Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

SV..S

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2012, 11:37:46
En nog een nieuwtje aan het surround-front. My setup is Classéfied !!!


O0 O0 O0 O0 O0 O0
al een paar keer bekeken, maar ik kon er geen zinnige opmerking over maken, wauw :o

heb je de fundering wel aangepast  :P




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2012, 15:30:48
Inderdaad. Gewoon direct op de omvormer van de zonnepanelen. ;D

als je de hoofdschakelaars tegelijk aanzet trekken je panelen direct krom >:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Ik heb voor de zekerheid de kruipruimte alvast gestut. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Citaat van: sr7000 op mei 12, 2012, 23:46:27
Wow: zie ik dat goed? EEn ssp75? :wub:
en waar heb je die gevonden?
ik heb na maanden zoeken de mijne uit de States laten komen :unsure:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Citaat van: SV..S op juni 21, 2012, 21:20:26
als je de hoofdschakelaars tegelijk aanzet trekken je panelen direct krom >:D

Toevallig ben ik juist bezig met de voorbereiding op de aanschaf van zonnepanelen. Kromtrekken zal niet gebeuren. En in geval van een stroomstoring heb je er ook niet veel aan, want de omvormer schakelt uit als hij niet met de beschikbare netspanning kan synchroniseren. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: SV..S op juni 21, 2012, 21:22:12
en waar heb je die gevonden?
ik heb na maanden zoeken de mijne uit de States laten komen :unsure:

Ik vond hem in een set met die extra CAV-500. Zoals zo vaak als ik iets graag wil kopen in tweedehands audioland, wordt het juist dan alleen als set verkocht. Ach, na de demo van de jouwe bij mij wist ik zeker dat ik de SSP-75 wilde, dus die eextra eindversterker is een noodzakelijk kwaad. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Citaat van: Audiofiel op juni 21, 2012, 21:25:10
Toevallig ben ik juist bezig met de voorbereiding op de aanschaf van zonnepanelen. Kromtrekken zal niet gebeuren. En in geval van een stroomstoring heb je er ook niet veel aan, want de omvormer schakelt uit als hij niet met de beschikbare netspanning kan synchroniseren. ::)
dus, als de nuts bedrijven niks leveren dan heb je ook niks aan je zonnepanelen? dat wist ik niet, klinkt niet echt handig?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt


larzie

Citaat van: Kjelt op juni 21, 2012, 23:42:53
2 cav-500s gebrugt  O0 naaaaaaaaaa.

Maak ons maar weer jaloers met z'n allen!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Audiofiel

Citaat van: SV..S op juni 21, 2012, 21:47:02
dus, als de nuts bedrijven niks leveren dan heb je ook niks aan je zonnepanelen? dat wist ik niet, klinkt niet echt handig?

Het kan alleen als je een speciale, dure, installatie neemt die het systeem koppelt en ontkoppelt van het net. Maar dat kost duizenden euro's extra. Een systeem met opslag in accu's is nog veel duurder.

Standaard gaan de systemen uit als de spanning van het net wegvalt. Niet iedere stroomstoring is immers hetzelfde. Het kan ook zijn dat ze in de straat aan de kabels willen sleutelen. Dan zouden ze alsnog door jouw zonnepanelen worden geëlektrocuteerd.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Maar beste audiofiel, accu stroom is volgens velen de beste stroom die je kan krijgen, dus het beste voor je set :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op juni 22, 2012, 10:44:00
Maar beste audiofiel, accu stroom is volgens velen de beste stroom die je kan krijgen, dus het beste voor je set :D :D

Accu's zijn traag, hebben een te lage spanning, vergen onderhoud en veel opladen. Lijkt mij niet erg handig, behalve misschien bij een voorversterker. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

misschien een beetje off topic, maar staat dat niet een beetje haaks op elkaar, zulke stroomslurpers in de woonkamer, en dan zonnepanelen op dak?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Nahpets

Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

Gisteren op Het Nieuws Van De Vooruitgang (Arrow Jazz FM) -> eBay gaat over op groene stroom. Ze verbuiken voor hun serverpark evenveel energie als een stad van 25.000 huishoudens. Is toch mooi dat die stroom in ieder geval duurzaam opgewekt wordt?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Citaat van: SV..S op juni 22, 2012, 13:07:56
misschien een beetje off topic, maar staat dat niet een beetje haaks op elkaar, zulke stroomslurpers in de woonkamer, en dan zonnepanelen op dak?

Jij ziet liever de stroomslurpers op het dak en de zonnepanelen in de woonkamer? ;D


Nee, het lijkt mij juist logisch dat ik mijn stroominkoop probeer te verminderen door zelf op te wekken. Het liefst zou ik minimaal hetzelfde opwekken als wat ik verbruik, maar dat past helaas niet op mijn dak. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Davey

Hoi Arjen,

Ik zie dat je de stap hebt gezet om zonnepanelen aan te schaffen en ben heel erg benieuwd naar het verhaal als het geïnstalleerd is. Laat je het installeren of ga je dit zelf doen?

Groet, Dave

blue-eyes

#1544
Citaat van: Davey op juli  7, 2012, 09:35:05
Hoi Arjen,

Ik zie dat je de stap hebt gezet om zonnepanelen aan te schaffen en ben heel erg benieuwd naar het verhaal als het geïnstalleerd is.
Laat je het installeren of ga je dit zelf doen?

