Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april 16, 2008, 21:20:54
Aangezien de Blue Heaven speakerkabel direct over de grond niet echt gewaardeerd wordt (= understatement) in bestelling 8 'Precision Audio Cable Elevators':

(dus excl. kabel) ;)

Door wie niet? Angelie of de kabel? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

diceman

Citaat van: Jean Sibelius op april 16, 2008, 21:20:54
Aangezien de Blue Heaven speakerkabel direct over de grond niet echt gewaardeerd wordt (= understatement) in bestelling 8 'Precision Audio Cable Elevators':

(dus excl. kabel) ;)

Misschien een vreemde vraag, daar de Nordost kabels niet echt rond zijn/lichtgewicht zijn, hoe ga je ze neerleggen, ben daar zeer benieuwd naar.

Als ik de cable elevators zo bekijk, zijn deze meer voor 'snoer' type ls-en.

Ben dus zeer benieuwd hoe je dit gaat doen.

Gebruik zelf ook Nordost, dus kijk wel hoe het bij jou gaat, indien het werkt ook eens naar uitkijken ;).

Ze zien er wel "stoer"uit  8), maarja dat is je set ook  O0.

Jean Sibelius

Citaat van: diceman op april 16, 2008, 21:59:43
Misschien een vreemde vraag, daar de Nordost kabels niet echt rond zijn/lichtgewicht zijn, hoe ga je ze neerleggen, ben daar zeer benieuwd naar.
Als ik de cable elevators zo bekijk, zijn deze meer voor 'snoer' type ls-en.
Ben dus zeer benieuwd hoe je dit gaat doen.
Gebruik zelf ook Nordost, dus kijk wel hoe het bij jou gaat, indien het werkt ook eens naar uitkijken ;).
Geen vreemde vraag, maar ik gebruik nu al andere cable elevators en die blijken in de praktijk óók prima te werken.
Ze zijn alleen relatief licht, waardoor ze vrij makkelijk verschuiven.

Vandaag maar eens contact gezocht met de leverancier waar ze blijven, want normaal sturen ze de spullen binnen 3 dagen na betaling...
=> helaas, zij wachten ook op de spullen, dus ik moet nog even geduld hebben (zodra ze binnen zijn zal ik een foto plaatsen, dan kun je zien hoe e.e.a. uitpakt).

Citaat van: diceman op april 16, 2008, 21:59:43
Ze zien er wel "stoer"uit  8), maarja dat is je set ook  O0.
Dank je! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Volgende week vrijdag staat een luistersessie gepland waarbij ik de Dynaudio Confidence C1, C2 en C4 onderling kan en ga vergelijken.

Het thuisfront heeft al goedkeuring gegeven voor evt. grotere fronts uit de Confidence serie, maar in deze ga ik niet 'blind' speakers kopen.
Ben erg benieuwd hoe de C1 v.s. C2 v.s. C4 zich gaan verhouden en of het onderlinge prijsverschil gerechtvaardigd is.

Uiteraard komt er op basis van deze sessie een luisterverslag :)
The Confidence Mansion

R

oi oi oi leuk man!!

Citaat van: Jean Sibelius op april 23, 2008, 16:12:57
Volgende week vrijdag staat een luistersessie gepland waarbij ik de Dynaudio Confidence C1, C2 en C4 onderling kan en ga vergelijken.

Het thuisfront heeft al goedkeuring gegeven voor evt. grotere fronts uit de Confidence serie, maar in deze ga ik niet 'blind' speakers kopen.
Ben erg benieuwd hoe de C1 v.s. C2 v.s. C4 zich gaan verhouden en of het onderlinge prijsverschil gerechtvaardigd is.

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april 23, 2008, 16:12:57

Gaaf, heb ook een paar weken gehad een luistersessie gehad. Maar dan met ALR/Jordan. Is niet goed afgelopen, want we hebben de speakers aangeschaft ;D

Ben benieuwd :D
Showcase - Topic

diceman

Citaat van: Jean Sibelius op april 23, 2008, 16:08:58
Geen vreemde vraag, maar ik gebruik nu al andere cable elevators en die blijken in de praktijk óók prima te werken.
Ze zijn alleen relatief licht, waardoor ze vrij makkelijk verschuiven.

