Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Mooie aanvullingen op komst Jan !

Groeten Jan

R

Heb je de C1's eigenlijk beluisterd?

TheSpeedSkater

Feli! Mooie aanwinsten hoor. Moet je er lang op wachten?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

TheSpeedSkater

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

Citaat van: Hipster op maart 21, 2008, 08:31:32
C2 ? ;D
Hele mooie.
Maar die zou best wel eens de mindere kunnen zijn van C1 icm de DD-18. ::)

Enfin, eerst maar eens genieten van deze aanschaf lijkt me zo.
We lopen alweer op de zaken vooruit. :P ;D
Als ik dan binnen Dynaudio een stap zou maken, dan zouden het de Dynaudio Confidence C-4's worden, maar er zijn natuurlijk genoeg andere mooi front speakers in die prijsklasse.
Ik ga zeker proberen hoe de C1 en DD-18 klinken versus de Contour 3.3 in combinatie met de DD-18.
Uiteindelijk zal de verhouding 2.1 luisteren versus 5.1 luisteren/kijken de doorslag geven.

Maar er zijn voorlopig nog genoeg andere mooie dingen die lonken dan andere front speakers, dus inderdaad hier maar eerst van genieten ;)

Citaat van: jan-rotterdam op maart 21, 2008, 13:47:46
Mooie aanvullingen op komst Jan !

Groeten Jan
Dank je! :D

Citaat van: R op maart 21, 2008, 13:49:42
Heb je de C1's eigenlijk beluisterd?
Uhm... nee ;D Ik weet eigenlijk al een jaar dat het de Special Twenty Five zou worden. Die ken ik ondertussen wel, maar als ik de verschillen lees tussen de twee genoemde speakers, dit vertaal naar hetgeen wat ik zoek en het prijsverschil in overweging nemend (inclusief de fronts upgrade die mogelijk ooit nog gaat komen), dan investeer ik op dit moment liever iets meer geld in mijn rear speakers om te voorkomen dat ik straks toch tot de conclusie kom dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. De Special 25 is iets meer allround, maar de C1 is superieur in het midden en hoog. Blijf ik ze gebruiken als rear speakers, dan hoef ik niet de laagste frequenties van achteren en wissel ik ze om met de 3.3's, dan kan de Velodyne ze ondersteunen in het laag. Al met al géén risico, alhoewel de Contour S CX in combinatie met de C1 weer wat problemen op zou kunnen leveren... Ach, 100 % in het leven is toch een utopie ;)

Desalniettemin: De Contour S CX heb ik vorig jaar óók besteld zonder deze ooit gehoord te hebben, maar dat bleek uiteindelijk óók een schot in de roos.
Soms moet je gewoon 'snel' beslissen en afgaan op je buikgevoel :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 21, 2008, 19:56:29
Feli! Mooie aanwinsten hoor. Moet je er lang op wachten?
Inderdaad ongeveer een maand zoals Ruben al had beantwoord.

Deze termijn is ondertussen bevestigd voor de bekabelilng, voor de speakers blijft het even afwachten, maar die waren de vorige keer zelfs binnen 1 week al binnen.
Dat het vervolgens ruim 8 weken duurde voordat ik ze binnen had staan had te maken met een onduidelijkheid op de doos van het voetje van de centerspeaker ;)

Citaat van: DA BoSS op maart 21, 2008, 23:03:36
gaaf gaaf 8)
Dank je!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

kippekop

Echt superspeakers :) Ga je je geen buil aan vallen... wellicht ook mijn speaker over een tijde (droom, kwijl, droom ;))

ps foto's asap please!!  >:D
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Staaled

De C1's zullen je verbazen.

Ze worden als monitor beschouwd maar het zijn zeker geen compacte speakers en de prestaties zijn er dan ook naar.Subliem!!!!! O0 :o
Ik durf te voorspellen dat ze geen kind zullen hebben aan je 3.3's. ;) ;D.

Ken zelf zowel de C1 2 als 4.
In mijn oren is dat ook de pikorde,
waarbij de keus tussen 1 en 2 vaak van de ruimte afhangt.
De 4 ben ik niet weg van. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

Citaat van: Hipster op maart 23, 2008, 17:51:23
Ik durf te voorspellen dat ze geen kind zullen hebben aan je 3.3's. ;) ;D.
Ik krijg zojuist een telefoontje dat de C1's binnen zijn, dus ik ga ze zodirect ophalen en dan zullen we het vanavond merken ;D.

Kabels waren al eerder deze week binnengekomen, dus binnenkort foto's en een eerste luisterimpressie ;).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

R

Jean Sibelius

Hieronder wat foto's van de goodies :D
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

En uitgepakt...
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Voorlopig blijven de Dynaudio Contour 3.3's en Confidence C1's gebroederlijk langs elkaar staan.

Eerst maar eens goed inspelen! Het verbaast me overigens dat ze direct uit de doos al héél behoorlijk klinken.

Na enkele uren klinken ze al duidelijk transienter als de 3.3's.
Imaging is al onwijs mooi, je moet echt op minder dan 50 [cm] recht voor één speaker gaan staan om te horen dat het geluid uit die speaker komt.
Kleine details op de achtergrond zijn nu nog niet hoorbaar, maar dat is volgens mij een kwestie van tijd want het is ongelofelijk hoeveel geluid er uit deze monitors komt.
Voor de gein al even zonder Velodyne gespeeld en zelfs dat is goed te hebben (maar met klinkt beter natuurlijk).

