Muziekcollectie snel uitbreiden, waarmee???

Gestart door Kerstmanno, februari 14, 2005, 19:29:11

Vorige topic - Volgende topic

Roland

Citaat van: kit-kat op januari  3, 2006, 19:25:37
Moloko- statues   - aparte electronisch dance- mooie stem (zelfde vrouw als roisin murphy)
Klopt, erg fijne CD. Ik vind je zin "zelfde vrouw als roisin murphy" ook wel apart trouwens  :D  Ze is nu trouwens solo, maar dat wist je waarsch. al :)

garmtz

Citaat van: gvc op januari 15, 2006, 19:46:38
De actuele dance/lounge-hit in Belgie: 'Perfect Storm' van 'Sweet Coffee' (http://www.sweetcoffee.be, samples onder 'Extra'). Prachtige CD van voor tot achter, en dat ik heel zeldzaam in dit genre. Ook live heel sterk.

Mwah.

garmtz

Citaat van: kit-kat op januari  3, 2006, 19:25:37
Op vakantie ontdekt

Arvo Part- alina...  rustig klassiek, minimalistisch piano/viool geluiden...zeer relaxed achtergrond muziek

Bugge wesseltoft- new conception of jazz- film'ing   - electronisch jazz

Moloko- statues   - aparte electronisch dance- mooie stem (zelfde vrouw als roisin murphy)

Mc bar social 2- aparte mix van verschillende nummers...ik vind ong de helft goed.

Allemaal mooi, ken alleen de laatste niet. ALLE andere albums van Moloko zijn ook de moeite waard (ik heb ze dan ook allemaal...  ;D). Van Bugge moet je ook 'Moving' kopen. Prachtplaat! Van Arvo Pärt kan ik verder ook 'Stabat Mater' aanraden en de nieuwe plaat 'Lamente'. Maargoed, van hem is bijna alles mooi, vooral als het is uitgebracht op ECM.

kippekop

Een oude lounge cd die ik laatst tegenkwam en echt helemaal het einde vind is van Ulrich Schnauss- far away trains passing by, het is meer ambient dan lounge wellicht, maar wow!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

kit-kat

Citaat van: Roland op januari 16, 2006, 00:34:06
Klopt, erg fijne CD. Ik vind je zin "zelfde vrouw als roisin murphy" ook wel apart trouwens  :D  Ze is nu trouwens solo, maar dat wist je waarsch. al :)

Ik bedoelde hiermee te zeggen dat ze nu dus als Roisin Murphy optreedt (dus solo) en dus niet meer als het band Moloko. Ik had het wellicht iets beter kunnen verwoorden  :P
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

kit-kat

Citaat van: garmtz op januari 16, 2006, 09:01:54
Allemaal mooi, ken alleen de laatste niet. ALLE andere albums van Moloko zijn ook de moeite waard (ik heb ze dan ook allemaal...  ;D). Van Bugge moet je ook 'Moving' kopen. Prachtplaat! Van Arvo Pärt kan ik verder ook 'Stabat Mater' aanraden en de nieuwe plaat 'Lamente'. Maargoed, van hem is bijna alles mooi, vooral als het is uitgebracht op ECM.

Gezien jouw goede smaak Garmtz  ;), zal ik deze zeker op gaan zoeken ;D thanks
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Roland

Citaat van: kit-kat op januari 16, 2006, 13:24:33
Ik bedoelde hiermee te zeggen dat ze nu dus als Roisin Murphy optreedt (dus solo) en dus niet meer als het band Moloko. Ik had het wellicht iets beter kunnen verwoorden  :P
Ik had wel door wat je bedoelde, dus zit wel goed :)  Ik moet die solo-praktijken nog even beluisteren, heb ze afgelopen Lowlands geskipt (prioriteiten, weet niet meer met wat het overlapte trouwens :))

sandervg

Nog een paar leuke opnames:
- Holly Cole - tempation: langzame, moderne jazz met heel veel emotie en intimiteit. Vrouwenstem. Langzaam.
- Ricky Lee Jones - Pop pop: beete a la Holly Cole. Iets minder zweverig
- Jack Johnson - ?? (nieuwste cd met gele kaft en zwarte boom erop): hele lekkere akoestische muziek met een lekker ritme. Ook de zang is heel ritmisch gezongen (haast op een 'rap achtige' manier)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Roland

Citaat van: sandervg op januari 16, 2006, 15:51:18
- Jack Johnson - ?? (nieuwste cd met gele kaft en zwarte boom erop): hele lekkere akoestische muziek met een lekker ritme. Ook de zang is heel ritmisch gezongen (haast op een 'rap achtige' manier)
In Between Dreams heet z'n laatste CD. Klinkt idd erg ok. Kan ook zeker z'n 1e CD, Brushfire Fairytales, aanraden :)

TheoProton

Voor de drumliefhebbers onder jullie, include mezelf ;) Simon Philips: Symbiosis Damn Wat een soundstage!! Een erg goed opgenomen cd, zoals het hoort!!!  En Sheila E & The E-Train: Writes Of Passage, ook zo'n vb.

sandervg

Deze week ontdekt: Lee Sankey - Tell Me There's a Sun (2003).

