Muziekcollectie snel uitbreiden, waarmee???

Gestart door Kerstmanno, februari 14, 2005, 19:29:11

Vorige topic - Volgende topic

Kerstmanno

Ok, hier is mijn probleem. Ik heb een fijne installatie thuis staan en ik draai graag een cdtje. Eigenlijk heb ik de hele dag wel muziek opstaan. Helaas heb ik maar een stuk of 30 cd's en dat is veel te weinig vind ik. Ik weet alleen niet goed wat ik moet kopen!? Ik kan daarom wel wat tips gebruiken. Help me!!!
Ik zal even een greep doen uit wat ik heb staan, zodat jullie een beetje kunnen zien wat ik leuk vind en me aan de hand daarvan tips kunnen geven.

Andrea Bocelli
Dire Straits
Air
Dido
Sarah McLachlan
Eva Cassidy
Katie Melua
Diana Krall
Phil Collins
Paolo Conte
Miles Davis

Kunnen jullie hier wat mee??

Harry HT

Hoi Menno,

Traincha - Strange Fruit
Eric Clapton - Me and Mr Johnson
Ray Charles - genius loves company
Natalie Cole - Ask a woman who knows

Bovenstaande cd's / sacd's zijn vrij mainstream en klinken lekker.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kerstmanno

Ah, mainstream, dat is inderdaad wel een goede benaming. Frank noemde het commerciële zooi  >:(

Bedankt voor de tips! Straks even checken op amazon.

Lucky.L

Probeer eens www.allmusic.com ,als je daar je favoriete artiest in typt staan er meestal ook namen bij die daar op lijken[qua muziek]!En meestal kan je ook een stukje luisteren!!
Daar heb ik mijn meeste muziek vandaan gehaald!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

FrankB

Citaat van: Menno-ert op februari 14, 2005, 19:55:18
Ah, mainstream, dat is inderdaad wel een goede benaming. Frank noemde het commerciële zooi  >:(

>:D

Wellicht vind je Fado ook wel wat, zal wel even een cd van Christina Branco opsnorren. Ligt er hier vast ergens wel een, neem ik die ook mee morgen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

...dune...

Moby - Play
Renee Olstead - Renee Olstead
Norah Jones - Feels Like Home
Joss Stone - Soul Sessions
Ilse de Lange

Kerstmanno

Citaat van: FrenkB op februari 14, 2005, 21:22:54
>:D

Wellicht vind je Fado ook wel wat, zal wel even een cd van Christina Branco opsnorren. Ligt er hier vast ergens wel een, neem ik die ook mee morgen.

Kom alsjeblieft niet aan met dat Portugese gebler, dat is echt afschuwwekkend!!!  ;D

Kerstmanno

Citaat van: ...dune... op februari 14, 2005, 21:50:34
Moby - Play
Renee Olstead - Renee Olstead
Norah Jones - Feels Like Home
Joss Stone - Soul Sessions
Ilse de Lange

Ha Dune,

Bedankt! Op die artiesten kan ik wel reageren.
Ilse heeft leuke nummers, en ik heb wel eens cd's geluisterd. Maar ze heeft nou niet echt een album wat ik voor meer dan 50% leuk vind... volgens mij. Zou het anders nog eens moeten proberen.
Joss Stone ken ik de huidige single van. Heeft wel wat, maar vind de stem lichtelijk irritant. Zal de rest van het album gauw eens luisteren.
Norah Jones kan ik niet langer dan een kwartier horen... ergens een hele mooie stem, maar tegelijkertijd ook tenenkrommend.. ;D
Renee Olstead ken ik niet, moet ik eens proberen.
Moby is niet echt mijn artiest, wat ik ervan gehoord heb tot nu toe.

Maar laat je niet ontmoedigen door de artiesten die ik niks vind, alle ideeën blijven welkom :)

@Lucky. L
Thanks voor de link. Ik kende de site al, erg goed, al ben ik het niet altijd met de waardering van de cd's eens  ::)
Zal ook daar weer eens gaan spitten!

...dune...

Citaat van: Menno-ert op februari 14, 2005, 22:43:36
Kom alsjeblieft niet aan met dat Portugese gebler, dat is echt afschuwwekkend!!! 

Ha Dune,

Bedankt! Op die artiesten kan ik wel reageren.
Ilse heeft leuke nummers, en ik heb wel eens cd's geluisterd. Maar ze heeft nou niet echt een album wat ik voor meer dan 50% leuk vind... volgens mij. Zou het anders nog eens moeten proberen.
Joss Stone ken ik de huidige single van. Heeft wel wat, maar vind de stem lichtelijk irritant. Zal de rest van het album gauw eens luisteren.
Norah Jones kan ik niet langer dan een kwartier horen... ergens een hele mooie stem, maar tegelijkertijd ook tenenkrommend.. ;D
Renee Olstead ken ik niet, moet ik eens proberen.
Moby is niet echt mijn artiest, wat ik ervan gehoord heb tot nu toe.

Maar laat je niet ontmoedigen door de artiesten die ik niks vind, alle ideeën blijven welkom :)

@Lucky. L
Thanks voor de link. Ik kende de site al, erg goed, al ben ik het niet altijd met de waardering van de cd's eens  ::)
Zal ook daar weer eens gaan spitten!

