Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

47labs heeft naar mijn idee nooit gezegd dat hun producten niet te evenaren zijn, dat gaf ik eerder ook al aan. Het was gewoon mijn fout geweest om te suggereren dat ze dat wél doen terwijl dat niet het geval is. Nogmaals, mijn fout dus.

Wat ik wel bijna zeker weet (echter nog nooit letterlijk heb gehoord uit hun mond/van hun hand) is dat zij vinden dat veel zelfbouwers de fout ingaan door naar de dure componenten te grijpen. Zij menen nou eenmaal dat goed niet duur hoeft te zijn en er zeker niet goed uit hoeft te zien en bewijzen dat WAT MIJ BETREFT met hun dac. Zij hebben gewoon wat andere filosofiën dan velen. Zo menen zij dat de layout (oa. plaats van de componenten in verhouding tot elkaar) van extreem belang is terwijl veel zelfbouwers en wellicht velen hier op het forum dat als iets van minder belang voor hoge kwaliteit zien. Dat de signaalweg van het 'digitale' signaal zelfs nog kritischer is dan die van het muzieksignaal etc.. En wat nou dat ze wat meer soldeer gebruiken? ;) Ik ken iemand die zegt dat meer soldeer BETER klinkt... Ik ga hier verder technisch niet op in aangezien ik dat niet kan ;D

Nogmaals, alle keren dat ik iets in de trant van "47labs vindt" heb gezegd zat ik fout. Zo bedoelde ik het niet.

@ Patrick,

Citaat van: patrick_vdb op juli 27, 2005, 08:20:01
Hi,

Nog even over die beruchte citaat welke nu de overhand begint te nemen. Ik las 'm eerder als een excuus van 47Labs waarom zei hun producten zo 'goedkoop' in elkaar zetten ;D

mvrg

Patrick

Hmm, als je het mij vraagt zit je er niet ver van af. Hoewel ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt met 'in elkaar zetten'. Bedoel je de bouwkwaliteit of de gebruikte onderdelen? Ze gebruiken het echter niet als excuus denk ik. En tsja, verander een van beide (bouw of onderdelen) maar eens... doe dat, verbeter of behoudt de kwaliteit en DAN mag wat mij betreft gezegd worden dat het degelijker gebouwd kan worden en minstens zo goed blijft klinken. Deze discussie heb ik al heel vaak gevoerd maar nooit iemand die het heeft gedaan (ook vrij logisch, gezien de prijzen) maar dan vind ik niet dat men het recht heeft de bouwkwaliteit of gebruikte onderdelen naar beneden te halen met argumenten als: een 1ste jaars HTS-er maakt dat nog mooier. Wat zegt dat nou?? ;)

Irritatie? Absoluut niet!

@ Erik,

47labs en ik zeggen beide niet dat een condensator slechter KAN worden na inspelen. Heb het ook nog nooit ergens anders gelezen ;) Het is weer iemand anders die dat meent. Ikzelf ga het 'binnenkort' al dan niet uitvinden..;)

...Eigenlijk ben ik diegene die meent dat vrijwel niemand het niveau van de 47labs spullen haalt. Voor zover ik dat heb mogen horen.. En ik geloof graag dat dat komt doordat mensen snel naar dure componenten grijpen, inspelen niet lang genoeg de tijd geven, gewoonweg niet luisteren ::) en te snel klaar willen zijn. Zo'n project als dat van mij gaat denk ik op zijn minst een half jaar kosten!

Nee, ik heb de waarheid ook niet in pacht, maar wel mijn mening en dat zit onder ander in de regels net hierboven verweven.

Erik van Voorst (in memoriam)

Remco...jij als mijn Labs47 man... ;D

Weet jij mischien waar ik de Labs47  Laboratory PITracer cd transport zou kunnen beluisteren....
Hij is nog steeds te kostbaar voor mij...maar ik ben zo reuze benieuwd....volgens mij moet deze tot de allerbeste cd-machines gerekend worden  8).

Mocht je trouwens interesse hebben om eens bij mij te luisteren ben je van harte welkom....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Even voor mijn beurt... Ik meen wel dat Cees Pel een standaard Shigaraki loopwerk zo heeft gemodificeerd dat deze de Pittracer al voorbij gaat. Maar dat is maar van horen zeggen natuurlijk!!! Ik heb geen reden om te twijfelen aan welke claim van ze ook, het systeem dat staat bij Audio Cube blijft een van de allermooiste systemen die ik ooit heb gehoord.

Dat loopwerk heb ik denk ik al gehoord....maar ik denk zelf dat ondanks ik Cees wel zeer hoog aansla
dat de PITracer toch wel van een hogere komaf moet zijn.....maar ja kopen doe je met je oren... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

VOLGENS MIJ hebben ze recent een Pel-versie van het Shigaraki transport met de PitTracer vergeleken. Wat ik zeker weet is dat ze beide apparaten in dezelfde opstelling hebben gehoord (duh). Mij hebben ze verteld dat de Pel-Shigaraki al een stuk beter is.

Volgens mij was er alleen nog een extreem duur Zanden transport dat een paar dingen net iets beter zou doen dan de Shigaraki. Ze waren van plan om die te gaan kopen, open te maken etc...je kent het wel ;D

Met andere woorden: ga gewoon weer eens bij Audio-Cube naar de Shigaraki met de lelijk uitziende dac luisteren ;D Ik zou niet weten waar je de PitTracer kunt beluisteren, bel Wilco eens..

Het Shigaraki loopwerk en de dac zijn afgelopen jaar denk ik wel weer 4x GOED gemodificeerd. Ik geloof ze op HUN WOORD als ze zeggen dat hij beter is dan de Pittracer. Mocht je ze ooit gaan vergelijken...ik ben er bij... ::) :D

En wauw, bedankt voor je aanbod  :o. Ik kom graag eens bij jou luisteren! Niet alleen om jouw ogenschijnlijk fantastische set te beluisteren maar ook om eens goed kennis te maken. Kan vast geen kwaad. Lijkt me dus erg leuk!  8)

Ja momenteel heeft de ZANDEN de wereldtitel.... 8)
Dus ik zal (na een tijdje....mijn vrouw moet eerst weer rustig worden) zeker eens weer kontakt met Wilco opnemen...en mijn Wadia onder mijn arm nemen.... ;D

Off-Topic:

Ik nodig steeds 2 personen tegelijk uit dus ik laat je weten hoe het uitkomt m.a.w. wie nr. 2 is en wanner het jullie/mij schikt ;)

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op juli 27, 2005, 17:35:02
Ja momenteel heeft de ZANDEN de wereldtitel.... 8)
Dus ik zal (na een tijdje....mijn vrouw moet eerst weer rustig worden) zeker eens weer kontakt met Wilco opnemen...en mijn Wadia onder mijn arm nemen.... ;D

Yep..ik wil de Zanden graag eens horen..het liefs bij Audio-Cube natuurlijk..

CiteerIk nodig steeds 2 personen tegelijk uit dus ik laat je weten hoe het uitkomt m.a.w. wie nr. 2 is en wanner het jullie/mij schikt ;)

Ok, ik ken wel iemand die geïntresseerd is, of werkt het zo niet? ;D

patrick_vdb

Hi Remko,

Citaat van: reMC op juli 27, 2005, 13:21:24
Hmm, als je het mij vraagt zit je er niet ver van af. Hoewel ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt met 'in elkaar zetten'. Bedoel je de bouwkwaliteit of de gebruikte onderdelen? 

Leuk om te horen dat ik met m'n humoristische insteek er nog niet zo gek ver naast zit ook. Ik bedoel met 'in elkaar zetten' precies wat je schrijft..dus de bouwkwaliteit en de gebruikte onderdelen. Want op deze punten wordt de Shigaraki toch al vaak, bevooroordeeld, afgebrand....toch?

mvrg

Patrick

Joep

CiteerIk nodig steeds 2 personen tegelijk uit dus ik laat je weten hoe het uitkomt m.a.w. wie nr. 2 is en wanner het jullie/mij schikt

Citaat van: reMC op juli 27, 2005, 17:36:24
Ok, ik ken wel iemand die geïntresseerd is, of werkt het zo niet? ;D

Ik?

::) ::) ::)

reMC

http://www.6moons.com/audioreviews/audiosector/patek.html

Sommigen zullen het al begrijpen. Bovenstaande is een link naar een review van de nieuwste 'Gainclone' van Peter Daniël. Review is het lezen waard trouwens! Ik heb de laatste tijd erg veel contact met Peter. Toen hij mij op de review wees en meldde dat de 1-op-1 vergelijking (door dezelfde recensent) van zijn Patek met de Gaincard wel eens in zijn voordeel kon uitvallen (die recensie wordt nog geschreven) kon ik het niet laten om hem te vragen of ik, op welke manier dan ook, zijn Patek hier kan krijgen :D

Hij zegt dat het wel moet lukken...meer info krijg ik nog, jullie horen het wel ;) Ik kijk er in ieder geval weer naar uit. Heb met hem mijn ervaring met zijn Amp-1 besproken en hij kon het begrijpen. Er waren meer mensen die de Amp-1 in vergelijking met de Shigaraki (laat staan de Gaincard) nog wat arm van klank en schreeuwerig vonden. Maar de Patek zou het wat dat betreft veel beter doen..ik kan niet wachten!

