Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Eéntje gebouwd door Triode Dick. Ik weet niet of er later nog modificaties door anderen aan gedaan zijn. Ik ben er een behoorlijke tijd tevreden mee geweest maar die aanzetting van het laag-mid (of hoog-laag  ???  ;D) ging toch tegenstaan. Vandaar op zoek naar wat anders en zo bij deze SE-OTL uitgekomen.  8)

Groeten...

phy

hoi Kwabbernoot
Is het toevallig een Transcendent versterker?
dat is inderdaad een hele mooie otl !!
Zeker niet elke 2a3 zal hier mooier zijn.
Maar nou heeft Remco toevallig wel hele mooie trafo's op zijn versterker
dus ik ben benieuwd  :)
Hou ons op de hoogte....

phy

Ha... samen gepost
ik zie het al het is hem

chansig

Citaat van: reMC op april  4, 2007, 13:55:41
Gaat nog niet. Reken er maar op dat het nog een behoorlijk tijd duurt; er komen nog twee groepen voor jullie en bovendien wil ik niet elke week mensen over mijn nieuwe vloer ;)

Helemaal gelijk, komt mij ook wel goed uit als het nog even duurt (misschien ergens juli/augustus)

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: phy op april  4, 2007, 18:15:22
Ha... samen gepost
ik zie het al het is hem

Ken je deze versterker?

Groeten...

dazzdax

De Musical Affairs Grand Duetto al beluisterd, Remco?

Chris

reMC

Citaat van: dazzdax op april  5, 2007, 14:14:05
De Musical Affairs Grand Duetto al beluisterd, Remco?

Yep.

sandervg

Citaat van: reMC op april  5, 2007, 15:09:10
Yep.
Wéér een nieuwe luidspreker? What is the difference?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

http://www.musicalaffairs.com/grandduetto.php

Zoals je ziet worden er twee units gebruikt. De onderste (30cm) natuurlijk voor het laag en midden, en de bovenste (21cm) dient als tweeter! Natuurlijk verder hetzelfde principe: gebouwd als klankkast (gevouwen baffle), achter- en onderkant open, verstevingsribben binnenin. De kast is afgewerkt met vioollak. Wel een behoorlijk ander geluid dan uit de Crescendo / Sonatine. Het geluid 'zweeft' nóg minder in het niets, met deze Grand Duetto komt de muziek écht in de kamer. Ik viel verder echt van mijn stoel van de rust uit deze luidspreker, ik ben er van overtuigd dat geen enkele andere luidspreker dat kan :o 8)

dazzdax

Hoeveel kost dat? Het doet mij denken aan de omni's van Duevel. Het ontwerp is weliswaar radicaal anders, maar beschrijving van het geluid doet mij daar aan denken: vrij zwevend in de ruimte, haast geen tastbare "body" met duidelijke omlijningen: spookachtig dus. Wel maximaal tonaal "gesatureerd" en zeer relaxed, maar is live geluid ook zo? Een partijtje Metallica is live best wel tastbaar en niet vrij in de ruimte zwevend.

Chris

sandervg

Citaat van: dazzdax op april  5, 2007, 18:15:00
... beschrijving van het geluid doet mij daar aan denken: vrij zwevend in de ruimte ... maar is live geluid ook zo? Een partijtje Metallica is live best wel tastbaar en niet vrij in de ruimte zwevend.
Citaat van: reMC op april  5, 2007, 15:57:00
Het geluid 'zweeft' nóg minder in het niets

;)

Maar idd, wat kosten deze luidsprekers?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Ruud-

Ik viel verder echt van mijn stoel van de rust uit deze luidspreker, ik ben er van overtuigd dat geen enkele andere luidspreker dat kan :o 8)

Heb je álle andere luidsprekers beluisterd dan? ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Joep

Dat lijkt me niet nee..  ;D

Audiofiel

...ik ben er van overtuigd dat geen enkele andere luidspreker dat kan :o 8)

Ik niet. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

ik weet wel zeker van niet. Het geluid zoals omschreven kun je bij meer speakers horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Joep

Citaat van: frank2 op april  6, 2007, 15:51:21
ik weet wel zeker van niet. Het geluid zoals omschreven kun je bij meer speakers horen.
Citaat van: Audiofiel op april  6, 2007, 15:44:58
Ik niet. ;D

Welke dan bijvoorbeeld?

En ik denk trouwens dat Remko het totaalpakket bedoelt dat de luidspreker in zich heeft, hij niet bij andere luidsprekers verwacht. Het zou wel kunnen dat afzonderlijke aspecten van goede muziekweergave bij andere speakers te vinden zijn. Alhoewel ik daar zelf sterk over twijfel. Maar open blijven staan kost geen moeite, dus geef eens een suggestie!  ;)

Kwabbernoot

Citaat van: phy op april  4, 2007, 18:13:46
Zeker niet elke 2a3 zal hier mooier zijn.
Maar nou heeft Remco toevallig wel hele mooie trafo's op zijn versterker
dus ik ben benieuwd  :)

De mooiste trafo is nog altijd: geen trafo.  ;D

frank2

Oke, luister eens naar de Usher BE10 of BE20
Probeer eens de Tannoy dimension TD12
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Ruud-

Citaat van: Kwabbernoot op april  7, 2007, 15:27:34
Kan ik onderschrijven ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

henk93

Citaat van: frank2 op april  7, 2007, 16:59:33

Of deze: 8)

Specificaties Amphion Kryton
Operating principle: 3-way symmetric hypercardioic, closed
Tweeter: 1" aluminium
Midrange: 2 x 8" excel
Woofer: 12"
Crossover point: 100 Hz, 1200 Hz
Impedance: 6 ohm
Sensitivity dB/W/m: 88 dB
Frequency response: 22-20 000 Hz
Power recommendation: 50-400 W
Dimensions h x d x w: 1350 x 475 x 240 mm
Weight 85 kg

Audiofiel

Citaat van: Proprius op april  7, 2007, 15:23:14
Welke dan bijvoorbeeld?

Luister eens naar de eerdere speakers die 3 jaar bij Cees Pel thuis hebben gestaan. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Kwabbernoot op april  7, 2007, 15:27:34

En de mooiste speaker is geen speaker? ??? >:D ;D

Kwabbernoot

Joep

Citaat van: frank2 op april  7, 2007, 16:59:33

Ok! TD12 inderdaad al geluisterd. Bij Jiri, op Lavardin/ Gaincard/ Classé/ Shigaraki en Mark Levinson cd-speler. Veel te kleine sweetspot, te fel hoog en iets te warm qua klankbalans. Dus die valt al af om het maar zo te zeggen  ;D

De Ushers heb ik nog nooit gehoord, op welke combi speelt dat het lekkerst volgens jou?

Joep

Citaat van: Audiofiel op april  7, 2007, 18:02:02
Luister eens naar de eerdere speakers die 3 jaar bij Cees Pel thuis hebben gestaan. ;)

Waarom denk je dat Cees die speakers niet meer heeft  ;)