Muziekcollectie snel uitbreiden, waarmee???

Gestart door Kerstmanno, februari 14, 2005, 19:29:11

Vorige topic - Volgende topic

Kerstmanno

Citaat van: Garmt op juni 13, 2005, 15:35:41
Zal thuis eens wat van mijn toppers opschrijven Menno, misschien heb je er wat aan...

Ik kom momenteel weinig op het forum...

Garmt, heb je wat kunnen opschrijven? Ik heb je toch ruim de tijd gegeven!  ;D

Kan je wel alvast even filteren op Scofield, Nils Petter e.d.? ;)

TheoProton

De solo cd's van Dominic Miller, de gitarist van Sting. Wat kan die man fantastisch gitaar spelen.

En niet te vergeten de drumliefhebbers hier op het forum, de ex drummer van Sting:  Vinnie Colaiuta, die heeft ook 1 of 2 albums op zijn naam staan, een heel freaky ritme kan die man spelen zeg.>:D

donron

Is al eerder genoemd, maar heb je Natalie Merchant al geluisterd? Echte aanrader. Verder vind ik persoonlijk Amused to death van Roger Waters een cd die in geen platenkast mag ontbreken, net zoals Underworld - Everything,Everything. Mijn plaatjes voor een onbewoond eiland iig.

yulunga

Citaat van: donron op juli 26, 2005, 18:43:01
Is al eerder genoemd, maar heb je Natalie Merchant al geluisterd? Echte aanrader. Verder vind ik persoonlijk Amused to death van Roger Waters een cd die in geen platenkast mag ontbreken, net zoals Underworld - Everything,Everything. Mijn plaatjes voor een onbewoond eiland iig.

tja, en als je Natalie merchant interessant vindt, dan wellicht ook Heather Nova, Katie Melua, Jewel en Sophie Zelmani. ...staan in ieder geval hoog in mijn favorietenlijstje.

kippekop

Dance/lounge: Zero 7 heeft twee echt heel lekkere cd's. Als je van een beetje rustige ambient muziek houdt: bonobo. Wat meer richting de engima hoek: Delerium (Karma) en conjure one-conjure one (iets oosterse sfeer). Coffeetablemuziek: Jon hopkins met opalescent (echt een van de allerlekkerste cd's ooit, zeer rustige lounge), of de cafe del mar: the best of compilation. Vrouwelijke zang+electronic: Jem-finally woken of Morcheeba-big calm.

Lekkere rustige trance? Armin van Buuren: 76. Allerbeste (hardere trance): Gatecrasher classics.
Britpop: Coldplay (de eerste twee cd's zijn geweldig), sayba (de laatste) of embrace-out of nothing

Jazz: Diana krall= girl in the other room, when i look you in your eyes, madeleine peyroux-careless love, alison moyet-voice.

Experimenteel: Mogwai: government commission (heel rustig, erg relaxed), Sigur Ross- agaetis Buyrjun (ijslandse muziek, heerlijk met een jointje ;)) of Boards of canad- music has the right to children

TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

wil

Citaat van: TheoProton op juli 26, 2005, 15:08:29
De solo cd's van Dominic Miller, de gitarist van Sting. Wat kan die man fantastisch gitaar spelen.

En niet te vergeten de drumliefhebbers hier op het forum, de ex drummer van Sting:  Vinnie Colaiuta, die heeft ook 1 of 2 albums op zijn naam staan, een heel freaky ritme kan die man spelen zeg.>:D
Zojuist even wat sampltjes beluisterd van Dominic Miller, maar WOW  :o. Ik dacht dat we met Forcione een goede gitaarspeler in de kast hadden staan, maar dit is écht kicken!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kit-kat

Ik wil deze thread graag weer onder de aandacht brengen.

Het is bagger weer, en fantastisch lekker weer om knus binnen naar muziek te beluisteren..dus zijn er nog ideeen?

Hier een kleine bijdrage van mij.

