Bekend probleem met Epson TW10H ?

Gestart door mvdzwaan, juli 1, 2004, 08:00:49

Vorige topic - Volgende topic

mvdzwaan

Maar even een aparte thread om de grote thread niet te vervuilen....

Ik heb m'n Epson TW10H nu ongeveer 3 weken, 17 uren op de teller en tot nu toe op een tafel gezet waar hij niet meer vanaf geweest is. Gisteravond om 20:15 zette ik de projector aan en tot mijn verbazing een knipperend warning lampje (0.5 seconden interval).

Het enige wat in de handleiding stond wat ik zelf kon doen (dus los van terug naar mijn dealer etc.) was de lamp eruit en er opnieuw indoen... Gelukkig hielp dat maar een lekker gevoel had ik er niet bij...

Is dit een bekend fenomeen van de projector ? Zat de lamp gewoon even te los ? Moet ik vrezen voor de lamp ?

J.A.F._Doorhof

Geen bekend probleem bij ons maar hou het even in de gaten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mvdzwaan

Helaas gisteren weer hetzelfde euvel....

Overigens onder dezelfde omstandigheden... Ik heb 's-middags een dvd gekeken (redelijk licht in de kamer, en aangezien het een comedy betrof maar gewoon even op een niet theater black stand gekeken, tuurlijk niet het beste beeld op die stand maar bij zo'n film gaat het mij daar ff niet om). PJ heeft 3~4 uur uitgestaan, en vervolgens wil hij dus niet meer aan.... Het lijkt dus een relatie te hebben met het draaien op de dynamic/living room standen...

Nogmaals de lamp eruitgehaald en weer geplaatst (Schroeven extra goed aangedraaid, niet te hard natuurlijk om niks te beschadigen) en vervolgens doet hij het weer vrolijk.....

Ik word hier wel zenuwachtig van, want als het door de lamp komt zijn mijn 90 dagen garantie zometeen in zicht....

Leonard Shelby

Ik heb 1 keer de knipperende LED gehad. In de gebruiksaanwijzing gaf hij toen oververhitting aan volgens mij.

Dit was na wat rommelen met de settings toen ik hem net had. (geen rare dingen gedaan en nettjes hangend aan de muur)

Na even te hebben gewacht deed hij het weer. Daarna nooit meer problemen gehad.

Het steeds er uit moeten halen van de lamp lijkt me niet gezond voor de levensduur. Zou er toch even naar laten kijken. :-\

J.A.F._Doorhof

Mail het me even dan ga ik het bij Epson neerleggen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Die van mij (niet-H) is ook 1x spontaan uitgegaan. volgens mij ook dat oververhittingsprobleem. Daarna (60 uur) heeft ie het niet meer gehad
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

mvdzwaan

Voor alle duidelijkheid, het is dus niet dat hij uitgaat na een lange tijd aan o.i.d. mb.t. oververhitting...

Hij staat minimaal 4 uur uit, en wil dan niet meer aan......

4Lph4Num3r1c

Ik heb met mijn TW10H detzelfde problemen gehad, maar kwam erachter dat de beamer in de stanby stand laten staan het probleem was. Als ik nl de bemaer uitzette (door de standbyknop in te drukken) en dan wachtte tot de lamp afgekoeld was (hij piept na een seconde of 40) en dan het stroom er helemaal vanaf haalde (ik heb zo'n schakelaar op m'n stekkerblok) hij op elke willekeurig tijdsstip later WEL aanwilde gaan.

Maar inderdaad als je een tijdje film hebt gekeken en hem dan uitzet, om hem vervolgens later (tijdstip maakt niet uit, kon een uur zijn, maar ook de volgende dag) weer aan te willen zetten, dan lijkt alles eerst goed te gaan, maar er komt geen beeld, en dan gaat het warmte lampje knipperen.
Ik heb de lamp er nooit uitgehaald, omdat het op dat moment geen echt thermisch probleem kon zijn, want hij had helemaal de lamp nog niet aangezet. De temperatuur was dus nog steeds minimaal.

Echter met de workarround werkte alles naar behoren (dus spaning er helemaal vanaf zodra hij afgekoeld was. Doe ik met m'n tv's ook, die laat ik ook niet op stand-by staan dus ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed).

Greetz,

Vincent

mvdzwaan

Bedankt voor de work-around....

helaas haalde ik altijd de stekker er al uit dus dit kan het bij mij niet zijn...

mvdzwaan

Inmiddels lijkt het erop dat het probleem reproduceerbaar is door hem uit zetten terwijl hij op dynamic staat....

