Veel technische informatie over kabels

Gestart door garmtz, januari 12, 2005, 14:43:32

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: cyberjobe op juni 16, 2008, 16:27:44
Over puntje 1: bij jou is de muziek wel erg saai  ;) Niemand mag de voetjes tappen, want dat is niet rationeel.
Ik tap ook mee met belden kabeltjes en Canare plugjes  ;)

Puntje 2: jammer dat jijzelf zo beledigend uitdrukt naar andersdenkenden. Einstein werd ook niet serieus genomen, omdat zijn relativiteitstheorie niet begrepen werd en niet te meten. Was ie dan zo stom? Welnee, hij had gewoon een andere insteek dan de reguliere wetenschap. Mijns inziens hoort de wetenschap (waaronder fysica) open te staan voor nieuwe inzichten, hypothesen en theorien i.p.v. blasfemie te bleren als er weer iemand iets anders zegt dan de gevestigde aannames.
> Sorry, maar een vaag betoog over hoe het luisteren naar een kabel moet worden geanalyseerd is nou niet echt hetzelfde niveau als Einsteins relativitiets theorie, wie heeft er nou grootheidswaanzin?!?  ::)

Puntje 3: what the f*ck bedoel je met 'ferromomes'?! (Lekker genuanceerd, he?). Verder: lichtmetalen velgen KUNNEN wel degelijk iets bijdragen aan de wegligging. Vaak worden er plattere en bredere banden bijgekocht. De wegligging kan heel anders zijn dan een 2.5 l uitvoering met standaard banden. Welke van de 2 het beste is, moet proefondervindelijk uitgedokterd worden.
de 2.5 heeft hoger koppel, meer PK's, meer soupplesse Het gaat er niet om of er geen winst te behalen is met die velgen, er is een véél grotere winst te behalen met de motor. Daarom moet ik helemaal lachen om die kabel fettishisten die meer als 30% van hun set budget aan kabels besteed hebben  :P

Puntje 4: jammer dat finetuning d.m.v. bekabeling door jou wederom als "bling bling" genoemd wordt. Dit is wel typerend voor jou... Dit is gewoon denigrerend en het komt mij (en blijkbaar door meerdere mensen) over als 'uit de hoogte doen'.
Jammer, jammer... omdat je totaal geen inzicht WIL verkrijgen in het begrip waarnemen door hersenen blijf je maar drammen om cijfers (struisvogelpolitiek noem ik dat maar  ;)). Met het VOORBEELD van de robot wilde ik aankaarten dat noten lezen en gebruiken puur fysica/mathematica is, NIET voldoende is om te zeggen 'ik ben een (top)muzikant'.Jawel, het kost moeite, maar je psyche kan je (mits getraind) wel degelijk sturen. Kijk maar bij mensen met fobiën: na een paar sessies kun je de mensen over hun fobie heen krijgen (spinnenfobie: ze raken zelfs een spin aan, terwijl ze peentjes zweten).Wen er al vast maar aan dat als het op de praktijk aankomt dat ik al weet dat meettechniek niet alle verschijnselen kan verklaren, omdat je niet alle parameters KAN meten ;D
Wat jij denkt te weten en wat de realiteit is zijn 2 verschillende zaken. Minder op de persoon spelen, betere metaforen en minder vanuit je eigen frustraties preken en je komt er wel....  ;)
JBL PRX Power!

bmateijsen

Dit topic krijgt een afkoelperiode.... en gaat vanaf nu even voor onbepaalde tijd op slot.

hifiman

stef662

Ik vond dat argument dat de blindtest in veel andere sporten wel succes heeft eigenlijk best wel sterk nog. ;D

marconist

Citaat van: Audiofiel op juni 16, 2008, 16:55:13
Lees mijn eerdere post nou maar eens door, daar staan de antwoorden op al je vragen.

En voor degenen die daarna ook nog niet genoeg van hullabaloo hebben is hier nog een verfrissende site:
http://www.mediumwillem.com/paragnost.php

Of mag dit soort (lichtelijk valse  ;)  ) opmerkingen ook niet?

bmateijsen

Dit zijn redenen om het topic direct weer te sluiten. Of je vult het aan met nieuwe informatie of je weerhoudt je gewoon van posten in dit topic. Voor jouw geldt een laatste waarschuwing.

Groet,

Bjorn

Citaat van: marconist op juni 17, 2008, 13:36:04
En voor degenen die daarna ook nog niet genoeg van hullabaloo hebben is hier nog een verfrissende site:

dekkersj

Citaat van: marconist op juni 17, 2008, 13:36:04

Zolang hullabaloo geen strobreed in de weg gelegd wordt, vind ik dat het allemaal prima kan.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

marconist

Citaat van: bmateijsen op juni 17, 2008, 13:41:24
Dit zijn redenen om het topic direct weer te sluiten. Of je vult het aan met nieuwe informatie of je weerhoudt je gewoon van posten in dit topic. Voor jouw geldt een laatste waarschuwing.

Groet,

Bjorn

Tsjonge .....

marconist

Hier de mening van een technische audiofiel (Bruno Putzeys); let op de laatste regel!

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/42483/

dipswitch

O0

bmateijsen

Citaat van: dipswitch op juni 17, 2008, 14:02:03
Tjesus man, stel je niet zo aan. Aan het aantal berichten te zien vraag ik me af, weet jou werkgever dat je meer op forums zit dan daadwerkelijk aan het werk bent?

