Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hoi Arjen,

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2007, 15:25:27
Euhh, ja. :-[

Ik zeg het nog een keer...surroundopstelling 8) ;D

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op januari 17, 2007, 15:29:49
Ik zeg het nog een keer...surroundopstelling 8) ;D

LOL ;D

Tsja, de 4G's hè... Je moet natuurlijk wel met identieke speakers werken... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2007, 15:25:27
Euhh, ja. :-[ Interesse in een setje? :D

Waarom geen surround ;D
Interesse,ik wel interesse om ze een keer te mogen beluisteren want na al deze verhalen ben ik wel benieuwd :D
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op januari 17, 2007, 15:33:41
Interesse,ik wel interesse om ze een keer te mogen beluisteren want na al deze verhalen ben ik wel benieuwd :D

Je bent altijd welkom, Ar. Kom gerust langs! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hoi Arjen,

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2007, 15:31:14
Tsja, de 4G's hè... Je moet natuurlijk wel met identieke speakers werken... :P

Afhankelijk van in welk straatje het past mogen de middelen soms wel eens heilig verklaart worden ;D

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op januari 17, 2007, 15:44:04
Afhankelijk van in welk straatje het past mogen de middelen soms wel eens heilig verklaart worden ;D

Tsja, een center gaat in ieder geval niet lukken... Niet van 2 meter breed! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2007, 15:43:56
Je bent altijd welkom, Ar. Kom gerust langs! :D

Niet doen!
Als je ze eenmaal hebt gehoord, MOET je ze hebben!
Heb ik ook gehad. Jammer dat de vrouw het er niet mee eens was...
Maar ze staan nu bij mijn ouders... Dus nu kan ik bij mijn ouders genieten en zo af en toe bij Arjen ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op januari 17, 2007, 16:25:34
Niet doen!
Als je ze eenmaal hebt gehoord, MOET je ze hebben!

ROTFLOL ;D ;D Maar het is wel waar. :D



P.S. We krijgen vast vandaag nog een mooie bijdrage van Rens!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hoi Arjen,

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2007, 15:45:28
Tsja, een center gaat in ieder geval niet lukken... Niet van 2 meter breed! ;D

Simpel, dan past dat gewoon niet in je straatje en voila...problem solved ;D

mvrg

Patrick

Audiofiel

Ach, ik sluit niet uit dat ik het ooit nog eens doe... Zou een hoop apparaten schelen! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2007, 15:43:56
Je bent altijd welkom, Ar. Kom gerust langs! :D

Komt goed 8)

Citaat van: Peerless Monster op januari 17, 2007, 16:25:34
Niet doen!
Als je ze eenmaal hebt gehoord, MOET je ze hebben!
Heb ik ook gehad. Jammer dat de vrouw het er niet mee eens was...
Maar ze staan nu bij mijn ouders... Dus nu kan ik bij mijn ouders genieten en zo af en toe bij Arjen ;)

Ik zal mijn rekeningen blokkeren uit voorzorg  ;D
Tevredenheid!!!

frank2

Een leuk vergelijk, ik heb ooit een plinius versterker op mijn speakers beluisterd en die iets hardheid herken ik daar wel in, als ik het zo mag omschrijven. Als ik jullie verhalen lees zou ik tot de conclusie komen dat de plinius zeer accuraat is en een analytiscg karakter heeft, met als tegenstelling de parasound die een meer emotioneel karakter vertoont. Als dit juist omschreven is ben ik blij dat ik nooit achter de plinius aan ben gegaan.

Ik heb ooit naar set van 100.000 euro zitten luisteren waarbij alleen de speakers hetzelfde waren als degene die ik heb. Helaas had die persoon ervoor gekozen om alles zo analytisch mogelijk te maken, je miste gewoon warmte, maar je had wel een enorme definitie en ruimtelijkheid. Alleen na zo'n avond luisteren heb je het niet warm maar eerder koud, de muziek verroert je niet, dat is voor muziek juist zo belangrijk, vlgs mij doe je het daar toch voor, je set up waarderen....

