Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

diceman

Citaat van: Jean Sibelius op mei  4, 2008, 09:26:27
Hoi Diceman,

Ondertussen zijn de elevators binnen. Zoals je je kunt voorstellen ben ik nog niet tevreden over het resultaat ;).
De kabels hangen inderdaad door en door de grote ronding is het niet mogelijk om ze te fixeren in de elevator zelf.
In de 'handleiding' wordt wat gemeld over elastieken in combinatie met Nordost, maar ik zou niet weten hoe dat zou moeten werken...

Helaas nog geen tijd gehad om me hier verder druk om te maken, maar als het je lukt om ze 90 graden gekanteld te houden, dan werkt het wel.
(op dit moment zou dat betekenen de kabel kantelen en constant bochtjes laten maken anders valt de kabel om)

Groeten, Jan

Beste Jan ,dit is helaas precies het "probleem"wat ik voor ogen had  :-\.

En om nou te gaan "etteren"met elastieken,zit je ook niet op te wachten.
De NO zijn behoorlijk prijzig, dus pas maar op dat er geen vouwen,knakken, etc in komen.

Ga in ieder geval je topic in de gaten houden, en bedankt voor je pm.

HTip

Leuk verhaal, Jan. Zo te lezen heb je een erg leuke dag gehad (understatement ;)). Nadeel van dat soort sessies is dat ze altijd geld kosten ;D Is het niet nu, dan later...

Citaat van: Audiofiel op mei  3, 2008, 23:01:59
Ik denk dat de enig goede wijze voor een luistersessie met de speakers naast elkaar - liefst wil je ze steeds apart opstellen omdat de units van de andere speakers een flinke (passieve) rol meespelen - is door ze juist niet symmetrisch op te stellen. 8)

Dus in plaats van C4-C2-C1-C1-C2-C4 zou ik dan gekozen hebben voor C4-C2-C1-C4-C2-C1, waarbij ieder speakerpaar op zijn minst dezelfde tussenafstand krijgt en ook min of meer dezelfde problemen met de parasitaire passieve speakers heeft. ;)

Citaat van: Jean Sibelius op mei  4, 2008, 08:28:46
Deze wijze van beluisteren heb ik nog nooit ergens gezien/gehoord :D
Aangezien we bij ons op de audioclub regelmatig demogevers krijgen met meerdere sets speakers, ga ik zeker een keertje vragen of we een dergelijke vergelijk kunnen houden.
(alhoewel ik me afvraag of je dat verschil gaat horen, maar ik moet toegeven dat ik van bepaalde vooroordelen ondertussen ben teruggekomen ;))

Bij Poulissen in Roermond heb ik mijn speakers ook asymmetrisch beluisterd. Zo kun je vanuit de luisterpositie de afzonderlijke speakers beter vergelijken. De afstanden tussen de speakers onderling en tot de luisterpositie zijn dan gelijk.

Maar de uitkomst zal het zelfde zijn geweest. C1 :D, C2 8), C4 O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Naar aanleiding van de luistersessie is er toch weer wat discussie geweest over al dan niet een aparte luisterruimte.

Met de mogelijke komst van kinderen lijkt zo'n aparte ruimte toch wel de nodige voordelen te bieden, dus ik ben een nieuw project(je) gestart:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.0

Op dit moment is nog niets besloten, maar dat compromisloze luisterruimte project van Toine blijft maar in mijn hoofd malen...
dit lijkt een mooie gelegenheid om te kijken wat hier mogelijk is :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op mei 31, 2008, 12:45:18
Met de mogelijke komst van kinderen lijkt zo'n aparte ruimte toch wel de nodige voordelen te bieden, dus ik ben een nieuw project(je) gestart:

Heb ik hier wat (goed) nieuws gemist? :o

Denk goed na Jan, voor je het weet heb je de mooiste upgrade ooit gedaan (en de duurste!). ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op mei 31, 2008, 13:08:23
Heb ik hier wat (goed) nieuws gemist? :o