Vandaag maar eens contact gezocht met de leverancier waar ze blijven, want normaal sturen ze de spullen binnen 3 dagen na betaling...
=> helaas, zij wachten ook op de spullen, dus ik moet nog even geduld hebben (zodra ze binnen zijn zal ik een foto plaatsen, dan kun je zien hoe e.e.a. uitpakt).
Dank je! :)
Alvast bedankt voor je reactie, ga het in de gaten houden, neem aan dat we weer fotos krijgen te zien  ;)(hint)van de NO-LS met elevators.
En geduld is een schone zaak, al hebben wij, als ht-ers deze niet altijd ;D

Jean Sibelius

Vandaag was het dan zover. Er was met Han Berger van Hobo-Hifi Apeldoorn een afspraak gemaakt om de Dynaudio Confidence C1, C2 en C4 te gaan beluisteren. Om er direct een dagje uit van te maken was afgesproken om samen met vriend René (tevens geïnteresseerd in de C1) en kennis Paul (die had nog nooit Dynaudio Confidence gehoord) de luistersessie te maken. Dat de C2 niet in Apeldoorn beschikbaar was, was geen probleem. Deze was speciaal voor deze luistersessie overgekomen uit het filiaal in Arnhem. Han bedankt voor deze super service!

De aansturing was opgebouwd uit Classe apparatuur: CDP 102, CP 500 en een CA 2100. Helaas stond de CA 2200 bij een klant, dus we moesten het met 'slechts' 100 Watt per kanaal doen. Bekabeling/interlinks uit de betere Kimber-series, dus ook dat was op orde. Vooraf werd gemeld dat alle speakers ruimschoots waren ingespeeld en de ruimte was qua akoestiek redelijk dood was, dus in een normale situatie zou het allemaal nog wat levendiger klinker.

Omdat ik ondertussen het geluid van de Confidence C1 aardig ken, zijn we begonnen om deze aan de tand te voelen met diverse 'referentie nummer' of dingen die ik onlangs nog heb gehoord om eerst een gevoel te krijgen voor de rest van de set en de ruimte:
Putumayo: 'Blues Lounge #7';
Metallica: 'S&M (The call of the Ktulu)'; (=> niet om aan te horen)
Marcus Miller: 'Live & More (#2: Panther)';
Nils Lofgren: 'Acoustic Live (#5: Keith don't go)';
Seal: 'Best 1991 – 2004 (#2: Killer acoustic)';
Madonna: 'Ray of Light (#1: substitute for love)' .

Helaas kwam deze speaker niet zo lekker uit de verf als ik ondertussen thuis al heb ervaren, het midden/hoog klonk wat geknepen, ik miste de detaillering, het niet los zijn van de instrumenten, dus mijn reactie: 'Shit, dat gaat niets worden... helemaal voor niets vanuit het zuiden richting Apeldoorn afgereisd'. Qua stage een vergelijkbaar gevoel als wat ik momenteel nog thuis heb, ik mis de diepte en breedte die ik wel bij de Contour 3.3's ervaar. Dus al met al klinkt het hier slechter als thuis, jammer.

Op verzoek werden de Dynaudio Confidence C2's aangesloten en er werd besloten om de voorgenoemde sessie nummers achterste te voren te gaan beluisteren. Tjonge, dat was direct een hele openbaring... Wat een mooi stereo beeld bij Madonna, wat een details ineens (mooier als bij mij thuis met de Contour 3.3's!) :D. Daar waar het beeld van de C1 als een dikke pannenkoek klinkt, trekt hier het beeld veel dieper. Daar waar ik in eerste instantie de versterker verdacht van gebrek aan vermogen, is de match met de C2 aanzienlijk beter. De microdetails bij o.a. Madonna, Seal en Lofgren zijn hier wel duidelijk waarneembaar, dat fijnzinnige wat ik bij mij thuis op de C1 hoor, is hier ook maar dan inclusief die stage die klopt. Direct het gevoel dat deze C2's echt zingen als je er een versterker achter zet, die ze onberispelijk onder controle houdt (zoals een paartje JC-1's) ;D. Daarnaast hebben we nog geluisterd naar:
Richard Bona: 'Reverence (#7 – Te misea)';
Eric Clapton: 'Unplugged (#13 – Old Love)';
Madonna – Confessions on a dance Floor (#1 – Hung up') => niet om aan te horen op deze set-up;
Manu Katché – Neighbourhood (#1).