Gaaf album dat eens een andere weg bewandeld. Veel soorten muziekstijlen: funk, blues, jazz, rock en allemaal met een symfonisch tintje (16 koppige band bestaande uit top muzikanten). Leuke ritmische wisselingen (5 kwarts maats etc.) en héél muzikaal. Echte kwaliteitsmuziek. Ook nog best goed opgenomen! Stem van de leadzonger heeft wel wat weg van Mark Knopfer en speelt zelf mond harmonica. Aanrader.

marcie

Wat ik echt fantastische muziek vind is van de Nederlandse muzikant Eric Vloeimans. Jazz trompetist en naar de kenners zeggen een van de beste van Europa. Dan nog het gitaarspel van Anton Goudsmit  8)en piano van Harmen Fraanje. Ongekende klasse.
Zojuist weer eens van zijn SACD boom petite zitten genieten. Op dit moment staat zijn nieuwste Summersault op.  8) 8)

Marantz SR5500, CD5001OSE, DV6500
Dali Concept 6, 2 en 1
Panasonic TH-37PV70
Pioneer DVR-LX60 Popcorn A300 Logitech Harmony one

FrankB

Citaat van: marcvv op maart  6, 2006, 21:12:49
Wat ik echt fantastische muziek vind is van de Nederlandse muzikant Eric Vloeimans. Jazz trompetist en naar de kenners zeggen een van de beste van Europa. Dan nog het gitaarspel van Anton Goudsmit  8)en piano van Harmen Fraanje. Ongekende klasse.
Zojuist weer eens van zijn SACD boom petite zitten genieten. Op dit moment staat zijn nieuwste Summersault op.  8) 8)

Leuk, ik heb Summersault sinds een week binnen. Niet alles kan ik even goed waarderen, maar er zitten grandioze composities tussen!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

marcie

Citaat van: FrenkB op maart  7, 2006, 08:32:59
Leuk, ik heb Summersault sinds een week binnen. Niet alles kan ik even goed waarderen, maar er zitten grandioze composities tussen!

Ben benieuwd welke stukken jij zo grandioos vindt?
Dali Concept 6, 2 en 1
Panasonic TH-37PV70

FrankB

Citaat van: marcvv op maart  7, 2006, 20:08:04
Ben benieuwd welke stukken jij zo grandioos vindt?

De laatste vier stukken op de cd, "chorizo" in iets mindere mate.

marcie

ik heb een stuk of zes cd's van Vloeimans maar daar zit "chorizo" niet bij. Kan daar dus niets zinnigs over zeggen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik vind Summersault toch wel een van zijn beste (althans van de cd's die ik heb). Ook Boom Petite (SACD) vind ik zeer de moeite waard.
Dat er een paar mindere stukken op staan geldt volgens mij voor alle cd's van wie dan ook.
Dali Concept 6, 2 en 1
Panasonic TH-37PV70

FrankB

Citaat van: marcvv op maart  8, 2006, 08:24:44
ik heb een stuk of zes cd's van Vloeimans maar daar zit "chorizo" niet bij. Kan daar dus niets zinnigs over zeggen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik vind Summersault toch wel een van zijn beste (althans van de cd's die ik heb). Ook Boom Petite (SACD) vind ik zeer de moeite waard.
Dat er een paar mindere stukken op staan geldt volgens mij voor alle cd's van wie dan ook.

Met stukken bedoel ik nummers op een cd, als je Summersault hebt heb je chorizo erop staan ;). Veel (niet-klassieke) cd's hebben inderdaad een aantal wat mindere nummers al heb ik ook cd's waar een paar toppers opstaan en een paar wat mindere toppers maar geen nummers die de kwalificatie "minder" verdienen.

Overigens is "Summersault" de enige cd van Vloeimans die ik heb, gekocht omdat Fraanje achter de piano zit en ik sinds zijn eigen cd is uitgebracht erg fan van hem ben. En deze cd stelt me zeker niet teleur, altijd fijn om Nederlandse juweeltjes te vinden.

Foo

Hmm, er zitten hier wel een paar interessante suggesties bij, toch eens naar luisteren.  O0

Mijn bijdrage:

Hail to the Thief - Radiohead
Ik ben een enorme fan van Radiohead. Echter toen ik dit album voor het eerst afspeelde, kon het me niet echt bekoren. En dan te bedenken dat ik Kid A en Amnesiac (ook aanraders) soms weken in de CD speler zaten. Tot ik op een avond eens echt ging luisteren, toen werd mij duidelijk dat dit toch wel een heel goed album was. Telkens als ik het beluisterde hoorde ik weer meer, en vielen de instrumenten en sequencers steeds meer op hun plaats.

