HT Stap over Stap

Gestart door GTDesign, december 22, 2004, 23:50:06

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

GTDesign

Zondag met zijn alle film kijken bij Kees.  ;D

patrick_vdb

LOL ;D Het is dat ik zondag al op doorreis ben anders had ik je er nog aan gehouden ook ;D

mvrg

Patrick

Harry HT

LOL  :)

Prachtig, prachtig, prachtig  8)

Kom op Ge nog 1 foto van het scherm (naar beneden) met de fronts erbij, maar dan met het licht aan.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

GTDesign

Kees Reageert niet meer hij zit al dagen in zijn HT.  ;D

GTDesign

Citaat van: Harry HT op mei 18, 2005, 21:33:00
LOL  :)

Prachtig, prachtig, prachtig  8)

Kom op Ge nog 1 foto van het scherm (naar beneden) met de fronts erbij, maar dan met het licht aan.

Gegroet,

Harry



moment...

GTDesign

Het is een stuk moeilijker om van de fronts een goede foto te maken. Al dat zwarte "vreet"het licht op.

brimbrammer

Hoogwaardig vakwerk allemaal en zeker de verlichting heeft iets aparts kwa uitstraling.
Weer een super geheel. :D

KeesN

Citaat van: GTDesign op mei 18, 2005, 21:34:03
Kees Reageert niet meer hij zit al dagen in zijn HT.  ;D
jajajajaja
na meer dan 5 maanden 'droog' gestaan te hebben moet je wat hè? (en dan bedoel ik dus niet dié avatar  :-[ )

vanavond uitgebreid zitten kijken en luisteren en dan vallen ook de waanzinnig grote verschillen tussen verschillende dvd-soundtracks weer op:
Roxy Music "Live at the Apollo" heeft een geweldig dynamische DTS track, met een écht live gevoel. De shakers doen lekker mee als de hele band inzet, zodat je echt denkt aanwezig te zijn in de zaal.
Metallica "S&M Live" daarentegen heeft een behoorlijk zwakke DD track. Absoluut niet de impact die je zou verwachten bij een heavy metal band met orkest. Jammer.
Robbie Williams "What we did last summer - Knebworth" heeft een DTS track die wat beter klinkt, maar daar moest de sub toch echt wat harder (sorry Garmt!) om een beetje laag in het geheel te krijgen. Anders is het niet om aan te horen.

Maar gewoon 2 kanaals PCM, in dit geval "Amused to Death" van Roger Waters klinkt dan weer vele malen beter, en echt holosonisch. Je zou zweren dat de centerspeaker en achterkanalen meedoen, maar niets is minder waar. Roger gebruikt dan wel Q-sound bij de opname om dit effect te krijgen, en het moet gezegd: het werkt!

Ik ben dus nog niet tevreden over de film-instellingen, met name het verschil in sub-niveau bij de verschillende discs en de verschillen tussen DD en DTS. Kan aan de opnamen liggen, of aan de instellingen - ben ik dus nog niet helemaal uit. Over een paar weken komt Garmt nog een keer langs, dus dan kan er verder geëxperimenteert worden.

Beeld was vandaag goed, maar kan nog scherper. Ik heb de beamer bij Rob thuis gezien, en die haalde er toch iets meer uit. Zodra het definitieve scherm hangt (duurt nog 8 weken), dan kan ook de Barco de laatste fine-tuning gebruiken. Maar voorlopig ben ik dik tevreden met de kwaliteit van zowel audio als video. :D

wh-vanderpost

Definitieve scherm? Zal ik dan nog een keertje langskomen om het scherm wat er nu hangt op te halen ;D ;D
Kan ik gelijk die andere stapel DVD'tjes meenemen...

ps. Sideways al gezien gisteren, erg leuk.. maar inderdaad 1x is genoeg :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

KeesN

Citaat van: wh-vanderpost op mei 18, 2005, 23:26:57
Definitieve scherm?

Ja, in deze zit een fabrieksfout: de onderste zwarte rand loopt niet 100% horizontaal, er zit in het midden een boog in naar boven. Het blijkt dus dat die zwarte randen op zo'n scherm worden gespoten, en hier is het even misgegaan.
Helaas is het geen scherm dat standaard in Nederland geleverd wordt, dus dat moet uit de USA komen. En dat schijnt dan 8 weken te moeten duren  :(
geduld is een schone zaak  ;)

robbie12345

Werkelijk waar schitterend. Dit is voor mij een enorme inspiratie bron. Ik ga binnenkort ook beginnen aan een dedicated ht. De kleur stelling met het tapijt en het rood is geweldig. Welke kleur tapijt is het antraciet??? Zo komt het er bij mij denk ik ook ongeveer uit te zien, ware het niet 100x minder mooi.

nogmaals hulde!!
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

KeesN

Citaat van: robbie12345 op mei 18, 2005, 23:39:18
Welke kleur tapijt is het antraciet???
het is zwart tapijt: Parade Palesse (zie een van de vorige pagina's voor meer details)

GTDesign

#587
Vandaag is dan ook de dag dat het HT zijn voltooing bereikt heeft.