Ik ben mijn eigen baas... Verder ook moderator en met dit soort berichten geldt ook voor jou een laatste waarschuwing.
Mocht dit topic weer sluiten, dan kunnen andere forumleden ook bij jou terecht om te klagen, want je bent dan mede veroorzaker.

dipswitch

O0

vtuinen

Equipment check my avatar

Audiofiel

@dipswitch: jouw opmerkingen werpen een andere kijk op je onderschrift ("Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen"). Je posts ontbreken nu precies datgene wat echte humor onderscheidt (zelfspot) en blijven steken op plat leedvermaak....  ::)

Los daarvan heb je het met Bassie helemaal mis.... Kijk het fragment zelf maar eens helemaal uit.... :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LittleNinja

Mijn verontschuldiging als dit hier en daar in het verkeerde keelgat schiet, maar dit topic gaat nu echt helemaal nergens meer naartoe.

Ik zou het opschonen en voorlopig sluiten. En met voorlopig heb ik het over een maand..

Er zijn mensen met verschillende overtuigingen. Prima. Laat het erbij.

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

stef662

Het niveau is helaas verlaagd tot stoken, ik zou zeggen laten we alle reacties die niet relevant zijn gewoon opschonen en de lieden die niet relevant posten gewoon direct maar dan ook helemaal bannen. Geen terugkomst op hetzelfde ip. Zo voorkom je ook dat lieden bewust ruzie proberen te stoken wat ik hier wel vermoed en dan heb ik het niet over de regulars.

Martijn M

Met het oog op transparantie zou het dit forum sieren als de posts gewoon blijven staan.
Dutch & Dutch

stef662

Wat is er transparant aan om een link naar een paragnost in deze draad te plaatsen?

marconist

Citaat van: bourne op juni 17, 2008, 19:07:22
Wat is er transparant aan om een link naar een paragnost in deze draad te plaatsen?

Paragnosten geloven ook teveel in zichzelf.

bmateijsen

Je weet dat je een waarschuwing hebt gekregen. Ik vind het qua humor in dit topic op het randje.
Dus bij deze een reminder van de waarschuwing, hierna volgt een ban.

Groet,

Bjorn

Citaat van: marconist op juni 17, 2008, 19:17:26
Paragnosten geloven ook teveel in zichzelf.

Raphie

Niet in iemands straatje passen is iets anders als stoken ;)

Of beide kampen kunnen scherpe opmerkingen maken, of met grappige vergelijkingen komen of geen van beiden.
Het lijkt er op dat de "believers" nu alleen maar de "non beleivers" als ongewenst beschouwen op "hun forum.

But guess what?!? het forum is van ons allemaal. En alle relevante meingen zijn welkom.
Bevalt het je niet, blijf dan weg uit het topic.

On topic feitelijk valt er weinig meer toe te voegen aan beide kanten, maar de sappige argumentiatie en frustratie bij de in in de hoek gedreven believers is ook heerlijk om te lezen.  ;)

Believers:  ik zou zeggen kom terug met wat inhoud of leg je neer bij de feiten aangedragen door het andere kamp.
een DBT zou een goede volgende stap zijn.
JBL PRX Power!

marconist

Wel, terug naar de techniek maar weer. Tenslotte heet deze thread "Veel technische informatie over kabels".

Ik heb de indruk, dat deze twee standpunten zijn ondergesneeuwd:

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/42483/

http://www.audioholics.com/education/cables/debunking-the-myth-of-speaker-cable-resonance

en wellicht:

http://www.audioholics.com/education/cables/top-ten-signs-an-audio-cable-vendor-is-selling-you-snake-oil

Deze is aardig vanwege het overzicht van kabelfabrikanten (en hun claims  ;) :
http://www.pearcable.com/sub_competition.htm

Stuff genoeg om weer 's wat te leren, nietwaar?  :-*

s0000884

Wen er al vast maar aan dat als het op de praktijk aankomt dat ik al weet dat meettechniek niet alle verschijnselen kan verklaren, omdat je niet alle parameters KAN meten ;D
Dit bedoel ik dus. Je moet juist proberen om zaken waar je geen verstand van hebt slechts zo te brengen dat het duidelijk is dat het je mening is. Je doet namelijk een uitspraak als 'ik weet zeker (vanwege mijn ervaring o.i.d.) dat er technische eigenschappen zijn van een kabel die objectief hoorbare verschillen veroorzaken die een technicus niet kan meten'. Aangezien je de kennis helemaal niet hebt om die uitspraak te doen en aangezien je niet voor iemand anders moet spreken, zou je bovenstaande als een bescheiden mening moeten brengen maar niet als een feit. Feitelijk is hetgeen hierboven staat onzin.

Alle parameters die de eigenschappen en klank bepalen van een audiokabel kun je tig keer nauwkeuriger meten dan je kunt horen, en je kunt zeker niet dubbelblind hoorbare verschillen waarnemen die je níet kunt meten, maar dat lijkt me ook volstrekt logisch....

Echter wat er allemaal aan psychologie tussen de oren afspeelt als je naar een blinkende dure kabel luistert (lees: kijkt) kun je natuurlijk niet verklaren door aan de kabel te meten.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!