Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Roger Black

Citaat van: Nahpets op november 23, 2010, 10:56:40
Willen ja, maar of het ook kan?

87 kilo per monoblokje is niet iets dat je even snel oppakt en verplaatst.

Alhoewel Arjen natuurlijk wel beresterk is  :worship:

Alles kan  :D

Staaled

Citaat van: Roger Black op november 23, 2010, 11:16:30
Alles kan  :D
Dus er even van genieten zonder dat het speelt ook. ;)

Even wat serieuzer.
Als het in je rug schiet met zo'n blok in handen is én je rug aan stukjes én grote kans dat je hem laat schieten. :-X :(

Jaren op gewacht begrijp ik en die paar dagen kunnen er echt nog wel bij. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Citaat van: Hipster op november 23, 2010, 13:35:52
Even wat serieuzer.
Als het in je rug schiet met zo'n blok in handen is én je rug aan stukjes én grote kans dat je hem laat schieten. :-X :(
Jaren op gewacht begrijp ik en die paar dagen kunnen er echt nog wel bij. :thumbs-up:
Precies, mijn Classe weegt 42kg en dat was al geen lolletje, deze is 2 keer zo zwaar  :o
Classe levert er dan wel flightcases bij maar de meest noodzakelijke accesoire ontbreekt nog  :D

Audiofiel

Precies, geduld is een schone zaak. En ze lopen niet opeens weg. ;)


De Pre staat inmiddels aangesloten op te warmen. Vanavond eens vergelijken met de Moon. Dan ook een paar foto's van de Pre en bijbehorende voeding. En de eerste indrukken natuurlijk. :yin-yang:


Géén naaktfoto's dit keer, want met mijn al mijn metrische en imperiale maten gereedschap had ik toch niet eentje met de vereiste lengteverhouding tot mijn beschikking. Een nieuwe set Amerikaanse lange inbussen is reeds besteld bij Fabory, dus die foto's houden we tegoed. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op november 23, 2010, 15:12:50
Alleen nu nog andere speakers ;D ;D ;D
Ik volg je op de voet Arjen!

Andere speakers? Die begrijp ik niet, Rens. Ik heb de afgelopen jaren wel bronnen en versterkers gehoord die ik beter vond klinken, maar geen speakers die mij meer konden bekoren. Dus wat dat betreft is dat met de Acoustat electrostaten voor mij al 20 jaar een eindstation. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Atmoz

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2010, 10:13:54
Niet alles verkocht, maar toch dit stapeltje gekocht:



Wow, gefeliciteerd zeg :worship:
Alleen al die flight-cases wilt al wat zeggen ;D

Echt supervet (en zwaar :-X)

Veel plezier ermee ;)

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5



Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(


Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november 23, 2010, 15:18:44
Andere speakers? Die begrijp ik niet, Rens. Ik heb de afgelopen jaren wel bronnen en versterkers gehoord die ik beter vond klinken, maar geen speakers die mij meer konden bekoren. Dus wat dat betreft is dat met de Acoustat electrostaten voor mij al 20 jaar een eindstation. ;D

De smilies zeggen alles natuurlijk ;).
Ik vind het zo cool dat je nu ook zulke versterking hebt...
2 pentium big towers erbij... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tiptop

Citaat van: Audiofiel op november 23, 2010, 15:39:05
Inderdaad, met monoblokken heb je er twee! ;)
:clapping: LOL.

Ik zou het geduld waarschijnlijk niet hebben om ze niet aan te sluiten. Pfff :o

Ben benieuwd naar je eerste bevindingen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Ik ben net klaar met de 2e luistersessie. Eind van de middag anderhalf uur vergelijken tussen de Moon P-5 en de Omega Pre en vanavond nog eens anderhalf uur. Ik zal zo even beginnen aan wat pennevruchten, ik heb een paar velletjes met aantekeningen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Wauw, dat is nog eens een set zeg! Van harte gefeliciteerd met deze fantastische aanschaf. Wat een droom die uitkomt inderdaad. Heel veel luisterplezier gewenst met die mooie aanschaf.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

advr



Wat een dingen zeg!!  :o :o :o

Laat je ze altijd aan of kan dat niet of wat zou een opwarm tijd zijn?

Zoals Rens al zei, het zijn net Pentium PC's ;D ;D

Gefeli met je uitgekomen droom!

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kjelt

Citaat van: advr op november 23, 2010, 21:42:26
Laat je ze altijd aan of kan dat niet of wat zou een opwarm tijd zijn?
Classe heeft het met de Delta serie over 20 minuten tot een half uur, zal hier ook zoiets zijn echter of je dat nou echt duidelijk hoort?

Audiofiel

Citaat van: advr op november 23, 2010, 21:42:26

Wat een dingen zeg!!  :o :o :o

Laat je ze altijd aan of kan dat niet of wat zou een opwarm tijd zijn?

Met mijn CAM-350 mono's is het na een half uur al voor 99% goed klinkend, dus dit zal wel hetzelfde zijn. Alleen maar aanzetten heeft weinig zin, het snelste gaat het als je muziek speelt. Dus een halve CD draaien en dan terugkomen. Of meeluisteren na het aanzetten en me telkens verbazen hoe tijdens de eerste CD het geluid gigantisch in kwaliteit verandert. ;D

Het idle stroomverbruik zal echter wel een flink stuk hoger zijn.

CitaatZoals Rens al zei, het zijn net Pentium PC's ;D ;D

Dat vind ik bepaald geen compliment... :-[ :-\

CitaatGefeli met je uitgekomen droom!

