Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Begrijp ik goed dat ze voor alle apparaten nog een extra trafo zetten?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op maart 17, 2005, 16:42:40
Begrijp ik goed dat ze voor alle apparaten nog een extra trafo zetten?

Yep, bizar huh..

Het klinkt wel :D

bryan vd B

hi,

gelukkig remco dat alles in orde is 8)  en je hebt gelijk een aanwinst voor de boeg ;D(voeding).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

reMC

Citaat van: bryan vd B op maart 17, 2005, 18:35:47
hi,

gelukkig remco dat alles in orde is 8) en je hebt gelijk een aanwinst voor de boeg ;D(voeding).

Bryan

Yep, en gaat zelfs slechts €200 kosten, ik heb namelijk maar 200watt nodig. De voeding is 170va, beredeneer ik dan goed dat ik aan 200watt (hetzelfde als 'va'?) genoeg heb, of is het zo simpel niet?

Martin_M

Citaat van: bryan vd B op maart 17, 2005, 18:35:47
hi,

gelukkig remco dat alles in orde is 8) 

Bryan

Maar dat harde in het hoog blijft toch? Heeft dan toch de tweeter een opdonder gehad?

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Citaat van: Martin_M op maart 17, 2005, 18:45:13
Maar dat harde in het hoog blijft toch? Heeft dan toch de tweeter een opdonder gehad?

Martin

Dat harde in het hoog is er nog steeds. Maar nogmaals: het hoog was nooit mooi, het kan zijn dat ik er (van de schrik) gewoon te veel op let en zo te kritisch ben..

Eerst maar eens met een goede bron proberen, de 27ste met een kleine shoot-out bij mij thuis.

Kan jij trouwens antwoord geven op mijn vraag boven je? Als je nog meer blokjes wilt verdient het aanbeveling om me even te pm'en.

Martin_M

Citaat van: reMC op maart 17, 2005, 18:50:36
Dat harde in het hoog is er nog steeds. Maar nogmaals: het hoog was nooit mooi, het kan zijn dat ik er (van de schrik) gewoon te veel op let en zo te kritisch ben..
Ja, dat kan. Als je soms een keer iets gehoord heb kan je er de volgende keren (bijna) niet omheen. Gaat irriteren dan.

Citeer
Kan jij trouwens antwoord geven op mijn vraag boven je?
Nee ;D

VA is wel hetzelfde als Watt iig. Theoretisch zou 200 Watt dan genoeg zijn maar ik heb geen ervaring met zelf bouwen.

Citeer
Als je nog meer blokjes wilt verdient het aanbeveling om me even te pm'en.
We laten het even bij de huidige 8. Daar kan ik wel mee experimenteren. Nu onze TAG van het netfilter af is zijn we af van het metalige geluid en is de geluidsbalans veel mooier. We hebben onder te TAG nu zelfs weer spikes wat voorheen echt veel te hard geluid gaf (vooral in het hoog).
Vanmiddag nog even van alles geprobeerd maar onder de CD-speler geven de blokjes toch echt het mooiste resultaat. Al moet het wat mij betreft niet vloeiender worden. Maar het is nu net mooi. We zijn er erg tevreden over.

Even wat rustig aan nu en later wil ik nog eens experimenteren voor onder de amps. Maar dat hoor je dan wel.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Verder zie ik ergens (;D) dit staan:

Power Dumpty, a brother of Power Humpty, contains 120VA cut-core transformer, which has a capacity of 200VA.

Ik begrijp het niet maar wil het leren :D.. Wat is de 120va en wat de 200va? Wat betekenen de waarden in deze context? Hoeveel is het nou? ??? ;D

-----

Ok Martin, bedankt voor je reactie en ik hoor het wel dan wbt de blokjes.

reMC

Citaat van: reMC op maart 17, 2005, 19:02:36
Verder zie ik ergens (;D) dit staan:

Power Dumpty, a brother of Power Humpty, contains 120VA cut-core transformer, which has a capacity of 200VA.

Ik begrijp het niet maar wil het leren :D.. Wat is de 120va en wat de 200va? Wat betekenen de waarden in deze context? Hoeveel is het nou? ??? ;D

Iemand? Ik heb een leer-kick ;D

Betekent dit ook dat ik aan een 200va trafo genoeg heb of kan hij dan geen pieken opvangen?

reMC

Zoals al in het Meet & Greet topic te zien was heb ik mijn rack binnen:

Ik ben er erg blij mee, ziet er goed uit en uit eerdere ervaringen weet ik dat het heel goed werkt!

Ik ga van de week eens even experimenteren met de Padoek blokjes, die kunnen dienen om mijn apparatuur te koppelen aan het rack.

Jean Pierre

Ziet er moooi uit hoor! Nu zie je pas hoe klein die amp is, en hoe groot die voeding  :o

reMC

Citaat van: reMC op maart 28, 2005, 15:46:57Ik ga van de week eens even experimenteren met de Padoek blokjes

Niet dus! Ik ben net alvast aan de slag gegaan met de Gaincard en z'n voeding, de Pioneer staat al op de blokjes.

Onder de Gaincard zitten spikes die vervolgens in hun 'voetjes' horen.

*Foto's verwijderd*

Het klinkt het beste als ik de voetjes weglaat en ook de blokjes niet gebruik, dus gewoon met de spikes op het hout! Het geeft geen gigantische verschillen maar ze zijn er wel! I vergelijking met de andere manieren vooral een rustiger beeld, scherpere/betere te aanzet van noten. Geen nadelen.

Onder voeding werken de blokjes weer wel! Hij moet dan wel op zijn zij staan, anders rolt ie van het rack af. Het resultaat is hetzelfde als de Gaincard op de spikes. Om dat te voorkomen horen er eigenlijk deze 'dingen' bij:

*Foto's verwijderd*

Ik denk overigens wel dat de spikes van de Gaincard niet echt vriendelijk zijn voor het kwetsbare hout. Maar eens aankijken of dat goed gaat..

@ Jean Pierre,

Die cd ligt er niet voor niets ;) Kan je mooi grootte vergelijken :D

reMC

Voor de gein eens mijn halfafgebeten nagel in het hout gezet, (op een plek waar niemand het ziet ;)) en zelfs daarmee kan je een flinke deuk maken!

Helaas, maar de voetjes gaan dus gewoon weer onder de scherpe spikes, dan klinkt het maar iets minder goed..

reMC

Aanstaande maandag ga ik een Audio Zone Amp-1 ophalen in Utrecht. De Amp-1 is een Gainclone uitgevoerd door Peter Daniël, volgens velen de enige die in de buurt komt van de ontwerpen van 47labs. Hij is ook bezig (geweest) met het nabouwen van de niet-filterende DAC van 47labs.

Zie hier een link met veel informatie over de kloon. Volgens de auteur is hij beter dan de 47labs Shigaraki, ik ben benieuwd! :D Voorlopig heb ik hem vanaf maandag op proef. Als hij inderdaad beter is dan 47labs dan koop ik hem natuurlijk voor rond de €1000 waarvoor hij tweedehands wordt aangeboden.

http://www.6moons.com/audioreviews/audiooasis/audiozone.html

Raphie

Stap je van je geloof af? ??? Wel een plattere voeding trouwens (en geen rare converters meer nodig)
Is toch wel lachen dan dat een kloon beweert het beter te doen, voor een lagere prijs. Was 47Labs dan toch zwaar overpriced?
JBL PRX Power!

R

Volgens mij probeert ie gewoon wat anders, wie zegt dat zijn geloof is gebaseerd op 47 labs. Ik ben benieuwd rem.

Audiofiel

Citaat van: Ruben op juli  4, 2005, 16:05:39
wie zegt dat zijn geloof is gebaseerd op 47 labs.

Het onderschrift? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: Raphie op juli  4, 2005, 16:04:17
Stap je van je geloof af? ??? Wel een plattere voeding trouwens (en geen rare converters meer nodig)
Is toch wel lachen dan dat een kloon beweert het beter te doen, voor een lagere prijs. Was 47Labs dan toch zwaar overpriced?

Remco staat altijd wel open voor andere merken en filosofien, alleen was 47Labs helemaal zijn ding. Nu probeert hij iets anders, wat ik voor hem vindt pleiten want er zijn ook voldoende mensen die een bepaald merk geweldig vinden en niet eens meer verder kijken ...

En 47Labs overpriced, volgens mij is al het high-end overpriced als je kijkt naar materiaalkosten. Het is wat de gek ervoor geeft ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Cool Remco! Keep us posted!  8)

reMC

Citaat van: Raphie op juli  4, 2005, 16:04:17
Stap je van je geloof af? ???
Citaat van: Ruben op juli  4, 2005, 16:05:39
Volgens mij probeert ie gewoon wat anders, wie zegt dat zijn geloof is gebaseerd op 47 labs. Ik ben benieuwd rem.
Citaat van: Audiofiel op juli  4, 2005, 16:12:29
Het onderschrift? ;)

Hoezo geloof? Ik vind de apparatuur van 47labs gewoon prachtig om muziek mee weer te geven maar ik zweer er niet bij ómdat het van het merk 47labs is..dat wist je ook wel. Ik sta open voor allerlei nieuwe dingen. Anders had ik immers ook nooit met 47labs gespeeld ;)

Mijn onderschrift heeft niet direct iets met 47labs te maken maar meer met het feit dat ik me helemaal kan vinden in die uitspraak, die gewoonweg stelt dat het ook anders en wellicht mooier kan dan iedereen het doet.

Citeer(en geen rare converters meer nodig)

Welke rare converters en waarom niet meer nodig? ;)

CiteerIs toch wel lachen dan dat een kloon beweert het beter te doen, voor een lagere prijs. Was 47Labs dan toch zwaar overpriced?

We zullen het horen. :) Ik weet wel dat Peter Daniël niet een knulletje is op het gebied van zelfbouw. Zijn producten zien er prachtig uit en zijn lay-out hebben altijd een extreem korte signaalweg, wat ik natuurlijk niet onbelangrijk vind.

Bovendien geloof ik best dat het beter kan. Maar ik geloof ook dat je als bouwer meer moet doen dan meten en bedenken wat theoretisch goed zou zijn. Trial en Error is de enige weg als je het mij vraagt. Peter Daniël is daar behoorlijk mee bezig dus ik ben ECHT heel benieuwd.

reMC

De Amp-1 staat intussen hier. Hij is goed, erg goed zelfs. Hij is tevens twee keer zo groot als het origineel ;D

Dat was het voor nu :D

bmateijsen

Citaat van: reMC op juli 11, 2005, 17:46:03
De Amp-1 staat intussen hier. Hij is goed, erg goed zelfs. Hij is tevens twee keer zo groot als het origineel ;D

Dat was het voor nu :D

Foto'S!!!!

reMC

Citaat van: bmateijsen op juli 11, 2005, 17:48:19
Foto'S!!!!

Bij deze. Welke de echte reus is horen jullie later ::) :D

R

reMC

Citaat van: Ruben op juli 11, 2005, 18:30:46
He, heb je een nieuwe cd ;) ;D

Wel een nieuweRE cd ja ;) Grappige muziek hoor..klinkt ook wel op de Amp-1 :D