Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Hi heren,

Ik heb nog niks gekocht. Volgende week koop ik hoogswaarschijnlijk de Gaincard, de 25watt versie (versterker en voeding). De 50watt versie heeft wat meer drive en kracht in het laag maar de 25watt is wat subtieler en 'analoger'. De ultieme 47labs combinatie is 25w versterker en 50w voeding (drive én 'natuurlijkheid'), daar ga ik dan ook voor in de toekomst. (De voeding die bij de waarschijnlijk te kopen Gaincard zit is 110v, zit dus een omvormer tussen. moet ook nog maar horen of dat niet afschuwelijk is.) Deze Shigaraki heb ik dus te leen en gaat volgende week weer terug naar Proprius. Ik heb er inderdaad over nagedacht op eerst een loopwerk te kopen maar met de versterking die ik nu heb ga er dan zo weinig op vooruit.

Ik heb ook nog een Sony dvd-speler staan. Die laat minder horen en is (daardoor?) ook veel minder scherp. Lang niet wat ik wil maar wel om aan te horen. Daar kan ik het voorlopig dus wel even mee doen. Mijn volgende aankoop zal inderdaad een DAC zijn (en nieuwe interlinks). Daarna het 47labs loopwerk maar het is dromerig om daar nu al over na te denken.. ;D

Erik, waar zou ik Cees Pel naar moeten laten kijken? De voeding bij 47labs is extreem goed vind ik. Dat geeft het geluid van de versterker enorme dynamiek en snelheid. Kan Cees het nog verbeteren? Voor zover ik weet is hij daar niet mee bezig geweest. Wel met de versterker, extreem veel mooier als hij eraan heeft gezeten..;) Ook een toekomst plan..

patrick_vdb

Hi Remko,

Citaat van: reMC op december 31, 2004, 20:21:00
maar het is dromerig om daar nu al over na te denken.. ;D

Dromen mag, nee dromen moet! Je weet waar je naar toe wilt dus het zijn realistische dromen. Mooi man 8)

Zoals ik al zei, de weg naar Rome is ook niet in 1 dag gelegt dus je mag rustig de tijd nemen om een set op te bouwen. Erik haalt wel een goed punt aan door te stellen dat je wellicht eerder gaat ergeren aan de scherpe klank van de CD-speler dan dat je aan genieten toe komt, maar zo te lezen heb je dit al ruim overwogen.

De 25 watt versie zou geen moeite mogen hebben met de VR2, dus een wijs besluit.

Mvrg

Patrick

@Erik, type jij dan 4 minuten over dat stukje ;D ;)

reMC

Citaat van: patrick_vdb op december 31, 2004, 20:53:45
Dromen mag, nee dromen moet! Je weet waar je naar toe wilt dus het zijn realistische dromen. Mooi man 8)

Zoals ik al zei, de weg naar Rome is ook niet in 1 dag gelegt dus je mag rustig de tijd nemen om een set op te bouwen. Erik haalt wel een goed punt aan door te stellen dat je wellicht eerder gaat ergeren aan de scherpe klank van de CD-speler dan dat je aan genieten toe komt, maar zo te lezen heb je dit al ruim overwogen.

De 25 watt versie zou geen moeite mogen hebben met de VR2, dus een wijs besluit.

Ach, wat is 25watt?! De 22w Shigaraki gaat hoe dan ook harder dan mijn oude 130w Onkyo en is op alle fronten nog beter ook ;)

Ik heb inderdaad heel wat overwogen. Eigenlijk wilde ik gewoon voor de Shigaraki gaan. Maar nu de Gaincard zo goedkoop langskwam...moeilijk inhouden! Het enige waar ik nu een beetje mee zit is die trafo die er tussen moet..hoop dat het niet al te veel verslechterd!

Jammer is dat er aan upgraden nooit meer een einde komt...met die modificaties van Cees pel! Ik kan natuurlijk op een gegeven moment tevreden zijn maar nu ik gehoord heb wat er mogelijk is...

Dromen mag? Dromen moet? In dat geval koop ik 2 januari de hele 47labs set van het geld dat ik win met de Oudejaarsloterij! ;D

R

CiteerDromen mag? Dromen moet? In dat geval koop ik 2 januari de hele 47labs set van het geld dat ik win met de Oudejaarsloterij!

