Veel technische informatie over kabels

Gestart door garmtz, januari 12, 2005, 14:43:32

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

En weer wordt er op de man gespeelt en de kennis van een ander belachelijk gemaakt. Ik hou het voorlopig voor gezien in dit topic, dit is gewoon niet gezellig meer. En die persoonlijke aanvallen leveren ook geen enkel interessant leesvoer op. Als de sfeer weer een beetje vriendelijk wordt doe ik weer mee, maar nu richt ik mijn aandacht liever op de topics waar deze community groot mee is geworden. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

s0000884

Citaat van: Audiofiel op juni 18, 2008, 11:55:34
En weer wordt er op de man gespeelt en de kennis van een ander belachelijk gemaakt. Ik hou het voorlopig voor gezien in dit topic, dit is gewoon niet gezellig meer. En die persoonlijke aanvallen leveren ook geen enkel interessant leesvoer op. Als de sfeer weer een beetje vriendelijk wordt doe ik weer mee, maar nu richt ik mijn aandacht liever op de topics waar deze community groot mee is geworden. :-X
Waarom post je dit? Wat voor zin heeft deze post? Waar speel ik op de man? Omdat ik zeg dat iemand ergens geen verstand van heeft (geen meettechniek op HBO/universitair niveau)? Als iemand mij vertelt dat aan het meest electrisch eenvoudige systeem (een stuk draad) niet alles gekarakteriseerd kan worden met goede meetinstrumenten, wat wij met ons uiterst onnauwkeurige en onbetroubare gehoor wél kunnen horen is het voor mij volstrekt duidelijk dat deze persoon het technische overzicht mist, niet de eigenschappen van een robuust afgebufferd audiosignaal kent enz. Erg jammer dat je hiermee wéér een inhoudelijke post wilt verdraaien.

hifiman

marconist

hifiman

Ik vind de discussie zeer boeiend, de huidige toon wat minder...  :-\

marconist

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2008, 12:54:40
Ik vind de discussie zeer boeiend, de huidige toon wat minder...  :-\

Een klein quote'je:
"Het probleem dat bij veel discussies ontstaat wordt veroorzaakt doordat argumenten en feiten met elkaar verward worden. Een argument kan subjectief zijn terwijl een feit dat nooit is. Door onfeitelijke argumenten aan te dragen stuur je aan op een polarisering."

hifiman

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 13:07:40
Een klein quote'je:
"Het probleem dat bij veel discussies ontstaat wordt veroorzaakt doordat argumenten en feiten met elkaar verward worden. Een argument kan subjectief zijn terwijl een feit dat nooit is. Door onfeitelijke argumenten aan te dragen stuur je aan op een polarisering."

Tsja maar zit met dit soort onderwerpen nou net de crux natuurlijk. Als ik zeg dat kabel A beter klinkt als kabel B dan vind ik dat een feit en jij niet :P

Audiotwin

Citaat van: s0000884 op juni 18, 2008, 11:43:14

Echter wat er allemaal aan psychologie tussen de oren afspeelt als je naar een blinkende dure kabel luistert (lees: kijkt) kun je natuurlijk niet verklaren door aan de kabel te meten.

Ben jij tegenwoordig ook al leraar psychologie?
Hoe kan je daar nou over oordelen?

Dit topic gaat over technische info over kabels,die info weten we nu wel,waar het om gaat is dat er wereldwijd audio liefhebbers zijn die verschillen menen te horen,inclusief mezelf.
Die groep belachelijk maken is te makkelijk!
Tevredenheid!!!

dekkersj

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2008, 13:14:30
Tsja maar zit met dit soort onderwerpen nou net de crux natuurlijk. Als ik zeg dat kabel A beter klinkt als kabel B dan vind ik dat een feit en jij niet :P
Bleef het maar bij dat zeggen. Als er maar geen technische verklaring voor gegeven wordt die voodoo-achtige waarheden vereist. Of impliceert, want dan gaan vervelende techneuten vragen stellen. Die vervolgens ontweken dienen te worden omdat het in tegenspraak is met wat eerst beweerd is.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

hifiman

Citaat van: dekkersj op juni 18, 2008, 13:21:46
Bleef het maar bij dat zeggen. Als er maar geen technische verklaring voor gegeven wordt die voodoo-achtige waarheden vereist. Of impliceert, want dan gaan vervelende techneuten vragen stellen. Die vervolgens ontweken dienen te worden omdat het in tegenspraak is met wat eerst beweerd is.
Maar dan nog ben ik van mening dat je elkaar dan met respect moet blijven kunnen behandelen.

(ik zeg niet dat mij dat altijd lukt)

marconist

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2008, 13:14:30

Kennelijk pesterig bedoeld (tongetje) grijpt je weer naar je grootste bekwaamheid:
het verdraaien van argumenten en feiten.  >:(    Je had het over respect??

Er is geen discussie of jij een kabel, apparaat, etc. beter of slechter vindt klinken. Dat is natuurlijk totaal onbelangrijk.

Waar het om gaat is of dit soort waarnemingen (van alle deelnemers, dus niet alleen van jou!) gestaafd kunnen worden door feiten of desnoods hypotheses.
Het is uitermate arrogant (en dom) om feitelijke informatie af te doen met een niet-feitelijke argumentatie.
Er is niets op tegen om een feit aan te vechten met een hypothese, maar wees dan ook geprepareerd om die hypothese te verdedigen en niet alleen te roepen: "Zo zie/voel/beleef ik het".
Dat heeft geen enkele waarde in een discussie.

hifiman

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 13:30:08
Kennelijk pesterig bedoeld (tongetje) grijpt je weer naar je grootste bekwaamheid:
het verdraaien van argumenten en feiten.  >:(    Je had het over respect??
Zucht, ik geef het op, ik probeerde je uit te leggen dat wat voor de een een feit is dat voor de ander niet altijd zo is en dat dat nu juist het probleem is als het om kabels gaat. Ik snap niet dat je hier een pesterij in kunt zien  :-\

dekkersj

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2008, 13:23:13
Maar dan nog ben ik van mening dat je elkaar dan met respect moet blijven kunnen behandelen.

(ik zeg niet dat mij dat altijd lukt)
Vind ik ook. Maar er zijn voor mij grenzen als ik verdekte sneren moet slikken omdat er niet tegen opgetreden wordt.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

DA BoSS

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 11:26:55
Wel, terug naar de techniek maar weer. Tenslotte heet deze thread "Veel technische informatie over kabels".

Ik heb de indruk, dat deze twee standpunten zijn ondergesneeuwd:

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/42483/

Zie je wel, ik WIST gewoon dat Sander Sassen iets met deze discussie te maken heeft....misschien dat het meneer s00 wel is ;D
(die trouwens wel heel hoog van de toren blaast over zijn eigen status als wetenschapper en bijbehorende kennis, maar die zich nog steeds hult in stilzwijgen over zijn echte identiteit..?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiotwin

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 13:48:44
Zie je wel, ik WIST gewoon dat Sander Sassen iets met deze discussie te maken heeft....misschien dat het meneer s00 wel is ;D
(die trouwens wel heel hoog van de toren blaast over zijn eigen status als wetenschapper en kennis, maar die zich nog steeds hult in stilzwijgen over zijn echte identiteit..?)

Misschien is het wel een leraar ;)
Tevredenheid!!!

marconist

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2008, 13:36:07
Zucht, ik geef het op, ik probeerde je uit te leggen dat wat voor de een een feit is dat voor de ander niet altijd zo is en dat dat nu juist het probleem is als het om kabels gaat. Ik snap niet dat je hier een pesterij in kunt zien  :-\

In het kader van de huidige "toon" van de discussie kan ik het (nog) niet zien als een geintje ......

Maar wellicht is het nuttig even hier te kijken.

Een regeltje eruit:
"Feiten staan aan de basis van kennis en kunnen door het verstand worden geordend tot een inzicht. Het begrip waarheid staat met deze zaken in nauw verband. Met hyperkritisch denken wordt elke waarheid in twijfel getrokken door te tornen aan enkele willekeurige, al of niet essentiële onderliggende feiten. Waar het volgen van deze denkmethode wordt ingegeven door politieke overwegingen kan dit ontaarden in negationisme."

DA BoSS

misschien dat iemand hier zin heeft bv de TU in Delft eens aan te schrijven, om onze kabel 'patstelling'eens door een paar echte deskundigen te laten becommentariseren?

(ik heb geen tijd momenteel, dus... :))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

hifiman

Citaat van: marconist op juni 18, 2008, 13:52:24
In het kader van de huidige "toon" van de discussie kan ik het (nog) niet zien als een geintje ......
Het was ook geen geintje...  ^-^

LexiconLogan

@marconist: Een beetje mensenkennis zou geen kwaad kunnen, Audioloog is geen pesterig type...

Succes met de rest van deze discussie
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

marconist

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 13:48:44
(die trouwens wel heel hoog van de toren blaast over zijn eigen status als wetenschapper en bijbehorende kennis, maar die zich nog steeds hult in stilzwijgen over zijn echte identiteit..?)

LOL!!!

Jij bent paranoia, zeg ......  ;D ;D ;D

Toevallig staat dit commentaar van Bruno Putzeys op een site van Sassen!

Je kent Putzeys en zijn kunsten en meningen in het audiofiele én technische vlak niet  ???

Dan maar even op die naam googlen.  ;)

Edit: typo

marconist

Citaat van: Lexicon Logan op juni 18, 2008, 13:55:23
@marconist: Een beetje mensenkennis zou geen kwaad kunnen, Audioloog is geen pesterig type...

Succes met de rest van deze discussie

Dank je.  ;)

Audiotwin

Citaat van: DA BoSS op juni 18, 2008, 13:53:43
misschien dat iemand hier zin heeft bv de TU in Delft eens aan te schrijven, om onze kabel 'patstelling'eens door een paar echte deskundigen te laten becommentariseren?

(ik heb geen tijd momenteel, dus... :))

Misschien komt s0000884 daar wel vandaan ;) ;D ;D
Hopelijk wil hij hier zelf antwoord op geven.
Tevredenheid!!!

Martijn M

Citaat van: Audiotwin op juni 18, 2008, 13:59:10
Misschien komt s0000884 daar wel vandaan ;) ;D ;D
Hopelijk wil hij hier zelf antwoord op geven.

Je bent WARM!
Dutch & Dutch

LittleNinja

Ik ken Audioloog goed genoeg om ook te kunnen bevestigen dat hij dit niet als pesterijtje bedoelde. Hij heeft zich juist relatief neutraal gehouden de afgelopen periode binnen dit topic.

Mooie bak Logan!! Van jou?!  :o
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....