Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Citaat van: mikeske op november 20, 2006, 19:47:45
altijd wel super als je grote verbeteringen ondervind en het je niks gekost heeft  ;D
Misschien mijn relatie, maar dat merk ik vanavond wel >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Ha ha.. Het kicken gevoel blijft altijd O0 O0..

Ook al is het de deur uit :P >:D

Citaat van: HSN op november 20, 2006, 19:51:40

Jean Sibelius

Citaat van: HSN op november 20, 2006, 19:51:40
En dat viel weer 100 % mee...

Angelie: "O ja, ziet er goed uit. Kun je nog overal bij komen"?

Ik: "Ja, dat heb ik even geprobeerd"

Angelie: "OK, jammer dat je de subwoofer niet meer helemaal kunt zien"

Heerlijk zo'n vrouw ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Deleted member

mikeske

Citaat van: HSN op november 21, 2006, 07:18:59

super  ;D ;D ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Daklem

Citaat van: HSN op november 21, 2006, 07:18:59
En dat viel weer 100 % mee...

Angelie: "O ja, ziet er goed uit. Kun je nog overal bij komen"?

Ik: "Ja, dat heb ik even geprobeerd"

Heerlijk zo'n vrouw ;D

Haha! Heerlijk is dat!

Mijn velodyne sub staat ook achter mijn speakers en dat zorgt juist voor een positiever effect :)  8)

Jean Sibelius

Citaat van: Daklem op november 25, 2006, 23:54:53
Haha! Heerlijk is dat!

Mijn velodyne sub staat ook achter mijn speakers en dat zorgt juist voor een positiever effect :)  8)
;D

Ik realiseerde me inderdaad dat o.a. REL bepaalde ('duurdere') types heeft waarbij de woofer naar de grond staat gericht, dus het zal géén kwaad kunnen... Ik heb 0.0 effect gehoord van de front die voor de sub staat (afstand is overigens nog steeds zo'n 30 [cm]), dus voorlopig blijf ik het hier even mee doen.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Waarschijnlijk hadden de meeste wel door dat ik met twee verschillende namen actief was op www.hifi.nl / www.hear.nl en hier natuurlijk op www.htforum.nl ;)

Aangezien ik al ruim een half jaar niet meer werkzaam ben voor HSN (Horeca Security Nederland), toch maar afstappen van HSN en een aanpassing van de forumprofiel naam.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

The Confidence Mansion

FrankB

Citaat van: Jean Sibelius op november 26, 2006, 11:22:24
THX, ik voel me als herboren :D

Vanwaar de keuze voor de naam van deze briljante componist?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Citaat van: FrankB op november 26, 2006, 12:41:55
Vanwaar de keuze voor de naam van deze briljante componist?
Ik heb 10 jaar geleden mijn groene leguaan Sibelius genoemd (wat lekker afkort tot Sebi).
-> ik had er wat over gelezen en ik vond het toen een leuke naam ;)

Ik moet toegeven dat ik nog niets van deze componist in mijn huiskamer heb, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Angelie heeft overigens jaren in de Sibelius straat genoemd (tja, toeval?)

The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Ondertussen al veel goede verhalen gehoord over het 'ontkoppelen' van luidsprekerkabel.

Vandaar dat ik een bestelling het geplaatst voor een 4 Cable Towers (ik hoop dat het genoeg is voor die stugge Frey) :) en een laatste setje Masterbase voor onder de DVD/Tuner-combi.

[EDIT]: 17-12 foto toegevoegd van de Cable Towers.

The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op november 26, 2006, 10:57:09
Aangezien ik al ruim een half jaar niet meer werkzaam ben voor HSN (Horeca Security Nederland), toch maar afstappen van HSN en een aanpassing van de forumprofiel naam.

Gefeliciteerd, Jan!

Misschien handig om de eerste tijd nog een extra zinnetje op te nemen als "formerly known as..." of "voorheen..." zodat mensen niet direct zich afvragen wie jij nu opeens bent. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op november 27, 2006, 08:51:00
Gefeliciteerd, Jan!

Misschien handig om de eerste tijd nog een extra zinnetje op te nemen als "formerly known as..." of "voorheen..." zodat mensen niet direct zich afvragen wie jij nu opeens bent. ;)

Hoi Arjen,

Maar jij weet toch wie ik ben ;D.
(in deze heb je overigens wel gelijk, dus ik zal proberen om me er aan te houden)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op november 27, 2006, 09:03:53
Maar jij weet toch wie ik ben ;D.

Ik wel. ;D

Maar ik kijk toch eerder naar het plaatje dan naar de naam, hoor! Je hebt in de extra zin bij je profiel trouwens meer dan ruimte zat om de eerste tijd 'HSN' er bij te kunnen voeren. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Vandaag de meest recente foto's ook hier op het forum geplaatst (zoals ze óók een tijdje te zien op www.hifi.nl)

Afgelopen week is een extra setje masterbase voor onder de DVD-3910 binnengekomen.
Tevens had ik Cable Towers besteld voor onder de luidsprekerkabels (helaas nog géén foto) :-[

Op dit moment zijn de discussies omtrent de centerspeaker in volle gang, dus hopelijk krijg ik mijn zin en heb ik rond januari een Dynaudio Contour S CX in mijn set staan :D
The Confidence Mansion

R

Stijlvolle foto.. Waarom persé een center? Waar staat die discussie, of is dat thuis?

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op december 10, 2006, 21:07:50
Stijlvolle foto..

THX! Heeft even geduurd voordat ik hem goed had...

