geld!
Een andere conclusie is dat de MPS-1 versterker ook in mijn set wel eens een stap vooruit zou kunnen zijn t.o.v. mijn huidige blokjes. Zoals gezegd: dat gaat nog in de praktijk uitgeprobeerd worden.
En oh ja, die Tag is bijna net zo goed als de Meridian. ;) ;D
Kortom, eens set waar ik zelf bijzonder goed mee zou kunnen leven.

Voor Ettepet was denk ik de conclusie: soms moet je een tweak niet in je audioset maar in je mindset doen ;D
Met andere woorden, als het merendeel van de opnames fantastisch klinkt en een paar niet helemaal, dan kan het zijn dat het aan die paar opnames ligt en niet aan de apparatuur.
En dat zijn soms moeilijke aanpassingen om te doen, maar gelukkig wel goedkoop :)
Disclaimer:

Ettepet

Citaat van: markvl op februari 26, 2006, 23:15:00
En oh ja, die Tag is bijna net zo goed als de Meridian.

Mijn Pioneer haalt het ook niet bij een echte Yamaha, ik weet het.. ;D

CiteerKortom, eens set waar ik zelf bijzonder goed mee zou kunnen leven.

Tja, het was een enorme openbaring toen we na al het gewissel de Tag eens puur op de MPS-1 zetten met jouw demo-muziek.  > De beste combinatie van de dag < >:D >:D ;)  (nee hoor, ik vond de Meridian ook g-e-w-e-l-d-i-g klinken bij mij)

Citeerals het merendeel van de opnames fantastisch klinkt en een paar niet helemaal, dan kan het zijn dat het aan die paar opnames ligt en niet aan de apparatuur.

Nee dat was het niet.  Ik had vrijwel alleen met de verkeerde digitale link (Canare/Belden) zitten luisteren tot aan de tip van Gerritz, en daarna praktisch alleen met Haugtussa en Phantom R3 DTS24/96 op de huidige optische interlink.  Het bleef K*T klinken.... wel beter in het hoog, maar nog volkomen onacceptabel.  Totaal niet wat ik bij jou thuis had gehoord.  Blijkt dat jouw set niet gebouwd was om het hoog in al zijn glorie weer te geven, en dat je dat nog nooit als storend had ervaren.  Ik maar zwoegen en zuchten waarom het bij mij niet lukte.... ::) :D ;D

CiteerEn dat zijn soms moeilijke aanpassingen om te doen, maar gelukkig wel goedkoop

Tja, dat is dan weer mijn geluk... ;D

Spacebass

CiteerNa "vele" omzwervingen de afgelopen weken (en vooral dit weekend) dan toch gevonden wat ik zocht:
Gelukkig!  Zijn we van dat gezeur ook af  >:D  ;D  ;)

CiteerMeridian is top! 8)  Pioneer + Tag komt verrassend dicht in de buurt van Meridian! 8)  Tag, die me tot vandaag nooit echt beviel, :-\ is ook top! ;D 8)  MPS-1 is "zelfs" top! :D 8) 
Kzei het toch  ::)  ;)

CiteerKort door de bocht samengevat: de 2 schijfjes (Phantom o/t Opera DTS24/96 en Haugtussa), die ik persé goed wilde krijgen in mijn set, heb ik los moeten laten en blijkt de rest al zeer en ik bedoel >zéér< goed in orde. :o  (en dat met el-cheapo kabels ::))

Ik heb getwijfeld aan zowel voor- als eindversterker, en werd verrast door de lekker klinkende G68 en daarna de door Markvl meegebrachte monoblokken i.p.v. mijn spul.  Door het uitstekende, wijdgevarieerde demo-materiaal van Markvl kwam ik tot de ontdekking dat de Tag en Meridian beiden mijn ding zijn, en de 4x "RS850 Sigs" een top-aanschaf!  Zover ik nu kan zien kunnen alleen maskerende kabels/apparatuur mijn 2 genoemde schijfjes in aangenaam vaarwater krijgen. :)
Mooi! Hoef ik niet meer met mijn maskerende apparatuur te slepen 8)  ;D Maar zonder gekheid.. is goed om te zien dat je een aantal post geleden nog aan Harry's en mijn gehoor twijfelde..dat jij enorm gevoelige oren hebt enzo ::) 

ik quote je even:
CiteerHet was vrijdag weer vanouds gezellig met Harry HT en Spacebass.  Het geluid van puur de MPS-1 op de Tag bleek vooral voor mijn oren "ondraaglijk",  de andere aanwezigen waren veel beter bestand tegen het wat kale geluid en 'geslepen' hoog.  Blijkbaar scoren beiden anders dan ik op de Boventonen/Ondertonen-schaal.
Gelukkig erken je nu dus ook dat het aan jezelf lag en dat je nu eindelijk tot in keer gekomen bent dat Harry en ik gewoon een veel beter en vooral muzikaler gehoor hebben  >:D  ;D  ;D  ;)

CiteerAlle aanwezigen hebben denk ik wel een leerzame dag gehad, en Mark gaan we over niet al te lange tijd verblijden met een tegenbezoek met de MPS-1. ;)
Arme Mark ;D

Zo zie je maar weer hoe  8) het is als forumleden elkaar belangeloos helpen....kan toch zo maar een hoop frustratie en geld schelen.