Ha ha, nee dat kan niet. Die komt al hier naartoe.

Erik van Voorst (in memoriam)

Allereerst de beste wensen !!!!! :-*

Je kunt even aan Cees Pelt vragen over de omvormers....misschien is er wel een rechtstreekse 220V voedingsmogelijkheid.....ik weet het niet ???

Patrick...als ik typ verander ik het vaak tijdens het typen....vaak vind ik iets " te streng " overkomen als ik het teruglees....verander ik het weer.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Remko,

Citaat van: reMC op december 31, 2004, 20:59:57
Ach, wat is 25watt?! De 22w Shigaraki gaat hoe dan ook harder dan mijn oude 130w Onkyo en is op alle fronten nog beter ook ;)

Wattjes en volume werken niet altijd echt in elkaars voordeel, als je echt harder wilt spelen is het vaak beter om gewoon een luidspreker met een hogere gevoeligheid te kopen. Je wint dan meer dan dat je zou doen met een paar Watt meer aan vermogen. Maar het vermogen (stabiliteit en current) moeten natuurlijk wel een beetje afgewogen worden tov de luidspreker die ze gaan aansturen. Had de VR2 een nominale impedantie van 4 Ohm gehad met leuk grillig verloop tot bv 1.5 Ohm dan zou de 25 Watt versie zich niet zo happy voelen als ik het goed gelezen heb. Maar jij zou niet meer nodig hoeven te hebben met de VR2.

CiteerIk heb inderdaad heel wat overwogen. Eigenlijk wilde ik gewoon voor de Shigaraki gaan. Maar nu de Gaincard zo goedkoop langskwam...moeilijk inhouden! Het enige waar ik nu een beetje mee zit is die trafo die er tussen moet..hoop dat het niet al te veel verslechterd!

Zoals je weet ben ik niet zo thuis in de modellen van 47 Labs. Waar liggen zoal de verschillen tussen de Shigaraki en de Gaincard? Wat betreft de trafo zou ik zeker ook eens Audio-cube om advies gaan vragen, als je dat niet al gedaan hebt.

mvrg

Patrick

reMC

Op de VR-2 is dit meer dan genoeg VOOR MIJ! Ik heb meer dan eens gehoord dat mensen de 47labs toch links laten liggen vanwege het tekort aan vermogen..

De Gaincard ligt in het verlengde van de Shigaraki, alle kwaliteiten zijn nog net iets beter. De Gaincard is opgebouwd als twee monoblokken, de Shigi niet. Zo kunnen er ook twee voedingen (voor elke kanaal een) aan de Gaincard gehangen worden wat ook een aardige vooruitgang in klankkwaliteit laat horen. Het zijn ook vooral de voedingen die de twee versterkers verschillend maken. Afgezien van de monoblok-structuur van de Gaincard is het circuit nagenoeg hetzelfde (hoewel bij de Gaincard nog minimalistischer), zo heb ik begrepen.

Er ís een rechtstreekste 220v voedingsmogelijkheid, maar die kost €2200 (+€1800 voor de Gaincard zelf). Ik heb nu de mogelijkheid om voor €1750 een complete set te kopen, inclusief omvormer van €500. Cees Pel kan er niets mee, het zijn speciaal handgewikkelde trafo's waar niet aan gesleuteld kan woren heb ik begrepen.

Ik heb de bij de oudejaarsloterij gewonnen €5 in het spaarpotje voor de DAC gestopt ;D

Hier achtereenvolgens de Gaincard en Shigaraki:

reMC

De Sony CDspeler heb ik afgekoppeld. Zoals gezegd had ik ook nog een Sony DVD-speler staan. Deze heeft hoorbaar een minder hoge resolutie, is op de meeste punten minder goed maar de scherpte is op het eerste gehoor verdwenen! Dat kan aan het karakter van de speler liggen maar ook gewoon aan het feit dat de DVDspeler minder informatie laat horen. In ieder geval in deze situatie een verbetering en scheelt me weer kabeltjes wisselen (ik heb maar 1 set goede interlinks).

