Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: R op april  5, 2009, 18:44:08
Problemen problemen... :( ;)
Deze schuif ik door tot naar tenminste 2011 ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#801
Vanaf het moment dat ik begon met het posten van berichten in dit topic is de hobby uitgegroeid tot extreme proporties (vandaar dan ook hier mijn 2000-ste posting) ;D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Feli 8) Nog slechts 1000 tot het ultieme doel ;D

Gaat wel met je andere projectje lukken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op april 11, 2009, 21:01:03
Vanaf het moment dat ik begon met het posten van berichten in dit topic is de hobby uitgegroeid tot extreme proporties (vandaar dan ook hier mijn 2000-ste posting) ;D

Extreem??? Nee joh. Je hebt dadelijk het mooiste HT van Nederland en omstreken.

Gefeliciteerd met je 2000e Jan.

Jean Sibelius

Ondertussen alweer een tijd geleden dat er in dit topic sowieso iets is gebeurd...

De ruwbouw voor de nieuwe behuizing is ondertussen klaar, hopelijk kan ik aan het eind van dit jaar alle apparatuur doorschuiven naar het onderstaande hok >:D

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Dat is echt enorm opgeknapt, Jan! :o


Maar je schuur lijkt nog steeds uit twee delen te bestaan. Ik neem aan dat jij het rechterdeel op de foto gaat betrekken en dat het linkerdeel voor fietsen e.d. is? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op augustus  4, 2009, 08:17:28
Dat is echt enorm opgeknapt, Jan! :o
Dank je 8) Helaas nog geen idee hoe het uitzicht vanuit de woonkamer is veranderd, want daar staat nog steeds een partytent :-\

Citaat van: Audiofiel op augustus  4, 2009, 08:17:28
Maar je schuur lijkt nog steeds uit twee delen te bestaan. Ik neem aan dat jij het rechterdeel op de foto gaat betrekken en dat het linkerdeel voor fietsen e.d. is? ::)
Je hebt natuurlijk gelijk, maar in feite staat toch het hele bijgebouw in het teken van de audiohobby (al zit Angelie nog in de ontkenningsfase) ;). De grootste en belangrijkste ruimte is inderdaad de HT-ruimte zelf (aan de rechterzijde), maar de berging zal naast o.a. de fietsen tevens een deel van de supplies voor de HT-ruimte bevatten (zoals de pomp van de vloerverwarming en een deel van de stoppenkasten voor de stroomvoorziening (fase 1 en fase 2) voor in de ruimte). Verder zullen alle signaalkabels via deze berging verder geleid worden naar de HT-ruimte en natuurlijk de schone fase 3 voor in de HT-ruimte zelf. Op de kleine zolder boven de berging komen de unit voor de luchtbehandelingsinstallatie te hangen en tevens de ketel die het water voor de vloerverwarming verwarmt. Op het deel van de zolder boven de HT-ruimte is een deel van de ruimte gereserveerd voor de opslag van audiodozen, et cetera. Met name de kisten voor de C4's nemen behoorlijk wat ruimte in beslag, maar de dozen voor de 3.3's en de Parasound eindversterkers hebben ook aardig wat ruimte nodig ;-). Desalniettemin blijkt deze ruimte onder het dak gigantisch en vallen de kisten voor de C4's bijna in het niet (we hebben ze vandaag naar boven gesjouwd).

Gelukkig blijft er dus nog voldoende ruimte over voor andere dingen, anders had ik nu een probleem gehad ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tinus_

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  4, 2009, 22:13:41
Op het deel van de zolder boven de HT-ruimte is een deel van de ruimte gereserveerd voor de opslag van audiodozen, et cetera. Met name de kisten voor de C4's nemen behoorlijk wat ruimte in beslag, maar de dozen voor de 3.3's en de Parasound eindversterkers hebben ook aardig wat ruimte nodig ;-). Desalniettemin blijkt deze ruimte onder het dak gigantisch en vallen de kisten voor de C4's bijna in het niet (we hebben ze vandaag naar boven gesjouwd).