Of de stekker er dan uit gaat of niet, als ik hem na een paar uur weer aanzet gaat hij niet meer aan...

Kan iemand anders dit eens proberen ?

StrayDog

Ik heb precies hetzelfde, regelmatig gaat hij niet aan als je hem wilt inschakelen en begint het rode lampje te knipperen.
Sinds hij dit doet, maakt hij ook een zacht schurend/krakend geluidje bij het aanzetten, wat ik daarvoor nooit gehoord heb.
Als ik de stekker er even uithaal, doet hij het vaak bij de 2e of 3e keer proberen wel weer gewoon.
Hij is overigens pas een maand of 2 jong.

Maakt trouwens niks uit op welke stand hij heeft gestaan, bij mij staat hij eigenlijk altijd op theater black en dan komt het probleem ook voor.

mvdzwaan

Citaat van: StrayDog op september 22, 2004, 21:20:00
Ik heb precies hetzelfde, regelmatig gaat hij niet aan als je hem wilt inschakelen en begint het rode lampje te knipperen.
Sinds hij dit doet, maakt hij ook een zacht schurend/krakend geluidje bij het aanzetten, wat ik daarvoor nooit gehoord heb.
Als ik de stekker er even uithaal, doet hij het vaak bij de 2e of 3e keer proberen wel weer gewoon.
Hij is overigens pas een maand of 2 jong.

Maakt trouwens niks uit op welke stand hij heeft gestaan, bij mij staat hij eigenlijk altijd op theater black en dan komt het probleem ook voor.

Daar ben ik inmiddels bij mij ook achter nadat het eergisteren gebeurde op theater black ;)

Krakend geluid zit er bij mij niet in. Waar ik wel al een keer succes mee heb gehad is het volgende :

* Bij het aanzetten begint (hoort zo ;) het groene lampje te knipperen
* Je ziet binnen enkele seconden of de lamp aangaat
* Indien dit niet gebeurt, power indrukken en ingedrukt houden
* Na een paar seconden blijft het groene lampje heel even aan en gaat dan weer knipperen
* Nu slaat meestal bij mij de lamp wel aan...

Blijft omslachtig maar gelukkig gebeurt het nu niet heel vaak meer...

Ik heb al wel contact gehad met ITC (daar heb ik hem gekocht). Helaas moet in dit geval de projector terug naar Epson om nagekeken te worden...

Aangezien de eerste reactie dus is dat het aan de pj ligt, waar ik minimaal 1 jaar garantie op heb, is de haast bij mij iets minder (als het aan de lamp ligt moet je binnen 90 dagen zijn).... Aangezien het ook niet heel regelmatig gebeurt ben ik liever mijn pj nu niet direct een tijdje kwijt... Ik kijk het dus nog even aan...

bnx

Ik heb precies hetzelfde, ook het 'krakende/zoemende' geluid...
het zal wel een probleem zijn in de gehele serie TW10-H's

Zijn er ook mensen met een TW10-standaard die dit hebben???
HUISKAMER | Marantz SR8500  | 2x Mordaunt-Short Mezzo 8  | Genie 404 center |  2x Genie 402 surround | MS 409W subwoofer  |  Pana 55VT50 | Sennheiser HD515 |
BIOS-ZOLDER  |  Marantz SR7500  |  2x Mordaunt-Short 908i  |  905i center  |  2x 902i surround  |  Buttkickers |  Epson TW-2900

TheJudge

Heb ditzelfde probleem.

NU je moet eens kijken in de handleiding.
Als het lichtje brandt met een interval van 1sec gaat het om overhitting.

Maar in ons? of toch mijn geval gaat het om een interval van 0.5sec  en geeft de handleiding aan dat dit een interne fout is en je dus de stekker moet uittrekken.

Meer staat er niet in.

Soms gaat hij zo aan en soms wil hij gewoon na vele keren proberen gewoon niet aan.
Is nogmaar één maand oud:s

Iemand die al gevonden heeft wat dit kan zijn?

Een beetje klooien met die powerknop doet het soms maar lang niet altijd.

Frustrerend als iemand naar een filmpje wil komen kijken en dat ding doet het niet ::)

Mvg,

Jonas
Pioneer 757Ai - Pioneer AX5Ai - monitor speaker kabel - Epson TW10H -
2 X JBL Northridge E80 - Thommy screen

J.A.F._Doorhof

Mail even een klachten brief en we gaan er mee bezig.
Custom installer

mvdzwaan

Ik heb het probleem ook nog altijd, volgens mij wel elke keer als ik hem 2x per dag gebruik (hij staat dan wel helemaal uit met de stroom eraf, maar dan maar 2 uur ofzo)... Dit gebeurt gelukkig niet zo vaak....