Een ding heb ik ondertussen wel geleerd, echte kwaliteit kost echt veel geld, maar je krijgt er wel veel voor terug....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Citaat van: frank2 op januari 17, 2007, 20:07:59
Als ik jullie verhalen lees zou ik tot de conclusie komen dat de plinius zeer accuraat is en een analytiscg karakter heeft, met als tegenstelling de parasound die een meer emotioneel karakter vertoont. Als dit juist omschreven is ben ik blij dat ik nooit achter de plinius aan ben gegaan.

Ik denk dat je daar de Plinius tekort mee doet, die zou ik zelf niet direct analytisch noemen.
Wel zou ik de Parasound als meer muzikaal/emotioneel classificeren.

Maar je mag hier rustig een keertje komen luisteren, hoor. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2007, 20:55:04
Ik denk dat je daar de Plinius tekort mee doet, die zou ik zelf niet direct analytisch noemen.
Wel zou ik de Parasound als meer muzikaal/emotioneel classificeren.

Maar je mag hier rustig een keertje komen luisteren, hoor. ;)

Maar eerst naar Frank! ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op januari 18, 2007, 13:18:43
ik hou me maar buiten de discussie ;D ;D

Jammer. Ik dacht dat er nog meer ging komen...

Citaatnog geen tijd, heb vanalles nog te doen.

maar de Plinius en de Parasound/dac loopwerk zijn wel aan elkaar gewaagd. de parasound heeft mijn lichte voorkeur maar het is maar hoe je het bekijkt.

Ik ben absoluut nog benieuwd naar je luisterervaringen als je er tijd voor hebt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op januari 18, 2007, 13:21:21

Ik ben absoluut nog benieuwd naar je luisterervaringen als je er tijd voor hebt. ;)

die komen wel, hopelijk vanavond.. ;D
maar je verslag deel 1, 2 en 3 waren erg goed. echter heb ik (naar mijn eigen beleveing) toch ook andere dingen gehoord. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op januari 18, 2007, 13:37:00
..echter heb ik (naar mijn eigen beleveing) toch ook andere dingen gehoord. 8)

Des te meer benieuwd naar jouw pennevruchten. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: advr op januari 18, 2007, 13:37:00
die komen wel, hopelijk vanavond.. ;D
maar je verslag deel 1, 2 en 3 waren erg goed. echter heb ik (naar mijn eigen beleveing) toch ook andere dingen gehoord. 8)

Is de Unison dan toch beter ?
;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op januari 17, 2007, 20:07:59
Een leuk vergelijk, ik heb ooit een plinius versterker op mijn speakers beluisterd en die iets hardheid herken ik daar wel in, als ik het zo mag omschrijven. Als ik jullie verhalen lees zou ik tot de conclusie komen dat de plinius zeer accuraat is en een analytiscg karakter heeft, met als tegenstelling de parasound die een meer emotioneel karakter vertoont. Als dit juist omschreven is ben ik blij dat ik nooit achter de plinius aan ben gegaan.

Ik heb ooit naar set van 100.000 euro zitten luisteren waarbij alleen de speakers hetzelfde waren als degene die ik heb. Helaas had die persoon ervoor gekozen om alles zo analytisch mogelijk te maken, je miste gewoon warmte, maar je had wel een enorme definitie en ruimtelijkheid. Alleen na zo'n avond luisteren heb je het niet warm maar eerder koud, de muziek verroert je niet, dat is voor muziek juist zo belangrijk, vlgs mij doe je het daar toch voor, je set up waarderen....

Een ding heb ik ondertussen wel geleerd, echte kwaliteit kost echt veel geld, maar je krijgt er wel veel voor terug....

Ik denk dat het te maken heeft (wat jouw ervaring is) en dat wat Pjotr27 ook aanhaalt dat het Siltech bekabeling is intern in de Plinius.
Ben er ook hard over aan het nadenken geweest om dat te gaan modificeren vanwege dat Siltech ;D ;D ;D
Persoonlijk vind ik dat Plinius heel analytisch kan klinken, maar nooit de muziekaliteit uit het oog verliest. Heerlijk dus (voor mij).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaatdie komen wel, hopelijk vanavond..
maar je verslag deel 1, 2 en 3 waren erg goed. echter heb ik (naar mijn eigen beleving) toch ook andere dingen gehoord

Wat heb je nog meer gehoord? Ik wordt benieuwd?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Citaat van: Pjotr27 op januari 18, 2007, 17:03:19
Wat heb je nog meer gehoord? Ik wordt benieuwd?