Groet, Dave


Wellicht handiger om dat in onderstaand topic te doen :)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123534.0
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Davey op juli  7, 2012, 09:35:05
Ik zie dat je de stap hebt gezet om zonnepanelen aan te schaffen en ben heel erg benieuwd naar het verhaal als het geïnstalleerd is. Laat je het installeren of ga je dit zelf doen?

Ik laat het doen. Er moet een extra groep geplaatst worden en ik laat de montage graag door een expert doen.

Citaat van: Blue-Eyes op juli  7, 2012, 09:50:22
Wellicht handiger om dat in onderstaand topic te doen :)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123534.0

Daar gaan we vanaf nu verder. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Citaat van: Blue-Eyes op juli  7, 2012, 09:50:22

Wellicht handiger om dat in onderstaand topic te doen :)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123534.0

:thumbs-up:

Citaat van: Audiofiel op juli  7, 2012, 10:11:22
Ik laat het doen. Er moet een extra groep geplaatst worden en ik laat de montage graag door een expert doen.

Ik schat jou namelijk zeer handig in  ;)

Audiofiel

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2012, 11:37:46
En nog een nieuwtje aan het surround-front. My setup is Classéfied !!!


O0 O0 O0 O0 O0 O0


Zo. Dat is lang geleden. Héééééél lang geleden. Om precies te zijn 1023 dagen sinds bovenstaande post. Wat is er in die 24.553 uur allemaal gebeurd dat Audiofiel niet heeft opgetekend in dit topic?

Hoog tijd om weer in mijn eigen topic te posten over mijn audio-ervaringen. Vandaag maak ik een start om de verloren 146 weken een beetje in te halen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#1548
Allereerst het antwoord op de vraag wat er NIET is veranderd.


Ik draai nog steeds met Acoustat electrostaten, net als de afgelopen 20 jaar. Ik heb alleen ondertussen wat meer speakers verzameld. Ik heb nu 3 complete 1+1 sets, wat handig is om er een surround setup van te maken (wat ooit nog de bedoeling is). Je kunt ze maar beter vast in huis hebben dan er naar op zoek moeten als ze niet worden aangeboden.

En ook nog handig voor de reserve onderdelen, hoewel er weinig kapot kan gaan aan de Acoustats. Niet voor niets kregen ze destijds levenslange garantie. Enige wat na 20-25 jaar echt kapot gaat is het seriefilter voor de hoogtrafo en de hoogspanningssectie. Die eerste had ik eerder al verbeterd naar een veel hoger niveau en die hoogspanningssectie was een jaar geleden aan de beurt. Alle HV diodes en caps heb ik vervangen voor nieuwe zodat ze er weer een kwart eeuw tegen kunnen.

Ik draai ook nog steeds met de Dynaudio Gemini monitoren voor surround. Dat waren ooit 5 identieke zelfbouw luidsprekers in 2002 en toen mijn dochter in 2006 geboren werd duurde het niet lang voordat de centerspeaker plaats maakte voor haar speelplek in de huiskamer en ik verder ging spelen in 4.1. Toen ik een jaar geleden een shootout organiseerde, hadden we een center nodig en heb ik de oude weer van zolder gehaald waar die was opgeslagen. De speelplek werd verplaatst en de center kreeg tijdelijk haar plek terug. Ongelooflijk hoeveel zo'n center toch weer toevoegd, ook al stralen de Gemini's waanzinnig breed af met hun d'Appolito ontwerp.

Ook op het gebied van audio-apparatuur is er niet zo heel veel veranderd. Ik had in mijn laatste post als belangrijkste telg een Classé SSP-75 in de surroundset verwelkomd, waarover later meer, maar de eindversterking was nog steeds een CAV-500. Als sub is de Velodyne SPL-1200 Ultra nog steeds in actie, dus ook niet veranderd.

Voor stereo is de Omega Pre MkII gebleven en de CAM-350 monoblokjes, aangestuurd door een Wadia loopwerk, de Genesis Digital Lens en de Classé DAC-1.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#1549
Wat er WEL is veranderd is het volgende.

In surround dus de toevoeging van de verdwenen center, zoals al gemeld. De center is sinds de shootout gebleven en zal ook blijven totdat de Acoustat-surround droom is verwezenlijkt.

In stereo is er een heel klein beetje meer gewijzigd, maar ook niet veel. De Wadia WT2000s is sinds die tijd zo'n 3 keer voor reparatie weggeweest met kuren en sinds een jaar draai ik met zijn (slappe afgeleide) broertje WT3200. De Lens is er nog steeds en de DAC-1 ook, hoewel het zwarte exemplaar is verwisseld voor een zilveren die meer bij de rest past. Ook is de DAC-1 volledig gereviseerd en zijn er ongeveer 75 elco's vervangen. Uiteraard door betere, fraaiere versies dan voorheen en dat is goed te horen.

De Classé CDP-1.5 CD-speler van het oude plaatje is er nog wel, maar gebruik ik eigenlijk niet. Ik heb overwogen om hem te verkopen, maar het toch niet gedaan. Er zit een nieuw display en nieuwe (Sanyo) laser in en de kleur is exact als veel andere Classé apparatuur. Misschien dat ik hem nog eens kan über-upgraden om als loopwerk te gaan dienen voor stereo.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.