Ik heb nog 1x de lamp eruit/erin gedaan om het de laatste keer op te lossen.....

Blijft irritant maar als het enige alternatief is om hem ter reparatie aan te bieden (kosten+tijd de beamer kwijt) dan is er nog wel mee te leven...

M.P.A. de Jong

Hier een normale TW10. Dus niet de H. De genoemde problemen in dit topic heb ik gelukkig nooit gehad; andere problemen overigens ook niet. Wellicht dat het een 'bug' in de TW-10H is.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

nyos

Ik had gister ook dat de lamp v/d tw10-h niet aan ging. Het lampje knipperde rood met een 0,5 seconde interval. Heb een aantal keer opnieuw geprobeerd op te starten maar de lamp wilde echt niet aangaan.
Toch maar even kijken of de lamp stuk was maar na 128 uur lijkt me dat sterk. Nadat ik de de lamp er opnieuw in heb gedaan, was het opgelost.
Ik heb de projector altijd op theater black staan en haal de stroom er vanaf.
Als weer gebeurt laat ik het even weten.

Rody

Ik heb het gehad juist nadat ik de stroom eraf haalde, zodra ie gewoon op standby bleef staan was er niks aan de hand.
Dus gewoon op standby laten staan.

Moony

Citaat van: Rody op december  9, 2004, 15:46:51
Ik heb het gehad juist nadat ik de stroom eraf haalde, zodra ie gewoon op standby bleef staan was er niks aan de hand.
Dus gewoon op standby laten staan.
Ik vraag me sowieso af waarom aangeraden wordt (in de handleiding) om altijd de stekker er uit te halen.
Is dit om evt. piekspanningen in het net of blikseminslag te vermijden?
Overigens haal ik de stekker er toch iedere keer maar netjes uit....voor de zekerheid.

Redyak

Zit je probleem te lezen en ik heb die van mij net 2 weken geleden bij Frank ingeleverd.
Heb precies hetzelfde, krakend zoomend geluid (als je door het voorste rooster kijkt zie dat dat geluid van de lamp komt die probeert aan te slaan). Stekker eruit en een beetje tikken met je vinger op het klepje doen bij mij de truuk. Nadat ik eerst de beamer diverse malen van het plafond heb afgehaald om naar de lamp te kijken.

Lijkt wel een standaard probleem

Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

DrCheat

Pfff ik heb dit probleem nu ook! :(

Een paar dagen geleden werd hij opeens ontzettend traag bij het opstarten.
Duurde langer voordat ik beeld kreeg. Ik dacht dat er niks ernstigs aan de hand was.
Totdat ik 'm nu wil gebruiken... De Warning indicator knippert. Het is niet echt rood,
meer oranje achtig. Dit is wel balen hoor want echt vaak heb ik 'm nog niet gebruikt :(

J.A.F._Doorhof

We zijn ermee bezig en hebben deze thread nu ook doorgegeven aan Epson.

MvrGr.
Frank
Custom installer

mvdzwaan

Citaat van: DrCheat op december 12, 2004, 02:45:04
Pfff ik heb dit probleem nu ook! :(

Een paar dagen geleden werd hij opeens ontzettend traag bij het opstarten.
Duurde langer voordat ik beeld kreeg. Ik dacht dat er niks ernstigs aan de hand was.
Totdat ik 'm nu wil gebruiken... De Warning indicator knippert. Het is niet echt rood,
meer oranje achtig. Dit is wel balen hoor want echt vaak heb ik 'm nog niet gebruikt :(

Het heeft niets te maken met hoe lang hij al in gebruik is. Ik had het al binnen 10 uur ;)

DrCheat

Citaat van: mvdzwaan op december 12, 2004, 10:48:26

Het heeft niets te maken met hoe lang hij al in gebruik is. Ik had het al binnen 10 uur ;)

Nee wat ik bedoel was dat normaal gesproken het opstarten +/- 10 sec.

Maar sinds een paar dagen is dat +/- 40 sec. geworden. Ik hoorde ook
wat vreemde krakende geluidjes bij het opstarten. Hij deed het toen nog wel.

Maar gisteren duurde het opstarten ontzettend lang, krakende geluidjes
hoorde ik nog steeds, en toen sprong de warning indicator aan. Geeft
geen beeld meer en de warning indicator bleef maar knipperen. Uitzetten
kon niet meer, behalve door de stekker eruit te halen.