On an Island - David Gilmour
Er loopt al een draadje over dit album in dit forum, gewoon luisteren, prachtige muziek.

The Lamb lies down on Broadway - Genesis (Digital Remaster)
Het beste album dat ze ooit gemaakt hebben, nog met Peter Gabriel. Enkele jaren terug kwam ik de dubbel LP tegen, ik was wel bekend met werken van Genesis, maar had de schurft aan Peter Gabriel (sorry). Toch maar meegenomen voor een €3,-. Eenmaal gereinigd, de 1e plaat op de speler gelegd en beluisterd, geweldig album! Enkele maanden geleden gekocht als digitale remaster CD, bijna net zo goed als de LP's

Blues at sunrise - Stevie Ray Vaughan
Voor diegene die zich voor het eerst in de richting van de blues begeven. Rustige blues nummers schitterend weergegeven door deze gitaarvirtuoos.

The colour of Spring - Talk Talk
De dag dat ik deze LP kocht in 1986 heeft mijn muzieksmaak voorgoed veranderd, ik was toen 17. In die periode was ik helemaal wild van Level 42 (Running in the family was volgens mij net uit).  Deze LP heb ik helemaal grijs gedraaid, wat was deze band gegroeid na It's my life.

How to measure a Planet - The Gathering
Daar kan Within Temptation nog een puntje een zuigen. Ik had laatst een live DVD aan een collega geleend, hij kende de groep niet, maar wilde het wel eens proberen. Een week later kwam de DVD retour met de mededeling dat hij hem zelf had gekocht. Ook wilde hij graag weten welke CD's er van deze groep verkrijgbaar waren. Dit album vind ik het beste dat ze hebben gemaakt, mijn collega is het met mij eens.

Miracle - Willy DeVille
Bekend van Mink DeVille, album geproduceerd door Mark Knopfler. Unieke en geweldige combinatie, alle emoties worden op dit album doorlopen.
Foo

Walter_PPK

Stream of Passion - Embrace the storm. Geinige dvd erbij met een 5.1 mix.
Als je van The Gathering houdt is dit misschien wel wat.
Muziek geschreven en geproduceerd door onze eigen Arjen Lucassen (Ayreon).

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

take5

Leuk topic dit!
Heb zelf een paar dagen geleden de website www.pandora.com ontdekt. Echt ideaal als je je muzieksmaak wilt verbreden of verdiepen. Op basis van het "Music Genome Project" maakt deze site een non-stop muziekzender voor je aan, gebaseerd op je aangegeven idolen of muzieksmaken. Je kunt meerdere "stations" maken en deze steeds verder specificeren! Echt gaaf!  O0

Ben nu "Here is Everything" van Chiara Civello aan het luisteren. Is het hele album een aanrader?

Paul1967

Enkelen (als ik) zullen hem misschien al hebben maar zo niet:

Kate Bush laatste (dubbel)album Aerial kost momenteel slechts 10 euro bij V&D.
Helemaal geen slecht album en voor dit geld echt een aanrader!

sandervg

Citaat van: ht-kabouter op maart 26, 2006, 11:19:37

Over kate niets dan lof. Maar ja, de opnamekwaliteit van haar CD's....  :-\ De enige acceptabele opname van Kate die ik heb is 'the kick inside'. De rest heeft een ongelooflijke hoeveelheid slissend hoog. Erg jammer. Ik ben normaal helemaal niet zo kritisch, maar dit gaat me echt te ver. Bv. 'The Sensual World' vind ik echt een mooie plaat (luister naar 'this womans work'!!), maar zo slecht opgenomen, dat ik 'm nauwelijks draai.

Hoe is Aerial opgenomen? Als dat meevalt, ga ik direct naar de V&D  :D

Marcel_T.

Citaat van: ht-kabouter op maart 26, 2006, 11:19:37
Enkelen (als ik) zullen hem misschien al hebben maar zo niet:

Helemaal geen slecht album en voor dit geld echt een aanrader!

En 8,99 bij de Media Markt in Hengelo. Dus als je dichtbij woont...  ;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

sandervg

Citaat van: Marcel_T. op maart 27, 2006, 15:56:05
En 8,99 bij de Media Markt in Hengelo. Dus als je dichtbij woont...  ;-)

Maar hoe is de opname kwaliteit van Aerial?

Marcel_T.

Ik vind 'm niet slecht. Al is het geen 'audiofiele' opname en heb ik geen vergelijk met oudere Kate Bush cd's. Het luister wel lekker weg i.i.g.v.!  ;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650