Denk goed na Jan, voor je het weet heb je de mooiste upgrade ooit gedaan (en de duurste!). ;D
Hoi Arjen,

Nee hoor, nog niets gemist ;) Maar we komen nu wel op zo'n leeftijd dat je hier serieus over na moet denken.
We hebben hier regelmatig kleine kinderen over de vloer en ik merk dat ik dan gewoon niet relaxed ben als kinderen rond de apparatuur rondrennen
(ondanks alle goede bedoelingen van de ouders), laat staan als je 24 uur per dag kinderen rond hebt rennen.

Als er upgrades (op komst zijn), dan laat ik het natuurlijk weten! ;D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Voorlopig geen upgrades en berichten meer in dit topic.

Ik hoop deze apparatuur vanaf volgend jaar de kunnen bekijken en beluisteren in de dedicated HT-ruimte die gebouwd gaat worden volgens plan zoals te lezen is via de onderstaande link:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 13, 2008, 20:38:56
Voorlopig geen upgrades en berichten meer in dit topic.

Ik hoop deze apparatuur vanaf volgend jaar de kunnen bekijken en beluisteren in de dedicated HT-ruimte die gebouwd gaat worden volgens plan zoals te lezen is via de onderstaande link:

Groeten, Jan
In tegenstelling tot bovenstaande citaat toch nog een mooie upgrade aan het begin van het nieuwe jaar O0

In bestelling een setje splinternieuwe Dynaudio Confidence C4's:

Ik moet zeggen dat ik ERG tevreden ben met dit besluit. Na enige aarzeling zowel van mijn kant als die van Angelie toch overstag gegaan
(uiteraard in de wetenschap dat ze uiteindelijk naar de aparte luisterruimte gaan).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

blue-eyes

Wooowow!

Ik heb ze een op een show gehoord, klonk best aardig voor een show ;D :P

Ik hou wel van dit soort "afwijkend" uiterlijk, mooi om te zien.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Jean Sibelius

Citaat van: molle op januari  5, 2009, 19:45:08
VET O0

Dank je! Jouw Thiels zijn overigens óók heerlijke speakers :)

Citaat van: Blue-Eyes op januari  5, 2009, 20:10:41
Wooowow!

Ik heb ze een op een show gehoord, klonk best aardig voor een show ;D :P

Ik hou wel van dit soort "afwijkend" uiterlijk, mooi om te zien.
De C1's hebben een tijdje geleden al indruk gemaakt, maar in een direct vergelijk waren de C4's toch wel weer een hele stap vooruit.
Zojuist de leverancier gesproken en die verwacht binnen 10 dagen te kunnen leveren  :xmas:

'Nadeel' van de C4's is de afmeting. Met een hoogte van 175 [cm] is de WAF-factor nagenoeg 0. 
The Confidence Mansion

TheSpeedSkater

Van harte!!! Mooie aanwinst. Heb ze 1 keer horen spelen, erg fraai!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

Ga je de gehele 5.1 set, op de sub na, van deze serie gebruik maken of zijn er geen bijpassende speakers voor de rear en center? (ik ken deze serie verder niet).
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Jean Sibelius

Citaat van: TheSpeedSkater op januari  5, 2009, 20:29:20
Van harte!!! Mooie aanwinst. Heb ze 1 keer horen spelen, erg fraai!
Dank je! Het is een must om deze speakers goed aan te sturen, maar in dat geval laten ze óók daadwerkelijk alles horen.

