Blackball's theater ( update 31-12-07)

Gestart door blackball147, maart 17, 2005, 13:32:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Foundation

het word sjieker en sjieker

heb je nog wat fotos van de pj ophanging in detail ?

blackball147

#76
dit zullen de laatste foto's zijn aangezien alles nu op zijn plek staat. wat is er nog gebeurd:

- bekabeling aan de muur vastgelegd,extra stroomkabel voor de projector gelegd s-video kabel ook gelegd waarop de receiver is aangesloten, dit om OSD te hebben.

- wegens 'verzakkingsproblemen' met de ophanging van de projector een lat tussen gespannen en vast gezet zodat alles nu op zijn plaats blijft

- het meubel van de center en dvdspeler op granieten tegels gezet, bovenop eveneens met daarop de center, ontkoppeld door middel van rubberen 'druppels' die in de tijd meegeleverd waren met de sub, maar niet gebruikt.

- alle plaatsing van LS nog eens nagekeken en eventueel gecorrigeerd, daarna alles gecallibreerd ( db's, delaytijden )

en toen was het tijd om te genieten  :D

nog een aantal laatste punten die me opvielen:

-raar genoeg lijkt het screendoor nu meer aanwezig sinds ik op het doek projecteer, hoewel ik nu kleiner beeld heb en er iets verder af zit, dit tov behangpapier waar ik eerst op projecteerde. in het algemeen is het beeld natuurlijk met rasse schreden op vooruit gegaan wat betreft kleuren en scherpte, hierover ben ik dan ook tevreden.

- ik weet niet of het algemeen is met lcd of enkel met de epson, maar blijkbaar is hij heel gevoelig voor stof. hoewel ik verschillende keren de stoffilter heb uitgeblazen en ook in de mate van het mogelijke binnen in, blijf ik toch kleine deeltjes zien, zij het dan enkel bij een compleet donker scherm. nu, in de film valt het niet echt op en het is niet storend, maar het is toch vij hardnekkig heb ik de indruk.

Citaat van: blackball147 op juni 11, 2005, 18:14:58
bovendien zag ik opeens dat mijn beeld toch niet correct was bij het afspelen van en 2.35/1 film, de zwarte balken hingen scheef en klopten niet!   bij een 2.35/1 film blijken de zwarte balken onderling te verschillen, onderste is zo een 3tal cm breder dan de bovenste  ??? logischerwijze zou ik dan weer moeten zakken met mijn beeld, maar dan heb ik weer een verschil bij gewoon 16/9 beeld, nl dat deze in zijn totaliteit te laag hangt.

weet iemand hier een verklaring voor? opzich is het niet zo erg om dat verschil te hebben, maar ik wil weten hoe het komt.

heeft iemand hier een antwoord op?

en dan nu de verplichte fotos:



The Foundation

de screendoor die duidelijker zichtbaar word op het doek is , omdat het doek perfekt egaal wit is .

Vroeger viel het waarschijnlijk minder op , omdat je muur een bepaalde struktuur heeft .

Maar de kleuren zijn wel duidelijk moiier op het thommdoek, als je vergelijkt met je muur of anders soort stof

robbie12345

Hoi, blackball,

ziet er echt helemaal geweldig uit!! het doek is mooi geworden en de bank is ook  O0 O0
Wat betreft het stof, ik kreeg het echt weg met het spuiten in de ingang van de stof-filter!! Het was welliswaar na 2 maanden weer terug, maar dit hielp toch iedere keer!!

Als het echt niet lukt, kan je eigenlijk 1 ding doen/niet doen. Dat is hem openen, en dan de lcd schoonspuiten met de perslucht... Denk wel daarbij dat de garantie vervalt.

Ik hoop dat je het zo goed wegkrijgt!
Voor de rest ziet het er super uit!

groetjes robbie
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

Gijs82

Citaat van: robbie12345 op juni 12, 2005, 17:51:06
Hoi, blackball,

ziet er echt helemaal geweldig uit!! het doek is mooi geworden en de bank is ook  O0 O0
Wat betreft het stof, ik kreeg het echt weg met het spuiten in de ingang van de stof-filter!! Het was welliswaar na 2 maanden weer terug, maar dit hielp toch iedere keer!!

Als het echt niet lukt, kan je eigenlijk 1 ding doen/niet doen. Dat is hem openen, en dan de lcd schoonspuiten met de perslucht... Denk wel daarbij dat de garantie vervalt.

Ik hoop dat je het zo goed wegkrijgt!
Voor de rest ziet het er super uit!

groetjes robbie

Zelf heb ik ook dit probleem bij mijn tw10h. Bij donkere beelden heb ik 2 vlekken in het beeld.
Met een beetje perslucht moet ik dit dus weg kunnen halen? Heb ik wel geprobeerd maar dat was alleen bij de lens, en niet bij de ingang van het stoffilter.
Zitten de lcd schermen dan achter het stof-filter?

Groet,
Gijs
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

blackball147

hey robbie

ik heb nog voor het monteren al eens geblazen met dat busje perslucht, de stoffilter eruit, maar hoe spuit je best binnenin? steek je dat rode dunne buisje er diep in of juist aan de openingen?

het vervelende is natuurlijk dat je dan de proj. moet demonteren van zijn plaats, of deed jij dat anders ( volledig laten zakken via de draadstangen mss )

zo extreem erg vind ik het niet echt, heb meer last van de screendoor  ;)

de projector openen.........ik weet niet of dat zo een goed idee is, heb altijd al een heilige schrik gehad met alles wat electronisch is en openen......

