Rack der Racken

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), april 23, 2005, 22:37:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruud2

wellicht kan je de tafels bij mij thuis nog herinneren?
gefreesd onder 26 graden ( toevallige freeshoek) en afgeschuind bovenop onder 45 graden.
MASSA = lood ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

eduard

Erik kort vraagje ik zie dat je spikes hebt laten maken. Ik heb ooit ergens gehoord dat de hoek van de spike afhankelijk is van het gekozen materiaal. Heb jij hier eventueel rekening mee gehouden.

bmateijsen

Citaat van: patrick_vdb op april 24, 2005, 19:00:15
Hi Erik,

Het valt me, eerlijk gezegd, een beetje tegen..........de keuze tot het principe wel te verstaan want over het vakmanschap zul je mij niet horen. Verschillende principes hebben zo hun verschillende resultaten. Waarom niet eerst een paar prototypes maken en zelf beoordelen in plaats van 'de jury' op hun woord te geloven? Met andere woorden, welke vertelde resultaten waren voor jouw zo overtuigend om niet verder zelf meer te experimenteren maar direct aan de slag te gaan?

mvrg

Patrick

Je bent waarschijnlijk teleurgesteld dat Erik het wiel niet voor je uit vind ;)

Ik kan me erg goed voorstellen waarom dat Erik voor deze techniek kiest, hoewel er natuurlijk vele wegen naar rome leiden. Ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat!

Groet Bjorn

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op april 24, 2005, 17:06:00
Verstekken aan elkaar lijmen....
Leuk project, Erik!

Waarom kies je voor lijmen met verstek-klemmen van 90 graden? Je kunt ook alle vier de delen in 1 keer lijmen door ze met een spanband rondom strak te trekken. Heeft tevens als voordeel dat alles netjes op elkaar aansluit, ook de laatste lijmverbinding...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

#29
Tja Audiofiel...daar heb je me te pakken.....gewoon niet bij nagedacht... :-[

Eduard, daar heb ik nog niet eerder over gehoord...ik weet wel dat je alu spikes van deze imposante lengte kunt bestellen in USA...maar de prijzen zijn absurd !!!!!

Ik heb ze trouwens wel eens nog smaller gezien bij dit soort lengtes... ;)

Ik had de spikes liggen van mijn U-571 Sub....daar heb ik wel voor 4 stevigere
bankstelpoten in de vorm van spikes. :o...gekozen zat trouwens al meteen een vaste onderlegschijf aan....heerlijk makkelijk bij extreme belastingen.. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Bjorn,

Citaat van: bmateijsen op april 25, 2005, 08:21:33
Je bent waarschijnlijk teleurgesteld dat Erik het wiel niet voor je uit vind ;)

Nee, absoluut niet. Als dat zo zou zijn had ik niet opgemerkt dat verschillende principes verschillende resultaten zouden leveren.

Ik was teleurgesteld in de weinige informatie die hij gaf omtrent zijn keuze tot het gekozen principe. Enkel het volgen van 'een jury' is precies datgeen wat wij anderen vaak verwijten, zelf luisteren is nog altijd het advies (ik zal zelf voor mijn eigen situatie mijn eigen wiel opnieuw gaan uitvinden ;D ). In zijn latere post blijkt dat Erik dus wel ervaring heeft met welk principe voor zijn toepassing het meest geschikt is (althans dat neem ik aan), misschien dat hij het beter al in een eerdere posting had kunnen vermelden.

Overigens ben ik het niet geheel met Erik eens. Wat betreft dat een goed rack altijd resultaten zal bieden wel, maar dat de uiteindelijke verschillen tussen verschillende principes, mist goed uitgevoerd, slechts marginaal zijn niet.

mvrg

Patrick






eduard

Erik, ik heb het even nagevraagt over de hoek die een spike moet maken, een van mijn vrienden kwam met het volgende antwoord (Material kundig aan de TU delft)
hier mijn vraag
Oja mijn vraag.
Ik heb jouw ooit hooren zeggen dat wanneer je spikes maakt dat de hoek
afhangkelijk is van het gekozen materiaal. Klopt dit?

zijn antwoord.
Inderdaad, Geluid is een golf die volgens dezelfde brekings en
reflectie wetten als licht zich door materialen begeeft. Elk materiaal heeft
dus z'n eigen brekings index. Ik weet dat voor staal de hoek van de tip
iets van 14 graden is, veel te klein dus om er spikes van te maken.
Meestal wordt messing gebruikt, daar ligt de hoek in de orde van 30 graden,
maar dat weet ik niet precies. De formule en de brekingsindex van
geluid voor metalen heb ik ook niet voorhanden. Maar het wereld wijde web
zal zeker uitkomst bieden.