Citaat van: Blue-Eyes op januari  5, 2009, 20:33:28
Ga je de gehele 5.1 set, op de sub na, van deze serie gebruik maken of zijn er geen bijpassende speakers voor de rear en center? (ik ken deze serie verder niet).
Het is inderdaad mogelijk om met deze serie een 5.1 set op te bouwen (dat is uiteindelijk óók de bedoeling in mijn geval).
Ik heb ondertussen al 'rear' speakers uit deze serie (de Dynaudio Confidence C1).
De bijbehorende center staat wel op het verlanglijstje, maar voor die tijd wil ik eerst een HD-beamer aanschaffen (en nog wat andere dingen) ;).
The Confidence Mansion

kippekop

Citaat van: Jean Sibelius op januari  5, 2009, 20:40:30
Dank je! Het is een must om deze speakers goed aan te sturen, maar in dat geval laten ze óók daadwerkelijk alles horen.
Het is inderdaad mogelijk om met deze serie een 5.1 set op te bouwen (dat is uiteindelijk óók de bedoeling in mijn geval).
Ik heb ondertussen al 'rear' speakers uit deze serie (de Dynaudio Confidence C1).
De bijbehorende center staat wel op het verlanglijstje, maar voor die tijd wil ik eerst een HD-beamer aanschaffen (en nog wat andere dingen) ;).

"Eventjes" de confidence center kopen... lol, daar moet de gemiddelde nederlander een jaar voor sparen denk ik ;) Is trouwens ook een geweldige center, ooit in 5.1 setup met C1's gehoord... errrrug leuk! Je krijgt zo wel echt een bizar mooi setje, gefeliciteerd!

p.s. dynaudio all the way!  :P
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

jan-rotterdam

Davey

Wow, jij zit ook niet echt heel erg lang stil. Ik had al je prachtige verbouwplannen gelezen en zoals ik toen ook al zei ben ik bijna jaloers op je. Hartstikke mooi allemaal Jan en met een Confidence surround set straks in je spiksplinter nieuwe HT, HEEL GAAF  8) 8) 8)

Jean Sibelius

Citaat van: kippekop op januari  5, 2009, 20:49:06
"Eventjes" de confidence center kopen... lol, daar moet de gemiddelde nederlander een jaar voor sparen denk ik ;) Is trouwens ook een geweldige center, ooit in 5.1 setup met C1's gehoord... errrrug leuk! Je krijgt zo wel echt een bizar mooi setje, gefeliciteerd!

p.s. dynaudio all the way!  :P
Dank je! Uiteindelijk gaat de center uit de Confidence serie er (hopelijk) een keertje komen, maar zoals je al schrijft... hij is erg prijzig (en heeft op dit moment zeker niet de hoogste prioriteit).
De Contour S CX heb ik nog niet zolang, dus eigenlijk zonde om hem al zo snel te vervangen :confused:.
Eerst maar eens kijken hoe deze upgrade uitpakt, maar qua stereo ben ik dan toch echt helemaal klaar.
Achteraf gezien had ik nooit verwacht dat ik ooit nog eens 5.1 set-up met Confidence speakers op zou gaan bouwen, maar deze hobby kan raar lopen 8)

Citaat van: jan-rotterdam op januari  5, 2009, 20:53:05
Mooi vooruitzicht Jan !

Groeten Jan-Rotterdam
Dank je Jan! Doe mijn best om er iets moois van te maken.
Heb jezelf nog plannen in het vooruitzicht, of is het bij jou momenteel 100% genieten? :colgate:

Citaat van: Davey op januari  5, 2009, 21:25:04
Wow, jij zit ook niet echt heel erg lang stil. Ik had al je prachtige verbouwplannen gelezen en zoals ik toen ook al zei ben ik bijna jaloers op je. Hartstikke mooi allemaal Jan en met een Confidence surround set straks in je spiksplinter nieuwe HT, HEEL GAAF  8) 8) 8)
Hey Dave. Bedankt! 8) Niets om jaloers op te zijn, want de hobby begint toch wel drastisch te ontsporen :dozingoff:.
Het beloofd in ieder geval een mooi HT-jaar te worden dat 2009 en momenteel zitten de plannen voor de nieuwe HT-ruimte op schema.
Achteraf toch wel spijt dat ik niet van jouw aanbod destijds gebruik hebt gemaakt, maar zoals ik hierboven al schreef deze hobby kan soms grillige vormen aannemen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