8)

reMC

Vanavond haal ik de Gaincard op! Hij zal nog niet goed presteren aangezien hij 'koud' is (verkoper was op vakantie en had dus de stroom eraf gehaald) maar jeeh! O0

garmtz

reMC

O0 inderdaad!

Ik zal niet vergeten om die afro weg te scheren, anders hoor ik de verschillen niet!  8)

Dat gaat me toch een shoot-out worden..;D

garmtz

Ik zal ook maar snel een stereo-topic openen... ;)  Heb al een aantal speakers en versterkers die mijn volle aandacht hebben, waaronder één heel bijzondere. Maar zal je topic niet bevuilen... ;)

reMC

Citaat van: garmtz op januari  3, 2005, 14:15:53
Ik zal ook maar snel een stereo-topic openen... ;) Heb al een aantal speakers en versterkers die mijn volle aandacht hebben, waaronder één heel bijzondere. Maar zal je topic niet bevuilen... ;)

Bevuil mijn topic!!! :D

Of maak nu direct een eigen topic! ;D

Benieuwd...

garmtz

Citaat van: reMC op januari  3, 2005, 14:17:32
Bevuil mijn topic!!! :D

Of maak nu direct een eigen topic! ;D

Benieuwd...

;D  Ik ben erg enthousiast, maar ik ga bij lange na nog niks kopen, zou dus wel erg voorbarig zijn (zeg maar 4 maanden voorbarig...).

reMC

Citaat van: garmtz op januari  3, 2005, 14:19:07
;D Ik ben erg enthousiast

Waarover precies? ;D

Je weet dat ik hier niet tegen kan..:D

PM mag ook  ::)  :-*

garmtz

reMC

garmtz

bmateijsen

Citaat van: garmtz op januari  3, 2005, 15:10:44
Whoehahaha! O.k. dan: Lavardin... (klik plaatje)

Oeh... nice...

blue-eyes

Bewuste keuze Garmt voor een geintegreerde versterker? Of is het een prijs issue?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

reMC

Citaat van: garmtz op januari  3, 2005, 15:10:44
Whoehahaha! O.k. dan: Lavardin... (klik plaatje)

:D

Lijkt in ieder geval redelijk minimalistisch, daar houd ik geloof ik wel van...

garmtz

Citaat van: Blue-Eyes op januari  3, 2005, 15:19:11
Bewuste keuze Garmt voor een geintegreerde versterker? Of is het een prijs issue?

Ik wil niet teveel uitgeven aan de stereo-set, maar hij moet wel subliem worden. In die prijsklasse zijn alleen maar geïntegreerde versterkers eigenlijk (prijsklasse 2000 - 4000 Euro, misschien 'moet' het nog lager).

garmtz

Citaat van: reMC op januari  3, 2005, 16:31:35
Lijkt in ieder geval redelijk minimalistisch, daar houd ik geloof ik wel van...

Hun afwezigheid van 'memory distortion' schijnt een enorme stap dichter bij de muzikale waarheid te zijn. Hij schijnt echt aan top-buizen te doen denken. Lees de reviews zou ik zeggen (geeft een beetje aan hoe hij klinkt, natuurlijk niet dat hij echt geweldig is... ;)). Op naar de volgende persoonlijke hype! :)

reMC

Ik heb de Gaincard!

Even wat fototjes:

De Gaincard.

De Gaincard met rechts daarvan de voeding.

De achterkant van de Gaincard. Ja, maar 1 input en 1 speakeraansluiting. De 'speakerterminals'...nou die zijn er niet echt :D
Dat zou te veel energie opslaan en daarom is er voor deze manier gekozen. (hoe kan je dit noemen? ;)) Alleen bare-wire mogelijk dus.

Hoe hij klinkt? Bijna al overweldigend. Hij is koud, (wel al ruim een jaar oud dus ingespeeld), maar presteert bijna al beter dan een Shigaraki wat betreft ritme, ruimtelijkheid, losheid en misschien ook al dynamiek. Hij is nog wat traag en de echt mooie klankkleuren zijn er nog niet. Daar wacht ik natuurlijk gewoon op..:D

Jean Pierre

Net als in de DE(koffie) reclame : Gruwelijkkkk..!! :D  O0

Wel een klein dingetje overigens en grote voeding!

Mvg, reinout