Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Klikkerdeklik naar een mogelijke surround luidspreker !

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op februari 26, 2007, 18:32:12
Klikkerdeklik naar een mogelijke surround luidspreker !
Zelfs al zouden er voor die prijs Special 25's voorbij komen... het HT-spaarpotje staat nu echt even op '0' ::)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

SpeedyAndré

Leuk om te zien hoe anders de diffusers in een geheel verschillende omgeving werken :)
Toine heeft ze bij mij opgehaald omdat de volgende demo eraan zat te komen, deze dus ;)
In mijn HT is direct achter de luisterplek een grote vrije ruimte waadoor diffusers achter de luisterplek weinig invloed hebben.
Achter de front speakers en op de 1e reflectiepunten van de zijmuren is het effect echter levensgroot  ^-^
Ik heb nog niet eerder zo'n groot positief verschil gehoord in dieptewerking, stereo focussering en echtheid van de muziek :)
Opvallend was ook dat de muziek minder 'hard' leek te gaan omdat de (ongewenste) reflecties ontbraken.
Het liedje 'je weet niet wat je mist tot ze er niet is' is ook zeer van toepassing op akoestische hulpmiddelen  :P

Foto's zijn bij weinig licht met een gsm genomen, dus niet al te best  :-[

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2007, 09:33:47
Leuke experimenten Jan! Niet alle uitkomsten misschien van te voren even voorspelbaar, maar je weet nu wel beter wat je moet doen. :D
Inderdaad sparen en keuzes maken ;)

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2007, 09:33:47
Al eens geprobeerd in plaats van diffusors en absorbers met een wagonlading badeendjes te experimenteren? Misschien is dan een permanente opstelling zelfs voor Angelie bespreekbaar... :P ;)
Ik heb het voorgesteld en ze kon er erg om lachen ;D. Ik ben echter bang dat de uitvoerig met badeendjes minder voorspelbare resultaten oplevert en bovendien aanzienlijk meer kosten met zich meebrengt :P
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

He Jan, het was gezellig om je weer even te zien. Helaas kon ik maar kort blijven, erg druk op het moment. En je bent natuurlijk altijd welkom om een keer te komen luisteren naar mijn set  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Citaat van: FrankB op februari 27, 2007, 20:45:10
He Jan, het was gezellig om je weer even te zien. Helaas kon ik maar kort blijven, erg druk op het moment.
Hey Frank... wederzijds natuurlijk! Wat dat betreft was het niet zo handig om door-de-weeks af te spreken ;)

En je bent natuurlijk altijd welkom om een keer te komen luisteren naar mijn set  8)
Die staat O0 (ben erg benieuwd naar jouw set)
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op februari 27, 2007, 20:42:47
Ik heb het voorgesteld en ze kon er erg om lachen ;D. Ik ben echter bang dat de uitvoerig met badeendjes minder voorspelbare resultaten oplevert en bovendien aanzienlijk meer kosten met zich meebrengt :P

;D ;D Ik was al bang voor een nadelig financieel effect van mijn eerdere voorstel... :-[
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

He Jan, het was gezellig om je weer even te zien. Helaas kon ik maar kort blijven, erg druk op het moment. En je bent natuurlijk altijd welkom om een keer te komen luisteren naar mijn set  8)

Citaat van: Jean Sibelius op februari 27, 2007, 20:49:08
Die staat O0 (ben erg benieuwd naar jouw set)

Jullie zijn beiden hier overigens ook van harte welkom indien interesse. Frank omdat het destijds met het afhalen van 'de mat' door tijdgebrek niet mogelijk was en Jan omdat we een gezamenlijke Dynaudio passie schijnen te hebben... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2007, 20:53:37
Jullie zijn beiden hier overigens ook van harte welkom indien interesse. Frank omdat het destijds met het afhalen van 'de mat' door tijdgebrek niet mogelijk was en Jan omdat we een gezamenlijke Dynaudio passie schijnen te hebben... ;)
Ik maak óók hier ERG graag gebruik van de uitnodiging :D

Ben namelijk ontzettend benieuwd naar jouw set-up omdat deze in de loop der jaren een hele evolutie heeft doorgemaakt tot hetgeen hij nu is geworden!

[EDIT]: maar ik heb eerst nog een belofte aan Berserker in te lossen :)
The Confidence Mansion

FrankB

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2007, 20:53:37

Hoi Arjan,

Ik maak graag gebruik van je aanbod. Het zal niet op zeer korte termijn lukken, maar de afspraak gaan we zeker inplannen.

Gr, Frank

Audiofiel

Citaat van: FrankB op februari 27, 2007, 21:22:01
Hoi Arjan,

Ik maak graag gebruik van je aanbod. Het zal niet op zeer korte termijn lukken, maar de afspraak gaan we zeker inplannen.

Gr, Frank

Ik zie je graag een keer langskomen, Frenk. ;)

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op februari 27, 2007, 20:58:17
Ben namelijk ontzettend benieuwd naar jouw set-up omdat deze in de loop der jaren een hele evolutie heeft doorgemaakt tot hetgeen hij nu is geworden!

