Meet&Greet bij Ettepet

Gestart door Spacebass, mei 1, 2005, 22:15:29

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ettepet

Citaat van: GerritZ op februari 13, 2006, 09:45:36
Toch maar een Theta eindbak

Moet ik nog steeds komen luisteren... ;D

(ben ook erg nieuwsgierig hoe de SMS-1 ingezet kan worden om slim en snel TMREQ in te stellen, zoals ik las op avforums.com :))

Citaat van: garmtz op februari 13, 2006, 09:47:38
Precies... :)  Of Chord...

Alleen matched de Chord niet met de Tag, schijnt... linkje ;)

Spacebass

De vraag die gesteld zou moeten worden is welk component qua uitgangspunt het dichtst in de buurt komt van wat Ettepet  als basis zoekt en dat hoeft niet persé de TAG of de Pioneer te zijn. Het zijn gewoon "probeersels". Ik heb wel het gevoel dat de TAG gewoon niet is wat Ettepet zoekt. Ik geloof er niets van dat de TAG die warmte en afronding gaat bieden in zijn basis set. Ik denk dat hij het bijv. richting Meridian of in een goedkoper segment Arcam moet zoeken, waarbij de Meridian mijn voorkeur heeft vanwege de Room correction en futureproof upgrade mogelijkheden. Maar goed het gaat er totaal niet om wat ik mooi vind want ik schijn een sterk afwijkende manier van luisteren te hebben en ook mijn set schijnt ernstige tekortkomingen te hebben...kan er toch ook niets aan doen..I luv gewoon Yamaha  ;D

Citaat van: GerritZ op februari 13, 2006, 09:29:09
Kun je niet beter wat andere interlinks en speaker kabel nemen om een wat "ronder" hoog te krijgen ? Vraag is natuurlijk hoe erg is het, want met kabels kun je wel iets doen maar als in de basis de match niet oke is..........
In het kort:
- KS-1011 interlinks wisten wat wat meer van het "lichaam" van instrumenten en stemmen te laten horen.
- De VdH speakerkabels wisten het qua klank niet "ronder" te maken.

De kabels samen was echt te vreselijk om naar te luisteren  ;D Die combi heeft niet meer dan een minuut stand gehouden denk ik  ::)

We hebben nog wat met de stekker polariteit zitten spelen, wat ook weer wat verbeteringen (in diepte en breedte) opleverde.

CiteerVind persoonlijk de Pioneer erbij tussen niet echt een oplossing.
Ik heb zelf het idee dat hij wellicht de tag er gewoon ff tussen uit moet halen. Gewoon een tijdje uitproberen om de set weer opnieuw leren kennen. Daarna de Pioneer omwisselen voor de TAG en weer een tijdje luisteren.  Als hij dan aan iedereen op het forum vraagt om met hun superamps (Theta's, Chords etc.) langs te komen dan kan hij zelf beoordelen welke richting hij op wil.

Zoals Harry aangaf krijgt dit verhaal nog een vervolg. Ik hoop in de komende weken nog een keer langs te gaan om Ettepets DV27 te completeren met mijn AV8 en P7 :) Ben gewoon heel nieuwsgierig wat dat op gaat leveren.

Ettepet

Citaat van: Spacebass op februari 13, 2006, 20:26:38
kan er toch ook niets aan doen..I luv gewoon Yamaha

Er gaat inderdaad niets boven Yamaha! ;)  Voor mijn Pioneer had ik ook Yamaha, en ja, je verlangt er altijd weer naar terug, lol.. ;D

Ik dacht ook al aan Meridian, maar ga eerst wat verder proberen.  Zit het afgelopen uur heerlijk te genieten van "Gordon Goodwin's Big Phat Band - XXL" (DVD-A).  Die saxen klinken heerlijk!  Het volgende bezoek gaan we echt wat meer luisteren naar dit soort muziek, want dat is pas echt genieten. :)

Spacebass

Ettepet

Na wat meer geluisterd te hebben naar verschillende muziek en filmscenes merk ik dat de Pioneer het hoog en midden prima weergeeft.  Maar zoals eerder is de bas (vergeleken met het nivo van Meridian en Tag) duidelijk rommeliger.  Blijkbaar is het lastig om de laagste regionen correct door te laten in analog pass-through naar de fronts.
--
update:

Heb inmiddels de Pioneer ertussenuit gehaald en een andere digitale interlink geprobeert (ook Belden + Canare, van een andere fabrikant).  Het verschil was nihil.  Toen ik omschakelde naar "optisch" was er wel een aanzienlijke verandering, en zover ik zo laat op de avond kon beoordelen klinkt het nu stukken beter.  Morgen meer. :)

markvl

Citaat van: Ettepet op februari 13, 2006, 20:54:10
Ik dacht ook al aan Meridian, maar ga eerst wat verder proberen. 
Pak je Rockets en Emotiva een keer in en kom ze gewoon uitproberen op mijn G68!  ;D

Merdian heeft trouwens een nieuwe processor, de G61:
CiteerThe G61 builds on the technology that went into Meridian’s flagship, AAA-rated 861 surround processor, and is a development of the successful G68.
It is a powerful, flexible surround controller with an attractive price-tag, ideal for those who do not require the comprehensive video and multiroom features, tuner or Room Correction software provided in the G68.
Geen idee van de prijs...
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

Citaat van: markvl op februari 14, 2006, 22:05:17
Pak je Rockets en Emotiva een keer in en kom ze gewoon uitproberen op mijn G68!  ;D
LOL  ;D

CiteerMerdian heeft trouwens een nieuwe processor, de G61:Geen idee van de prijs...
Hmmm dat klinkt 8)

Ettepet

Citaat van: markvl op februari 14, 2006, 22:05:17
Pak je Rockets en Emotiva een keer in en kom ze gewoon uitproberen op mijn G68!

240 kg, zonder kabels... :-\ ;D

CiteerMerdian heeft trouwens een nieuwe processor, de G61:Geen idee van de prijs...

"ideal for those who do not require ... or Room Correction software provided in the G68."

Bij voorbaat kansloos dus.. :P

Ettepet

Maar Mark, ik heb zeker interesse om de Meridian te horen op mijn setje.  Het zal even sparen worden, maar mocht de G68 echt bevallen en er geen betere optie zijn dan is het een kwestie van tijd dat er eentje hier staat. ;)

Spacebass

;D Als je nou eens je je akoestiek goed aanpakt, dan heb je die RC niet eens nodig  ;D

Ettepet

Citaat van: Spacebass op februari 14, 2006, 23:07:50
Als je nou eens je je akoestiek goed aanpakt, dan heb je die RC niet eens nodig

Ik heb al eens overwogen om de open keuken dicht te maken, met deur, en dan 4x 18" woofers in te bouwen in die wand, bedoel je dat? ;D

markvl

Citaat van: Ettepet op februari 14, 2006, 22:59:38
240 kg, zonder kabels... :-\ ;D
Ja, en?  ???
;)

Citaat van: Ettepet op februari 14, 2006, 22:59:38
"ideal for those who do not require ... or Room Correction software provided in the G68."
Dan doe je toch R-DES?

Ach, ik heb de G68 al eens meegenomen naar SB, dus naar jou toe moet ook wel lukken.
Als je hem echt een keer wilt horen maken we gewoon een afspraak.

Citaat van: Ettepet op februari 14, 2006, 23:12:16
Ik heb al eens overwogen om de open keuken dicht te maken, met deur, en dan 4x 18" woofers in te bouwen in die wand, bedoel je dat? ;D
Gewoon helemaal volzetten met UFW-12's of Velodynes of SVS buizen op hun kant ;)
En dan een racestuur op de Playstation en GT4 spelen en doen alsof je in een opgefokte Golf zit  ;D
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

Citaat van: markvl op februari 14, 2006, 23:40:13
Dan doe je toch R-DES?

Ik dacht meer aan TacT... :)

CiteerAch, ik heb de G68 al eens meegenomen naar SB, dus naar jou toe moet ook wel lukken.
Als je hem echt een keer wilt horen maken we gewoon een afspraak.

Lijkt me fantastisch! 8)

CiteerGewoon helemaal volzetten met UFW-12's of Velodynes of SVS buizen op hun kant

Daar zit wat in, alleen waar kook je dan? ;D

CiteerEn dan een racestuur op de Playstation en GT4 spelen en doen alsof je in een opgefokte Golf zit

Lijkt me minder.. :-\  mag het ook een Lamborghini of iets zijn? :D

Ettepet

Heb inmiddels de Pioneer er weer tussengezet, en de crossover van 50Hz naar 80Hz verhoogd zodat het basprobleem grotendeels weg is.  Misschien wat kabeltjes bijbestellen bij "Bluejeans" zodat alle 5/7-kanalen straks door de Pioneer kunnen... :)

markvl

Citaat van: Ettepet op februari 15, 2006, 00:07:08
Ik dacht meer aan TacT... :)
Heb je wel nodig, ja...  :-X ;)

Citeer
Daar zit wat in, alleen waar kook je dan? ;D
Simpel.
Je ze gewoon je pan op de stapel versterkers die je nodig hebt voor al die subs.

Citeer
Lijkt me minder.. :-\  mag het ook een Lamborghini of iets zijn? :D
Zoiets dan:

Deze komt van de Top Gear site uit hun "Carbage" sectie  :)

Laat maar weten wanneer je zin hebt om met de Meridian te gaan testen.
Ik kan ook nog een paar 505 blokjes meenemen, dan kunnen we die vergelijken met de MPS-1.
Meridian is erg laid-back, dat weet iedereen :P, dus hoor je meteen of dat beter past ;)

Ik bedenk net dat je desnoods ook een keer met de MPS-1 deze kant op kunt komen, dan kun je hem horen op de Meridian/Ref1 combinatie.
Of wil je daarmee wachten tot mijn Mini's binnen zijn?  :)
Disclaimer:

Ettepet

Citaat van: markvl op februari 15, 2006, 23:09:43
Ik kan ook nog een paar 505 blokjes meenemen, dan kunnen we die vergelijken met de MPS-1.
Meridian is erg laid-back, dat weet iedereen :P, dus hoor je meteen of dat beter past ;)

Ik heb de komende 2 weekeinden in ieder geval tijd.  Liefst zou ik eerst bij Gerritz zijn Tag-setup horen zodat ik weet waartoe een goede Tag-opstelling in staat is, maar goed dat moet maar zo uitkomen natuurlijk.  Je kunt beter geen schepen verbranden voordat het kalf verdronken is.. ;D

Draiz

En een ei bakken lukt toch ook gewoon op je versterker? Snap niet waar jij die keuken voor nodig hebt!
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

GerritZ

Citaat van: Ettepet op februari 16, 2006, 00:17:31
Ik heb de komende 2 weekeinden in ieder geval tijd.  Liefst zou ik eerst bij Gerritz zijn Tag-setup horen zodat ik weet waartoe een goede Tag-opstelling in staat is, maar goed dat moet maar zo uitkomen natuurlijk.  Je kunt beter geen schepen verbranden voordat het kalf verdronken is.. ;D

Laat ik je weten  ;D

VlisChris

Citaat van: Spacebass op februari 13, 2006, 20:26:38
Maar goed het gaat er totaal niet om wat ik mooi vind want ik schijn een sterk afwijkende manier van luisteren te hebben en ook mijn set schijnt ernstige tekortkomingen te hebben...kan er toch ook niets aan doen..I luv gewoon Yamaha  ;D

Even tussendoor: wat heb jij nu precies staan aan apparatuur? Want jij zat toch altijd met oa de Arcam AV8 in huis?

Audiofiel

Citaat van: Christiaan Sauer op februari 17, 2006, 09:48:54
Even tussendoor: wat heb jij nu precies staan aan apparatuur? Want jij zat toch altijd met oa de Arcam AV8 in huis?

Nee joh, dat is allemaal ingeruild op Yamaha-spulletjes. Heb je dat niet meegekregen? :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Heb niets meegekregen van Yamaha.
En als ik even snel zoek op de spullen die in zijn sig vermeld staan krijg ik niet veel nuttigs te zien.
Maar ik heb dus enorme dingen gemist? Grappig 8) Overkomt me niet zo enorm vaak.

Audiofiel

Alleen Spacebass kan je uitsluitsel geven. Of een zoekfunctie op het forum. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: markvl op februari 15, 2006, 23:09:43
Wat een lieverd is die Mark toch!  ;D  8)  8)

CiteerMeridian is erg laid-back, dat weet iedereen :P, dus hoor je meteen of dat beter past ;)
LOL  ;D

Misschien is het een idee om dan een meet&greet in Ettie's woonplaats te houden compleet met een etentje etc etc?? Lijkt mij reuze gezelli enzo 8)

Ettepet

Citaat van: Spacebass op februari 17, 2006, 17:41:15
Wat een lieverd is die Mark toch!

;D

CiteerMisschien is het een idee om dan een meet&greet in Ettie's woonplaats te houden compleet met een etentje etc etc?? Lijkt mij reuze gezelli enzo

Als de mensen willen en kunnen zou het deze zondag wat mij betreft al prima uitkomen... :)