Kate Bush, nieuwe cd Aerial....het nummer Nocturn vind ik mooi. Een beetje chill/achtergrond muziek.
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Chris80

Hier ook nog wat tips van mij van cd's die ik nog niet langs heb zien komen:

Pink Floyd - Meddle/Dark side of the moon/wish you were here/animals/The Wall (en de rest eigenlijk ook wel :) )
Marillion - Misplaced childhood / clutching at straws
REM - automatic for the people
Radiohead - OK Computer
Alan Parsons - I Robot/Amonia Avenue/Eye in the sky
Tom McRae - Tom McRae
Eels - Alles eigenlijk wel, maar vooral Novocaine for the soul en Blink lights and other Revelations
Interpol
Pearl Jam - Ten
Arena - The visitor
Herman van Veen - In vogelvlucht
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

DA BoSS

De Dijk - Later is nu

Toevallig tegenaan gelopen in de Media Markt een week of 2 geleden.  Sindsdien is ie nauwelijks meer uit mijn cd speler geweest.... ;D
(goede teksten; krachtige, emotievolle muziek &zanger  :D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

sauron

Citaat van: DA BoSS op november 26, 2005, 19:00:50
De Dijk - Later is nu

Toevallig tegenaan gelopen in de Media Markt een week of 2 geleden.  Sindsdien is ie nauwelijks meer uit mijn cd speler geweest.... ;D
(goede teksten; krachtige, emotievolle muziek &zanger  :D)

Lekkere muziek he?  8) Ik heb hun concert laatst gezien in een kleine zaal ... heb je de kans moet je beslist ze gaan zien en horen....  8) 2 uur nonstop heerlijke nederlandse muziek.   een van de betere nederlandse bands vind ik.
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Kerstmanno

Citaat van: Menno-ert op juli 25, 2005, 23:32:38
Ik kom momenteel weinig op het forum...

Garmt, heb je wat kunnen opschrijven? Ik heb je toch ruim de tijd gegeven!  ;D

Kan je wel alvast even filteren op Scofield, Nils Petter e.d.? ;)

Bedankt jongens. Ik wacht echter nog steeds ook op input van Garmt.
Misschien als ik die Isotek binnenkort kom halen? ;D

wil

Citaat van: Menno-ert op december  1, 2005, 15:47:04
Bedankt jongens. Ik wacht echter nog steeds ook op input van Garmt.
Sjeezus... is Garmt jouw referentie?

Enne... niks tegen Garmt ;), ik vind zijn input hierin ook heel verfrissend ook al kan bekoort mij niet al zijn "muziekhelden".

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Kerstmanno

Citaat van: wil op december  1, 2005, 19:34:45
Sjeezus... is Garmt jouw referentie?

Enne... niks tegen Garmt ;), ik vind zijn input hierin ook heel verfrissend ook al kan bekoort mij niet al zijn "muziekhelden".

wil

Zeker niet, luistert veel te veel freaky muziek. Maar hij zou gewoon nog steeds reageren, dus daar hou ik m aan ;D

wil

Citaat van: Menno-ert op december  1, 2005, 21:23:24
Zeker niet, luistert veel te veel freaky muziek. Maar hij zou gewoon nog steeds reageren, dus daar hou ik m aan ;D
Daar heb je gelijk in. ;D Kom op Garmt, Menno EIST een lijst met heel veel freaky en niet-freaky muziek :P

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

FrankB

Hoe ik mede aan nieuwe titels kom is gewoon het topic "laatst aangeschafte cd's en dvd's" volgen en als ik iets niet ken de cd opzoeken op amazon oid en dan luisteren. Pakt het me direct, komt ie op de wishlist, twijfel ik luister ik later nog een keer terug en vind ik het meteen niks dan vergeet ik het snel weer.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Is zeker een manier. Daar komt echter zoveel voorbij, dat ga ik niet allemaal luisteren.
In dit topic kunnen vooral cd's gezet worden die je eigenlijk MOET hebben.
In het aanschaf topic komen natuurlijk heel veel cd's voorbij voor 'gevorderden'.

