HooKiPa`s studenten HT (Update 8-10-06)

Gestart door HooKiPa, februari 18, 2005, 11:50:11

Vorige topic - Volgende topic

HooKiPa

NEW PICTURES OF NEW ENVIRONMENT

Goedendag allemaal,

ik zal ook eens mijn HomeTheater setje posten, alleen zal het eerst even bij de componenten blijven en de foto`s zullen binnenkort volgen (eerst even mijn kamer opruimen). Ik ben een 23 jarige Technische Bedrijfskunde student en ben sinds december 2004 door jullie "verpest" ;D

De kamer is eigenlijk te klein voor dit alles (lees: 3.5 x 4.5), maar dat mag de pret niet drukken.

Hardware:
- Marantz SR7400 (black)
- Marantz DV4500 (black)
- Oude Philips 62cm breedbeeld (50Hz)

Speakers:
- B&W 201i (fronts, op Atacama Nexus50 stands)
- JBL XL1000 (rears)
- Mission M3C1 (center)
- Mordaunt-Short 309 (sub)

Bekabeling:
- Van den Hul "The Clearwater".
- Van den Hul "Videolink 75".
- Oelbach subwoofer kabel (van 1 tulp, naar 2 tulp).
- Goedkoop S-video kabeltje voor OSD (receiver).
- No-name scartkabel (wel een hele dikke, maar die wordt ook vervangen).

Toekomst:
Daar mijn huidige kamer vol met schuine wanden zit en overal ramen of deuren, is een beamer met bijbehorend scherm niet te realiseren. Ik ga dan ook eerst lekker voor een stel mooie speakers sparen en als ik het huis uit ben (lees: nog 3 jaar), dan komt er wel eens een beamertje.

De huidige fronts (B&W 201i), zullen in de toekomst verhuizen naar de achterkant en de JBL`s zullen verdwijnen.
Wat ik graag als fronts terug wil zien, zijn de B&W DM604 S3 en de B&W LCR600 S3, dit is wel een beetje overkill voor mijn kamer, maargoed..

Maargoed, ik heb op dit moment mijn 5.1 set compleet, daar ging het mij even om. Vandaar de mix van allerlei speakermerken, e.d.. Nu gaan we voor de "betere" componenten sparen, maar eerst even aan wat andere financiele verplichtingen voldoen.

Dus ergens eind dit jaar komt er wel weer een update ;)

Foto-update

Om de layout van het forum niet dusdanig te vervormen, heb ik de thumbnails op een aparte website gezet, hieronder vind je de link naar de foto`s.
http://www.middelhoven.net/hometheater/images.html
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

Sjors

Netjes hoor   :D

Foto?  8)

Groet, Sjors

mradem

HooKiPa

Ik zal eens kijken of ik morgen in de gelegenheid kom om een paar leuke overzichts foto`s te maken.
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

Sjors

Citaat van: HooKiPa op februari 18, 2005, 23:08:13
Ik zal eens kijken of ik morgen in de gelegenheid kom om een paar leuke overzichts foto`s te maken.

:D

HooKiPa

Nou, ik ben de afgelopen paar dagen echt zeer druk geweest, maar ik hoop morgenochtend of avond even een uurtje vrij te hebben, om foto`s te maken en even snel een doekje overal overheen te halen ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

de blauwe lucht

denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

Rappie

Fotos zijn altijd mooi natuurlijk .... wel moet je opletten dat je niet te grote speakers voor je kamer koopt ....
Eigenaar van Paulthé

HooKiPa

Nou, ik heb vanmiddag mijn kamer opgeruimd, alleen is het nu te donker om mooie foto`s te maken.
Ik denk dat ik morgenmiddag nog wel even een half uurtje a uurtje de tijd heb om een aantal overzichtfoto`s te maken.

En te grote speakers, mjah.. Als je ze niet vol uit draait, dan maakt het niet zo veel uit, dunkt me?
Maar ik kan nu financieel gezien leuke dingen bij elkaar sparen en ik weet niet hoe die situatie straks is als ik over 3 jaar het huis uit ben en dan dus een aantal vaste kosten er bij krijg ;)

Ben op dit moment trouwens een zak met zilverzand aan het drogen op mijn kamer. Die is over een weekje of 1 a 2 wel droog, dan kan ik mijn stands verzwaren.
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

R

Het kan ook in de magnetron.. gaat veel sneller.

HooKiPa

Gewoon in een glazen bak doen en dan goed opwarmen?
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

HooKiPa

Ik heb net de magnetron op de ovenstand aan gehad, met het resultaat dat ik in een 45 minuutjes toch wel een liter of 3 aan kurkdroog zand heb. Over een half uurtje maar weer een sessie inlassen, maar de magnetron moet nu toch echt even afkoelen, ding is 45 minuten op vol vermogen aan het verwarmen :P

Maargoed, straks nog maar weer een uurtje bezig, even gebruik maken van het nachtstroom tarief ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

HooKiPa

Zo, ik heb nu een emmer vol met kurkdroog zilverzand. Morgen de stands vullen, zand ligt nu af te koelen in de keuken.
De buren zullen wel gedacht hebben, wat die buurjongen nu weer gedaan heeft, alle ramen beslagen  ::) >:D
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

Sander Nooy

Kan je dat zand trouwens gewoon bij de lokale DHZ zaak (Pr*xis / G*mma) halen ?

Want ik wil mijn stands ook nog wel verzwaren.
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Rappie

Dat kan inderdaad. Wel even goed drogen ...
Eigenaar van Paulthé

Sander Nooy

Gheh in de magnetron dus :)

Mooi, moet er toch nog heen, meteen es kijken wat dat kost ... thanks.
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

HooKiPa

Ik heb voor een zak van 25 kilo (kleinste zak) bij de g*mma €1,99 betaald.
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

Sander Nooy

:o ;D Dat is ook de prijs niet. Van het weekend maar even langs dus.

Thanks.

Sjors

Citaat van: Sander Nooy op maart 14, 2005, 11:43:42
(Pr*xis / G*mma) halen ?

---OFF-TOPIC-----

Waarom gebruiken jullie * in de plaats van de A ? mogen we geen reclame maken?  :D

Groet, Sjors

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rappie

Zolang geen van de forum sponsoren zand verkoopt mogen we volgens mij gewoon bouwmarkten opnoemen zoveel we willen ;) (toch ? )
Eigenaar van Paulthé

graafke

Citaat van: HooKiPa op maart 13, 2005, 20:43:59
Ben op dit moment trouwens een zak met zilverzand aan het drogen op mijn kamer. Die is over een weekje of 1 a 2 wel droog, dan kan ik mijn stands verzwaren.

schroef je gewoon de bovenplaat eraf? kun je me vertellen hoeveel zand er nodig is en of het iets opleverd :D

HooKiPa

Nou, ik heb echt even lopen prutsen voor ik de standaardjes gevuld had :)

1) Zand wezen drogen in de combi-magnetron
2) Standaard-deksel verwijderen
3) (heb ik gedaan, met een kaars en die de buizen van de standaard vol druipen, zodat je een afdichting krijgt, die wel weer netjes te verwijderen is. Later bedacht ik dat flexibele kit ook wel een optie was geweest)
4) Zand in de buizen
5) Deksel er weer op.

Ik kan met die zak van 25 kilo wel 5 of 6 Atacama Nexus 50 stands vullen, dunkt me.

Verschil in geluid, daar ben ik het nog niet helemaal over eens. Heb wel het gevoel dat de speakers enigszins lekkerder spelen bij het produceren van een wat lage toon.

*foto`s komen er aan, moet alleen nog even ergens 10Mb uploaden*
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

HooKiPa

Ik zag dat ik een dubbel-post had gedaan, dus gebruik ik deze ruimte ook maar even voor de link naar mijn foto`s.

Foto-update

Om de layout van het forum niet dusdanig te vervormen, heb ik de thumbnails op een aparte website gezet, hieronder vind je de link naar de foto`s.
http://www.middelhoven.net/hometheater/images.html
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

Sjors

HooKiPa

Ik zit te twijfelen om langs een grafzerken-handelaar te gaan om een stel "onderzetters" voor mijn fronts en sub te laten maken, of gewoon langs de doe-het-zelf winkel te gaan en een stel tegels te halen.

Is er veel verschil qua geluid, of is het alleen uiterlijk wat het prijsverschil uitmaakt?
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),