Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

reMC

R

Hier dan je opstelling:

Mooi hoor O0

FrankB

Ziet er een stuk ruimtelijker uit dan je oude kamer Remko!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Hoe ver staan je speakers vrij van de achtermuur?

Joep

Remko, sla alsjeblieft spijkers met koppen. Met alle respect voor de rest, het geklets hier helpt je niet echt verder. Ga gewoon een keer naar Toine. Hij kan je veel gerichter antwoord geven. De info die je krijgt als je bij hem op bezoek komt is veel meer waard dan 100 pagina's ht-geklets, and you know it ;).  (wel gezellig hoor ;D)

Kijk voor iets dempends/diffuserends aan de wand op: Snowcrash en op Hifi Studio Wilbert

Voor demping alleen kun je dat witte schilderij van RockFon gebruiken zoals bij de Audio Fabriek (mooi wit is niet lelijk). Alles in wit..

Daarna kom ik wel weer 'ns logeren ;D

FrankB

Citaat van: Ruben op juli 17, 2006, 12:06:30

Niet ver, maar dat was in z'n oude kamer ook niet en dat gaf geen problemen. Weinig ruimte nodig aan de achterzijde.

reMC

Citaat van: Ruben op juli 17, 2006, 12:06:30

30 cm ongeveer. Veel meer moet het ook niet worden...

Joep, je hebt gelijk... Maar eerst laat ik Garmt langskomen ;D

reMC

Citaat van: FrenkB op juli 17, 2006, 12:07:44
Niet ver, maar dat was in z'n oude kamer ook niet en dat gaf geen problemen. Weinig ruimte nodig aan de achterzijde.

Geen problemen inderdaad, heel ver van de achterwand gaat ten koste van het laag en ook gewoon de mooie klank. En de Sonatines zijn niet gemaakt voor een superdiep 3D geluidsbeeld dus ver van de achterwand hoeft ook niet... ;)

R

Citaat van: reMC op juli 17, 2006, 12:10:45
Geen problemen inderdaad, heel ver van de achterwand gaat ten koste van het laag en ook gewoon de mooie klank. En de Sonatines zijn niet gemaakt voor een superdiep 3D geluidsbeeld dus ver van de achterwand hoeft ook niet... ;)

Ok O0

reMC

Citaat van: FrenkB op juli 17, 2006, 12:04:36
Ziet er een stuk ruimtelijker uit dan je oude kamer Remko!!

Yep, ben er erg blij mee 8)

En rechts op de foto zie je dus de gigantische lege muur :-\ Als ik dat voor een groot deel moet bedekken met demping ben ik heel wat IB-Groep-geld kwijt :o

garmtz

Tjee, die muren zijn inderdaad erg leeg... Zou je sowieso je speakers niet wat verder naar voren zetten?

B.J.

Citaat van: garmtz op juli 17, 2006, 13:16:44
Tjee, die muren zijn inderdaad erg leeg... Zou je sowieso je speakers niet wat verder naar voren zetten?

Neem je 20 schilderijen van je vriendin mee, a 500 euro stuk natuurlijk. Remko hoeveel mag je nog lenen van de IBG?  ;D ;D

Spacebass

Citaat van: Proprius op juli 17, 2006, 12:07:05
Remko, sla alsjeblieft spijkers met koppen. Met alle respect voor de rest, het geklets hier helpt je niet echt verder. Ga gewoon een keer naar Toine. Hij kan je veel gerichter antwoord geven. De info die je krijgt als je bij hem op bezoek komt is veel meer waard dan 100 pagina's ht-geklets, and you know it ;).  (wel gezellig hoor ;D)
Jij kan anders ook aardig zwetsen  ;D  Wat voor zin heeft het nl om naar Toine te gaan? Volgens mij kan Toine beter naar hem komen...of heeft Remko een woonwagen...dan heb ik dat gemist zeker  ???  ;D

R

Citaat van: Spacebass op juli 17, 2006, 14:40:06
Jij kan anders ook aardig zwetsen  ;D  Wat voor zin heeft het nl om naar Toine te gaan? Volgens mij kan Toine beter naar hem komen...of heeft Remko een woonwagen...dan heb ik dat gemist zeker  ???  ;D

;D

FrankB

Woehahahahahahahahahaha ;D ;D ;D

Joep

Nou, bij Toine thuis is advies gratis. Ook kan je dan meteen een goed klinkende kamer ervaren. Als je dan een plattegrond en een data-sheet van je luidsprekers meeneemt, ben je al een heel eind.

Maar blijf vooral posten hoor, ik moet toch af en toe even uit de zon! ;D

Jenkins

Citaat van: Proprius op juli 17, 2006, 15:35:26Nou, bij Toine thuis is advies gratis.

En de koffie ook!     ;D.

Aanstaande donderdag komt Toine bij mij langs om mijn nederige luisterstulpje te verkennen en te beoordelen.  :-\

;)

Voor die tijd probeer ik nog een tweede voorstel van hem uit m.b.t. de opstelling van m'n speakers en luisterplek.

8)

Spacebass

Citaat van: Proprius op juli 17, 2006, 15:35:26
Nou, bij Toine thuis is advies gratis.
Conclussie: Toine is een goedzak en daar moet je gebruik(?) van maken door bij hem langs te gaan ipv hem bij jouw langs te laten komen?

CiteerOok kan je dan meteen een goed klinkende kamer ervaren.
Een goed klinkende kamer ??? Je bedoeld een echte audio set  ???  :-X  ;D

Als je zoveel geld betaald voor een hifi setje, dan is dat beetje geld wat Toine vraagt zijn geld meer dan waard zou ik denken ::)

CiteerMaar blijf vooral posten hoor, ik moet toch af en toe even uit de zon! ;D
Als je bang bent een zonnesteek op te lopen, dan ben ik bang dat dat al jaren geen zin meer heeft  :-X  ;D  ;D

Joep

Citaat van: Spacebass op juli 17, 2006, 22:06:31
Conclussie: Toine is een goedzak en daar moet je gebruik(?) van maken door bij hem langs te gaan ipv hem bij jouw langs te laten komen?

Nee, zie het als een oriënterend gesprek. Ook wel zaaien of investeren genoemd (vanuit verkopersoogpunt).

CiteerAls je bang bent een zonnesteek op te lopen, dan ben ik bang dat dat al jaren geen zin meer heeft  :-X  ;D  ;D

Zonnesteek...yeah right.

reMC

Citaat van: garmtz op juli 17, 2006, 13:16:44
Tjee, die muren zijn inderdaad erg leeg...

Yep, maar ik zit er ook net natuurlijk en de muren zijn huge!

Spacebass

Citaat van: Proprius op juli 17, 2006, 23:07:22
Nee, zie het als een oriënterend gesprek. Ook wel zaaien of investeren genoemd (vanuit verkopersoogpunt).
Als je een set en de luisterruimte als een samenwerkend geheel ziet, dan heb je die oriëntatie gesprekken niet nodig lijkt mij. Maar goed, sommige mensen kopen gemakkelijker een een stuk meetrillend spaanplaat voor 4000 euro, dan dat zij investeren in een goede akoestiek.  :o

Maar eh...kunnen jullie die tips niet krijgen bij die zaak waar jullie alles kopen?  Een beetje zaak komt de boel installeren en heeft vast gedegen kennis over eventueel benodigde akoestische aanpassingen. Zeker een zaak die speakers verkoopt die aan alle kanten meetrillen. Klinkt denigrerend, maar ik bedoel dit serieus. Als je ziet dat Garmt meteen bereid is om langs te komen en hulp te bieden, dan lijkt BB&G een betere plek om je hifi gear aan te schaffen  8)

CiteerZonnesteek...yeah right.
Jezzz heb je je humor op het strand achter gelaten  ;D

PaulSQ

Citaat van: reMC op juli 16, 2006, 22:35:40
Ok jongens, wat vragen over de eerste reflectiepunten. Ik ga namelijk het liefst werken met diffusors, die kan ik namelijk zelf nog uitzoeken in de vorm van een praktisch item, een kast bijvoorbeeld. Het zachte nu in mijn kamer: gordijnen voor de korte kanten, stoffen stoel tegen de rechter muur, bank voor de speakers en een vloerkleed in de lengte van de kamer tussen de speakers en de bank.

Het grootste probleem is nu: nagalm. Een paar vragen:

- Is nagalm UBERHAUBT op te lossen door diffusors te plaatsen op de eerste reflectiepunten?
- Is het verstandig om per wand dezelfde soort nagalmbeheersing toe te passen (absorptie / diffusie) of kunnen deze ook gecombineerd worden? Dat betekend dan dat bijvoorbeeld voor de linkerspeaker op de linkermuur diffusie wordt toegepast en voor de rechterspeaker op de linkermuur absorptie op de eerste reflectiepunten?

:D

www.soundscapes.nu :)

Diffusie moet vziw altijd symetrisch toegepast worden.
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

reMC

Citaat van: Spacebass op juli 18, 2006, 00:25:56
Als je een set en de luisterruimte als een samenwerkend geheel ziet, dan heb je die oriëntatie gesprekken niet nodig lijkt mij. Maar goed, sommige mensen kopen gemakkelijker een een stuk meetrillend spaanplaat voor 4000 euro, dan dat zij investeren in een goede akoestiek.  :o

Stuk meetrillend spaanplaat, klinkt zo fancy ;D

Ik ben toch bezig met mijn akoestiek? ;)

Citaat van: Spacebass op juli 18, 2006, 00:25:56
Maar eh...kunnen jullie die tips niet krijgen bij die zaak waar jullie alles kopen?  Een beetje zaak komt de boel installeren en heeft vast gedegen kennis over eventueel benodigde akoestische aanpassingen.

Natuurlijk kunnen we daar ook 'tips' krijgen. Ze komen eind van de zomervakantie ook langs om de boel te bekijken/beluisteren en er over te adviseren. Ze hebben me overigens ook al advies gegeven maar ik vind het moeilijk om dure 'akoestische' spullen te kopen zonder zeker te weten of het werkt, eerst maar even wachten op hun bezoekje dus :)

Citaat van: PaulSQ op juli 18, 2006, 11:28:49
www.soundscapes.nu :)

Diffusie moet vziw altijd symetrisch toegepast worden.

Ik zag inderdaad gisteren pas hoeveel info er op die website staat, toch bedankt!

Spacebass

Citaat van: reMC op juli 18, 2006, 11:51:10
Stuk meetrillend spaanplaat, klinkt zo fancy ;D

Ik ben toch bezig met mijn akoestiek? ;)
Was een algemeen bedoelde opmerking ;)

CiteerNatuurlijk kunnen we daar ook 'tips' krijgen. Ze komen eind van de zomervakantie ook langs om de boel te bekijken/beluisteren en er over te adviseren. Ze hebben me overigens ook al advies gegeven maar ik vind het moeilijk om dure 'akoestische' spullen te kopen zonder zeker te weten of het werkt, eerst maar even wachten op hun bezoekje dus :)
Heb ik er zeker overheen gelezen  :( Met deze uitleg vallen de stukjes beter op hun plek. Je hoopt gewoon vooraf wat extra info in te winnen alvorens je hen het werk laat doen 8)