Gelukkig blijft er dus nog voldoende ruimte over voor andere dingen, anders had ik nu een probleem gehad ;D

Hoe groot je is je trapgat? Of kunnen de kisten van de C4's uit elkaar.
Ik denk dat je strak ineens behoorlijk wat ruimte hebt in je woonkamer als je set verhuist is.  :)
Rebuilding my HT

Jean Sibelius

Citaat van: Tinus_ op augustus  5, 2009, 08:02:26
Hoe groot je is je trapgat? Of kunnen de kisten van de C4's uit elkaar.
Ik denk dat je strak ineens behoorlijk wat ruimte hebt in je woonkamer als je set verhuist is.  :)
Er zit een vlizo trap van 70 x 120 [cm] in het plafond. De kisten gingen qua breedte met exact 3 [cm] speling door de opening (maar dat is genoeg) ;)
Het was anders inderdaad een optie geweest om ze anders uit elkaar te halen, maar per kist 40 schroeven... daar word je niet vrolijk van :-\

De woonkamer wordt straks weer een stuk ruimer (scheelt een hele hoek + 4 speakers die nu achter de bank staan)
=> vandaar dat mijn vriendin best bereid was om wat tuin op te geven voor de nieuwe ruimte :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hieronder de playlist van de luistersessie die ik gisteren samen met R heb gehad.
Voor de recensie zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.msg1502020#msg1502020:

Manu Katche - Neighbourhood; Track #1: November 99
Nils Lofgren - Acoustic Live; Track #5: Keith Don't Go
John van der Meer - The Ark; Track #1: Mambo Jumbo
Yello - The Eye; Track #1 en Track #5
Hilary Hahn - London Symphone Orchestra; Track #4
Morphine - Cure for Pain; Track #1: Dawna
Ilse de Lange - Here I am 1998 - 2003; Track #14: Have a Little Faith in Me (Live)
Eva Cassidy - Live at Blues Alley; Track #8: Fields of Gold + Track #9: Autumn Leaves
Madrugada - Nightly Disease; Track #1: Black Mambo
Stanley Clark -Live at the Greek; Track #7: Schools Day (Live)
Hooverphonic - Sit Down and Listen; Track #1: Antarctica (Live) + Track #3: Inhaler (Live)
Madonna - Confessions on a Dance Floor; Track #7: Forbidden Love + Track #8: Jump + Track #4: Future Lovers
Daft Punk - Alive 2007; Track #1: Robot Rock / Oh Yeah + Track #4: Too Long / Steam Machine
Marcus Miller - Live & More; Track #2: Panther (Live)
John Garbarek Group - Twelve Noon; Track #3
Seal - Best 1991 - 2004: Acoustic album; Track #2: Killer

En tijdens het chinesen hebben we geluisterd naar diverse nummers van Tori Amos - Americal Doll Posse   
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Wat was je favoriet? Jan Garbarek wat mij betreft.

Jean Sibelius

Ik heb een heel groot uitroepteken gezet bij Eva Cassidy, maar er staan ondertussen meerdere albums van het bovenstaande lijstje om mijn eigen verlanglijstje :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

#812
En alweer een maand of 4 verder.

Hoe staan de zaken er inmiddels voor?

:)

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op december 17, 2009, 09:24:23
En alweer een maand of 4 verder.

Hoe staan de zaken er inmiddels voor?

:)
Hey Roy,

De laatste status is te vinden op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.0 met de opmerking dat óók die foto's ondertussen wat gedateerd zijn ;).
Daar waar jij zo slim was om de basstraps te laten bouwen had ik besloten om ze en zelf te bouwen en allemaal te schilderen... daar ga ik me komend weekend mee bezig houden.

Hoe is het verder in het Zuiden? O0


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Als alles goed gaat nog maximaal 100 uurtjes en dan gaat deze set-up over naar de nieuwe ruimte :-)
(dus as donderdag weet ik hoe deze set in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte presteert)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Xander32

#816
Citaat van: Jean Sibelius op mei 13, 2012, 22:34:14
Als alles goed gaat nog maximaal 100 uurtjes en dan gaat deze set-up over naar de nieuwe ruimte :-)
(dus as donderdag weet ik hoe deze set in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte presteert)

Groeten, Jan
Je maakt grote stappen in dit draadje; voorgaande post is d.d. 18-12-2009 ;).
Maar fijn dat het werk bijna is voltooid, enne, we zijn hier dol op foto`s he ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Citaat van: Jean Sibelius op mei 13, 2012, 22:34:14
Als alles goed gaat nog maximaal 100 uurtjes en dan gaat deze set-up over naar de nieuwe ruimte :-)
(dus as donderdag weet ik hoe deze set in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte presteert)

Groeten, Jan

GAAAAAAAAAFFFFFF!! Ik ben heel benieuwd!

