HT Stap over Stap

Gestart door GTDesign, december 22, 2004, 23:50:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GTDesign

De Graphics 808 heeft zijn plek gevonden. Deze werdt donderdag bij Rob Dingen gehaald en is tevens van 3 nieuwe buizen voorzien. Uiteraard heeft Rob ook een kleurcorrectie toegepast door middel van colorfiltering.

GTDesign

De CRT hangt dus op zijn plek echter wordt zijn jasje nog in een andere kleur gespoten.

GTDesign

Ook de speakers hebben hun plaats gekregen.

Sander Nooy

Damn. Ziet er goed uit. Dan lijkt mijn zoldertje maar amateuristisch :-X

Maar ben er net zo blij mee ;D
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Starred

Toch ben ik niet zo'n fan van vloerbedekking waarop je elke gezette stap ziet  :-\

Voor de rest ziet het er super uit!

henkt1

#355
Beetje raar audiorackje vind ik. :o
Wist ook niet dat je een sub van dewalt had, trouwens wel een dik snoer eraan. Ook van LAPP?
Ben wel benieuwd hoe het klinkt.

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

GTDesign

Ik had eigenlijk gehoopt dat je aanwezig was met de Barco ophangen, heb ik het toch maar alleen gedaan.  ;D

henkt1

Wist wel dat je een stoere kerel was ;D
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Sjors

Citaat van: Starred op april  4, 2005, 20:47:02
Toch ben ik niet zo'n fan van vloerbedekking waarop je elke gezette stap ziet  :-\



Ik vind dat prachtig  :D vooral als je gestofzuigd hebt  O0

OscarTango

Ge, (of Kees ), zie je eigenlijk nog wat van dat rood op de plafonds als de projector aanstaat ? De foto's doen alles erg donker overkomen... ik denk dat ik toch een wand een lichter kleur had gegeven...of valt dat wel mee ? 't Is moeilijk in't donker foto's maken , natuurlijk...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

GTDesign

Des te donkerder des te beter  ???

OscarTango

je bedoelt : Nee, daar zie je niks meer van ?  ???  ;D

Ik weet het, ik zit echter niet graag in een zwart gat...beetje licht vind ik nog wel fijn. Ik kan bijv geen tv kijken in een kompleet donkere kamer...krijg ik hoofdpijn van...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Citaat van: OscarTango op april  4, 2005, 21:16:21


Ik weet het, ik zit echter niet graag in een zwart gat...beetje licht vind ik nog wel fijn. Ik kan bijv geen tv kijken in een kompleet donkere kamer...krijg ik hoofdpijn van...

Idd hoe donkerder hoe beter! dat is absoluut zo.

Tim ik ben het ook eens, als ik op een echte televisie in het snik donker kijk, krijg ik ook hoofdpijn.......  maar van een beamer met scherm niet, dat geeft immers geen "straling" af :D mischien dat de beamer zelf "straling" afgeeft, maar het scherm waar je naar kijkt niet, en dat merk ik zelf erg goed... kan erg lang kijken in mijn HT, maar beneden (woonkamer) of achter de pc (tft)krijg ik als ik te lang kijk altijd last van mijn ogen en soms gaat dat gepaard met hoofdpijn...

Groet, Sjors

Raf1

Sorry GT,

voor de onderbrekeing maar Oscar en Sjors:

Bij het kijken naar een TV-toestel of CRT-comptermonitor in een donker danwel zwarte kamer moet je een lichtbron achter het apparaat hebben ::)
De lichtsterkte van deze lichtbron moet in verhouding staan met de maximale licht-output van de TV/monitor ;D
Het best is een lichtbron die 6500Kelvin lichtgeeft(die bestaan), en meestal is 10% de  beste waarde.
Met een 25 watt lampje zit je meestal al in de goede richting.
Het plaatsen van een plaat karton die achter het toestel wegvalt en wit is helpt veel, maar natuurlijk is een grijze plaat beter ;D.
Zo voorkom je koppijn, en hebt het beste beeld.

Groetjes,

Raf.

PS: het wordt weer prachtig GT   

Oracle

Staat de centerspeaker niet in de weg van de deur?

Groet,
Mark

GTDesign

Voordeel is dat het een vrij grote deur is. We hebben nog ca 80 cm over voor de doorgang.

GTDesign

Vandaag is het scherm geplaatst.

GTDesign


GTDesign

N u is eigenlijk pas goed te zien hoe groot te ruimte in werkelijkheid is. Het scherm meet 2.40 bij 1,35 en we hebben links en rechts nog een zee aan ruimte over.

GTDesign

#369
Om precies te zijn is het een Da-lite tabscreen elektrol met links en rechts spankoorden om het scherm superstrak te houden.

GTDesign


GTDesign

Het allereerste beeld in het HT. De CRT moet uiteraard nog aangepakt worden.

SpeedyAndré

Citaat van: GTDesign op april  6, 2005, 21:42:42
Het allereerste beeld in het HT. De CRT moet uiteraard nog aangepakt worden.

Zeg dat wel, dit is wel een leuk patroon voor in de margriet  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Rappie

Citaat van: GTDesign op april  6, 2005, 21:38:59
N u is eigenlijk pas goed te zien hoe groot te ruimte in werkelijkheid is. Het scherm meet 2.40 bij 1,35 en we hebben links en rechts nog een zee aan ruimte over.
Lijkt niet zo groot, maar als je er bij zegt dat het scherm 2.40 is kan ik me er pas iets bij voorstellen ja :D even die CRT aanpakken en Kees kan vast zijn eerste filmpje kijken ;)
Eigenaar van Paulthé

R

Ziet er weer mooi uit. Gaat al het richting de laatste loodjes GT?