Oracle

Citaat van: blackball147 op juni 13, 2005, 10:06:55
zo extreem erg vind ik het niet echt, heb meer last van de screendoor  ;)

Je zou kunnen proberen iets te defocussen (dus íets waziger beeld). Dat kan de waargenomen screendoor iets verminderen, en als je het niet te veel doet (het defocussen) gaat het ook niet echt ten koste van je scherpte. Gewoon eens proberen! :)

Groet,
Mark

Walter_PPK

Let op met spuitlucht dat je hem goed recht houd anders komt er vloeibare lucht uit en dat wil je niet op je lcd raampjes.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

blackball147

hmmm, daarnet mijn eerste probleempje gehad met de epson: zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=18688.15

even van de stroom afgehouden voor een paar minuten, en daarna alles terug normaal.

zal het in de gaten houden, (zou wel een bummer zijn als ik nu dit probleem zou krijgen.....)

blackball147

omdat ik toch niet volledig tevreden was betreffende de ophanging heb ik deze een beetje aangepast. ik heb nl aan de voorkant twee draadstangen geinstalleerd en en via zelfgeplooide beugels in het plafond vastgemaakt. de stangen steken ver genoeg door zodat ik nog alle kanten uitkan als ik nog zou willen zakken met het beeld of iets dergelijk. nu kan ik het beeld perfect pas krijgen via de moeren.

alles hangt nu nagenoeg perfect.

juist nog 1 minpuntje: het hardnekkige stof  :'(

met de 'werken'  leek het wel wat verergerd, dus heb k bij het installeren van de draddstangen de projector opnieuw weg genomen en nog maar eens volledig uitgeblazen, zowel de filter zelf als zo goed mogelijk binnen in, en het lijkt terug wat verminderd, maar degene die ik eerst had, zijn er nog steeds. zoals reeds gemeld zijn ze niet extreem groot, maar de wetenschap dat ze er zijn, is niet leuk..........gelukkig zie ik ze amper in de film, tenzij bij extreem donkere scènes.  ik moet er maar even mee blijven leven, en hopen dat het niet erger wordt. het openen van het toestel doe ik liever niet betreffende de garantie. nu goed, eerst op vakantie en dan zal ik wel zien.......


blackball147

en nog een laatste kleine aanwinst, een kers op de taart laten we zeggen  :D


reza

Ziet er mooi uit hou je die kleuren zo, of ga je da nog veranderen!!!!!!!!! :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blackball147

Citaat van: reza op juni 17, 2005, 15:12:12
Ziet er mooi uit hou je die kleuren zo, of ga je da nog veranderen!!!!!!!!! :P

nu is er even een stop op, maar naar de toekomst toe wordt de kamer akoustisch behandeld met dan natuurlijk andere en betere kleurcombinaties ( vandaar ook de sofa in het rood  ;) )

nu, wat de verdere (kleuren)inrichting betreft, geef ik de fakkel door aan moeder de vrouw die hier meer mee weg is dan ik ( ze was nu al bezig dat het huidige tapijt haar stoorde........)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blackball147

Citaat van: reza op juni 17, 2005, 19:21:17
AAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAA ???

euh.....een plotse opflakkering van verstandelijke suprematie? een formidabel orgasme ( ja ik weet het, ik ben gewoon goed )? capslock die blijft hangen en slechts 2 letters van het toestenbord die nog werken?

reza

Ja zoiets, wat zijn jullie mannen tog allemaal het zelfde he!!!!!!!!!!!!!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXX :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

brimbrammer

Citaat van: blackball147 op juni 17, 2005, 10:43:46
en nog een laatste kleine aanwinst, een kers op de taart laten we zeggen  :D


Ze blijven leuk die "now playing standaards"


blackball147

Citaat van: The Foundation op juli 19, 2005, 21:25:47
up

dank u wel  ;D

ben sinds gisteren terug van een welverdiende 4-weekse vakantie op sardinie ( eiland, ten westen van italie, niet te verwarren met corsica of sicilie ). wij hebben het geluk daar een huisje te hebben in een bergdorp, zo een 30 km van de zee. eigen vervoer is dan ook noodzakelijk, vandaar dat we elk jaar dan ook met de auto naar ginds rijden ( eerst tot in de haven van genova waar we de boot opgaan voor een tocht van 10 uur varen; gelukkig nemen we altijd de nachtboot zodat we kunnen slapen in een kajuit ). zie http://www.moby.it/mds/mws/virtual_tour/home.xpd om een idee te hebben van de boot.

gemiddelde temperaturen deze tijd: 30-35 graden, met pieken boven 40  :o

brimbrammer

Citaat van: blackball147 op juli 21, 2005, 17:28:45
wij hebben het geluk daar een huisje te hebben in een bergdorp
Da,s het betere werk, lekker rustig in klein dorpje. ;)

elia

hey collega,

ziet er heel goed uit...

kan niet wachten om het live te zien ;)

blackball147

Citaat van: elia op augustus 10, 2005, 15:04:29
hey collega,

ziet er heel goed uit...

kan niet wachten om het live te zien ;)

hmmm dit is een moeilijke.....

make yourself known to men......


elia

wel , heb juist de eer gehad om blackball's theater live te mogen zien en horen

het is gewoon schitterend ;) ;D