Van harte welkom Jan! :D

FrankB

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2007, 21:24:58
Ik zie je graag een keer langskomen, Frenk. ;)

Voor de laatste keer: is het Arjen of Arjan? Ik beloof dat ik het daarna nooit meer vergeet ;)

Audiofiel

Citaat van: FrankB op februari 28, 2007, 14:08:41
Voor de laatste keer: is het Arjen of Arjan? Ik beloof dat ik het daarna nooit meer vergeet ;)

Het is de vetgedrukte variant. ;)

Martin_M

Citaat van: SpeedyAndré op februari 27, 2007, 20:13:08
Ik heb nog niet eerder zo'n groot positief verschil gehoord in dieptewerking, stereo focussering en echtheid van de muziek :)
Opvallend was ook dat de muziek minder 'hard' leek te gaan omdat de (ongewenste) reflecties ontbraken.
Het liedje 'je weet niet wat je mist tot ze er niet is' is ook zeer van toepassing op akoestische hulpmiddelen  :P

Grappig. Precies de punten die hier ook opvallen. Zelfs al met één paneel!!
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jean Sibelius

Het heeft even geduurd, maar bij deze mijn 1000-ste posting hier op het forum ;D
(als hij dan toch ergens moet komen, dan het liefste in mijn eigen topic natuurlijk)

The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op maart  1, 2007, 12:38:22
Het heeft even geduurd, maar bij deze mijn 1000-ste posting hier op het forum ;D
(als hij dan toch ergens moet komen, dan het liefste in mijn eigen topic natuurlijk)

Gefeliciteerd. :D

Als de marksectie wordt opgeschoond en je reacties daarin verdwijnen, kun je er zo weer onder geraken hoor! ;D

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op maart  1, 2007, 12:41:10
Gefeliciteerd. :D

Als de marksectie wordt opgeschoond en je reacties daarin verdwijnen, kun je er zo weer onder geraken hoor! ;D
THX! (en op naar de mijlpaal van 10.000) ;)
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Leuk om te zien hoe anders de diffusers in een geheel verschillende omgeving werken :)
Toine heeft ze bij mij opgehaald omdat de volgende demo eraan zat te komen, deze dus ;)
Hoi André

Weet je al of je zelf gaat investeren in diffussers?

Vanavond de laatste mogelijkheid om zelf nog eens te luisteren, want ze moeten morgen terug...
Een oude bekende van je (ReneP) komt deze kant op of mee te beoordelen ;)

Foto's zijn bij weinig licht met een gsm genomen, dus niet al te best  :-[
Ik heb pas geleden een Samsung D900 gekocht (3 [MP]), maar jouw foto's zien er aanzienlijk beter uit :-\
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Vandaag de laatste dag dat ik de diffusers heb staan, dus nog even lekker experimenteren ;)

Om mijn eigen beweringen die ik hierboven al had vermeld nog even te verifieren speel ik momenteel alleen maar met de diffusers.
Inderdaad blijkt in mijn situatie de grootste winst te zitten in de beperking van de breedbandige nagalmtijd in het midden en het hoog (lees: plaatsen van de absorbers).

De plaatsing van de instrumenten zonder absorbers neemt af en bovendien wordt de ruimte rond de instrumenten kleiner.
Wat wel is gebleven is het groter trekken van de ruimtelijke afbeelding.

Conclusie: de grootste winst is dus te behalen uit de combinatie van deze twee akoestische aanpassingen met een 80:20 rendement in het voordeel van absorptie (in mijn geval!) :)
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Gisteren nog even gebeld of de centerbase2 al binnen is, maar helaas :-[.

Zit nu dus sterk te twijfelen of ik de center al op ga halen (bijna 2 uur rijden in totaal) en ik kan nergens terug vinden hoe moeilijk of makkelijk het is om de center op de base te monteren.
(wat dat betreft ziet de site van Dynaudio er wel gelikt uit, maar is hij weinig informatief)

Om de center in het rack te plaatsen (zie plaatje hieronder) moet ik een deel van mijn set afbreken en naderhand weer opbouwen.
(heb er eerlijk gezegd weinig zin in om dit twee keer te moeten doen...)

Als iemand weet of je center nadien wel/niet op de base kunt zetten, dan graag een reactie :)
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op maart  2, 2007, 16:50:37
Als iemand weet of je center nadien wel/niet op de base kunt zetten, dan graag een reactie :)

Je kunt de complete manual van de CenterBase2 hier downloaden. ;)

Jean Sibelius

Hoi Arjen,

Bedankt voor de link! Schijnbaar is lezen óók een kunst ::)

Two different mounting possibilities:

Option 1
- Loudspeaker resting on anti-slip gasket without using wood screws.

Option 2:
- Loudspeaker secured to the stand using the supplied wood screws
(For safety reasons it is recommended to secure the loudspeaker with screws.)

Op zich ben ik niet zo kapot van schroeven, maar nu twijfel ik nog steeds wat te doen :-[
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op maart  2, 2007, 17:12:10
Op zich ben ik niet zo kapot van schroeven, maar nu twijfel ik nog steeds wat te doen :-[

Tsja, die keuze zul je toch echt zelf moeten maken. ;D

SpeedyAndré

Citaat van: Jean Sibelius op maart  1, 2007, 12:51:52
Hoi André

Weet je al of je zelf gaat investeren in diffussers?

Vanavond de laatste mogelijkheid om zelf nog eens te luisteren, want ze moeten morgen terug...
Een oude bekende van je (ReneP) komt deze kant op of mee te beoordelen ;)
Ik heb pas geleden een Samsung D900 gekocht (3 [MP]), maar jouw foto's zien er aanzienlijk beter uit :-\

Ik ga op termijn zeker diffusers aanschaffen bij Toine, de 'tuning' heb ik nu zelf gedaan en ik had enkele weken de tijd om alles uit te proberen.
Mijn gsm maakt betere foto's als er meer licht is, dan zie je bijna niet dat het van een gsm is ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB