Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Maar je kan ten minste wel zeggen dat je ze hebt gehad!!
Ik sta compleet achter je verkoop Arjen ;).
Eventueel inruilen op een paartje One + one ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Citaat van: diceman op januari 29, 2011, 16:00:37
...
Desalnietermin kan een volgende liefhebber er van genieten, en blijft de markt draaien, maar misschien verstandig om eerst na te denken en dan te kopen  ;).
...
ik denk dat je met sommige toestellen (waarnaar je al een tijd uitkijkt maar niet verwacht er snel tegen te komen) niet lang wil & kan wachten om ze te pakken te krijgen als ze dan toch op een mooie dag je pad kruisen.
zelf heb ik er ook wel al eens mee verveeld gezeten, maar gelukkig schrijf je bij slim inkopen op zulke exclusieve (en som erg gewilde) items betrekkelijk weinig (of zelfs niets) af...en heb je er intussen toch ff van kunnen proeven  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

diceman

Let wel ik val zeker niemand aan, want leef en laat leven ;D.
Als iemand iets wilt aanschaffen is het zijn / haar goed recht en als je het kan dan moet je het zeker niet nalaten .
Allleen om het gelijk weer te verkopen komt bij mij de vraag op geniet je dan nog welk van je hobby  :-\.
Want zoals ik begreep in schreef Arjan is een droom die uitkomt de Omega`s, mag dan toch aannemen dat je er weloverwogen over hebt nagedacht.
Maar voor we offtopic gaan in zijn topic.
Succes met je verkoop.

VlisChris

Citaat van: diceman op januari 29, 2011, 16:00:37
Jammer  :o , maar het valt me op dat het meer regelmaat is dan incidenteel hier op`t forum  :-X.


Viel dus niet alleen mij op dat een heleboel mensen die echt al jaren moeite doen om iets te pakken te krijgen of op te bouwen het relatief kort nadat ze het te pakken hebben gekregen maar weer afbreken of verkopen.
Het lijkt af en toe wel dat hoe duurder de spullen zijn, en hoe trotser men er op is, hoe sneller het weer verkocht of afgebroken wordt.
Kan ook zomaar toeval zijn natuurlijk :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

riwi

Ik begrijp dat ook niet zo goed. Als ik iets koop is het wel overwogen en voor meerdere jaren. Of ik koop het bewust voor korte tijd om 'te proberen'.

Kan me wel voorstellen :
- dat er onvoorziene omstandigheden optreden waardoor je toch sneller wil verkopen.
- Of de Omega's vallen tegen kwa meerwaarde tov de CAM350 (niet in prijs, maar in geluid) ?

Jean Sibelius

Jammer dat ze alweer weg gaan :-\. Je bent een jaar te vroeg met de verkoop >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Het zijn mooie jongens die Omega's maar qua afwerking van binnen zijn ze ook top wat geen uitzonderlijke toestanden zijn in de audio wereld.

Maar dat ze nu weer in de verkoop gaan vind ik echt merkwaardig. Vooral wanneer je de advertentie door leest en het volgende tegen komt:
Stukje quote uit de advertentie:
Te koop omdat ik ze qua grootte niet kwijt kan in de huiskamer. Ik zal downgraden naar een set CAM-350 monoblokken, die op zichzelf al heel erg goed zijn, maar het verschil met de Omega Mono`s is erg groot.

Met name zwart gedrukte zin vind ik echt  :o.
Ik neem toch aan voordat je zoiets aanschaft toch goed de situatie bekijkt en alles goed opmeet etc etc. Je weet van te voren wat je in huis haalt qua afmetingen en nu te zeggen dat het niet past qua grootte  :-X.
Wil best geloven dat er mensen zijn die iets kopen en dan later erachter komen dat het niet past, maar wanneer zo'n bedragen om de hoek komen kijken dan neem ik toch echt aan dat er zorgvuldiger na gekeken wordt. Schijnbaar is dit niet helemaal het geval geweest. :dozingoff:


Citaat van: diceman op januari 29, 2011, 16:59:44
Want zoals ik begreep in schreef Arjan is een droom die uitkomt de Omega`s, mag dan toch aannemen dat je er weloverwogen over hebt nagedacht.

Daarom vind ik dit ook een impulsieve aankoop met als conclusie, er is niet over nagedacht.

Dit is mijn persoonlijke mening.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

blue-eyes

Wat maakt het uit heren?