Mag ik Christian19 dan ook feliciteren met het winnen van de DB meter met 13935 kliks zat hij er het dichtste bij.

OscarTango

Hoera voor Christian19...wat als ie al een dB-meter heeft ?  ;) ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

GTDesign

dan heeft ie er twee.

christian19

Geweldig!!! Ik had er nog geen ;D ;D ;D
Komt goed uit want ik wil binnekort een receiver halen ;D

HT. ziet er overigens weer fantastisch uit!!!
Als ik er ooit een heb die er half zo mooi uit ziet
ben ik een gelukkig mens ;D

mvgr,
christian19.


Sjors


robbie12345

[beetje offtopic] er is niet toevallig iemand in de buurt van eindhoven met zo'n geluidsmeter??? ik moet me set nog steeds afregelen, maar ik vind het zonde er eentje te kopen??? [/beetje offtopic]
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

blackball147

Citaat van: robbie12345 op mei 19, 2005, 13:28:02
[beetje offtopic] er is niet toevallig iemand in de buurt van eindhoven met zo'n geluidsmeter??? ik moet me set nog steeds afregelen, maar ik vind het zonde er eentje te kopen??? [/beetje offtopic]

hey robbie, ik kan er eventueel eentje meenemen maandagavond?

garmtz

Gisteren weer even in het 'Stap over Stap' HT op bezoek geweest en ik moet zeggen dat de resultaten op beeld- en geluid-gebied indrukwekkend zijn. Vooral de speakers presteren compleet boven verwachting voor hun prijs (zijn zelfbouw). Aangestuurd door de Parasound versterkers en met de zwoele klanken van de Rotel echt een geluid om te zoenen. Ook wat geëxperimenteerd met Auralex diffusors, wellicht krijgt dit topic nog een staartje... :)  Leuk om zo'n top-HT te tweaken...  8)

GTDesign

Garmt als JIJ die uitspraak doet dan moet het inderdaad bijzonder goed klinken.  ;D

Movievault

Welke zelfbouwspeakers heeft hij staan?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Citaat van: GTDesign op juni  2, 2005, 08:32:00
Garmt als JIJ die uitspraak doet dan moet het inderdaad bijzonder goed klinken.  ;D

8) ;D

garmtz

Citaat van: FrankG op juni  2, 2005, 09:03:49
Welke zelfbouwspeakers heeft hij staan?

Uit ditzelfde topic even gequote:

CitaatEerder was er een vraag over de speakers: het zijn zelfbouw speakers van Speakerland, model Vector II. De linker en rechter speaker zijn het originele Speakerland ontwerp, de Center en Surrounds zijn gemodificeerd om een lager model te verkrijgen dat onder het scherm past. Het ontwerp dateert uit 1989; deze speakers zijn gebouwd in 1992 en 1996.

Technische gegevens:
type behuizing: tweekamer systeem
netto inhoud: 48 L + 10 L
afmeting: 1158 x 265 x 320 mm (hxbxd)
woofer: SEAS A24RE4X/DC
bas/midden: Vifa 17-WP-200
midden/hoog: ADR50S
tweeter: Technics TH400
nominale impedantie: 4 Ohm
belastbaarheid: 100W

beschrijving
3 luidsprekers zitten bovenin de frontplaat gemonteerd, de vierde (woofer) zit in de behuizing. Dit is een zogenaamd Bandpass-systeem, waarbij de luidspreker aan de achterzijde wordt belast door een gesloten kompartiment en aan de voorzijde een Helmholtz-resonator (bas-reflex behuizing). Die resonator fungeert als een bandfilter dat slechts een smalle band van het geproduceerde bassignaal doorlaat. De 25 cm woofer heeft een achterkompartiment van 30 Liter en een voorkompartiment van 18 L.
Hoog en Midden hebben een eigen Kompartiment van 10 Liter.
De gebruikte Technics TH400 is een bandtweeter.

molle

Heb net de evolutie is bekeken en ,wow dude awsome :o. Prachtige dvd kast trouwens ook en wat een coole zolder. Vind toch dat er hier verschillende mensen op hun eigen zouden kunnen beginnen met het inrichten van HT's over gans Europa en beyond ;D
Mijn complimenten. Ga me toch ook zo'n dedicated aanschaffen en heb een plaatjse gevonden in huis 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4