Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Ik zou graag zeggen dat het niet zo was ;) Maar jullie komen gewoon; voorlopig is mijn set nog wel under construction (in ieder geval met nog aanstaande Pel Audio interlinks en dac).

tiptop

Eindelijk binnen? :D

Benieuwd naar je bevindingen straks :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

De Crescendo's staan en spelen!

Het wordt nu wel echt tijd dat ik de ingang van mijn Sun Audio eindversterker laat aanpassen zodat 'ie matcht met de TVC's en daarnaast een extra setje Pel Audio interlinks aanschaffen voor tussen de TVC en Sun Audio. Pas dan heb ik echt profijt van de TVC's. En de openheid gecombineerd met de natuurlijke, kleurrijke warmte vind je (ik) nergens anders dan in de goudkabels die Pel Audio toepast in zijn interlinks. Ik mis die klank nu dus ook echt...

Volgende stap is dan de verrijking met een Pel Audio dac en dan durf ik te zeggen... dat de set een behoorlijke tijd zal blijven zoals 'ie dan is! :D

Kwabbernoot

Citaat van: reMC op april 23, 2008, 09:35:38
Volgende stap is dan de verrijking met een Pel Audio dac en dan durf ik te zeggen... dat de set een behoorlijke tijd zal blijven zoals 'ie dan is! :D
Yeah, right. Je bent eigenlijk een HuubF mkII.  ;D Alleen gaat bij Huub het na verloop van tijd weer tegenvallen terwijl jij steeds wat beters op je weg tegenkomt maar ondertussen wel tevreden bent.
Gefeliciteerd man, mooi dat ze er zijn. Nu wij nog.  ;)

Groeten...

Martijn M

:)

Hebben we al een datum?
Dutch & Dutch

reMC

Citaat van: Kwabbernoot op april 23, 2008, 10:40:05
Yeah, right. Je bent eigenlijk een HuubF mkII.  ;D Alleen gaat bij Huub het na verloop van tijd weer tegenvallen terwijl jij steeds wat beters op je weg tegenkomt maar ondertussen wel tevreden bent.

Lijken mij twee totaal verschillende dingen ;)

Citaat van: Kwabbernoot op april 23, 2008, 10:40:05Gefeliciteerd man, mooi dat ze er zijn. Nu wij nog.  ;)

Dank en yep!

Kwabbernoot

Citaat van: reMC op april 23, 2008, 10:45:50
Lijken mij twee totaal verschillende dingen ;)

Dat weet ik,  ;)  maar jullie wisselen allebei vaak van apparatuur. Alhoewel jij natuurlijk niet in de schaduw kunt staan van Huub wat dat betreft. Op zich vind ik dat wel fraai want het levert leuke draadjes op. Doorgaan dus.  :)

Groeten...

reMC

Citaat van: Kwabbernoot op april 23, 2008, 12:22:37
Dat weet ik,  ;)  maar jullie wisselen allebei vaak van apparatuur.

Ik wissel nagenoeg nooit, ik koop alleen maar bij ;D

R

reMC

Citaat van: R op april 23, 2008, 18:11:03
Feli!!

Dankje! Vanavond ga ik OTA interlinks aansluiten ipv die van RAF ::) Moet een hoop verbetering brengen, want dat is het nadeel van een voorversterker: er komt ook weer een paartje kabels bij dat op orde moet zijn...

Werk je nog in Utrecht? Ergens eind mei een keer bij mij afspreken op een avond? :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op april 23, 2008, 09:35:38
De Crescendo's staan en spelen!

Ik mis die klank nu dus ook echt...

Wel proberen te genieten van je set in het heden !!!!!!!!

Anders blijf je steeds maar onrustig naar een betere ontwikkeling toeleven...enfin een wel goedbedoelde tip...

Ik heb hetzelf ALTIJD naar mijn zin met mijn set ook met niet ingespeelde spullen  ;) dus ervaar daarna iedere verandering als een nieuw plezier...sta je net ff lekkerder in je hobby  volgens mij ;D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Ja. Ik denk dat ergens eind mei het beste is. Dan ben ik klaar met hockeyen.

Citaat van: reMC op april 24, 2008, 14:33:35
Werk je nog in Utrecht? Ergens eind mei een keer bij mij afspreken op een avond? :D

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op april 24, 2008, 19:20:24
Wel proberen te genieten van je set in het heden !!!!!!!!