Erik van Voorst (in memoriam)

Tjee...grappig daar heb ik niet bij stil gestaan...ik zal in een verloren uurtje (mocht ik die hebben) eens kijken wat de hoek voor alu is... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ben nu wat gedetailleerder aan het inlezen met betrekking tot loopwerken en racken en koppeling of ontkoppeling en zacht of hard enz enz.

Steeds meer zie je uit een lopende ervaringen.

Wie kan/durft ZIJN ervaring hier neer te mailen...

Er is nu een mogelijkheid om voor loopwerken ALLEEN zand te gebruiken ipv lood of lood/zand, dit zou leiden tot de beste demping...
Zware eindbakken zijn meer gebaat bij loodkorrels of een combinatie...

Zo een proef zou ik wel kunnen doen natuurlijk....

Maar een forum zo als dit zou ook van elkaar wijzer kunnen worden....
draaitafel enthousiasten mogen ook reageren want volgens mij maakt dit ECHT geen verschil uit voor wat betreft de ondergrond....de cd-speler is net zo gevoelig.... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#34


Kijk zo ver kun je gaan als DIY om een loopwerk rustig te krijgen.
Een Japanner natuurlijk...die zijn draaitafel op de ZEN methode heeft getweaked.

Grappig dat er nu niemand op dit forum is die zijn draaitafel...cd-speler....dvd-speler!!!....als DIY  ;) rustig heeft gemaakt
zo een belangrijk item toch wel.......

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Erik,

Citaat van: Erik van Voorst op april 26, 2005, 11:53:57
Ik ben nu wat gedetailleerder aan het inlezen met betrekking tot loopwerken en racken en koppeling of ontkoppeling en zacht of hard enz enz.

Nu breng je me toch helemaal van de kaart.....ik dacht dat je dit traject al gehad had?

Anyway, er bestaan idd grote verschillen tussen koppelen of ontkoppelen, massa, demping (breedbandig) of juist het toepassen van lichte materialen (waarin ook weer verschillen zitten). Er loopt ergens op het forum al een leuke topic over het audiorack waarin deze zaken, door diverse forumleden, worden toegespitst....misschien wel eens een leuke topic om alvast te lezen.

Maar pas op en vraag niet teveel, anders verdenkt Bjorn je ervan anderen het wiel te laten uitvinden ;D

mvrg

Patrick

Erik van Voorst (in memoriam)

#36
Citaat van: patrick_vdb op april 27, 2005, 11:04:40
Hi Erik,

Nu breng je me toch helemaal van de kaart.....ik dacht dat je dit traject al gehad had?


mvrg

Patrick

Zo een traject heb je nooit gehad als DIY....er is nl. geen geschreven wet voor en het is al helemaal niet meer te meten.....

Het is met dit soort zaken cruciaal om ervaringen uit te wisselen...omdat je onmogelijk
ALLE SOORTEN wielen onder je voertuig kunt proberen....wat Bjorn bedoelde (denk ik) is dat je wel zoveel basis kennis moet hebben dat je met een RONDE begint... ;)

Mijn vraagstelling is terecht...ik wil ervaring uitwisselen....geloof me IK weet precies wat IK wil en hoe IK het bouwen moet....maar om hier nu schoolmeester te spelen en hemelsbreed uit te wijden over de technieken ligt mij niet...leuker is het om als forum hierover de praktijk ervaring onderling uit te wisselen...al was het maar als bevestiging voor velen... ;D

PS
Heeft iemand toevallig die link opgeslagen van dat eerdere rack-topic
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Erik,

Ik las her en der in deze topic bepaalde statements die gelezen waren, keuzes die gemaakt waren etc waaruit ik logischerwijs concludeer dat je een bepaald traject hebt afgelegd om tot deze beslissingen te komen, sterker nog om ze ook te voorzien van een fundament.

Vraag ik naar het fundament dan komt er weinig antwoord, laat ik mijn 'teleurstelling' daarover blijken, word ik vervolgens beticht van het willen stelen van wielen ;D ;)

Enfin, om toch terug te komen op mijn vraag op de eerste pagina van deze topic...wat wil je en waarom, welke gedachtengang heb je bij deze toepassing en welke andere alternatieven heb je al eens geprobeerd of gehoord? Het lijkt mij een mooi uitgangspunt om jouw rack eens te bespreken en de discussie te starten, want zoals je al zegt bestaat er geen absolute wetmatigheid...elk principe heeft namelijk zo zijn doel en uitwerking, en die kunnen gewenst of juist niet gewenst zijn.

mvrg

Patrick

ps. Het ging om deze topic waarin wat theorien naar voren komen.