Joep

Ik stond af te wassen (ja, studenten doen dat VOOR het eten), maar ik ga NU meteen lezen!  ;D ;D

Audiofiel

Citaat van: Proprius op september 13, 2005, 17:35:45
Ik stond af te wassen (ja, studenten doen dat VOOR het eten), maar ik ga NU meteen lezen!  ;D ;D

Ajajajjjj... dat doet mij denken aan mijn studententijd in Wittevrouwen. Altijd 2x afwassen in een uur. Eerst om te kùnnen eten, en dan nog eens nà het eten...!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Pierre

Citaat van: Audiofiel op september 13, 2005, 17:50:39
Ajajajjjj... dat doet mij denken aan mijn studententijd in Wittevrouwen. Altijd 2x afwassen in een uur. Eerst om te kùnnen eten, en dan nog eens nà het eten...!

Lol beetje vaag maarre als je daarna afwast, hoef je het volgende dag toch niet weer te doe nvoor het eten  ::) :p

Audiofiel

Citaat van: Jean Pierre op september 13, 2005, 17:57:25
Lol beetje vaag maarre als je daarna afwast, hoef je het volgende dag toch niet weer te doe nvoor het eten  ::) :p

Heb jij nooit in een studentenhuis met gezamenlijke keuken gewoond? >:D O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Citaat van: Audiofiel op september 13, 2005, 18:37:04
Heb jij nooit in een studentenhuis met gezamenlijke keuken gewoond? >:D O0
Dan zal Frank bij die groep gehoord hebben waarbij het nooit nodig was om af te wassen, omdat er altijd wat schoons stond ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

Citaat van: reMC op september 12, 2005, 21:53:56
<knip
Bovenstaande is een link naar een reviewAdvertorial van de nieuwste 'Gainclone' van Peter Daniël.
</knip>
Ook maar de minste schijn van onafhankelijkheid is afwezig in dat stuk, dat mag echt geen review heten.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Joep

Citaat van: squadra op september 13, 2005, 19:00:17
Ook maar de minste schijn van onafhankelijkheid is afwezig in dat stuk, dat mag echt geen review heten.

ECHT kritisch is 6moons nooit geweest nee... :-X

reMC

Citaat van: squadra op september 13, 2005, 19:00:17

Als ik het goed heb begrepen wordt het stuk nog aangevuld met een vergelijking met de Gaincard. Maar je hebt wel gelijk...ik snap ook echt niet dat ze zijn eerdere versterker mooier vonden dan de Shigaraki...

reMC

http://www.6moons.com/audioreviews/47labs5/gaincard_2.html

Het vervolg op de vergelijking tussen de Gaincard en de Patek.

Aaargh, ik wil dat ding horen!

Joep

Citaat van: reMC op september 21, 2005, 18:06:34
http://www.6moons.com/audioreviews/47labs5/gaincard_2.html

Het vervolg op de vergelijking tussen de Gaincard en de Patek.

Aaargh, ik wil dat ding horen!

Goed dat die Srajan duidelijkheid geeft over die zogenaamde Gaincard foto's! Verder een leuk verhaal en ik wacht graag op de volgende shoot-out waarin hij eindelijk de Gaincard als geïntegreerde versterker gaat gebruiken i.p.v. door zijn eigen voorversterker. :)

reMC

Citaat van: Proprius op september 21, 2005, 18:44:31
Verder een leuk verhaal en ik wacht graag op de volgende shoot-out waarin hij eindelijk de Gaincard als geïntegreerde versterker gaat gebruiken i.p.v. door zijn eigen voorversterker. :)

Yep :)

Ik ben aan het onderhandelen met Peter Daniel om de Patek hier te krijgen. Met een beetje geluk hoef ik niet vooruit te betalen maar mag ik hem een week proberen.

Joep, kom even op MSN. :D

reMC

Ik heb vanavond bij iemand thuis de Audio Physic Caldera gehoord (oude versie) op alleen maar 47labs spullen :o :o :D

Dat is nou de enige conventionele speaker die ik ken en zo zou willen ruilen tegen mijn VR-2! (De Audio Physic is dan ook ruim vijf keer zo duur, maar toch).