Anders blijf je steeds maar onrustig naar een betere ontwikkeling toeleven...enfin een wel goedbedoelde tip...

Ik heb hetzelf ALTIJD naar mijn zin met mijn set ook met niet ingespeelde spullen  ;) dus ervaar daarna iedere verandering als een nieuw plezier...sta je net ff lekkerder in je hobby  volgens mij ;D ;)

Precies mijn instelling hoor 8) Maar een stapje omhoog kunnen is iets anders dan een stap terug MOETEN (zoals ik dus had met mijn interlinks), dan ga je gewoon bepaalde kwaliteiten missen...

Citaat van: R op april 24, 2008, 19:32:07
Ja. Ik denk dat ergens eind mei het beste is. Dan ben ik klaar met hockeyen.

Cool 8)

....kan ik me ook weer in vinden... ;D,
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Ik ben er redelijk uit omtrent mijn TV... Ik krijg mijn geld terug... Althans: IT's krijgt mijn geld terug en ik mag daar een nieuwe TV uitzoeken, iets duurder mag op hun kosten...

Aangezien de Samsung destijds voor iets van 1100 euro kostte zoek ik nu dan maar naar een tv van 1200 euro >:D

Wie helpt nadenken? Het moet een plasma zijn. :) Hoe zijn de nieuwe Panasonics? De 42PX80 bijvoorbeeld? Zou dit beter zijn dan de 42PV70? Of ANDERS? In ieder geval nieuwer paneel (G11) en verbeterde specificaties...

R

reMC

Ik zie trouwens nu pas dat de 42PX80 goedkoper is dan de Samsung WAS (laat staan nu!)...

De 42PZ80 is meer in de prijsklasse (ok, iets duurder) en Full HD maar lijkt me nogal lelijk (die grote zilveren rand) :-X

Staaled

Citaat van: reMC op april 29, 2008, 11:42:46
Ik ben er redelijk uit omtrent mijn TV... Ik krijg mijn geld terug... Althans: IT's krijgt mijn geld terug en ik mag daar een nieuwe TV uitzoeken, iets duurder mag op hun kosten...

Aangezien de Samsung destijds voor iets van 1100 euro kostte zoek ik nu dan maar naar een tv van 1200 euro >:D

Wie helpt nadenken? Het moet een plasma zijn. :) Hoe zijn de nieuwe Panasonics? De 42PX80 bijvoorbeeld? Zou dit beter zijn dan de 42PV70? Of ANDERS? In ieder geval nieuwer paneel (G11) en verbeterde specificaties...
Goeie deal.

11G is duidelijk beter dan 10G.
Ik had 42PV70 en nu 46PZ85.
Zwart is beter.
Kleur,scherpte,contrast en 3D (diepte) ook.
24P bevalt uitstekend.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tiptop

Volgens mij is dat ook een goede keus ;)

iig heeeel veeel beter dan de Samsung lijkt me 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

De vriendin beslist in dezen (vormgeving), ben benieuwd :)

Erg leuk nieuws verder: al mijn interlinks zijn sinds gisteren van Pel Audio! 8) Het stapje terug waar we het eerder in deze topic over hadden is dus weer verleden tijd. Noem dit maar een FLINKE stap vooruit! Happy :) Nu de luidsprekers nog verder inspelen, maar dit beloofd al heel veel goeds, geen ander goed woord voor dan... MAGIE! Zet net Jimi Hendrix uit, wow, wat een tastbaarheid, LIVE, in de kamer etc... Calexico overrompelde me net voor het eerst in tijden weer met prachtig gitaarspel... Tool is compleet rauw op een bedje van rust... en ik kan wel even doorgaan...

P.S. Het wordt binnenkort nog leuker als mijn eindversterker intern ook op deze manier bedraad wordt :o

djeek

Gefeliciteerd met de Pel Audio interlinks

Geniet ervan

Djeek

Ook keurig netjes afgemonteerd..........keurig netjes waarschijnlijk net als het effect... ;D 8)

tiptop

Feli Remko.

Synergisme in de set is belangrijk :)
Zou heel graag een keertje willen komen luisteren als alles ingespeeld is. :)

advr

Geweldig mooi Remco!! 8)

dat moet smullen zijn. ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rock Solid

Hoi Remko,

Ziet er erg goed uit, zal wellicht ook heel goed klinken.
Ik kijk uit naar 12 mei om de Phy-hp/Crescendo's nog eens goed te beoordelen.