Pathos Cinema X review op hifi.nl

Gestart door bmateijsen, februari 10, 2005, 13:07:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Voor de mensen die er geinteresseerd in zijn: de recensie van de Pathos Cinema X staat per vandaag on-line..



Groet Bjorn

Peerless Monster

Ik had hem vanmorgen al gelezen.
Jammer dat jouw foto niet zo groot afgebeeld is, maar goed het gaat uiteindelijk om de apparatuur :D.

Ik vind het wel een onwijs mooi ding...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tinus_

Mooi stukje Bjorn.

Toen ik deze versterker voor het eerst zag had ik al iets van "wauw".  Weet je zo welk merk voorversterker erbij past?? (ik weet het is een kwestie van smaak maar deze versterker heeft toch z'n eigen buizengeluid).


Ik denk dat ik m'n Sphinx blokjes alvast te koop ga zetten.  ;D
Rebuilding my HT

Danakin

Zie nu pas deze topic en heb Bjorn al een mailtje gestuurd, maar de vraag wil ik hier ook eingelijk aan je stellen:
Zou willen weten of je je huidige voor-/eindcomi zou ruilen voor de Pathos met een bijpassende alles in éénspeler van Arcam?
Je was namelijk zo lyrisch over dit product.


Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

bmateijsen

Citaat van: tinus20vt op februari 10, 2005, 13:28:35
Toen ik deze versterker voor het eerst zag had ik al iets van "wauw".  Weet je zo welk merk voorversterker erbij past?? (ik weet het is een kwestie van smaak maar deze versterker heeft toch z'n eigen buizengeluid).



Het is een analoge meerkanaals versterker, waar je verschillende lijn-inputs hebt, met volume-control. Dus een voorversterker heb je niet echt nodig, althans als je hem in stereo gaat gebruiken.

Daarnaast is het een hybride versterker, wat inhoudt dat het voorversterker deel gedaan wordt door een buisje, echter de eindversterking is in handen van mosfets.

garmtz

Citaat van: tinus20vt op februari 10, 2005, 13:28:35
Toen ik deze versterker voor het eerst zag had ik al iets van "wauw".  Weet je zo welk merk voorversterker erbij past?? (ik weet het is een kwestie van smaak maar deze versterker heeft toch z'n eigen buizengeluid).

Ik denk dat de Pathos prachtig combineert met MartinLogan....  8)  Heb onlangs mijn 'oude' ML Scenario gehoord op een buizenversterker en had hem nog nooit zo mooi horen spelen...   :o  Nu is de Pathos natuurlijk geen buizen-bak all-the-way, maar een buizengeluid heeft hij zeker!

bmateijsen

#6
Citaat van: Danakin op februari 10, 2005, 13:34:42
Zie nu pas deze topic en heb Bjorn al een mailtje gestuurd, maar de vraag wil ik hier ook eingelijk aan je stellen:
Zou willen weten of je je huidige voor-/eindcomi zou ruilen voor de Pathos met een bijpassende alles in éénspeler van Arcam?
Je was namelijk zo lyrisch over dit product.

Danny.

Ik ben inderdaad enthousiast over het product, hoewel ik ook kritisch kantekeningen heb geplaatst. De crux zit hem namelijk in het zoeken naar een dvd-speler die net zoveel processing kracht heeft als mijn meridian. En die zijn er simpelweg gewoon niet.....  ::)

De Pathos versterker is ideaal voor iemand die naast veel 2-kanaals materiaal (liefst balanced aangestuurd) ook met regelmaat een film kijkt. Voor mij is het zo dat ik 2 aparte sets heb, zowel een stereo set als een ruimte die in teken staat voor film en concerten. (met heel weinig consessies)

Als je dan dit in het achterhoofd houdt, dan zou ik dus niet willen switchen. Echter wanneer ik een gecombineerde set zou hebben, dan zou het zeker een versterker zijn die hoog in mijn shortlist zou staan.

Groet Bjorn

Danakin

Citaat van: bmateijsen op februari 10, 2005, 13:44:19Dus een voorversterker heb je niet echt nodig, althans als je hem in stereo gaat gebruiken.
Daarnaast is het een hybride versterker, wat inhoudt dat het voorversterker deel gedaan wordt door een buisje, echter de eindversterking is in handen van mosfets.

Even voor alle duidelijkheid. Heb je, als je 5.1 wilt luisteren, nu wel of niet een AV-pre/pro nodig???

Ben even het spoor beister.

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

bmateijsen

Citaat van: Danakin op februari 10, 2005, 13:59:45
Even voor alle duidelijkheid. Heb je, als je 5.1 wilt luisteren, nu wel of niet een AV-pre/pro nodig???

Ben even het spoor beister.

Danny.

Je hebt geen voorversterker nodig, want er zit een volume regeling in de pathos, maar je hebt dus wel een surround decoder nodig, want hij codeert dus geen Dolby Digital of DTS.

Groet Bjorn

FrankB

Weet je hoe deze zich in stereo verhoud tot de Pathos Logo?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Citaat van: FrenkB op februari 10, 2005, 14:04:31
Weet je hoe deze zich in stereo verhoud tot de Pathos Logo?

Ik heb niet de eer gehad om ze naast elkaar te kunnen vergelijken. Ik heb ze beide los gehoord en de Pathos handtekening (tonaal, opbouw, etc) is overeenkomstig met de Logos die ik veel eerder had gehoord, maar wat de exacte verschillen zijn, die moet ik je helaas schuldig blijven..

Harry HT

Hoi Bjorn,

Alleereerst wat een prachtige versterker en mooi review  8) 

Waarom is gekozen om Inpol techniek niet toe te passen in deze versterker?

Indien je ervoor kiest om je dvdspeler direct op de versterker aan te sluiten, kun dan je ook nog een MC SACD speler erop aansluiten? Hoe sluit je trouwens een dvdspeler op de versterker aan? Ook met een digitale kabel?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

FrankB

#12
Citaat van: Harry HT op februari 10, 2005, 14:17:42
Indien je ervoor kiest om je dvdspeler direct op de versterker aan te sluiten, kun dan je ook nog een MC SACD speler erop aansluiten? Hoe sluit je trouwens een dvdspeler op de versterker aan? Ook met een digitale kabel?

Volgens mij met allemaal analoge interlinks, omdat de Pathos geen processing doet van DD en DTS ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Citaat van: Harry HT op februari 10, 2005, 14:17:42
Hoi Bjorn,

Alleereerst wat een prachtige versterker en mooi review  8) 

thanks  O0

CitaatWaarom is gekozen om Inpol techniek niet toe te passen in deze versterker?

Inpol techniek bestaat uit een buis + een enorme spoel + mosfet, vooral de combinatie van meerdere kanalen of balanced of bridged zou dan heel complex worden, vandaar dat Inpol niet volledig is toegepast.

CitaatIndien je ervoor kiest om je dvdspeler direct op de versterker aan te sluiten, kun dan je ook nog een MC SACD speler erop aansluiten? Hoe sluit je trouwens een dvdspeler op de versterker aan? Ook met een digitale kabel?

Gegroet,

Harry


Inderdaad gewoon met interlinks direct vanaf de MC SA-CD speler de versterker in. Dan wordt ook de subwoofer via een buis geregeld  8)

Tube-freak

Ik heb zelf de eer gehad om een middagje te luisteren op mijn eigen set tijdens de recensie periode.
Het is een mooie versterker hoor.  Zowel om te zien als om te horen is dit een erg mooie versterker.
Met de voorversterker buisjes valt altijd nog wel iets te "tunen" door er een andere merk in te zetten volgens mij, of wellicht NOS buisjes.

Ik vond dit een zeer mooi klinkende versterker die naar mijn gevoel zeer weinig compromissen geeft in stereo weergave ten op zichte van wat ik nu heb.  Aangezien ik nog steeds niet ben gemoderniseerd naar 5.1 geluid is deze cinemaX wel iets om rekening mee te houden.  Dan inderdaad een mooie DVD speler erbij en klaar ben je (En dan nog surround speakers erbij ook nog).

Enige nadeel vind ik dan zijn prijs, want tegen de 6500 euro is wel een groot bedrag waar je ook nog veel andere leuke dingen voor kan kopen.  Maar aan de andere kant is het eigelijk een goede surround versterker en een goede stereo versterker in een, dus als je dat los zou kopen ben je misschien wel meer kwijt.

Nog maar even wat verder gaan sparen dan maar denk ik.... ;D ;D ;D

Maar ja het is ook geen straf om met mijn huidige buizen stereo setje film te kijken hoor......







16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Citaat van: FieroGT op februari 10, 2005, 17:27:10
Ik heb zelf de eer gehad om een middagje te luisteren op mijn eigen set tijdens de recensie periode.
Het is een mooie versterker hoor.  Zowel om te zien als om te horen is dit een erg mooie versterker.
Met de voorversterker buisjes valt altijd nog wel iets te "tunen" door er een andere merk in te zetten volgens mij, of wellicht NOS buisjes.

Was een erg leuk dagje! en gaf mij ook een duidelijke bevestiging van de kwaliteiten van deze versterker in een totaal andere set.

CitaatIk vond dit een zeer mooi klinkende versterker die naar mijn gevoel zeer weinig compromissen geeft in stereo weergave ten op zichte van wat ik nu heb.  Aangezien ik nog steeds niet ben gemoderniseerd naar 5.1 geluid is deze cinemaX wel iets om rekening mee te houden.  Dan inderdaad een mooie DVD speler erbij en klaar ben je (En dan nog surround speakers erbij ook nog).

Het is inderdaad bijna geen compromis meer om zowel in stereo als in meerkanaals te genieten van dezelfde weergave..

CitaatEnige nadeel vind ik dan zijn prijs, want tegen de 6500 euro is wel een groot bedrag waar je ook nog veel andere leuke dingen voor kan kopen.  Maar aan de andere kant is het eigelijk een goede surround versterker en een goede stereo versterker in een, dus als je dat los zou kopen ben je misschien wel meer kwijt.

Nog maar even wat verder gaan sparen dan maar denk ik.... ;D ;D ;D

Maar ja het is ook geen straf om met mijn huidige buizen stereo setje film te kijken hoor......

Zeker geen straf, maar het wordt wel een extra dimensie...  8)

Tube-freak

ooit een keer als ik weer genoeg gespaard heb dan komt dat allemaal nog wel, het is niet aleen de versterker natuurlijk die je dan moet kopen maar ook de achter speakers, center, soepwoefer, kabels...

Tja dan gaat het wel snel in de papieren lopen. maar kan het ook stapje voor stapje opbouwen natuurlijk, en 2e hands beetje goed zoeken helpt ook wel is natuurlijk om de kosten te drukken.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Citaat van: FieroGT op februari 13, 2005, 13:35:07
ooit een keer als ik weer genoeg gespaard heb dan komt dat allemaal nog wel, het is niet aleen de versterker natuurlijk die je dan moet kopen maar ook de achter speakers, center, soepwoefer, kabels...

Gewoon 4.1... jouw adamantes hebben een prachtig afstraalgedrag, een center matchend vinden wordt heel moeilijk..

CitaatTja dan gaat het wel snel in de papieren lopen. maar kan het ook stapje voor stapje opbouwen natuurlijk, en 2e hands beetje goed zoeken helpt ook wel is natuurlijk om de kosten te drukken

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;)

Tube-freak

Ja die center kan misschien wel wegblijven inderdaad, ik heb daar geen ervaring mee.
Ik heb wel eens gehoord van mensen dat ze een center hadden en dat het geluid toen slechter werd ipv beter.

Maar ik kan dat natuurlijk niet bevestigen want ik was er niet bij en heb er ook weinig ervaring mee.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz

Diapason maakt wel een center, maar of die inderdaad zo goed matcht en of je geluidsbeeld er erg veel beter van wordt is de vraag. Het zou wel kunnen dat de verstaanbaarheid van stemmen beter wordt en je minder een sweet spot krijgt.

patrick_vdb

Hi Garmt,

Je hoort het vaker, een center om de verstaanbaarheid van stemmen beter te laten worden. Ergens begrijp ik deze opmerking niet want als de fronts dialoog niet naar behoren kan weergeven is het eigenlijk gewoon een mindere luidspreker?

mvrg

Patrick

Kerstmanno

Hmmm... het lijkt mij toch dat wanneer je stemmen met 1 speaker neerzet, van hetzelfde type als wanneer je er 2 gebruikt, dat het dan met 1 speaker beter verstaanbaar is. Dat de stem uit 2 speakers komt en daar eigenlijk 1 bron van vormt uit het midden, kan niet ten goede komen van de verstaanbaarheid denk ik?

garmtz

Menno zit enigszins op de goede weg. Als je in stereo in het midden zit, is er niet direct een probleem, maar als je dat niet zit is het moeilijker een stem precies te volgen als deze vaag uit fase uit twee speakers komt dan compleet gefocust uit 1 speaker. Ik vind een stem uit een mono-bron gewoon duidelijker klinken, ook al is de center speaker exact gelijk aan L/R fronts.

Tube-freak

zelfs al zit ik iets uit het midden dan vind ik nog steeds dat stemmem goed verstaanbaar zijn hoor.  Ook hoor ik goed of een geluid of stem iets van links of van rechts komt of uit het midden.  Dus wat dat betreft ben ik wel blij met mijn speakers.

Maar ja ik zou het gewoon eens moeten proberen, dus tegen die tijd gaan we dat dan maar proberen wat het effect is van een center. Positief of negatief.

Hopelijk Negatief want dat gaat weer een hoop geld schelen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Kerstmanno

Ik denk dat ik binnenkort eens ga proberen hoe het bij mij klinkt zonder center. Dat heb ik nog nooit gedaan.

Helaas zit het grote probleem bij mij eigenlijk bij de overgang van de fronts naar de rears. Dat kan ik nog maar niet goed krijgen.
Was laatst een cd aan het draaien, stereo, en het geluid ging van de rechterspeaker helemaal naar rechtsachter zo ongeveer bij mij. Dat was pas een mooie overgang, en dat zonder gebruik van rears!!!! :O