Waarom persé een center?

Ondertussen al veel HT-enthousiastelingen gesproken en bijna iedereen is het er unaniem overeens dat een center echt iets toevoegt. Aangezien de woonkamer het op dit moment nog niet toelaat om achterspeakers te plaatsen maar eerst beginnen met een center (dan doet die A51 óók weer een keer wat)  ;)

Waar staat die discussie, of is dat thuis?

Discussie is inderdaad thuis. Als ik de center wil plaatsen dan moet de LCD naar achteren (op de vensterbank) en moet het audiorack enigszins aangepast worden. Op dit moment vindt Angelie vooral dat eerste nog 'not done', maar daar komen we wel weer uit ;D
The Confidence Mansion

advr

ziet er prachtig uit Jan!! ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rielplayer

Mooi hoor :D

Citaat van: Jean Sibelius op december 10, 2006, 20:47:52
Vandaag de meest recente foto's ook hier op het forum geplaatst (zoals ze óók een tijdje te zien op www.hifi.nl)

Afgelopen week is een extra setje masterbase voor onder de DVD-3910 binnengekomen.
Tevens had ik Cable Towers besteld voor onder de luidsprekerkabels (helaas nog géén foto) :-[

Op dit moment zijn de discussies omtrent de centerspeaker in volle gang, dus hopelijk krijg ik mijn zin en heb ik rond januari een Dynaudio Contour S CX in mijn set staan :D

Als je over de center een discussie hebt thuis, wil ik wel eens weten hoe je dan in godsnaam deze setup in de woonkamer hebt gekregen ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Jean Sibelius

Citaat van: advr op december 10, 2006, 21:28:59
ziet er prachtig uit Jan!! ;D ;D

Citaat van: Rielplayer op december 11, 2006, 08:15:40
Mooi hoor :D

Heren bedankt! :D (en weer een stukje dichter bij mijn uiteindelijke set-up)

Citaat van: Rielplayer op december 11, 2006, 08:15:40
Als je over de center een discussie hebt thuis, wil ik wel eens weten hoe je dan in godsnaam deze setup in de woonkamer hebt gekregen ;D
haha, da's relatief eenvoudig uit te leggen.

Mijn vriendin bemoeit zich absoluut niet met het stuk m.b.t. geluid, maar zodra er dingen met de TV gedaan (moeten) worden, dan wil ze inspraak hebben.

Het feit dat de TV 40cm naar achteren moet en op de vensterbank geplaatst moet worden is al genoeg reden voor een flinke discussie.

Over alle andere aankopen is géén enkel woord vuil gemaakt...
(allemaal prima, zolang ik maar in 'mijn' hoek blijf en het nog allemaal praktisch is)

Het is tenslotte mijn eigen geld :)
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Sinds zo'n anderhalf jaar (sinds de komst van de Arcam FMJ) doet mijn Sony CDP-XA7ES alleen nog dienst als een dedicated loopwerk. Ik heb nog wel eens geluisterd naar de DAC van de Sony, maar deze haalt het simpelweg niet qua resolutie en muzikaliteit in vergelijking met de Arcam.

Verschillende mensen hebben al bevestigd dat het loopwerk van deze Sony al héél goed is, maar dat deze na een modificatie mee kan met de allerbeste. Ik loop dus al ruim een jaar rond met het idee om deze een keertje onder handen te laten nemen. Ik heb al verschillende goede verhalen gehoord over Sebastiaan de Vries (Sound Evolution), heb al een keertje met hem zitten chinezen in België en hij is afgelopen jaar bij ons op de audioclub geweest waar hij modificatie heeft laten horen van een relatief goede voorversterker. Het verschil voor en na was indrukwekkend.

Ondertussen zijn Sebastiaan en ik het erover eens dat de Sony flink onder handen genomen zal worden.

Wat gaat er veranderen ('Copy & Paste' van zijn site):
-Verwijderen van het D/A converter en analoge uitgangsversterkerboard.
-Verwijderen analoge voeding.
-Redesign digitale voeding en grounding.
-Loopwerk direct klokken op 16.9344 MHz. in plaats van de huidige PLL schakeling die synct op 45.1584 MHz.
-Nieuwe herklokte jittervrije digitale uitgang plaatsen middels Tentlabs XO3 (gemodificeerd).
-AES/EBU en gebufferde uitgangen.

Oftewel: het complete chasis wordt leegehaald ;)

Voor mijn gevoel toch allemaal bijhoorlijk rigoreus en ik heb dan óók lang getwijfeld of ik dit zou laten doen. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen (en dus wordt dus de eerste modificatie aan mijn set). Binnenkort gaat de CD-speler naar Hilversum om als loopwerk terug te komen ;D
The Confidence Mansion

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op december 16, 2006, 17:30:28Ik loop dus al ruim een jaar rond met het idee om deze een keertje onder handen te laten nemen. Oftewel: het complete chasis wordt leegehaald ;)
Voor mijn gevoel toch allemaal bijhoorlijk rigoreus en ik heb dan óók lang getwijfeld of ik dit zou laten doen. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen (en dus wordt dus de eerste modificatie aan mijn set). Binnenkort gaat de CD-speler naar Hilversum om als loopwerk terug te komen ;D

8)
Wauw! Keep us posted!!!

:D

DA BoSS

leuk hoor 8)

(weet bijna zeker dat je verbetering gaat waarnemen. Maar of het ook proportie staat tot de kosten daar ben ik vooral erg benieuwd naar... >:D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...