Grinnn...  ;D maar om nou te zeggen dat het stimulérend is... nahhhh...   ;)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de albums die voor meer dan 50% goed zijn, een schaars goed vormen. Echter zegt de 'mindere' helft niets over de 'betere' helft die soms ronduit briljant kan zijn !  8)

Scarp

Citaat van: Menno-ert op februari 14, 2005, 19:29:11
Air
Als je dat soort muziek leuk vind dan zou je st. germain en massive attack (mezzanine, 100th window) eens kunnen proberen.

Kerstmanno

Citaat van: Scarp op februari 15, 2005, 07:12:33
Als je dat soort muziek leuk vind dan zou je st. germain en massive attack (mezzanine, 100th window) eens kunnen proberen.

Hi, heb die 100th window geprobeerd. Kwam ik namelijk ook in de cd-tips tegen voor cd's die erg goed klinken. Maar dat is toch weer niet echt mijn ding. Ik heb 1 cd van air en die vind ik best wel lekker, niet alles evenveel. Ce matin la vind ik echt heel relaxt. Dus ik zoek het wat dat soort muziek, een beetje die kant op.
St Germain zou ik eens moeten proberen....

Roland

Mark Knopfler (solo)
Natalie Merchant

Wat twijfelgevallen:
Morcheeba
Saybia
A Perfect Circle (ook een aantal wat 'stevigere' nummers op hun CD's)

s.t.

Miles Davis - My funny valentine (schitterend optreden met o.a. Herbie Hancock op de toetsen)
Steely Dan - Best of then and now
Blue note - verzamel CD's voor wat jazz lounge achtig maar beter dan de gemiddelde lounge
Stevie wonder

sauron

hey..menno  .. voor een dvd die bij jouw in de smaak zal vallen heb ik ook nog wel een tip....

1    Bozz scaggs greatest hits life
2    birtles shorrock and goble    full circle   

beiden erg goed en wat meer in de richting wat jij zoekt volgens mij

die laatste kan Bjorn bevestigen denk ik  ;)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Kale Rob

Ook nog aan te bevelen:

Toto-Live in Amsterdam (ontzettende goede DTS-mix en haarscherp beeld)
Don Henley-Live Inside Job
Marillion-Marbles on the Road (effe wennen, daarna erg mooi, geluidskwaliteit wat minder)
David Gilmour-In concert (akoustisch, veel Pink Floyd nummers)

en wat meer voor de gitaarfreaks:
Steve Lukather-Live in concert (Ohne Filter opname)

Je krijgt het nog moeilijk gezien de vele goede tips hier  :D

FrankB

Rikske

Portishead "Roseland new york" is ook mischien iets?

Harry HT

Over Chiara Civello lees ik veel positieve dingen. Ik heb de cd zelf nog niet kunnen beluisteren.
Past in het rijtje N. Jones, heeft een jazz achtergrond en een voorliefde voor zuid amerikaanse ritmes  ;)
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Lucky.L

Citaat van: Harry HT op februari 19, 2005, 10:55:59
Over Chiara Civello lees ik veel positieve dingen. Ik heb de cd zelf nog niet kunnen beluisteren.
Past in het rijtje N. Jones, heeft een jazz achtergrond en een voorliefde voor zuid amerikaanse ritmes  ;)

Die heb ik toevallig vorige week besteld maar nog niet binnen!!
Ook ik hoorde er veel positiefs over!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

kit-kat

Een aantal artiesten die minder bekend zijn maar die ik heel mooi vind:

Artiest- album
Skin- Fleshwounds.  Zij zong vroeger voor skunk anansie...maar deze album vind ik veel persoonlijker en mooier.                    Rustiger ook.

Sophie b hawkins- tongues and tails
Vrouwen rauwe stem- rustig, ontzettend mooi.

Depeche mode- daarvan vind ik de recentere album Ultra , het mooiste. Diep, donker , rustig ...nadeel: veel nummers lijken op elkaar. Toch vind ik het erg mooi als achtergrond muziek. Mijn vrienden op bezoek kennen het album vaak niet, en vragen wie het is.  Al kennen ze depeche mode wel, dit is toch een andere soort album dan hun vroegere nummers.

Andere mooie bekende artiesten:

Gitaar-soft rock
tracy chapman
eric clapton- unplugged
Eurythmics- verzamel cd ofzo (minder rustige cd dan de overige 2)

Soul: Marvin gaye- verzamel cd met : what's going on, sexual healing, lets get it on, etc

Dit zijn nummers die ik de laatste tijd vaak draai.
Ik hoop dat je hiermee nog iets meer inspiratie op kan doen.
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Scarp

FrankB

Kerstmanno

Afgelopen dagen 8 cdtjes besteld.

Heb nog lang niet alle tips kunnen beluisteren, maar zodra ik dat gedaan heb, zal ik nog wel aangeven wat is aangeslagen en wat niet.

Keep 'm coming!

Harry HT

Hoi,
Misschien vind je deze van Barb Jungr wel wat.
Een mooie stem toch? (vanaf de pc :) )

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Kerstmanno

Citaat van: Harry HT op februari 28, 2005, 13:07:09
Hoi,
Misschien vind je deze van Barb Jungr wel wat.
Een mooie stem toch? (vanaf de pc :) )

Gegroet,

Harry

Ik zal zo es luisteren als ik thuis ben!