wil

Citaat van: Menno-ert op december  2, 2005, 11:52:43
Is zeker een manier. Daar komt echter zoveel voorbij, dat ga ik niet allemaal luisteren.
In dit topic kunnen vooral cd's gezet worden die je eigenlijk MOET hebben.
In het aanschaf topic komen natuurlijk heel veel cd's voorbij voor 'gevorderden'.
Mwah... er zijn imo geen cd's die je moet hebben. Het is allemaal zo persoonlijk. Ook in dit topic staan veel aanraders die ik maar matig vind. Het blijven echter wel rijtjes die je op weg kunnen helpen naar een bredere smaak en dat werkt bij het "welke cd's en dvd's heb je aangeschaft" topic ook, alleen is dat meer.

Wat ook een heel leuke site is, is www.platomania.nl. Als je denkt "ik wil meer muziek maar ik weet niet wat" ga daar eens neuzen en beluister tracks op de verschillende trackluistersites.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

FrankB

Mee eens Wil, wat ik vind dat je MOET hebben vindt de ander walgelijke herrie en omgekeerd.

Kerstmanno

Absoluut waar.

Maar als iedereen hun top muziek opgeeft, dan kom je toch een heel eind. Dan hoef je tenminste niet de individuele verzamelingen te filteren.

wil

Naast de cd van Neal Caine (txs to Proprius) is dit ook een echte aanrader:

Gianluigi Trovesi - Round about Weill

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

FrankB

Paul1967

Net gekocht en wel ff zoet mee: Blue guitars van Chris Rea. Zijn nieuwste werk (137 nummers) op maar liefst 11cd's! met boekwerk en dvd. Dit is waarschijnlijk het laatste van Chris want naar verluid stopt ie ermee.
Wie van blues en veel slide gitaren houd; kopen!

p.s. deze box kost nog geen 60 euro dus... ;)

kit-kat

Op vakantie ontdekt

Arvo Part- alina...  rustig klassiek, minimalistisch piano/viool geluiden...zeer relaxed achtergrond muziek

Bugge wesseltoft- new conception of jazz- film'ing   - electronisch jazz

Moloko- statues   - aparte electronisch dance- mooie stem (zelfde vrouw als roisin murphy)

Mc bar social 2- aparte mix van verschillende nummers...ik vind ong de helft goed.
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Geert (gvc)

Citaat van: yulunga op juli 26, 2005, 18:47:56tja, en als je Natalie merchant interessant vindt, dan wellicht ook Heather Nova, Katie Melua, Jewel en Sophie Zelmani. ...staan in ieder geval hoog in mijn favorietenlijstje.
Staan bij mij ook allemaal bovenaan. Vorige week nog 'Piece By Piece' van 'Katie Melua' gekocht. Lijkt wel een folk/pop-versie van Norah Jones. De geluidskwaliteit is ook vergelijkbaar.
(Te beluisteren op http://www.katiemelua.com/album3.htm).

Geert
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Geert (gvc)

Citaat van: kippekop op augustus 14, 2005, 15:43:08
Dance/lounge: Zero 7 heeft twee echt heel lekkere cd's. Als je van een beetje rustige ambient muziek houdt: bonobo. Wat meer richting de engima hoek: Delerium (Karma) en conjure one-conjure one (iets oosterse sfeer). Coffeetablemuziek: Jon hopkins met opalescent (echt een van de allerlekkerste cd's ooit, zeer rustige lounge), of de cafe del mar: the best of compilation.
De actuele dance/lounge-hit in Belgie: 'Perfect Storm' van 'Sweet Coffee' (http://www.sweetcoffee.be, samples onder 'Extra'). Prachtige CD van voor tot achter, en dat ik heel zeldzaam in dit genre. Ook live heel sterk.

Geert
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply