Muziekcollectie snel uitbreiden, waarmee???

Gestart door Kerstmanno, februari 14, 2005, 19:29:11

Vorige topic - Volgende topic

Lucky.L

Citaat van: Harry HT op februari 28, 2005, 13:07:09
Hoi,
Misschien vind je deze van Barb Jungr wel wat.
Een mooie stem toch? (vanaf de pc :) )

Gegroet,

Harry
Je word bedankt ik heb hem maar gelijk besteld op sacd ;)!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Lucky.L

Kari bremnes heb ik[norwegian wood]en michael buble heb ik er ook twee van ;D!!
De rest ga ik even luisteren!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Marcel_T.

Citaat van: Kale Rob op februari 18, 2005, 09:47:35
Ook nog aan te bevelen:

Toto-Live in Amsterdam (ontzettende goede DTS-mix en haarscherp beeld)
Don Henley-Live Inside Job
Marillion-Marbles on the Road (effe wennen, daarna erg mooi, geluidskwaliteit wat minder)
David Gilmour-In concert (akoustisch, veel Pink Floyd nummers)

en wat meer voor de gitaarfreaks:
Steve Lukather-Live in concert (Ohne Filter opname)

Je krijgt het nog moeilijk gezien de vele goede tips hier  :D

Ik heb wat moeite met de hoeveelheid bas op de Steve Lukather dvd. Is jou dat ook opgevallen?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Lucky.L

Citaat van: Lucky.L op februari 28, 2005, 18:10:40
Je word bedankt ik heb hem maar gelijk besteld op sacd ;)!!
Ik heb die andere drie ook maar gelijk besteld op sacd ;)!!

Ian G

CiteerCe matin la vind ik echt heel relaxt

En daar ben ik het helemaal mee eens ;D, beste nummer van Moon Safari. Ik heb ook hun album Talkie Walkie staan,  zitten ook wel relaxte nummers op en zag ik voor 7,- bij van Leest liggen, misschien wat voor jou?

Groeten Ian

Henri.

Hoi,  even een heel andere stijl met aparte klanken :-)  ->  LEFTFIELD
Enkele albums:
- Leftism (Millennium - Original Remastered) -> Not the regular Leftism !
- Rhythm and Stealth
Marantz SR-5500, Marantz DV-6500, Mordaunt-Short-5.1-Plus.

wil

UP!

Hoewel recentelijk nog ge-upt, wil ik even GEbruik maken van dit topic. Wie heeft er nog een rijtje tips voor aanschaf van muziek? De genoemde titels in dit topic ken ik zo ongeveer wel, maar ga gerust verder. Alles wat onder pop, jazz, triphop, lounge, leuk, fijn en aardig valt is welkom 

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kerstmanno

none

ik zou zeggen, voor de liefhebbers van jazz en new music... alles v/ het ECM label (www.ecmrecords.com).

Ben zelf erg te spreken van b/v Eberhard Weber, Arild Andersen (vorige week een van zijn laatse cd's Electra aangeschaft, waanzinnig geluid, nijgt naar worldmusic), Jan Garbarek of Terje Rypdal.

Qualitatief allemaal zeer goede opnames!
Emotions are human, and therefore logical.

garmtz

Citaat van: Dan Inden op juni 10, 2005, 09:53:06
ik zou zeggen, voor de liefhebbers van jazz en new music... alles v/ het ECM label (www.ecmrecords.com).

Ben zelf erg te spreken van b/v Eberhard Weber, Arild Andersen (vorige week een van zijn laatse cd's Electra aangeschaft, waanzinnig geluid, nijgt naar worldmusic), Jan Garbarek of Terje Rypdal.

Qualitatief allemaal zeer goede opnames!

8)  ECM heerst de pan uit inderdaad! Ik vind zelf de CD's van Terje Rypdahl en Jan Garbarek het meest toegankelijk. Hou je van koor: Officium van The Hilliard Ensemble en Psalms of Repentence, met muziek van Alfred Schnittke.

Harry HT

Hoi Wil,
Citaat van: wil op juni 10, 2005, 09:01:30
Hoewel recentelijk nog ge-upt, wil ik even GEbruik maken van dit topic. Wie heeft er nog een rijtje tips voor aanschaf van muziek? De genoemde titels in dit topic ken ik zo ongeveer wel, maar ga gerust verder. Alles wat onder pop, jazz, triphop, lounge, leuk, fijn en aardig valt is welkom 
Ik vind de cd van Keri Noble - fearless wel goed klinken, maar die is alweer een tijdje uit.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

jowi

Ik wil ook wat meer audiofielerige cd's hebben, en mijn interesse gaat dan uit naar wat jazzy achtige zaken, ook wel populairder als bijv. Norah Jones, maar ook bijv. Rosenberg Trio, of dingen als Sting etc. Maar ik weet vantevoren nooit welke cd's voor ons audio fanaten 'mooi' zijn opgenomen... is daar wellicht ergens een lijstje van te vinden, hier, of op het net?

Een lijst met kwalitatief goed opgenomen muziek, gerangschikt op genre, zou erg welkom zijn...

FrankB

Citaat van: jowi op juni 10, 2005, 11:50:58
Ik wil ook wat meer audiofielerige cd's hebben, en mijn interesse gaat dan uit naar wat jazzy achtige zaken, ook wel populairder als bijv. Norah Jones, maar ook bijv. Rosenberg Trio, of dingen als Sting etc. Maar ik weet vantevoren nooit welke cd's voor ons audio fanaten 'mooi' zijn opgenomen... is daar wellicht ergens een lijstje van te vinden, hier, of op het net?

Een lijst met kwalitatief goed opgenomen muziek, gerangschikt op genre, zou erg welkom zijn...

Patricia Barber, de MFSL uitvoeringen  :-* :-*
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Harry HT

Citaat van: FrenkB op juni 10, 2005, 11:57:35
Patricia Barber, de MFSL uitvoeringen  :-* :-*
Hoi FrenkB,

Ik weet volgens mij waar de B voor staat in je naam  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Kerstmanno

FrankB

Citaat van: Menno-ert op juni 10, 2005, 12:29:24
Broos... heel eenvoudig...

barber natuurlijk, maar dat weet jij nog niet :P

jowi

yulunga

Citaat van: jowi op juni 10, 2005, 14:10:05
Dat MSFL, is dat het "Mobile Fidelity Sound Lab" : http://www.mofi.com/history.htm ?

Yep, da's de juiste link. Overigens vind ik zelf van MFSL 'Hot Buttered Soul' van isaac Hayes ook zeker de moeite waard!

wil

Thanks, heb ff Jan Garbarek gehoord... Super!!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

FrankB

Citaat van: yulunga op juni 11, 2005, 08:21:13
Yep, da's de juiste link. Overigens vind ik zelf van MFSL 'Hot Buttered Soul' van isaac Hayes ook zeker de moeite waard!

Die klinkt inderdaad erg  O0

wil

Alvast weer hartstikke bedankt. Ben inmiddels wel weer een eurosnip armer maar ben erg blij met jullie input. Toppie  :)

Jammer dat mijn platenzaak Keri Noble niet had. Helemaal vreemd dat ze Lyn Leon niet kende  :-\, had ik nog nooit daar meegemaakt. Maar goed, we zijn toch weer blij.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Dani1982

Vind je rock een leuk genre?

Rosemary's sons - St. Eleanor's park

Nieuw NLs bandje met engelstalige zang.... veel belovend!!

DA BoSS

hier ook een heeel brede muzieksmaak (klassiek, jazz, funk, hip-hop, rap, trance, raggea, rock, pop, 60's, eigenlijk alles behalve country & gabber  >:D)

maar mijn toppertjes van nu:

Peter Gabriel            UP
Alicia Keys               Songs in a-minor
Sting                       Sacred love
Zap Mama                Ancestry in progress
Mari Kodama             Beethoven piano sonatas
Mahler                     The Symphonies-Chailly (25 eur voor 10 cd's bij NRC-online  :o)
Pink Floyd                Dark Side of the Moon
Hooverphonic           Sit down and listen to...
Westside & Dr. Dre (bass-heavy RAP  8) )

O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Zal thuis eens wat van mijn toppers opschrijven Menno, misschien heb je er wat aan...