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Ik heb na intrek genomen te hebben in de 'Confidence Mansion' (zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.0) nauwelijks nog iets gepost in dit topic, maar ik ga het hierbij weer 'tot leven' roepen. De reden is dat we momenteel druk bezig zijn met het verbouwen/opknappen van de woonkamer/begane grond. Nagenoeg alles gaat 'in het nieuw' en dat betekent tevens dat de stereo opstelling in de woonkamer (eindelijk) aangepakt wordt! Al met al staat deze opstelling meer uren te maken dan die in de 'dedicated ruimte' ;).

De kern blijft... lees: mijn Dynaudio Contour 3.3's en de 'oude' Oppo bdp-95 die recentelijk plaats heeft gemaakt voor de bdp-105d in de ruimte zullen blijven. Er is nu wel één harde eis van Angelie... geen zichtbare (signaal)kabels meer, dus alles moet mooi wegwerkt kunnen worden in een meubel :D.

Het valt echter niet mee op een meubel/rack te vinden wat mooi en praktisch is (o.a. groot genoeg om alles op te bergen met voldoende diepte gegeven een maximale breedte van het meubel). Al met al moeten straks voorversterker (mijn 'oude' Arcam AV8), tuner (Parasound T3), UPC/Ziggo mediabox en een Nintendo WII die dienst doet als streamer voor Netlflix onzichtbaar verdwijnen in het meubel. Maar dat is nog niet alles...

Ik ben sowieso op zoek naar een nieuwe TV ('normale afmeting) en een nieuwe stereo eindversterker (of toch tweemaal mono?) ter vervanging van mijn hele oude Kenwood (~ 27 jaar). Ik had al een mooie versterker op het oog (Primare A32), maar die blijkt te diep te zijn. Tja, dilemma's... Op zich wel leuk dat er hier ook weer hele andere dingen van belang zijn dan alleen een zo natuurgetrouwe muziekweergave.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen een (short)list met versterkers die ik wil gaan beluisteren icm de Dynaudio Contour 3.3's samengesteld.
- Primare A34.2; (al dan niet 2 x mono)
- Parasound A21; (lijkt een inkopper) :D
- Bryston 2B SST2 of 3B SST2;
- NAD M22;
- Classé CA D200 / 2300;

Qua maten lijken deze allemaal in het meubel te passen wat me momenteel op het oog hebben (Spectral Cocoon type CO3), maar voor sommige wordt het krapjes.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Jullie kunnen volgens mij niet stilzitten.  ;)

Mooie plannen weer. De Parasound lijkt me gezien je voorkeuren inderdaad een inkoppertje. Heb je ook gekeken naar bijvoorbeeld Bel Canto? Dat voldoet in elk geval aan de formaat vereisten. Zelf heb ik de mono blokken (Ref 1000) een paar keer gehoord en dat viel helemaal niet tegen.  :clapping: :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Op naar het volgende project ;) Niet zo groot als de Confidence Mansion, maar het houd je wel lekker bezig ;D

Succes maar weer!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op januari 19, 2016, 15:36:14
Jullie kunnen volgens mij niet stilzitten.  ;)

Er begint inderdaad wel een patroon te ontstaan ;). Maar als het beneden klaar is, dan hebben we het voorlopig wel weer gehad qua verbouwing(en)/opknappen (denk ik/hoop ik) ;D.

Citaat van: clockwork op januari 19, 2016, 15:36:14
Mooie plannen weer. De Parasound lijkt me gezien je voorkeuren inderdaad een inkoppertje. Heb je ook gekeken naar bijvoorbeeld Bel Canto? Dat voldoet in elk geval aan de formaat vereisten. Zelf heb ik de mono blokken (Ref 1000) een paar keer gehoord en dat viel helemaal niet tegen.  :clapping: :headbanging:

Dank je! Ik ga eerst maar eens een/het meubel bestellen en de exacte maten opmeten. Helaas heeft al dat spul weken tot maanden levertijd?!? Kende het merk Bel Canto qua naam, maar nog nooit gehoord. Qua afmetingen zeker een geschikte kandidaat. Heb op de website gekeken wat ze hebben wat past binnen mijn wens specificaties, maar het blijkt qua budget niet te passen. Had voor mezelf namelijk een maximaal bedrag in mijn hoofd zitten (met misschien nog wat er bovenop want het blijft tenslotte 'slechts een woonkamer'), maar dan nog steeds past het niet. De huidige 'short-list' beluisteren zal sowieso nog even tijd in beslag nemen, maar ik sta natuurlijk altijd open voor (extra) suggesties.

Citaat van: HTip op januari 20, 2016, 21:55:44
Op naar het volgende project ;) Niet zo groot als de Confidence Mansion, maar het houd je wel lekker bezig ;D

Succes maar weer!
Bedankt!:) Als het allemaal mee blijft zitten, dan kunnen we dit weekend al weer terug verhuizen naar de woonkamer. Hoop dat voor de zomervakantie deze set-up 'klaar' is. Maar het wel leuk om bezig te zijn :)

Groeten, Jan 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Dag Jan.

Wellicht ook interessant om aan je lijstje versterkers toe te voegen, de nieuwe Aurum versterkers :

http://www.quadral.com/en/high-end-electronic/aurum-m10/

Zeer betaalbaar vergeleken met Bryston en andere merken. Ik heb persoonlijk tot op heden in deze prijsklasse nog geen betere orginele eindversterker ervaren. Ik kan kijken of je deze als demo zou kunnen beluisteren aangezien ik Aurum kan leveren.

Veel vermogen, speelt mooi en mooi compact.





Citaat van: Jean Sibelius op januari 19, 2016, 15:29:35
Ondertussen een (short)list met versterkers die ik wil gaan beluisteren icm de Dynaudio Contour 3.3's samengesteld.
- Primare A34.2; (al dan niet 2 x mono)
- Parasound A21; (lijkt een inkopper) :D
- Bryston 2B SST2 of 3B SST2;
- NAD M22;
- Classé CA D200 / 2300;

Qua maten lijken deze allemaal in het meubel te passen wat me momenteel op het oog hebben (Spectral Cocoon type CO3), maar voor sommige wordt het krapjes.


Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: vik op februari  1, 2016, 11:24:33
Dag Jan.

Wellicht ook interessant om aan je lijstje versterkers toe te voegen, de nieuwe Aurum versterkers :

http://www.quadral.com/en/high-end-electronic/aurum-m10/

Zeer betaalbaar vergeleken met Bryston en andere merken. Ik heb persoonlijk tot op heden in deze prijsklasse nog geen betere orginele eindversterker ervaren. Ik kan kijken of je deze als demo zou kunnen beluisteren aangezien ik Aurum kan leveren.

Veel vermogen, speelt mooi en mooi compact.

Hoi Vik,

Zie PM :)


Ondertussen een paar stappen genomen met de aanschaf van een Samsung UE40JU6400 en de bestelling van een Spectral Brick 1503 audiomeubel (levertijd ca. 10 weken).

Dat betekent dat de maximale maten voor de audioapparatuur vast liggen. Vooral de max. hoogte (197mm) is een harde bovengrens, maar de maximale diepte (500mm) blijkt af en toe ook relevant in het versterkersegment wat ik momenteel bekijk. Hoewel de hoeveelheid geproduceerde warmte ook een belangrijke parameter is, is er wel wat marge vwb dat aspect aangezien de achterwand van het meubel 'open' is (niet geheel toevallig dat de keuze op Spectral is gevallen). ;)

Verder heb ik het besluit genomen om bij voorkeur een tweedehands eindversterker aan te schaffen (maximaal budget ± E3000), zodat een iets hoger segment ook binnen de mogelijkheden komt en ik toch de vrijheid houd om dingen te proberen zonder dat het direct (héél) veel geld kost mocht ik een naar andere eindversterker over willen stappen.

Ik ga dus de tweedehandsmarkt in de gaten houden en vooralsnog hebben de onderstaande merken/typen eindversterkers mijn (extra) aandacht.
-   Aurum M10;
-   Bel Canto Ref. 1000;
-   Classé CA D200 / 2300;
-   Bryston 2B SST2 3B SST2 of 4B SST2;
-   NAD M22;
-   Parasound A21 (excl. voetjes);
-   Primare A34.2; (al dan niet 2 x mono)

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)