Movievault

#38
Ik zal maar afsteken zeker  ;D

toen mijn nieuwe parasound install kwam heb ik daar ook zitten over nadenken.
Wat heb ik toen gedaan.

Tegen de achterkant van mijn inbouwkast een dikke rubberen mat "2cm dik" geplakt en daar rails tegengeplaatst met stevige bouten losdoor de muur en daar rubber tussenringen tussen.
Op zo een manier dat de rails zweven in de lucht .
Als grondplaten voor de toestellen heb ik 2 cm graniet genomen.
Zelfs met de SVS aan heb ik op de toestellen geen trillingen meer.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Erik van Voorst (in memoriam)

#39
Okay

Voor Patrick te bevredigen.. :P

Wat wil IK:

Ik bouw een 4 poots-rack...4 poten omdat ik geen ruimte heb aan de achterzijde om een 3-poots opstelling (te veel spaghetti-draden door de muur naar de werkkast)

Ik neem voor de poten een loodkorrel vulling...omdat het rack klein blijft wil ik een maximaal "stabiel" gewicht hier...dus lood zorgt voor een 4 maal zwaarder resultaat dan quartz zand.

Hij moet op tiptoes komen zodat de trillingen makkelijk kunnen afvloeien...omdat er kleine onderlegschijfjes onder de tiptoes komen zullen er weer trillingen willen terugvloeien in het rack....de loodkorrelvulling zal hier gelijk korte metten mee maken....

Het onderste plateau zal bestaan uit berkenhout multiplex..akoestisch zeer dood materiaal...dit wordt onder een hoek van 15 graden gezaagd...precies de ideale hoek waar zowel de inwendige resonantie alswel de geluidsdruk uit de speaker netjes af kan vloeien.

De vulling voor dit plateau zal bestaan uit een combi van loodkorreles en zand.....deze combi is gekozen omdat ik een niet te dood plateau wil hebben voor mijn voorversterker maar wel de resonantie uit de 3 voor buisjes en de trafo wil smoren.

Het 2e plateau zal bestaan uit een vulling van louter Quartz zand omdat dit nog steeds een onovertroffen demping geeft en zo maximaal dat het perfect voor een loopwerk is ....maar TE voor een zware eindversterker...die gaat nl. wat loom klinken....

De planken worden afgelakt met een zeer harde lak zodat er geen geluidsabsorptie kan plaatsvinden....

Deze 2 plateaus komen ook op kleine tiptoes om ze zo weinig mogelijk kontakt te laten maken met het rack maar om ze wel hard te koppelen.

Ik hoop dat dit Patrick overtuigt dat mijn keuzes overdacht zijn.... ;)

En dat het zijn vragen beantwoord...
.....en zijn voertuig nu het missende wiel heeft  ;D :-X 

Groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

CitaatHij moet op tiptoes komen zodat de trillingen makkelijk kunnen afvloeien

Afvloeien?  :o De theorie is toch juist dat de druk per cm2 zó hoog is dat die tip niet in trilling gebracht kan worden? Je laat dus niets afvloeien; je isoleert. Nadeel is natuurlijk dat de trilling langer blijft bestaan in het voorwerp waar die is ontstaan. Dáárvoor zou je dan weer demping moeten toepassen: de trilling wordt verdeeld en zal sneller uitdoven.

VrGr,

Bart J. 

Erik van Voorst (in memoriam)

#41
Helaas Shorty....volgens de geleerden...(mij intereseert het HELEMAAL AL NIET...als het maar klinkt) vloei je wel degelijk trillingen af als een mechanische diode....

Kijk Patrick...je hebt meteen resultaat...een discussie waar niet uit te komen is... ;)

Als je "de geleerden" een e-mail wilt sturen...kun je de info bij de desbetreffende Rack-bouwers vinden....

Ook onder een rapport van Copulare vind je deze ....hoe zal ik het noemen...."theorie-en"   ;)

http://www.copulare.de/Presse/Hoererlebnis%20Sonderdruck.PDF
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Lynxxx

Citaat van: Erik van Voorst op april 27, 2005, 11:47:58

De vulling voor dit plateau zal bestaan uit een combi van loodkorreles en zand.....deze combi is gekozen omdat ik een niet te dood plateau wil hebben voor mijn voorversterker.....

Het 2e plateau zal bestaan uit een vulling van louter Quartz zand omdat dit nog steeds een onovertroffen demping geeft en zo maximaal dat het perfect voor een loopwerk is ....maar TE voor een zware eindversterker...die gaat nl. wat loom klinken....


WTF??  :o Een TE dood plateau voor een voorversterker en TEVEEL demping voor een eindversterker die dan wat loom gaat klinken ??? Ik heb altijd al vraagtekens gezet bij het dempen/ontkoppelen van versterkers maar dit is wel het meest vage gelul gepraat in de ruimte dat ik tot nu toe gelezen heb. Heb je een van je topspeakers op je hoofd gekregen ofzo? Nee, laat ik het anders zeggen... kun je dit misschien voor mij als onwetende lezer verder onderbouwen?


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Erik van Voorst (in memoriam)

#43
Citaat van: Lynxxx op april 27, 2005, 13:04:15
WTF??  :o Een TE dood plateau voor een voorversterker en TEVEEL demping voor een eindversterker die dan wat loom gaat klinken ??? Ik heb altijd al vraagtekens gezet bij het dempen/ontkoppelen van versterkers maar dit is wel het meest vage gelul gepraat in de ruimte dat ik tot nu toe gelezen heb. Heb je een van je topspeakers op je hoofd gekregen ofzo? Nee, laat ik het anders zeggen... kun je dit misschien voor mij als onwetende lezer verder onderbouwen?

Lynxxx jongen....ik citeerde de bouwer van het copulare rack en geef dan ook nog de link ernaar toe.....tevens in een van de laatste duitse audiobladen hebben de boys dit gehoormatig getest....dus do not shoot the messenger


Je toon is wel erg grof alsmede je conclusie..... ???

Ik was hier al bang voor en liet me uit mijn tent lokken door Patrick....

Ik ga hier niet meer tijd aan besteden en misschien plaatst ik nog een fotootje van het eindresultaat op verzoek.... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Harry HT

Beste Erik,
Citaat van: Erik van Voorst op april 27, 2005, 13:12:59
Ik ga hier niet meer tijd aan besteden en misschien plaatst ik nog een fotootje van het eindresultaat op verzoek.... :-X
Laat je niet gek maken, ik zit dit topic met veel interesse te volgen  8)

Ga gewoon door met het topic en stoor je niet aan "grappenmakers" op het forum.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Harry HT

Hoi,

Nog een linkje gevonden

articles by Michael Green  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Lynxxx

#46
Citaat van: Erik van Voorst op april 27, 2005, 13:12:59
Lynxxx jongen....ik citeerde de bouwer van het copulare rack en geef dan ook nog de link erna toe.....tevens in een van de laatste duitse audiobladen hebben de boys dit gehoormatig getest....dus do not shoot the messenger

Je toon is wel erg grof alsmede je conclusie..... ???

Ik was hier al bang voor en liet me uit mijn tent lokken door Patrick....

Ik ga hier niet meer tijd aan besteden en misschien plaatst ik nog een fotootje van het eindresultaat op verzoek.... :-X

Erik, ik hoop dat je nog wel even de moeite neemt om onderstaande te lezen.


In de eerste plaats was ik in de veronderstelling dat het jouw eigen uitspraak betrof (zo heb je het wel geschreven) en dus zeer benieuwd naar de onderbouwing. Je kunt niet ontkennen dat de uitspraak "teveel" demping een volstrekt nieuwe richting is na de al jaren durende discussie over zoveel mogelijk demping/ontkoppeling van audioapparatuur. Die ene regel stelt nu dat microfonie en alles dat daarmee samenhangt plotseling WEL een positief effect (zij het in geringe mate) op het geluid zou hebben. Dat klinkt gewoon niet logisch en ik ben dan ook verbaasd dat je daar zelf geen openlijke vraagtekens bij zet. Maar goed, ik zal het betreffende artikel erop naslaan en onderzoeken of ik mijn "grove toon", die overigens licht sarcastisch en niet beledigend bedoeld was daarop aan zal passen.