Ik denk dat deze alles beter doet dan de VR-2, misschien op de plaatsing na. Als de opname daarom vraagt een prachtig klein en intiem podium. HEEL VEEL klankkleuren, niets overdreven maar ultiem dynamisch, emotie en nuances. Heel 'dunne' lucht, je kan overal doorheen kijken en instrumenten hebben een heel erg eigen klank. Bijna geen versmering en zeker geen 'kastklank' te horen. Los en levendig zonder op focus in te leveren en ik kan nog wel even doorgaan... Ik zat voor de tweede keer ooit met tranen in mijn ogen te luisteren... Als iemand een betere speaker dan deze weet, hoor ik het graag, die beluister ik dan zeer snel  ::) 8)

Mijn setje thuis blijft voorlopig even uit staan, anders gaat het niet goed...

August

Ik heb de VR-1 en VR-2 enkele jaren geleden bij Wilco gehoord op Shigaraki met toen nog flatfish en bijbehorende DAC. Dit op aanraden van iemand die het al had gehoord en er zeer over te spreken was. Ze gingen me bij het luisteren toch tegenstaan, luistermoeheid, pijn aan de oren. Bij gebruik van Jean-Marie Reynaud in dezelfde sessie was dit weg. Inmiddels is Wilco natuurlijk verder met Sonatine e.d. en ik ben thuis van JMR Trente naar Offrande gegaan. Ik vind in ieder geval de JMR veel muzikaler dan de Von Schweikerts. De Caldera's ken ik persoonlijk niet.

Nog altijd ben ik onder de indruk van de dingen waar Wilco mee bezig is. Onlangs had ik de gelegenheid om een gebruikt Shigaraki Transport aan te schaffen. Deze staat tot volle tevredenheid op mijn dCS converters te spelen. Maar ik blijf wel schrikken als ik zo'n component openmaak hoe weinig erin zit voor dat geld. Volgens Wilco verheft de Pel-modificatie (die nog ca. 1000 euro extra kost) het beestje tot het beste wat hij op CD gebied heeft gehoord. Ik denk dat ik mijn spullen dan maar eens naar Wilco meeneem om het zelf mee te maken, want dan wil ik toch wel eerst overtuigd worden voor ik ga sparen voor mijn eigen Pel-lificatie.

reMC

Fok een dac, ik ben maar gelijk aan het grotere werk begonnen (zie foto onder)

;D... Ik heb mijn Sony DVP-NS905 uit zijn behuizing gehaald en, in navolging van iemand op hear.nl, de printplaten los op hout gezet. In dit geval het rack van 'klankhout', gemaakt door Hans Kortenbach. Gewoon om te kijken of dat zou werken. Ik post dit natuurlijk niet als ik niets leuks te melden heb ;D Dus JA, het werkt in positieve zin. Zal later even een korte beschrijving van de verandering geven. Denk zelfs dat ik hier maar wat aan ga prusten, wat componentjes veranderen enzo, zolang ik weet waar ik mee bezig ben ;)

Ruben, deze cd ligt er speciaal voor jou in ;D

reMC

Ja, dit is toch echt wel beter. De onnatuurlijke en veel te overdreven push die ik voorheen op het laag had is niet weg maar wel een stuk minder. Wat meer rust in het laag dus en dat is heerlijk in deze kleine kamer.

Het midhoog/hoog is een stuk transparanter nu. Klinkt echt behoorlijk langer uit. Bekkens bijvoorbeeld. In het begin dacht ik even dat het de klank wat onstabieler was geworden maar het is in ieder geval langer aanwezig, meer uitsterven zonder dat de aanwezigheid irritanter dan voorheen is. Deze speler klinkt immers behalve 'strak' dus moet ik alsnog (tot dinsdag als het goed is, als ik een Arcam Delta 70.2 krijg) met heeel veel beperkingen leven. Heel erg kortom: de klank is minder irritant maar nog steeds niet mooi. Het loopwerk staat nu ook alles behalve stevig dus ik vind het al grappig dat de veranderingen voornamelijk verbeteringen zijn.

De Arcam Delta moet met eigen dac al enorm goed in mijn systeem zijn. Maar bovendien is het CDM 4/31 loopwerk een veel betere basis om mijn dac op te testen. Ik probeer dan wel een 47labs loopwerk hier te krijgen maar dat ook niet voor altijd in ieder geval.