Thanks. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Ik had nog wat leesvoer beloofd van mijn luistersessies. Voor mij zijn de laatste maanden qua voorversterking nogal in een stroomversnelling gekomen. Eerst van de Levinson 38 naar de Moon P5 en nu - vier weken later - al de volgende upgrade... Sneller kan bijna niet. Maar goed, deze mogelijkheid kwam voor mijn voeten en ik heb hem met beide handen aangegrepen omdat dit mijn stereo droomset was.

Is het het allemaal ook waard? Dat is natuurlijk de grote vraag. Het is een grote rib uit mijn lijf en kwam eigenlijk op een ongelukkig moment, dus alle spaarpotten zijn omgekeerd, overtollige spullen (en niet overtollige spullen zoals de Velo subwoofer) verkocht en zilveren 5-euromunten ingeleverd. Ik ben anderhalf uur bezig geweest bij de ING om een zak vol in te leveren... "Nee, meneer dat kunt u écht hier niet inleveren, hoe komt u daar bij?" -"Nou, jullie afdeling klantenservice zegt dat het kan" "Echt niet" -"Echt wel". Afijn, na een half uur wisten ze dat het kon, maar was niet duidelijk hóé... Nog eens een uur later was het geregeld. ;D

En dan nu verder met de belangrijkste vraag: hoe klinkt het?

Klasse A, maar lange opstarttijd
Het is overduidelijk dat de Omega Pre direct uit de doos niet optimaal klinkt. Bij voorversterkers is het vaak genoeg om ze simpelweg 'aan' te zetten aangezien ze toch helemaal in klasse A spelen (stroomverbruik is immers geen probleem met een voorversterker). Zo warmen ze snel op. Aldus heb ik dus de voorversterker eerst een uurtje of vijf laten opwarmen. Dat bleek echter nog niet voldoende.

In eerste instantie klinkt de P5 bijzonder goed met "When Luther played the blues". Veel meer resolutie dan de Levinson 38. Echt een klasse beter. Daarna de Omega Pre 'overgeprikt'. Gelijk een stuk meer lucht rondom de stem en langer uitklinken van de gitaar. Makkelijk en vloeiend. Baslijnen beter te volgen en een meer dynamische performance.

Zitten mijn oren een beetje dicht?
Een nummer later, bij "No Common Future" komt de Omega juist een beetje harder over in het midhoog. Het klinkt bij drukkere muziek wat minder fraai, het loopt wat sneller dicht dan de Moon. Hoe kan dit, zitten mijn oren een beetje dicht? Ik check voor de zekerheid de fase van het netsnoer (die was goed), 'demagnetiseer' de CD nog eens (klinkt iets beter, maar wel op beide voorversterkers) en slik een paar keer om de oren geforceerd te openen. Het mag niet baten. Bij dit nummer klinkt de Omega even goed (maar op punten anders) dan de Moon. Complimenten voor de Moon dat die zo waanzinnig klinkt in vergelijking met een concurrent die bijna drie keer zo duur is...

Het valt mij op dat ik de Moon ook beter heb horen presteren dan vanmiddag, dus ik hou het deels ook wel op het tijdstip (tussen 16.00 en 17.30), waarbij er meer vuile stroom is. Eerder op de dag en zeker aan het begin van de avond klinkt het bij ons meestal een stuk beter. Dus tijd om te stoppen en later door te gaan. Dan heeft de Omega er bovendien wat meer draaiuren op zitten.

Hoe later de avond, hoe schoner het volk
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zodra mijn dochter op bed ligt, begint het feestje opnieuw. Weer anderhalf uur luisteren. Ik ben heel erg benieuwd. Ik stop Allan Taylor in de Wadia en wacht op de eerste klanken van "Hard to Tell". Eerst is de Omega aan de beurt. Wat een hoop lucht rondom de stemmen, gitaren mooi los, veel diepte in het beeld, veel lagen in de muziek te onderscheiden. Zeer vloeiend geluid, heel analoog klinkend. Totaal ander geluid dan eerst, heel verwonderlijk. Dat moet dan toch die vuile stroom zijn, in combinatie met de langere opstarttijd. Dus: hoe later de avond, hoe schoner het volk.

Daarna de Moon. Wederom een geluidsbeeld van een zeer hoge kwaliteit, maar duidelijk minder vol en minder compleet dan de Omega. Het klinkt dunner, net alsof de gitaaraanslagen een kleiner spectrum of meer vervorming hebben. Wel is het geluid heel open. Het is waanzinnig goed, maar de Omega is gewoon nóg beter. Verslavend mooi. De vingerknip in "So Long" klinkt levensecht. De basloopjes zijn perfect. Er is meer lucht, vooral in het belangrijke middengebied (stemmen!). Het lijkt wel een hele fraaie buizenversterker. Maar dan met een superstrak en diep laag. En een betere ruimtelijke afbeelding.

Kortom, ik ben om. Dit is en blijft mijn nieuwe voorversterker die de Moon gaat vervangen. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daxie

Ik ben helemaal mee, Arjen, maar ik vind het absurd dat je naar een apparaat moet luisteren dat ten eerste uren moet aanstaan, en dat je ten tweede enkel kan luisteren als het avond is, of als de mensen besluiten hun wasmachine's uit te zetten.
Als de meerwaarde pas duidelijk wordt bij die voorwaarden...

Het is alsof je Christiano Ronaldo zou aankopen maar dat hij enkel splijtende passes geeft als het niet regent en tijdens de zomer.

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Former member 78

Gaat het er hier niet om, dat hij die vv net aan het stroom had gezet?

Kjelt

Hi Arjen,
kijk ook eens of er nog een kleine winst valt te behalen door de voeding en de pre op een andere plank te zetten oftewel wat meer ruimte ertussen. Een transformator heeft een behoorlijk veld, gewoon voor de lol eens proberen en testen.