Ik volg dit topic niet om je af te zeiken, maar omdat je de DIY bouw tot een ware kunst hebt verheven (de vorige threads waren al zeer de moeite waard) en ik zeer benieuwd ben naar de motivatie bij bepaalde beslissingen. Tot nu toe waren vrijwel alle momenten waarop je een nieuwe weg insloeg bij ontwerp of verbetering van je eerdere "bouwwerken" uitvoerig onderbouwd en ook "technisch logisch". Door "blind te varen" op andere "jury rapporten" zoals al eerder werd geprotesteerd in deze thread wijk je daar sterk van af. Ik vraag me daarom naar mijn idee terecht af of je in je zoektocht naar (ik zou bijna stellen verslaving aan) perfectie, door het tijdelijk wegvallen van het Fronts der Fronts project niet te ver doorgeschoten bent nu. De zoektocht naar perfectie is vaak een ware obsessie en geobsedeerde mensen laten hun eigen logica en beredeneringsvermogen nog al eens vertroebelen door anderen die een slaatje willen slaan uit die obsessie. De HIFI markt wordt overspoeld door bullshit producten en voodoo spul en dat gebeurt vooral doordat een aantal gefortuneerde mensen in hun bijna "futile" poging tot het bereiken van het ultieme geluid hun verstand vroeg of laat achter zich laten ;D Ik zeg niet dat dat bij jou al gebeurd is, maar iemand die duizenden uren steekt in een speaker die hij nog nooit heeft gehoord is afgezien van bewonderenswaardig toch op zijn minst ook een klein beetje gek :) Op een goede manier dat wel  ;)

Het is niet jouw "style" om je door uitspraken van anderen te laten beinvloeden in je ontwerp en uitvoering en de door mij bekritiseerde uitspraak past gewoon niet in de rest van jouw "aanpak" bij dit soort projecten. Vandaar mijn reactie. Als niet jij, maar de schrijver(s) van het betreffende artikel een dergelijke uitspraak heeft/hebben  gedaan, dan zou ik dezelfde vraag met precies dezelfde toon bij hem/hen hebben neergelegd.

Ik zal dit topic zeker met veel interesse volgen en hoop dat je je NIET uitsluitend beperkt tot het plaatsen van een foto van het eindresultaat, dat zou ik erg jammer vinden. Alle eerdere threads waren tot nu toe zeer leerzaam en interessant en ik blader potverdorie elke dag naar deze thread (en die van GTdesign :) ) om te zien of er al nieuwe foto's zijn .


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

FFF

 :(

Natuurlijk willen we het eindresultaat zien.

Ik ben juist heel benieuwd naar je bevindingen, en zeker naar de theorie die er achter steekt (net als de meeste).

Ben er ook absoluut van overtuigd dat het verschil hoorbaar is, en net met de afscherming van interlinks kan de invloed wel degelijk per toestel verschillen.

Hoewel ik dat je met de juiste demping van de bron de beste resultaten haalt en de amps van minder geschikt belang zijn.

Dus ik zou zeggen keep on the good work, maar de keuze is bij jezelf je hebt bijna net zoveel tijd in dit forum gestoken als in je zelfbouw projecten, en dat wordt door het grootste gedeelte als zeer prettig ervaren.

Erik van Voorst (in memoriam)

#48
Lynxxx...een zeer grote handicap van het mailen is dat je niet weet hoeveel effort de ander erin heeft gestoken of dat hij blind vaart.

Ik ben mijn hele leven al bezig met tweaken van apparatuur...ook ik heb een hekel aan VOODOO...maar af en toe moet ik toch een uitvinding accepteren omdat hij in mijn keten een verbetering geeft...

Met trillingen ben ik ook sinds jaar en dag bezig.....loodbitumen/zand/tiptoes/masterbase/balletjes......you name it en ik heb het eronder gehad of erin.....

Op basis van mijn eigen verleden en ZEER VEEL leesvoer...ik lees zo een beetje elk audioblad....moet ik een keuze maken van WAT voor Rack-concept ga ik bouwen...

Ik heb besloten om mijn Rack te bouwen zoals vermeld...

Dat wil niet zeggen dat ik mezelf helemaal heb vastgelegd, zo dom dacht zelfs jij niet  ;)....de plateaus liggen op omgekeerde tiptoes....en heb ik volledig navulbaar gemaakt...

Ik kan er dus achteraf nog van alles instoppen  :P.....

Ik kan zelfs naar de werkplaats lopen en een compleet nieuw plateau maken van een paar platen Berken op elkaar en hup even op de omgekeerde tiptoes leggen en luisteren.....LUISTEREN..... ;D

Doet het niets dan doet het niets......ook dat zet ik op het forum...

Dit CONTACT- Rack van mij wordt dan weliswaar "tussendoor" gebouwd...maar wel met een xXx-Visie.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#49
LAATSTE NIEUWS......LAATSTE NIEUWS

Ik ben gelukkig niet een klein beetje gek...want anderen hebben zojuist mijn
xXx-speaker gehoord en ...."Er komt iets leuks uit" ;D

Zeer binnenkort meer......
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!