Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajbeefde

Wat een commotie over een verkoop die iemand weloverwogen maakt, hadden we hier kort geleden ook al toen BE zijn zinnen had gezet op iets anders.  ;)

Het is dat ik m'n echtgenote niet zo gek krijg, anders waren ze al verkocht  ;D

Succes met de verkoop, moet zeker lukken.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

S@m

Citaat van: ajbeefde op januari 30, 2011, 09:03:18

Het is dat ik m'n echtgenote niet zo gek krijg, anders waren ze al verkocht  ;D


Heb je het argument 'warmte' al aangedragen?

Lekker met 'r ruggetje tegen de één en met haar voetjes tegen de ander... ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi,

Ik ving zoiets al op tijdens het gezellige "etentje"  ;D

Succes met de verkoop en je contract. ;)

Een leuk element van onze hobby is als je diverse apparaten waar je vaak alleen maar over leest, weet te beluisteren of soms weet te vergaren.
Daar en tegen als ik/je alle apparaten had gehouden .. :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Succes met je beslissing, ik hoop dat je het gaat brengen wat je voor ogen hebt ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Als daar Omega's voor verkocht worden, dan moet het wel een belangrijke stap zijn.

AF, van harte, met whatever it may be.

En verder sluit ik me aan bij de woorden van een 21e eeuwse wijsgeer

Citaat van: Blue-Eyes op januari 30, 2011, 10:39:08
ik hoop dat je het gaat brengen wat je voor ogen hebt ;)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Citaat van: S@m op januari 30, 2011, 09:12:10
Heb je het argument 'warmte' al aangedragen?

Lekker met 'r ruggetje tegen de één en met haar voetjes tegen de ander... ;)
;D

En dan moeten er ook andere luidsprekers komen enz.  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

S@m

Citaat van: ajbeefde op januari 30, 2011, 10:55:51
;D

En dan moeten er ook andere luidsprekers komen enz.  ;D

Kan altijd later nog...Arjen we hebben een koper..!  ;D

Denon Focal

Bijzondere thread is dit aan het worden.

Het lijkt me een erg moeilijke beslissing om zo snel na het realiseren van je droomset een deel weer te moeten verkopen. Ik lees dat je een keuze hebt moeten maken en heb daar veel respect voor.
De andere kant is dat je nu weer iets hebt om naar te streven en ondertussen kan genieten van een wereldset (ook zonder die Omega's is het een topset).

Succes met de verkoop!
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Kjelt

Succes Arjen,
je hebt tenminste je Omega voorversterker upgrade nog 8)

Audiofiel

Citaat van: ajbeefde op januari 30, 2011, 09:03:18
Wat een commotie over een verkoop die iemand weloverwogen maakt, hadden we hier kort geleden ook al toen BE zijn zinnen had gezet op iets anders.  ;)

Het is dat ik m'n echtgenote niet zo gek krijg, anders waren ze al verkocht  ;D

Succes met de verkoop, moet zeker lukken.

Thanks, dat zal zeker lukken. Hoewel ik voorlopig alleen reacties van luchtfietsers heb. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op januari 30, 2011, 10:17:28
Hoi,

Ik ving zoiets al op tijdens het gezellige "etentje"  ;D

Succes met de verkoop en je contract. ;)

Een leuk element van onze hobby is als je diverse apparaten waar je vaak alleen maar over leest, weet te beluisteren of soms weet te vergaren.
Daar en tegen als ik/je alle apparaten had gehouden .. :-X

Als ik alles had gehouden, had ik een 3x zo groot huis nodig. En een 6x zo hoog inkomen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op januari 30, 2011, 12:56:15
Succes Arjen,
je hebt tenminste je Omega voorversterker upgrade nog 8)

Met een halve droom uitgekomen ben ik ook gelukkig. :yin-yang:


En bovendien ga ik op een andere manier van de centjes een hoop plezier beleven. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2011, 20:41:31

Als er nog interesse voor is, zal ik dit weekend mijn bevindingen plaatsen van de luistersessie tussen de Omega's en de kleinere broertjes.
Aangezien je bijna alle Classé versterkers gehoord dan wel gehad hebt ben ik erg benieuwd naar jouw oordeel! :)
Ik heb destijds mijn C4's op Classé gehoord en de match was extreem goed (dus mocht ik tzt nog op zoek gaan naar nieuwe eindbakken, dan weet ik wat het moet gaan worden) ::)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

WimB

Jammer dat je een deel van je "droom" (denk dat je het ook moet relativeren) moet opgeven, maar het zijn jouw spullen, jouw geld en je bepaald zelf wat je ermee doet en dat hoef je sowieso hier aan niemand te verantwoorden. In ieder geval nog veel plezier met het beluisteren zolang als je ze nog hebt staan (ga ervan uit dat dit wel zal lukken ;)).