HTip

W :o W wat een speaker O0

Dat zal helemaal te gek klinken in je nieuwe ruimte :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op januari  5, 2009, 22:25:21

Hey Dave. Bedankt! 8) Niets om jaloers op te zijn, want de hobby begint toch wel drastisch te ontsporen :dozingoff:.
Het beloofd in ieder geval een mooi HT-jaar te worden dat 2009 en momenteel zitten de plannen voor de nieuwe HT-ruimte op schema.
Achteraf toch wel spijt dat ik niet van jouw aanbod destijds gebruik hebt gemaakt, maar zoals ik hierboven al schreef deze hobby kan soms grillige vormen aannemen.

Groeten, Jan

Hoe meer het ontspoort hoe mooier wij het vinden  :sly:

Ik heb nog een hele tijd twee JC-1's te koop zien staan hier. Volgens mij was dat Yanmik.

Sonic Circle

Blijft mooi om te zien dat iemand zó intensief bezig is met zijn passie. Heb je ook mensen in je omgeving die daar met ongeloof waarneming van maken?

Mooi dat je vriendin/vrouw er wel in meegaat trouwens!
Geniet ervan.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari  5, 2009, 22:27:13
W :o W wat een speaker O0
Uiteindelijk waren het deze speakers die de reden voor Angelie waren het voorstel te doen mbt de aparte luisterruimte.
Feitelijk kunnen ze dan natuurlijk niet ontbreken :)
Maar na 1 nachtje slapen ben ik nog steeds erg blij met het besluit om ze nu al aan te schaffen.

Citaat van: HTip op januari  5, 2009, 22:27:13
Dat zal helemaal te gek klinken in je nieuwe ruimte :thumbs-up:
Ik heb gisteren de eerste simulaties van Toine gezien en dat gaat helemaal goedkomen :colgate:

Citaat van: Davey op januari  5, 2009, 22:29:13
Hoe meer het ontspoort hoe mooier wij het vinden  :sly:
LOL. In dat geval zou ik vooral het zustertopic goed in de gaten gaan houden de komende tijd ;)

Citaat van: Davey op januari  5, 2009, 22:29:13
Ik heb nog een hele tijd twee JC-1's te koop zien staan hier. Volgens mij was dat Yanmik.
Ik heb dat topic een hele tijd in de gaten gehouden, omdat met name de C1's wel baat zouden hebben bij deze versterkers.
Op een gegeven moment toch besloten om eerst voor de C4's te gaan, aangezien dit toch wel een hele serieuze uitgave is waar zwaar voor gespaard moest worden.
(dit zijn dadelijk veruit de duurste componenten in mijn set-up, die je er niet even bij gaat kopen).

Citaat van: Sonic Circle op januari  5, 2009, 22:33:38
Blijft mooi om te zien dat iemand zó intensief bezig is met zijn passie. Heb je ook mensen in je omgeving die daar met ongeloof waarneming van maken?

Als (bestuurs)lid van een audioclub en met verder veel audiofiele vrienden, richt ik me met name op de mensen die het wel 'normaal' vinden of kunnen waarderen ;)
Eigenlijk zelden meegemaakt dat iemand negatief is en ik zal verder nooit iemand proberen te overtuigen of spullen afkraken.
Iedereen heeft zijn eigen mening en moet doen wat hem/haar goeddunkt met zijn/haar geld..
In dit geval typisch een gevalletje: behandel de mensen zoals jij wilt dat ze jou behandelen en laat iedereen in zijn waarde.

Citaat van: Sonic Circle op januari  5, 2009, 22:33:38
Mooi dat je vriendin/vrouw er wel in meegaat trouwens!
Geniet ervan.
Met Angelie heb ik inderdaad heel veel geluk gehad. In het verleden in een andere relatie is dit wel eens anders geweest en heeft het wel eens tot escalaties geleid.