Dit zijn hele gave speakers! Daar waar ik aanvankelijk nog dacht mogelijk 4 maal Dynaudio Confidence C1 (als die stage beter zou worden), zou ik na het horen van deze C2's erg ongelukkig worden met een dergelijke beslissing. Deze speaker is zoveel meer als de C1, dat ik daar zeker spijt van zou krijgen. Van thuis had ik al een 'carte blanche' voor de aanschaf van de C2's, maar de nog grotere broertjes waren natuurlijk niet voor niets neergezet ;).

Maar even onder ons audiofielen: 'ze zijn wel ERG groot'. Vooraf had ik gehoord dat dit de minste uit de serie waren, minder muzikaal. Dat beeld had ik zelf ook na een korte luistersessie op de VAD twee of drie jaar geleden. Na vijf minuten ben ik toen naar buiten gelopen omdat het niet klonk. Verder het vooroordeel dat de Confidence C4 waarschijnlijk meer bas produceert en dat ik die toch niet nodig heb aangezien ik voor het laag een Velodyne heb staan, dus ik dacht snel klaar te zijn.

Maar óók hier weer een grote verbazing. We begonnen met Manu Katché en Eric Clapton, juist om niet al teveel nadruk te leggen op het laag, maar de grote sprong blijkt niet in het laag te zitten, maar tevens in het midden / hoog. Ik hoorde details in de opnames die ik nog nooit heb gehoord, bijna op een chirurgische manier wordt het beeld uit elkaar getrokken, worden alle instrumenten neergezet, en kun je exact volgen wat er gebeurd en met een enorme fijnzinnigheid. Wat een geweldige speakers! Na nog wat andere nummers beluistert te hebben, zijn we terug gegaan naar de C2 en dan lijkt (althans voor je gevoel) dat de stap van de C4 naar de C2 even groot is als van de C2 naar de C1. Shit, die C2 krijg ik nog wel naar binnengepraat, maar die C4 dat is even hele andere koek. Voor mij is de pikorde duidelijk. Wat we wel hoorde bij o.a. Richard Bona is dat het laag aan de speakers bleef plakken, wat mij een duidelijke constatering dat de C4 héél veel power nodig heeft. Dat kon deze Classe niet leveren, maar desondanks werd er een beeld neergezet wat bij mij althans een diepe indruk heeft achtergelaten. Dat is eigenlijk best balen, want a. ze zijn een stuk duurder; b. ze zijn wel erg groot.

Omdat de Dynaudio Sapphire tevens in de ruimte stond hebben we deze tevens beluisterd. Op de VAD maakte deze afgelopen jaar een enorme indruk en het blijft een hele mooie speaker, maar als je vooraf de C4 hebt gehoord, dan hoor je ook hier waar het mank gaat bij deze speaker. Overigens is de Confidence C4 wel wat minder muzikaal als de Sapphire, dus ik denk dat hier het smaakverschil het belangrijkste is. Voor mij is de C4 in ieder geval muzikaal genoeg. Mede het gegeven dat dit een redelijk dode ruimte was, heb ik mijn audiofiele wens wel gehoord vandaag.

Toen ik 's avonds thuis kwam en de foto's liet zien werd al direct geroepen... "die buitenste gaan het niet worden", waarmee Angelie uiteraard de C4's bedoelde. Ze zijn inderdaad erg groot, maar wat een geweldige speakers. Ik ga gewoon sparen voor een setje en wil dan nog wel een keer de uitdaging aangaan om ze hier alsnog naar binnen te praten.

Bij deze nogmaals mijn hartelijke dank aan Han die ons al met al zo'n 5 uur over de vloer heeft gehad.
The Confidence Mansion

Deleted member

Bigger is better!  ;D Leuk verhaal, succes met de WAF! Waarschijnlijk helpt het haar het verschil ook een keer te laten horen.  ;)

bmateijsen

De C1's hebben eigenlijk een ongelofelijke bak aan versterking nodig...

Audiofiel

Tof verhaal. Maar ik neem aan dat je de speakers niet zo hebt beluisterd als ze op de foto staan, toch? :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kippekop

Je ziet niet eens echt hoe groot ze zijn... totdat je de B&W 703/704 erachter ziet staan!! :)

Ben benieuwd wat het wordt hoor... zou dan heel graag eens bij je langs komen, mijn droomsetje een beetje (boel).
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Staaled

Leuk verhaal,Jean!
En onthullend.