Ettepet

Citaat van: Spacebass op februari 27, 2006, 01:10:52
Gelukkig!  Zijn we van dat gezeur ook af

Ik zal je niet meer dagelijks bellen.. :P

CiteerMaar zonder gekheid.. is goed om te zien dat je een aantal post geleden nog aan Harry's en mijn gehoor twijfelde..dat jij enorm gevoelige oren hebt enzo

??? Wat jullie 'acceptabel' vonden (met foute digitale interlink) gaat bij mij echt wel linea recta het raam uit. >:D

Citeerik quote je even: Gelukkig erken je nu dus ook dat het aan jezelf lag en dat je nu eindelijk tot in keer gekomen bent dat Harry en ik gewoon een veel beter en vooral muzikaler gehoor hebben

Ik twijfel gezien mijn vorige opmerking nog steeds.  Al die belangeloze luisterbezoekjes hebben jullie gehoor ondertussen zwaar aangetast.. :D ;D

Maar zonder dollen: ik denk dat je zelf binnenkort maar eens moet komen luisteren wat je zondag hebt gemist!  Kan Gerritz meteen meekomen... ;)

CiteerZo zie je maar weer hoe  8) het is als forumleden elkaar belangeloos helpen....kan toch zo maar een hoop frustratie en geld schelen.

Zeer zeker helemaal mee eens! 8) 8) 8)

GerritZ

Ik zei je zaterdag nog dat je niet met 1 of 2 opnames de keus van je set moet laten bepalen.

Mooi dat je weer verder kunt tweaken met kabels, maar dat in grote lijnen je set klopt.

De audionote kabel en Z-chord nog getest ?

Gerrit

Ettepet

Citaat van: GerritZ op februari 27, 2006, 10:11:50
Ik zei je zaterdag nog dat je niet met 1 of 2 opnames de keus van je set moet laten bepalen.

Klopt, maar als je een extra "dure" (DTS 24/96) versie koopt van een schijfje, en bij iemand met zeer goede spullen klinkt het werkelijk top... dat je met 3 volwassen kerels ademloos zit te kijken en luisteren naar Emmy Rossum (Phantom), en je koopt binnen een week een Tag en het klinkt daarna - met wat je ook doet - voor geen meter.. schril en kaal..  dan ga je toch eens denken: hoe zou het zijn met een Meridian, andere kabels, enz. ???

De Tag heb ik vrijwel "blind" gekocht, zonder eindeloos lezen en vergelijken van tevoren.  (dat ik 'em nog nooit gehoord had geldt net zo goed voor 90% van mijn andere aanschaffen, dus op zich was dat niet zo'n factor voor mij)  Ik vertrouwde de Tag niet helemaal, zeker met de controversie op dit forum: dat die pre/pro net wat tè zou kunnen zijn en niet matched met Chord bijvoorbeeld.  Vandaar ook mijn bezoekje nu aan jou, om te zien wat de Tag onder andere omstandigheden doet.

CiteerMooi dat je weer verder kunt tweaken met kabels, maar dat in grote lijnen je set klopt.

Ik ga nog wel wat testen hiermee, nog heel veel dank voor je kabeltjes om mee te proberen. ;) 8)

CiteerDe audionote kabel en Z-chord nog getest ?

Ik heb zaterdagavond de audionote eventjes geprobeert, maar nog niet echt de tijd hiervoor gehad.  Als enige andere kabel heb ik daarnaast de MIT op de Tag gezet en die is er nog niet af geweest.  Mogelijk heeft ie gisteren voor wat extra magie gezorgd, :D ik moet nog proberen zonder. :)

Let wel, mijn opstelling is niet voor 3D-imaging, het gaat mij om de klank en dat het geluid op zich klopt.  Mijn frontspeakers staan qua ruimte in het geheel niet symetrisch opgesteld, met die open keuken ernaast.  Dat stoort mij tot nu toe vrijwel nooit, alleen een beetje met panning zoals op JMJ's Aero.  Ik probeer dat zo te houden, ben benieuwd of dat blijft lukken. ;)

Spacebass

Citaat van: Ettepet op februari 27, 2006, 05:03:42
Ik zal je niet meer dagelijks bellen.. :P
LOL  ;D  Ik zal je missen  ;D

Citeer??? Wat jullie 'acceptabel' vonden (met foute digitale interlink) gaat bij mij echt wel linea recta het raam uit. >:D
Dat acceptabele ging meer over het muzikale plaatje dat bij jouw thuis neergezet wordt. Ik heb sets gehoord die de aanschafprijs van jouw set zwaar overschrijden maar niet zo iets muzikaals neer weten te zetten..ten minste... naar mijn smaak dan. Dat wordt je wellicht wat vergevingsgezinder, dus daar heb je absoluut een punt. Ik heb na lange tijd weer eens naar mijn eigen set geluisterd en ik blijf zeggen dat jouw set bepaalde dingen (naar mijn smaak) absoluut beter doet dan mijn set, zeker op muzikaal gebied. 't Blijft een prijs/kwaliteit/functionaliteit compromie wat dat aangaat, maar goed ik ben gewoon voorlopig niet meer van plan om in dat upgrade traject terecht te komen. Heb gisteren weer eens de nieuwe verzekerings barometer in moeten vullen en dan schrik je wat je eigenlijk uit gegeven hebt in al die tijd...en dan heb ik slechts een Yamaha setje!  :D  ;)  ;D

CiteerIk twijfel gezien mijn vorige opmerking nog steeds.  Al die belangeloze luisterbezoekjes hebben jullie gehoor ondertussen zwaar aangetast.. :D ;D
LOL  ;D Ik denk eerder dat je voorzichtiger wordt. Soms schiet een andere kijk bij mensen in het verkeerde keelgat.
Wordt niet gezien als opbouwende kritiek, maar om een "buzzword" te gebuiken een soort tunnelvisie die abrupt verstoord wordt. Maar ik geef het toe...wij komen eigenlijk voor je buurvrouw ;D ;D ;)

CiteerMaar zonder dollen: ik denk dat je zelf binnenkort maar eens moet komen luisteren wat je zondag hebt gemist!  Kan Gerritz meteen meekomen... ;)
Doen we!!  Ik wil nog steeds jouw tag eens in mijn set horen. Ik heb nog nooit een tag in mijn set gehad en wie weet kunnen wij mijn Yamaha tegen jouw Tag switchen, want ik weet zeker dat mijn Yammie die Tag helemaal zoek speelt  ;D  ;D ;D

Ettepet

Citaat van: Spacebass op februari 27, 2006, 11:41:37
Ik heb nog nooit een tag in mijn set gehad en wie weet kunnen wij mijn Yamaha tegen jouw Tag switchen, want ik weet zeker dat mijn Yammie die Tag helemaal zoek speelt

Dat vrees ik ook, en daarom komt die Yammie er bij mij niet in! >:D ;D  ..we spreken wel wat af. ;)

Spacebass

Citaat van: Ettepet op februari 27, 2006, 11:52:24
Dat vrees ik ook, en daarom komt die Yammie er bij mij niet in! >:D ;D  ..we spreken wel wat af. ;)
Heeee niet afgeven op mijn Yammie spullen ja!!!  :o  :o  ;D 

Audiofiel

Nothing compares to Yamaha. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jaco

Spacebass

Eindelijk respect voor mijn Yammie  :o Mja is ook logisch..de erkening kon niet uitblijven ;D  ;D

Ettepet

Citaat van: Spacebass op februari 27, 2006, 13:32:33
Eindelijk respect voor mijn Yammie  :o Mja is ook logisch..de erkening kon niet uitblijven

Een bedrijf met zo'n lange geschiedenis, die weten echt wel hoe het moet!  Arnie Nudel lag nog in de luiers en toen timmerden ze bij Yamaha al aan de weg.  Decennia daarna zijn ze dan de Audiowereld binnen gestapt.... ;D

Spacebass

Kijk da's nou een redenering waar die "Yammie bashers" steeds overheen stappen ;D

Zij weten gewoon voor een betaalbaar bedrag met een redelijke kwaliteit ook de gewone man, zoals ik, te bereiken  ;D  Die andere bedrijven kunnen voor dat soort bedragen echt niets goeds bedenken ;D Dus die uitdaging gaan ze heel laf uit de weg!  ;D  ;D. Het feit dat er zoveel modificaties aangebracht moeten worden aan al die high end spullen spreekt boekdelen! ;D

Bovendien maken zij ook een heel scala aan muziekinstrumenten die echt niet alleen door hobby muzikanten gebruikt worden (kijk alleen al naar het endorsement lijstjes van muzikanten), dus ik durf gerust te stellen dat al die socalled high end audiofiel verantwoorde bedrijven alleen maar passieve kennis hebben over hoe een muziekinstrument behoort te klinken ;D ;D ;D

Nee hoor! Ik hou het bij mijn Yammie!!  ;D

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op februari 27, 2006, 14:10:46
Nee hoor! Ik hou het bij mijn Yammie!!  ;D

Waarom is jouw equalizer (Sansui) niet van Yamaha? Die hadden ze toch ook... ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2006, 14:15:21
Waarom is jouw equalizer (Sansui) niet van Yamaha? Die hadden ze toch ook... ::) ;D
JA maar die had geen echo  :'(