HooKiPa`s studenten HT (Update 8-10-06)

Gestart door HooKiPa, februari 18, 2005, 11:50:11

Vorige topic - Volgende topic

HooKiPa

Zo, ik heb me setje uitbereid met een Nokia ontvanger en TVHome Extra, dat is wel een genot hoor.. Het beeld is veel netter en het geluid van de tv is nu ook goed te noemen.. Kortom, ben er zeer content mee :)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

reza

Citaat van: HooKiPa op augustus 17, 2005, 20:25:44
Zo, ik heb me setje uitbereid met een Nokia ontvanger en TVHome Extra, dat is wel een genot hoor.. Het beeld is veel netter en het geluid van de tv is nu ook goed te noemen.. Kortom, ben er zeer content mee :)
Das mooi nou weer achter de boeken,hihi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HooKiPa

Gelukkig ben ik dit komend half jaar verlost van de boeken.. Nouja, tijdens mijn stage zal ik wel het een en ander aan boeken onder ogen krijgen, maargoed.. Een ding scheelt, er blijft vrij weinig tijd over voor geld uitgeven, dus wie weet dat er binnenkort nog leuke upgrades aan komen  >:D
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

HooKiPa

Zo, aangezien mijn glasvezel kabel in gebruik is door mijn tv home decoder, moest er een nieuwe kabel komen. Dit is de Van den Hul Videolink 75 geworden..
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

HooKiPa

Morgen naar de doe-het-zelf-shop.. Paar platen MDF op maat laten zagen.. En dan begint morgen de nobele taak om een "TNT FleXy Table®: DIY audiophile rack" te bouwen..

Het worden twee units, één van 600x500 (voor de receiver, dvdspeler, tvhome decoder en eventuele cdspeler.. Dus 4 lagen) en de andere wordt 800x500 (voor de tv en de center speaker.. 2 lagen)..

Ga hem denk ik gebroken wit/beige schilderen (de etages) en dan met een zwarte pijp over de tapeinden heen..
Zal morgen wel paar foto`s maken.. En dan in het kort laten zien wat ik gemaakt heb ;-) (ongeschilderd, schilderen komt nog)

Over een maandje trouwens een stel nieuwe foto`s.. Dan wordt mijn setje verhuisd naar een nieuwe leefomgeving.. Want ik ga namelijk nog even een jaartje het "echte" studentenleven ervaren.. :)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

HooKiPa

Zo, het meubel zit in elkaar.. Moet toch volgende week weer even langs de Gamma, nog even een extra level er bij maken..

Tevens heb ik vorige week een Rittal stekkerblok + 4 meter Lapp Oehlflex 110 Classic (3x2.5) gekocht..
De furutech stekker komt er nog bij, die is in bestelling (inkoopactie)..
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

kheikens

Citaat van: HooKiPa op oktober 29, 2005, 15:26:36
Zo, het meubel zit in elkaar.. Moet toch volgende week weer even langs de Gamma, nog even een extra level er bij maken..

Foto??
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

HooKiPa

Nou, die komt volgend weekend pas, nadat ik hem geschilderd heb.. ;)

Ben er alleen nog niet geheel over uit, hoogglans zwart of hoogglans wit...  ???
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

HooKiPa

Wel alvast een foto van het stekkerblok:

En van de stekker:
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

kheikens

Zo dat ziet er ook wel sjiek uit!! goed bezig!
Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

R

Citaat van: HooKiPa op oktober 29, 2005, 19:56:09
Nou, die komt volgend weekend pas, nadat ik hem geschilderd heb.. ;)

Ben er alleen nog niet geheel over uit, hoogglans zwart of hoogglans wit...  ???

Ik zou geen hoogglans nemen, dat gaat veel te veel reflecteren in je HT. Ik zou zwart doen iig.

HooKiPa

Mjah, heb al paar fotos op internet gezien.. Maar ben bang dat mijn apparatuur niet meer "naar voren" komt als het geheel zwart is..
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

R

Tja, contrast vind ik ook mooier. Daar heb gelijk in. Ik zou glans sowieso afraden. Ik ben nu zelf ook aan het bouwen en ga voor een zwart meubel met daarop zilveren apparatuur.

HooKiPa

Zo, dat is zeker een net meubel! :)
Maar jij hebt zilveren apparatuur, wat een mooi contrast geeft met een zwarte kast.. Ik heb alleen maar zwarte apparatuur, dus denk toch dat ik voor wit ga (of gebroken wit)..

Hier even een overzicht hoe ik het rack heb opgebouwd (ja ja, l33t paintskills :))
Er mist nog een extra level op het linker rack.. Deze wordt nu ongeveer even hoog als het rechter rack met de tv er op..
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

R

Citaat van: HooKiPa op oktober 29, 2005, 21:46:13
Zo, dat is zeker een net meubel! :)
Maar jij hebt zilveren apparatuur, wat een mooi contrast geeft met een zwarte kast.. Ik heb alleen maar zwarte apparatuur, dus denk toch dat ik voor wit ga (of gebroken wit)..
Tnx, tekenen lukt me vrij aardig. Bouwen trouwens ook, maar moet nog beginnen. Heb al wel wat spullen ingekocht.
Ik zou dan voor extra wit gaan. Ik denk dat gebroken vuil gaat overkomen. Ik heb een tijdje geleden een ander meubel gebouwd en die ook spierwit geschilderd( wit met extra wit gemengd). Dat oogt vrij goed.

HooKiPa

Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

R

jahoor, die uit het bouwtopic zijn verdwenen van dit meubel maar het archief biedt uitkomst.

HooKiPa

Hmmm, ziet er goed uit.. Denk dat ik toch maar voor wit ga dan ;)

Tnx   ;D
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

kheikens

Je kan wel alles voor je HT met donker gaan doen omdat het dan niet meer reflecteerd, maar als je een studenten HT hebt is het niet alleen je HT maar ook je slaap en werkkamer en dan mag je ook wel wat vrolijke kleuren hebben lijkt mij. Dan maar iets meer reflecteren en iets minder beeld......
Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4

HooKiPa

Inderdaad, bezit op dit moment toch nog geen projector, dus dat reflecteren zal nog wel meevallen..  ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

Frank.V

Citaat van: HooKiPa op oktober 29, 2005, 19:57:55
Wel alvast een foto van het stekkerblok:

En van de stekker:

waar heb je deze stekkerdoos vandaan??

Moony

Citaat van: Frank.V op oktober 30, 2005, 10:25:06
waar heb je deze stekkerdoos vandaan??

Bij de Conrad verkopen ze deze.
Zit wel een ander inferieur snoer aan (ook nog zonder stekker), dus die zal je zelf nog even moeten vervangen.

Daklem

Citaat van: Moony op oktober 30, 2005, 10:54:34
Bij de Conrad verkopen ze deze.
Zit wel een ander inferieur snoer aan (ook nog zonder stekker), dus die zal je zelf nog even moeten vervangen.

Het resultaat van de LAPP kabel en de Furutech stekker mag er dan ook zeerzeker wezen  O0

HooKiPa

Inderdaad, het stekkerblok komt oorspronkelijk bij de Conrad vandaan.. Al heb ik hem inclusief de LAPP kabel via dit forum gekocht..
De Furutech stekker komt binnenkort binnen, de bestelling is bij Die Nadel gedaan.. (ook via dit forum)..

En hoop dat het resultaat er mag wezen, moet alleen nog een powerchord voor mijn receiver kopen/maken.. Zit er aan te denken om dezelfde Furutech stekker en een Furutech euro-stekker te kopen (en dan 1 meter LAPP van die 4 meter afknippen)..
Alleen kan ik deze stekker zo snel niet in Nederland vinden.. En was te laat met bijbestellen..

Dus, dat wordt een volgende inkoopactie ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

Moony

Een van de sponsors van dit forum verkoopt Furutech:
http://www.deaudiofabriek.nl