Mijn ranglijstje is namelijk gek genoeg gespiegeld tov van Jean's.
Ik heb de reeks echter nooit naast elkaar horen spelen.
Wel na elkaar.
Dat maakt me toch wel weer benieuwd. ::)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

Citaat van: Antoine op mei  3, 2008, 12:42:38
Bigger is better! ;D Leuk verhaal, succes met de WAF! Waarschijnlijk helpt het haar het verschil ook een keer te laten horen.  ;)
Klopt dat vinden alle vrouwen, alleen niet zodra het om speakers gaat :P

Citaat van: Antoine op mei  3, 2008, 12:42:38
Leuk verhaal, succes met de WAF! Waarschijnlijk helpt het haar het verschil ook een keer te laten horen.  ;)
Dank je! Op het moment dat het er echt om gaat spannen, dan ga ik zeker overwegen om haar een keertje mee te nemen.
(als ik haar zo gek krijg om mee te gaan luisteren, dan gaat ze om!)

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2008, 12:54:09
De C1's hebben eigenlijk een ongelofelijke bak aan versterking nodig...
Klopt, ze hebben een rendement van slechts 85 dB terwijl de C2 en C4 respectievelijk 88 en 89 dB scoren.
Gisteravond hebben we na thuiskomst nog even naar de C1's hier geluisterd en dat was direct een groot verschil.
Deze Classe trok het gewoon niet om de C1 fatsoenlijk aan te sturen.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op mei  3, 2008, 13:08:11
Tof verhaal. Maar ik neem aan dat je de speakers niet zo hebt beluisterd als ze op de foto staan, toch? :o
Dank je!

Ik heb ze in dit geval wel beluisterd zoals op de foto's. Ben het direct me je eens, dat dit erg tricky kan zijn, maar de C1 zou er niet beter door zijn gaan klinken (althans niet op de punten waarbij ze hier 'door de mand vielen' en de C4 was in deze set-up nog steeds in staat om een volle/diepe stage neer te zetten. Alleen de bas kwam bij sommige nummers niet meer echt los.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: kippekop op mei  3, 2008, 13:30:10
Je ziet niet eens echt hoe groot ze zijn... totdat je de B&W 703/704 erachter ziet staan!! :)

Ben benieuwd wat het wordt hoor... zou dan heel graag eens bij je langs komen, mijn droomsetje een beetje (boel).
De C4's zijn inderdaad ruim 175 [cm] hoog. Breedte en diepte vallen nog wel mee, maar ik kan me eerlijk gezeg wel voorstellen dat het nogal een stap is om deze totempalen anderhalve meter in de woonkamer te zetten. Als ik een besluit heb genomen (in overleg met vriendin) en ze zijn ingespeeld, dan ben je van harte welkom!

Citaat van: Hipster op mei  3, 2008, 15:07:57
Leuk verhaal,Jean!
En onthullend.

Mijn ranglijstje is namelijk gek genoeg gespiegeld tov van Jean's.
Ik heb de reeks echter nooit naast elkaar horen spelen.
Wel na elkaar.
Dat maakt me toch wel weer benieuwd. ::)
Dank je! Na deze sessie ben ik van mening dat de combi ruimte en versterking enorm bepalend voor hetgeen deze speakers wel dan niet laten horen. Na jouw eerdere opmerking had ik echt een bepaald beeld gekregen van de C4 (in combinatie met mijn VAD-ervaring), maar met name de stap terug van C4 naar C2 was enorm confronterend. Maar goed, er hangt natuurlijk een flink prijskaartje aan deze stap en al die units schrikt nogal af bij de vrouw ;).

Vooraf dacht ik dat de C4 te groot zou zijn voor mijn woonkamer, maar volgens mij valt dat best mee. Overigens mochten deze het toch worden, dan denk ik nog steeds dat 2.1 stereo (dus incl. Velodyne) te prefereren is. We zullen zien... voorlopig geen gekke uitgave meer en sparen!
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op mei  3, 2008, 16:50:35
Ik heb ze in dit geval wel beluisterd zoals op de foto's. Ben het direct me je eens, dat dit erg tricky kan zijn, maar de C1 zou er niet beter door zijn gaan klinken (althans niet op de punten waarbij ze hier 'door de mand vielen' en de C4 was in deze set-up nog steeds in staat om een volle/diepe stage neer te zetten. Alleen de bas kwam bij sommige nummers niet meer echt los.