Bedankt! Als de afgegeven levertijd klopt... nog 9 nachtjes slapen ;D
The Confidence Mansion

blue-eyes

Citaat van: Jean Sibelius op januari  6, 2009, 06:53:31
Ik heb dat topic een hele tijd in de gaten gehouden, omdat met name de C1's wel baat zouden hebben bij deze versterkers.
Op een gegeven moment toch besloten om eerst voor de C4's te gaan, aangezien dit toch wel een hele serieuze uitgave is waar zwaar voor gespaard moest worden.
(dit zijn dadelijk veruit de duurste componenten in mijn set-up, die je er niet even bij gaat kopen).

Dat is een lastige beslissing. Zo goedkoop als Yanmik het paartje aanbied zal je niet snel weerzien ;)
Anderszijds, staat de 2ehands markt erg onder druk.

diceman

Zo, dat zijn serieuze speakers 8), zien er zeer mooi uit.

Heb ze één maal gehoord en klonken voortreffelijk.
Kan begrijpen dat je vrouw ze alleen accepteerd als ze in de dedicated ruimte komen  ::), wat een zuilen.
Gefeliciteerd.

Mooiste zou zijn nog een paartje JC1`s  ;) :devil: om deze geweldenaren aan te sturen/ laten swingen.

Yanmik

CiteerZo goedkoop als Yanmik het paartje aanbied zal je niet snel weerzien
Inderdaad, dat klopt.
JC1's zijn nog steeds te koop.
Sonos

Jean Sibelius

Citaat van: Blue-Eyes op januari  6, 2009, 11:02:54
Dat is een lastige beslissing. Zo goedkoop als Yanmik het paartje aanbied zal je niet snel weerzien ;)
Anderszijds, staat de 2ehands markt erg onder druk.

De prijs die Yanmik vraagt is inderdaad en hele mooie, maar ik heb aan Angelie moeten beloven om nu allereerst de dedicated ruimte en de tuin (verder) af te (gaan) maken alvorens verder in apparatuur te gaan investeren. Ik geloof nooit dat die JC-1's nog een jaar blijven staan, maar ik moet de gok dus maar wagen. Overigens met een Parasound A51 klinken de Confidence C1's óók goed, maar ik weet ondertussen dat er meer uit te halen is (maar op een gegeven moment ergens een streep trekken is niet verkeerd) ;)

Citaat van: diceman op januari  6, 2009, 12:53:23
Zo, dat zijn serieuze speakers 8), zien er zeer mooi uit.
Dank je! Een mooie (laatste) stap om de set qua stereo beleving naar een hoger niveau te trekken.

Heb ze één maal gehoord en klonken voortreffelijk.
Ze hadden bij mij óók een diepe indruk achtergelaten, vandaar uiteindelijk het besluit om nog een keer flink in de beurs te graaien :) (en een dedicated HT te gaan bouwen)

Kan begrijpen dat je vrouw ze alleen accepteerd als ze in de dedicated ruimte komen  ::), wat een zuilen.
Gefeliciteerd.
Dank je! Ik heb Angelie beloofd dat ze zó mooi klinken dat ze het waard zijn (ondanks de afmetingen) om 1 jaar in te woonkamer te blijven staan :xmas:

Mooiste zou zijn nog een paartje JC1`s  ;) :devil: om deze geweldenaren aan te sturen/ laten swingen.
Ik had al een paar JC-1's voor de front speakers, dus de speakers krijgen de zorg die ze verdienen.
Ik weet dat de C1's nog meer power-hungry zijn als de C4's, vandaar dat een extra set erbij leuk zo zijn, maar zie mijn overwegingen hierboven.

Citaat van: Yanmik op januari  6, 2009, 13:02:48
Inderdaad, dat klopt.
JC1's zijn nog steeds te koop.
Ik weet het... maar als ik deze van je overneem, dan ben ik zéér waarschijnlijk binnenkort vrijgezel ::) (en dat is het me niet waard)
The Confidence Mansion