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audiofiel op januari 30, 2011, 13:26:47
Met een halve droom uitgekomen ben ik ook gelukkig. :yin-yang:

Ik droom wel eens van 2 Angelina Jolies.... :-X :devil:






Dus dat geldt ook voor mij... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op januari 30, 2011, 17:10:51
Aangezien je bijna alle Classé versterkers gehoord dan wel gehad hebt ben ik erg benieuwd naar jouw oordeel! :)
Ik heb destijds mijn C4's op Classé gehoord en de match was extreem goed (dus mocht ik tzt nog op zoek gaan naar nieuwe eindbakken, dan weet ik wat het moet gaan worden) ::)

Groeten, Jan

Ik zal binnenkort mijn ervaringen met beide sets monoblokken posten. Wellicht heb je er wat aan.

Kom je anders een keertje luisteren, Jan? :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op januari 30, 2011, 19:33:56
Ik zal binnenkort mijn ervaringen met beide sets monoblokken posten. Wellicht heb je er wat aan.
Ben benieuwd! 8)

Citaat van: Audiofiel op januari 30, 2011, 19:33:56
Kom je anders een keertje luisteren, Jan? :)
Heb voor mezelf al wel besloten dat ik mijn huidige HT-potje eerst ga gebruiken om de ruimte af te maken ("vandaar mijn 1 jaar opmerking"), maar mocht je ze in maart nog steeds hebben (na mijn examens), dan lijkt me dit een unieke kans en ze te bekijken, te beluisteren en altijd gezellig natuurlijk, is alweer een tijd geleden ;D. We houden contact! (en ik houd je topic goed in de gaten)

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

WickedGame

Had van Rens al begrepen dat ze erg groot zijn. En zeker ze zijn mooi, en denk dat er weinig mono's zijn die dit overtreffen. Maar juist door de grote, misschien wel zelfs lompe afmeting snap ik het wel dat ze toch weer het veld moeten ruimen.

Heb mijzelf ook wel eens afgevraagd of dergelijke upgrades die een x bedrag hoger liggen dan de set die je hebt ook diezelfde x waarde aan meer beleving bied. Prijzen worden steeds hoger maar bieden zeker zoals ik bij mijzelf kijk niet die meerwaarde om het geld te verantwoorden tegen die verbetering. En ik denk dat in dit geval ook wel eens mee kan spelen. De mono's zijn goed ERG goed, maar je CAM's zijn ook erg GOED! En iets kleiner  ;D

Dus eigenlijk sta ik er niet eens zo gek van te kijken dat ze de verkoop in gaan en wens ik je juist veel succes met het vinden van een nieuw baasje.

Raphie

Je bent op de classe top geweeest (welliswaar niet Delta, maar dat is je vergeven) Je hebt nu overzicht en kan vanuit daar een rationele beslissing nemen.
Het zal een weloverwogen keuze zijn, als je er je handtekening voor moet zetten. Ik wens je een voorspoedige verkoop en niet te veel afschrijving wanneer de tijd begint te dringen.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Ik heb de Delta-lijn overgeslagen, Raphie. De Omega-lijn zit daarboven. ;D   En het is inderdaad een weloverwogen keuze. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Ik heb van iemand (welgeïnformeerd) wel eens begrepen dat juist de Omega's niet de best klinkende versterkers waren in die serie destijds. Er bestaat ook zoiets als 'overbuilt'. Een stapje omlaag was de betere keuze volgens hem.

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op januari 31, 2011, 12:29:53
Ik heb van iemand (welgeïnformeerd) wel eens begrepen dat juist de Omega's niet de best klinkende versterkers waren in die serie destijds. Er bestaat ook zoiets als 'overbuilt'. Een stapje omlaag was de betere keuze volgens hem.

Ik denk niet dat het een smaak kwestie is, want de omega's zijn in de set van Arjen weldegelijk beter. Maar in vergelijking met de de CAM's vind ik dan ook niet heeeeeeel groot of beter. Het is niet het verschil tussen een versterker van 500 euro en 1500 euro, zeker niet.
Maar weegt dat op tegenover de prijs? Ik had dit wel aan zien komen een paar weken geleden toen ik bij Arjen op bezoek was om het filmpakket in ontvangst te nemen en om natuurlijk de omega's te aanschouwen... Achteraf gelul wellicht, maar op dat moment flitste dat zeker voorbij. Daarom zei ik in 1 van de eerste posts nadat bekend was dat ze te koop stonden, dat ik achter de verkoop stond.

We hebben daar toen ook uitgreid bij stil gestaan en Arjen gaf me toen al aan dat hij ze wel ontzettend groot vond en wellicht ook wat onhandig warm vanwege zijn dochtertje. En nogmaals ik geef hem geen ongelijk. Ze zijn prachtig, maar 2 much kan soms ook onhandig uitkomen. Zie mijn Usher verhaal, je bent verliefd, maar uiteindelijk vanwege rationele redenen weggedaan. Dat overkomt je wel vaker... En of dat nu spullen of personen zijn... Som niet makkelijk, maar het zijn maar dingen... Totaal onbelangrijk in je thuissituatie...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

maar meestal gaan oude liefdes als je een nieuwe op het oog hebt, dus ik heb wel het gevoel dat dit goed komt.
JBL PRX Power!