Ik denk dat de enig goede wijze voor een luistersessie met de speakers naast elkaar - liefst wil je ze steeds apart opstellen omdat de units van de andere speakers een flinke (passieve) rol meespelen - is door ze juist niet symmetrisch op te stellen. 8)

Dus in plaats van C4-C2-C1-C1-C2-C4 zou ik dan gekozen hebben voor C4-C2-C1-C4-C2-C1, waarbij ieder speakerpaar op zijn minst dezelfde tussenafstand krijgt en ook min of meer dezelfde problemen met de parasitaire passieve speakers heeft. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op mei  3, 2008, 23:01:59
Ik denk dat de enig goede wijze voor een luistersessie met de speakers naast elkaar - liefst wil je ze steeds apart opstellen omdat de units van de andere speakers een flinke (passieve) rol meespelen - is door ze juist niet symmetrisch op te stellen. 8)

Dus in plaats van C4-C2-C1-C1-C2-C4 zou ik dan gekozen hebben voor C4-C2-C1-C4-C2-C1, waarbij ieder speakerpaar op zijn minst dezelfde tussenafstand krijgt en ook min of meer dezelfde problemen met de parasitaire passieve speakers heeft. ;)
Deze wijze van beluisteren heb ik nog nooit ergens gezien/gehoord :D
Aangezien we bij ons op de audioclub regelmatig demogevers krijgen met meerdere sets speakers, ga ik zeker een keertje vragen of we een dergelijke vergelijk kunnen houden.
(alhoewel ik me afvraag of je dat verschil gaat horen, maar ik moet toegeven dat ik van bepaalde vooroordelen ondertussen ben teruggekomen ;))

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: diceman op april 23, 2008, 20:29:53
Alvast bedankt voor je reactie, ga het in de gaten houden, neem aan dat we weer fotos krijgen te zien  ;)(hint)van de NO-LS met elevators.
En geduld is een schone zaak, al hebben wij, als ht-ers deze niet altijd ;D
Hoi Diceman,

Ondertussen zijn de elevators binnen. Zoals je je kunt voorstellen ben ik nog niet tevreden over het resultaat ;).
De kabels hangen inderdaad door en door de grote ronding is het niet mogelijk om ze te fixeren in de elevator zelf.
In de 'handleiding' wordt wat gemeld over elastieken in combinatie met Nordost, maar ik zou niet weten hoe dat zou moeten werken...

Helaas nog geen tijd gehad om me hier verder druk om te maken, maar als het je lukt om ze 90 graden gekanteld te houden, dan werkt het wel.
(op dit moment zou dat betekenen de kabel kantelen en constant bochtjes laten maken anders valt de kabel om)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op mei  4, 2008, 08:28:46
Aangezien we bij ons op de audioclub regelmatig demogevers krijgen met meerdere sets speakers, ga ik zeker een keertje vragen of we een dergelijke vergelijk kunnen houden.

Ik vermoed dat de demogevers hun keuze voor zo'n opstelling maken:
- voor de looks
- om bepaalde speakers er verhoudingsgewijs beter uit te laten komen
- uit onwetendheid

Ik denk dat je versteld zult staan van de verschillen. ;)

TheSpeedSkater

Ik weet nog goed dat ze dat zelfs (Heeeeeel lang geleden ;)) bij Stassen de speakers ook al hadden staan op die manier.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Ik weet dat ze 25 jaar geleden bij Fokko Dijkstra in Emmeloord (later RAF) ook al de 'C4-C2-C1-C4-C2-C1' opstelling hadden. ;)

Deleted member

Citaat van: Jean Sibelius op mei  4, 2008, 09:26:27
Hoi Diceman,

Ondertussen zijn de elevators binnen. Zoals je je kunt voorstellen ben ik nog niet tevreden over het resultaat ;).
De kabels hangen inderdaad door en door de grote ronding is het niet mogelijk om ze te fixeren in de elevator zelf.
In de 'handleiding' wordt wat gemeld over elastieken in combinatie met Nordost, maar ik zou niet weten hoe dat zou moeten werken...

Helaas nog geen tijd gehad om me hier verder druk om te maken, maar als het je lukt om ze 90 graden gekanteld te houden, dan werkt het wel.
(op dit moment zou dat betekenen de kabel kantelen en constant bochtjes laten maken anders valt de kabel om)

Groeten, Jan

Een elastiekje zou je idd. om de twee pootjes kunnen spannen met de Nordost er onder.  :)

Zie ik nou alleen dat je twee kabels in de lengte over mekaar heen hebt liggen? Dat lijkt me niet bevorderlijk aangezien ze dan wel heel gemakkelijk mekaars signaal kunnen beinvloeden. Niet afgeschermde kabels moet je eigenlijk alleen maar kruizen.