Angelie roept nu al dat de 3.3's plaats moeten maken voor de C1's ;) (maar dat zien we tzt wel).
The Confidence Mansion

TheSpeedSkater

HTip

Dat is sneller gegaan dan gedacht. Zien er mooi uit.

Veel plezier met inspelen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op april 12, 2008, 07:39:28
Dat is sneller gegaan dan gedacht. Zien er mooi uit.

Veel plezier met inspelen :D
Dank je! :D

Voorlopig een burn-in CD-tje op repeat gezet en er af en toe even voor gaan zitten (met normale muziek natuurlijk) ;)
=> op dit moment druk bezig met de voorbereiding voor een tentamen dus de komende 2 weken kan ik toch niet echt op mijn gemak gaan luisteren
The Confidence Mansion

Audiofiel

Van harte gefeliciteerd! Prachtige speakers, die C1's. 8)

Nu nog een extra paartje er bij? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Jean Sibelius

Citaat van: molle op april 12, 2008, 10:44:13
Mooie speakers hoor 8)

Citaat van: Audiofiel op april 12, 2008, 09:52:03
Van harte gefeliciteerd! Prachtige speakers, die C1's. 8)

Dank je!

Citaat van: Audiofiel op april 12, 2008, 09:52:03
Nu nog een extra paartje er bij? >:D
Wie weet en dan direct de bijbehorende center :P
The Confidence Mansion

Staaled

Citaat van: Jean Sibelius op april 12, 2008, 00:39:51
Voorlopig blijven de Dynaudio Contour 3.3's en Confidence C1's gebroederlijk langs elkaar staan.

Eerst maar eens goed inspelen! Het verbaast me overigens dat ze direct uit de doos al héél behoorlijk klinken.

Na enkele uren klinken ze al duidelijk transienter als de 3.3's.
Imaging is al onwijs mooi, je moet echt op minder dan 50 [cm] recht voor één speaker gaan staan om te horen dat het geluid uit die speaker komt.
Kleine details op de achtergrond zijn nu nog niet hoorbaar, maar dat is volgens mij een kwestie van tijd want het is ongelofelijk hoeveel geluid er uit deze monitors komt.
Voor de gein al even zonder Velodyne gespeeld en zelfs dat is goed te hebben (maar met klinkt beter natuurlijk).

Angelie roept nu al dat de 3.3's plaats moeten maken voor de C1's ;) (maar dat zien we tzt wel).
Mooi man!

't Is een heel bijzondere speaker. :-*
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

Een kleine update...

Gisteravond voor de eerste keer sinds de aanschaf van de Arcam AV8 (zo'n 3 jaar geleden) gehoord hoe deze presteert als dolby surround processor :D.

Alhoewel de C1's nog 'lang' niet zijn ingespeeld kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen om te ervaren hoe het zou klinken als ik volledig omringd zou zijn door speakers in mijn 5.1 set-up. Allereerst moest de Blue Heaven van de 5-kanaals versterker naar de andere kant van de woonkamer gelegd worden, maar dat ging eigenlijk zonder noemenswaardige problemen. Nadat de speakers verplaatst en aangesloten waren in eerste instantie een kleine teleurstelling... Is dit alles? Al snel bleek dit te maken te hebben met de definitie van Surround L/R speaker en L/R back speaker. Die eerste moet je hebben! Dus opnieuw aansluiten en de instellingen aanpassen.

Toen ik alles aan de praat had gekregen (allereerst getest met een Live CD van Madonna en Gladiator) direct Angelie erbij geroepen. Een stuk Gone in 60 seconds gekeken, waarbij 'Elanor' door de woonkamer brult en daarna War of the Worlds in THX/Ultra2 gekeken. Ter afsluiting nog een paar nummers van een concert van Seal beluistert en de conclusie van mij en Anglie was duidelijk: WAUW, speakers zijn OK, 5.1 is onwijs gaaf en het zou zonde zijn om de C1's in de kast te zetten (zoals oorspronkelijk gepland). Ze blijven dus gewoon in de woonkamer staan ;D. Zelfs mijn schoonouders die zaterdag even langs zijn geweest vonden ze er geweldig uitzien (en dat is heel wat voor mensen van rond de 60).

Vanavond gaan de C1's weer terug naar voren om verder in te spelen en wat er daarna gaat gebeuren is nog onduidelijk... Upgrade van de Contour 3.3's naar andere Confidence speakers (en welke?). Upgrade van de Contour S CX naar de Confidence center? De C1 en 3.3's van plek omwisselen alhoewel ik verwacht dat Angelie daar meer problemen mee heeft (maar wie weet, aangezien ze redelijk audiofiel is ingesteld). Ze zou er in ieder geval 0% problemen mee hebben als ik de 3.3's verkoop en tevens vervang door een set C1's.

Alvorens ik een beslissing neem wil ik op korte termijn gaan luisteren naar de andere speakers uit de Confidence lijn om zelf te beluisteren wat de verschillen zijn en of de prijsverschillen gerechtvaardigd zijn.

Aangezien iemand hier op het forum al een vergelijkbare sessie heeft gedaan ga ik hem uiteraard nog even benaderen  ;).

Groeten, Jan

The Confidence Mansion

R

Jean Sibelius

Aangezien de Blue Heaven speakerkabel direct over de grond niet echt gewaardeerd wordt (= understatement) in bestelling 8 'Precision Audio Cable Elevators':

(dus excl. kabel) ;)
The Confidence Mansion