De autoradio op de weg terug? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Er is natuurlijk iets wat erg vervelend is, je referentie. Je hebt ooit ergens een set gehoord en je denkt als ik dat bereiken kan.... wow.
Daarna leer je een erg goede dealer kennen, wenw audio in enschede, daar loop je regelmatig binnen, je ziet daar merken staan waar je nog nooit van gehoord hebt..... er staat altijd wel iets te spelen..... en meestal niet iets van 1000 euro maar meer richting 5 a 10.000 euro..... kijk dan wordt onder genot van een altijd aangeboden kopje koffie je referentiekader flink verbreed of opgeschoont, 'ts maar hoe je het bekijkt.
Als dan ook nog gezegd wordt, oh vind je die cd speler goed klinken, neem maar een weekje mee naar huis dan hoor ik het wel.....

Als ik dan (in het algemeen) lees hoe mensen hun set beschrijven of omschrijven vraag ik mij wel eens af wat is hun referentiekader?

Laat ik het anders stellen; had ik 2 jaar geleden rens ontmoet en naar zijn set geluisterd dan had ik hier geschreven dat dat de ultieme set was die ik ooit gehoord had en was dat mijn referentiekader geworden.
Nu moet ik wel zeggen dat hij een erg mooie set heeft, die klinkt als een klok (behalve dan dat ene snoertje) maar ik weet ondertussen ook hoe andere sets kunnen klinken, weliswaar voor mij onbetaalbaar maar toch...

Ook heb ik ondertussen wel geleerd dat in het dure segment niet iets slecht is, wat ook zo is maar dat in dit segment meer een smaakkwestie de hoofdrol speelt+ de prijs. Sommige producten zijn gewoon buitensporig geprijsd, sommige niet en sommige zijn zelfs relatief goedkoop.

Zoals jullie die vergelijkingstest hebben gedaan denk ik dat je het juist hebt gedaan, tevens weten jullie al dat ik niet van een analytisch klinkende set houdt.

Maar ik ben benieuwd wat jullie van mijn set vinden als een van jullie een keer langs komt.

nb: de speakerkabels die nog moeten komen, heb nu al 3 mnd een leen speakerkabel (goede dealer) hebben een inspeeltijd nodig van 500 a 800 uur.
De speakers die nog moeten komen, heb nu al een half jaar leenspeakers !!, hebben een nog langere inspeeltijd.


Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Citaat van: frank2 op januari 18, 2007, 20:44:51
Er is natuurlijk iets wat erg vervelend is, je referentie. Je hebt ooit ergens een set gehoord en je denkt als ik dat bereiken kan.... wow.
Daarna leer je een erg goede dealer kennen, wenw audio in enschede, daar loop je regelmatig binnen, je ziet daar merken staan waar je nog nooit van gehoord hebt

Ik heb 4 jaar gedraaid met een versterker die ik bij wenw heb gekocht, een Levinson 23. Toen was hij nog geen bedrijf overigens. Maar die aankoop is inmiddels al een jaar of 8-9 geleden geweest... ;)

CitaatLaat ik het anders stellen; had ik 2 jaar geleden rens ontmoet en naar zijn set geluisterd dan had ik hier geschreven dat dat de ultieme set was die ik ooit gehoord had en was dat mijn referentiekader geworden.

Benieuwd wat Rens zijn referentie de afgelopen paar jaar geweest is. ::)

CitaatMaar ik ben benieuwd wat jullie van mijn set vinden als een van jullie een keer langs komt.

Ik kom graag een keertje langs. Als je eerst hier langs komt, weten we waar we over praten. En dan heb jij ook iets meer je definitieve setup. Misschien kom ik dan wel samen met Rens langs. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.