Het is zijn keuze!


Waarom moeten we over iemand heen vallen als iets verkocht wordt?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op januari 29, 2011, 18:42:40
Waarom moeten we over iemand heen vallen als iets verkocht wordt?

Of een auto gekocht? Of een zekering omgedraaid?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Jongens, jongens, toch. De reacties van sommige forumgenoten vallen mij zwaar tegen. Er wordt door deze en gene maar lukraak conclusies getrokken terwijl ik zelf nog niet eens mijn zegje heb kunnen doen. Om een bekend spreekwoord te quoten: "If you assume, you make an ass out of you and me".

Niets mis met vragen stellen, maar wel met op voorhand conclusies intrekken. Iemand anders zijn beweegredenen invullen pakt meestal verkeerd uit.

Citaat van: Blue-Eyes op januari 29, 2011, 18:42:40
Waarom moeten we over iemand heen vallen als iets verkocht wordt?

Precies! Dat is tenminste verstandige taal. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: diceman op januari 29, 2011, 16:00:37
Jammer  :o , maar het valt me op dat het meer regelmaat is dan incidenteel hier op`t forum  :-X.
Men koopt iets en vindt het hosana, maar iets later moet het weer weg, inpulsaankoop / elkaar gek maken  :-\ :(.

Mijn aankoop heeft niets van doen met een impulsaankoop, zo koop ik sowieso geen audio. Sterker nog, ik was hier al jaren naar op zoek.

Citaat van: diceman op januari 29, 2011, 16:59:44
Let wel ik val zeker niemand aan, want leef en laat leven ;D.
Als iemand iets wilt aanschaffen is het zijn / haar goed recht en als je het kan dan moet je het zeker niet nalaten .

Gelukkig. Dus ik mag nog wel zelf beslissen wat ik koop of verkoop en heb geen toestemming nodig van forumleden? :-X

CitaatAllleen om het gelijk weer te verkopen komt bij mij de vraag op geniet je dan nog welk van je hobby  :-\.

Als dat het is wat het bij je oproept, zegt dat misschien meer over je eigen manier van beslissen.

CitaatWant zoals ik begreep in schreef Arjaen is een droom die uitkomt de Omega`s, mag dan toch aannemen dat je er weloverwogen over hebt nagedacht.

Zoals ik al zei, was de aankoop ook een weloverwogen keuze.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Christiaan S op januari 29, 2011, 17:00:23
Viel dus niet alleen mij op dat een heleboel mensen die echt al jaren moeite doen om iets te pakken te krijgen of op te bouwen het relatief kort nadat ze het te pakken hebben gekregen maar weer afbreken of verkopen.
Het lijkt af en toe wel dat hoe duurder de spullen zijn, en hoe trotser men er op is, hoe sneller het weer verkocht of afgebroken wordt.
Kan ook zomaar toeval zijn natuurlijk :)

Zou het ook kunnen zijn dat er iets tussen is gekomen? Zouden er buiten audio ook andere redenen kunnen zijn? Niet alleen voor mij, maar ook voor anderen? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: riwi op januari 29, 2011, 17:18:01
Ik begrijp dat ook niet zo goed. Als ik iets koop is het wel overwogen en voor meerdere jaren. Of ik koop het bewust voor korte tijd om 'te proberen'.

Kan me wel voorstellen :
- dat er onvoorziene omstandigheden optreden waardoor je toch sneller wil verkopen.
- Of de Omega's vallen tegen kwa meerwaarde tov de CAM350 (niet in prijs, maar in geluid) ?

Richard, jij hebt je twijfels maar hebt tenminste verder nagedacht. ;)


Overigens vallen de Omega's qua geluid helemaal niet tegen. Ik had mijn verslagje van de shootout tussen de CAM-350 en de Omega Mono's bijna klaar toen er wat anders tussen kwam.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 29, 2011, 18:33:22
Het zijn mooie jongens die Omega's maar qua afwerking van binnen zijn ze ook top wat geen uitzonderlijke toestanden zijn in de audio wereld.

Maar dat ze nu weer in de verkoop gaan vind ik echt merkwaardig. Vooral wanneer je de advertentie door leest en het volgende tegen komt:
Stukje quote uit de advertentie:
Te koop omdat ik ze qua grootte niet kwijt kan in de huiskamer. Ik zal downgraden naar een set CAM-350 monoblokken, die op zichzelf al heel erg goed zijn, maar het verschil met de Omega Mono`s is erg groot.

Met name zwart gedrukte zin vind ik echt  :o.
Ik neem toch aan voordat je zoiets aanschaft toch goed de situatie bekijkt en alles goed opmeet etc etc. Je weet van te voren wat je in huis haalt qua afmetingen en nu te zeggen dat het niet past qua grootte  :-X.
Wil best geloven dat er mensen zijn die iets kopen en dan later erachter komen dat het niet past, maar wanneer zo'n bedragen om de hoek komen kijken dan neem ik toch echt aan dat er zorgvuldiger na gekeken wordt. Schijnbaar is dit niet helemaal het geval geweest. :dozingoff:


Daarom vind ik dit ook een impulsieve aankoop met als conclusie, er is niet over nagedacht.

Dit is mijn persoonlijke mening.

Dit vind ik een beetje jammer, zo'n reactie. Het is doorspekt van aannames en waarde-oordelen. :-\


Ja, ze zijn eigenlijk te groot qua formaat. Ik had gehoopt ze achter de speakers op te kunnen stellen, maar helaas past dat niet. Nu staan ze er tussenin en krijg ik mijn CD-rekjes niet eens meer open. En de salontafel die er voor staat, komt er bijna tegenaan, net als het speelgoed dat die tafel afrolt richting versterkers. Dus ja, qua formaat zijn ze groter dan ik tevoren heb ingeschat.

Maar het formaat is niet de hoofdreden van verkoop. ^-^
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2011, 20:13:43
Richard, jij hebt je twijfels maar hebt tenminste verder nagedacht. ;)


Overigens vallen de Omega's qua geluid helemaal niet tegen. Ik had mijn verslagje van de shootout tussen de CAM-350 en de Omega Mono's bijna klaar toen er wat anders tussen kwam.
Hopelijk raak je ze vlot kwijt voor een goede prijs :)

B.

Met 12k aan eindversterking kan ik mij heel goed voorstellen dat de familie eens op de spreekwoordelijke rem trapt :)

Audiofiel



Hoewel het door de reactie van enkelen een beetje voelt alsof ik mij moet gaan verantwoorden (belachelijk toch?) en ik me daar totaal niet toe geroepen voel, wil ik (voor de andere forumleden) toch de reden van verkoop wel uit de doeken doen.

De belangrijkste reden voor het verzilveren van deze mooie monoblokken is dat ik vandaag mijn handtekening heb gezet onder een contract waardoor ik over een paar maanden het geld nodig heb. Zonder verkoop krijg ik het niet rond, zo simpel is het.

Met de Omega Mono's ben ik als 'audiofiel' bijzonder tevreden. Ik heb nog nooit zulke goede versterkers gehoord. Ik had al verwacht dat ze super goed waren, maar hoe goed kon ik pas weten na ze in mijn eigen set te horen. Dat kan met dergelijke versterkers eigenlijk alleen na aanschaf aangezien ze zelden te koop staan en te zwaar zijn om vrijblijvend mee te gaan slepen. Ik heb dus een gok genomen en die is goed uitgepakt.

Tuurlijk heb ik mijn momenten van twijfels gehad na aanschaf of ik de investering in de stereoset wel zo hoog op wilde laten lopen. Helaas moest ik concluderen dat het verschil met de CAM-350 best wel groot is. Dat mag ook wel met een nieuwprijs die 4x zo hoog ligt. Daarnaast heb ik mijn vrouw ook al een paar keer gadegeslagen en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze vooral "ja" tegen mijn (zelf betaalde) aanschaf heeft gezegd omdat ze wist dat ik er zo blij mee was. Ik weet dat ze ze wel "heel erg groot" vind.

Als ik daarbij optel dat ik het geld van de financiële meerwaarde van de CAM-350 ten opzichte van de Omega Mono's binnenkort nodig heb, is de beslissing snel gemaakt. Vandaag de handtekening gezet, dus ook de Omega's in de verkoop. Gelukkig heb ik de CAM-350's niet verkocht, dus daar kan ik mooi op terug vallen. Aan de Omega's heb ik kunnen ruiken en ik weet hoe lekker dat is. De Omega Pre is overigens een blijvertje, enerzijds omdat ik mijn vorige Pre al heb verkocht en anderzijds omdat ik met de verkoop van de monoblokken de financiën rond zal hebben.

Hopelijk is hiermee het gespeculeer ten einde. Als er nog interesse voor is, zal ik dit weekend mijn bevindingen plaatsen van de luistersessie tussen de Omega's en de kleinere broertjes.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eduard

Ik heb ze ooit eens mogen bewonderen op de VAD in veld hoven mogen bewonderen. Het is dat ik op korte termijn een nieuwe woning ga kopen anders had ik er eens flink over na moeten denken.

Audiofiel succes met de verkoop.

VlisChris

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2011, 20:11:48
Zou het ook kunnen zijn dat er iets tussen is gekomen? Zouden er buiten audio ook andere redenen kunnen zijn? Niet alleen voor mij, maar ook voor anderen? ::)

Valt me alleen op bij de duurdere sets. Voor mijn gevoel komt het daar vaker voor.
Maar dat is slechts mijn obervatsie. Succes met de verkoop.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Former member 78

Wat een gemekker over de verkoop zeg.

Als men een auto van 40k na enkele maanden in gaat ruilen of verkopen
hoor je niemand.

Wens je succes met de verkoop, en je hebt ze iig van je ''lijstje'' af kunnen strepen ;D

diceman

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2011, 20:11:02
Mijn aankoop heeft niets van doen met een impulsaankoop, zo koop ik sowieso geen audio. Sterker nog, ik was hier al jaren naar op zoek.

Gelukkig. Dus ik mag nog wel zelf beslissen wat ik koop of verkoop en heb geen toestemming nodig van forumleden? :-X

Als dat het is wat het bij je oproept, zegt dat misschien meer over je eigen manier van beslissen.

Zoals ik al zei, was de aankoop ook een weloverwogen keuze.

Audiofiel, gewoon reageren zou je sieren :-X.

Lees al een lange tijd mee hier op het forum, en reageer minder als een ander echter ook jij doet wel eens rake en ongefundeerde uitspraken, dus it takes one to know one zou ik zeggen.

Je hoeft je tegenover mij niet uit te leggen hoe of wat, zijn tenslotte niet getrouwd.

Als je mijn tekst goed had gelezen zie je dat ik algemeen een opmerking maak over aankopen en zeer kort weer verkopen.

Dat dit in jou topic staat en ik je hiermee voor de kop heb gestoten mijn excuses.

Maar geeft wel aan, ook met de diverse smilies, dat je bijna geen opmerking kan maken of je wordt met de spreekwoordelijke " pek en veren ingesmeerd".

Nogmaals wat jou doet moet je zelf weten je hoeft geen verantwoording af te leggen dan aan jezelf.
Succes en hoop dat het goed komt met wat je wilt bereiken.

Audiofiel

diceman, misschien moet je je eigen bijdrages anders even teruglezen voordat je jezelf slachtoffert. Als je in mijn showtopic reageert, is het een beetje flauw als je dat afdoet als een 'algemene opmerking'. ::)


Mijn mening is dat een discussie als voorgaand eigenlijk niet in een dergelijk topic thuishoort (dan nog eerder in een verkooptopic over de betreffende spullen). Heb respect voor elkaars (al dan niet uitgesproken) beweegredenen om iets te kopen of van de hand te doen. Het is niet enkel audio wat een mens drijft. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Jammer dat je ze moet verkopen of misschien niet. Ze zijn inderdaad erg groot.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Davey

Tuurlijk is het jammer dat ze weggaan maar het gaat je wel een nieuw contract opleveren. Van harte gefeliciteerd en lekker belangrijk wat de critici hiervan vinden  :D

mtissink

Hallo Audiofiel, sorry als ik je met mijn aanleidende post in de verlegenheid heb gebracht met alle commentaren tussen die post en deze. Dat was ook geenszins mijn bedoeling. Het enige was dat ik verbaasd was dat ik deze zag staan.
Ik ben erg blij dat je gewoon 'nuchter' zo'n goede afweging hebt kunnen maken met alle factoren die daarbij meespelen.
En inderdaad, wat ongeveer iedereen zegt, laat het forum maar lullen! :)

Edit: Uiteraard ben ik erg benieuwd naar je verslag! Al zou dat alleen maar zijn zodat je jijzelf over een aantal weken/maanden/jaren naar verkoop nog een goede (zeer gedetailleerd, jouw posts kennende) geschreven review kan terug lezen!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>